Урок математики в 6 класі.
Тема уроку: Розв’язування задач за допомогою рівнянь (відсоткові розрахунки)
Мета уроку:
Формування предметних компетентностей: удосконалити вміння і навички розв’язувати задачі за допомогою рівнянь, удосконалити вміння розв’язувати рівняння;
формувати вміння аналізувати умову задачі, складати за умовою математичну модель задачі; розвивати: математичну логіку, краще розуміння аспектів фінансових питань, навички раціонального обчислення;
виховувати культуру праці, пізнавальний інтерес до математики як засобу пізнання світу.
Очікування результати: учні повинні вміти використовувати схему розв’язування задач за допомогою рівнянь на знаходження чисел за їх відношенням.
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь
Обладнання: підручник, проектор, комп’ютер
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Три учні записують на дошці розв’язування задач, що були задані додому. Решта учнів здійснюють самоперевірку, виправляють помилки, беруть участь в обговоренні розв’язання задач.
№ 1462 х + 0,8х +(х + 0,8х)∙0,5 = 81;
№ 1464 ( х + 4) + ( х + 2) + 8 = х;
Завдання для обговорення: Задача. Поверталась жінка з саду додому і треба було їй пройти через четверо дверей. Сторожу біля перших дверей жінка віддала половину зібраних яблук, сторожу біля других дверей віддала половину від того, що залишилось. Так само вона поступила і біля третіх дверей і біля четвертих. Залишилось у неї тільки 10 яблук. Скільки яблук жінка залишила охоронцям?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування за технологією «Мікрофон»
Питання.
Завдання на встановлення відповідності:
1. 1% від 1 гривні; 2. 2% від 1 кілограма; 3. 25 % від 1 метра;
4. 10 % від 30 учнів.
Відповіді: А) 25 сантиметрів; Б) 1 копійка; В) 20 грамів; Г) 3 учні; Д) 2,5 метра
Усний рахунок
ІV. Формування мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. Цифри не керують світом, але вони показують, як управляється світ. (І. Гете) В майбутньому на долю математиків залишиться тільки складання рівнянь, розв’язувати їх будуть машини. Сьогодні на уроці ми розглянемо ще один вид задач, а саме на знаходження чисел за їх відношенням
V. Удосконалення знань, вмінь і навичок. Розв’язування задач.
№ 1.У магазині хліб «Бородінській» коштує 7 гривень 92 копійки з урахуванням 10 % торгівельної накрутки. Яка його собівартість? ( 7,2 грн.)
№ 2. Задача для самостійного рішення ( за варіантами). Вершки складають 21% маси молока. Скільки утвориться вершків з 200 літрів молока? ( 300 літрів)
3.Колективне розв’язування задачі
Разом у брата і сестри 96 гривен. У брата 60 % коштів, що має сестра. Скільки грошей окремо у кожного?
№ 4. Банк пропонує клієнту 10 % щомісячно за вклад на депозит. Студент поклав до банку свою місячну стипендію 1 200 гривен. Скільки коштів він матиме на рахунку через два місяці?
№ 5. Колективне розв’язування задачі ( Перед початком обчислень учням пропонують надати відповіді)
Торт « Наполеон» коштує 140 гривень. Незадовго до свят його вартість збільшилась на 15 % . Після свят вартість торта зменшили на 15 % . Як змінилась ціна товару.
№ 6. Мама на роботі отримала премію. Половину коштів вона витратила на харчі, п’яту частину - на кіно, а залишок складає 105 гривень. Яку премію отримала мама?
Робота в парах
VІ. Підбиття підсумків.
Бліц – опитування . Наведіть приклади задач на знаходження чисел за їх відношенням, які зручно розв’язувати за допомогою рівнянь.
Перевірочна робота за варіантами.
Оксана витратила в магазині 14,8 гривень ( 18,4 гривень)Скільки витратила Оля, якщо Оксана витратила :
Домашнє завдання. Параграф 32, повторити параграф 12,13 № 1457, № 1463 (№ 1458, № 1465.