Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь
Мета: виробити вміння розв'язувати задачі на знаходження чисел за їх різницею; відпрацювати навички розв'язування лінійних рівнянь з однією змінною; вдосконалювати обчислювальні навички учнів.
Тип уроку: застосування вмінь і навичок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
-
Розв'язання задач бажано перевірити повністю, тому на дошці заздалегідь власноруч (або хтось з учнів) записуємо розв'язання задач. Учні в ході само- або взаємоперевірки з'ясовують правильність виконання домашнього завдання і виправляють помилки.
-
Самостійна робота (5хв)
Один учень біля дошки, після розв'язування перевіряємо, аналізуємо.
Задача. До магазину завезли 425 кг картоплі, яку було продано за два дні, причому за перший день продали в 4 рази більше картоплі, ніж за другий. Скільки картоплі продали за другий день?
III. Відпрацювання знань та вмінь
Усні вправи
-
Обчисліть:
-
Один учень розв'язував задачу, яка починалася зі слів: «За три дні в магазині було продано 720 кг». Він склав таке рівняння: х + 2х + 3х = 720.
Використовуючи ці дані, сформулюйте задачу повністю і розв'яжіть її.
-
Кожний із виразів -4а; -3а; -2а; -а; 0; а; 2а; 3а; 4а запишіть у клітинки
квадрата так, щоб після зведення подібних доданків по будь-якій горизонталі, вертикалі, діагоналі утворився 0:
-
Перше число а. Знайдіть друге число, якщо: а) воно удвічі більше за перше; б) їх сума 27; в) різниця першого та другого чисел 27.
IV. Вироблення вмінь
Основна дидактична мета уроку — вироблення вмінь розв'язувати задачі на знаходження чисел за їх різницею. Тому вчителю достатньо розв'язати одну з таких задач і показати на розв'язаному прикладі основні етапи розв'язування подібних задач.
-
Син у 4 рази молодший від батька. Скільки років батькові, якщо він старший за сина на 27 років?
-
На вантажний автомобіль навантажили у 5 разів більше вантажу, ніж на причеп. Скільки кілограмів навантажили на причеп, якщо на ньому було на 148 кг менше, ніж на автомобілі?
-
Фермер відвів під зернові культури на 360 га або у 5,5 раза більше землі, ніж під овочеві культури. Скільки землі відвів фермер під зернові культури і скільки під овочеві?
Додаткові вправи (на повторення)
-
Промінь ділить прямий кут на два кути. Знайдіть ці кути, якщо один з
них на 12° менший від другого.
-
Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 4,1. Одне з них утричі
більше від другого. Знайдіть ці числа.
-
Виконайте дії
V. Підсумки уроку
Учень склав рівняння до задачі, що починалась словами: «В одному ящику з 4 рази більше яблук, ніж у другому...». Рівняння має такий вигляд:
4х – х = 18.
Сформулюйте умову задачі повністю та розв'яжіть її.
VI. Домашнє завдання
-
Одне число втричі більше за друге, а їх різниця дорівнює 132. Знайдіть
ці числа.
-
Довжина прямокутника в 4 рази більша за його ширину, а периметр
дорівнює 60 м. Знайдіть площу прямокутника.
-
Магазин продав за 3 дні 460 кг овочів. За перший день було продано
овочів на 20 кг менше, а за третій — в 1,2 раза більше, ніж за другий.
Скільки овочів продав магазин за кожний день окремо?
Додаткова вправа
Обчисліть значення виразу .