Тема. Розважально-інтелектуальна гра «Розумні та кмітливі»
Мета:
навчальна: вчити учнів брати участь у змаганнях; формувати вміння працювати у групі, впевнено демонструвати свої знання;
розвиваюча: розвивати інтелектуальні здібності, логічне мислення, творчу уяву, пізнавальний інтерес, пам’ять, спостережливість, мову, швидкість реакції;
виховна: виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.
Хід заняття
І. Організація учнів до заняття.
– привітання;
ІІ. Оголошення теми заняття.
-Діти, у нас сьогодні розважально-інтелектуальна гра «Розумні та кмітливі».
Для цього ми об`єдналися у дві команди: розумники та кмітливці. Ми будемо подорожувати на нашому чарівному потязі країною ДРУЖБИ.
ІІІ. Основна частина
Оголошення правил та членів журі
На нашому шляху у нас будуть такі 6 зупинок: казкова, логічна, зупинка природолюбів, спортивна. Нам будуть зустрічатися різні завдання і перешкоди, які ми обов`язково вирішимо і подолаємо, а допоможе нам у цьому наша єдність, згуртованість, і звичайно- дружба. На кожній зупинці, якщо ми виконаємо завдання, то дізнаємося найголовніші ознаки дружби.
Девіз: Ми хочемо все знати, скрізь побувати, все знайти і перемагати!
3 команда: «Кмітливі»
Девіз: Ми розумні і кмітливі. Перемагати завжди в силі!
-Кожна команда має свого капітана.
- Капітан команди «Розумники» -
- Капітан команди «Кмітливі»-
-Час розпочинати нашу гру
1 зупинка - КАЗКОВА
Команди по черзі відповідають на запитання.
З якої це казки?
А зараз пропоную відгадати, з яких казок взяті наступні цитати. За кожну правильну відповідь — один бал.
1. А в лисиці було чотири дочки та один син. То стара лисиця на влови пішла, а дітям наказала півника глядіти та окріп гріти. (Котик і Півник)
2. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвіта встане, всіх піснею збудить та й до роботи береться. (Півник і двоє мишенят)
3. Ні, дідусю, я й не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, тільки бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку, — тільки пила, тільки й їла! (Коза-Дереза)
4. Уліз і той. Уже їх шестеро, уже так їм тісно, що й нікуди. Коли це тріщать кущі, вилазить ведмідь. (Рукавичка)
Слова-підказки
Відгадай казку за опорними словами. За кожну правильну відповідь — один бал (діти читають слова). У кожної команди набір карток.
1.Дід, баба, город, онучка, собачка, киця, мишка. (Ріпка)
2. Сани, Лисичка, риба, дід, вовк (Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
3. Гарбуз, бал, мачуха, черевичок (Попелюшка.)
4. Борошно, дід, баба, лисичка, зайчик (Колобок).
Від кого телеграма?
Увага-увага! Казкові герої не змогли залишити своїх казкових справ, аби особисто завітати на нашу гру, тому надіслали термінові повідомлення. Та от біда: поштар Печкін переплутав конверти. Ваше завдання — здогадатися, від кого ці телеграми.
1. «Вибачте, не змогла приїхати, отруїлася яблуком і заснула…» (Білосніжка)
2. «Не можу ніяк прочитати казочку, не вмію читати, шукаю, щоб хтось прочитав» (Зайчик «Зайчаткова казочка»)
3. «На вулиці дуже холодно, а я загубив у лісі рукавичку» (Дід)
4. «Цьогорічний врожай аж надто великий, ніяк не витягнемо ріпку з землі, прибути не зможемо» (Дід та баба з казки «Ріпка»)
5. «Катаюся на спині вовка. Його побили, тому будемо не скоро…» (Лисичка із казки «Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат»)
6. «Маю йти рятувати ДРУГА Півника, якого вкрала лисичка. Ви вже якось без мене» (Котик)
-Молодці, діти! Тепер ми зможемо прочитати перше правило дружби
1. Поважай тих, з ким дружиш. 2.Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
1.У тяжку годину,
У скрутну хвилину,
Пам’ятайте: щастя
Головне своє,
Друзі поруч будуть,
Мене не забудуть,
Бо у мене, друзі,
Вірні друзі є.
Музична пауза. Пісня «Дружба»
2 зупинка - ЛОГІЧНА
Чекають тут різні
На вас запитання,
І хитрі задачі,
Й цікаві завдання.
1.Завдання: геометричні фігури.
У кожній команді є набір геометричних фігур різного кольору та ігрове поле. Увага – завдання: я називаю геометричну фігуру певного кольору, а ви, за моєю вказівкою, розташовуєте і приклеюєте її на ігровому полі. Почали…
-жовтий трикутник, синій круг, червоний квадрат, зелений круг, синій прямокутник, жовтий квадрат, червоний прямокутник, зелений трикутник.
сині жовті червоні зелені
2. Спіймай цифру.
(Вчитель розповідає казку, діти уважно слухають і коли чують число плещуть у долоні).
Жив собі у лісі маленький Зайчик. І було у нього четверо друзів. Перший це Ведмедик, другий – Їжачок, третій – Лисеня, а четверте Білченя. Разом вони гуляли у лісі та збирали гриби та горіхи. Одного разу Їжачок знайшов 3 гриба, а Зайчик 2, Білочка 4, а Ведмедик лише 1. Коли друзі порахували усі гриби то дізналися, що їх було 10.
Сьогодні у Ведмедика День народження. Йому виповнилося 5 років. На День народження Ведмедик запросив своїх друзів. Зайчик подарував 2 повітряні кульки, одну жовту як сонечко, а другу блакитну як небо. Білочка подарувала 10 різнокольорових олівців, а Їжачок – 3 розфарбовки. Останнім прийшов вітати Ведмедика Лисеня, воно забарилося коли збирало у подарунок ромашки. Їх у букеті було 9.
3.Успіху можна досягти тільки разом, у колективі. Частіше кажи: ”Нумо дружити” , “Нумо грати!”
2. Як же добре нам усім дружити,
Вірні друзі, як надійний лист,
Як без них на світі можна жити?
В гарній дружбі завжди гарний зміст!
3 зупинка- МУЗИЧНА (не оцінюється)
-Діти, а чи знаєте ви пісню про дружбу? Давайте запіваємо
4. Разом з другом переживем його невдачі
3.Разом ходим на гурток,
Поспішаєм на каток,
Нам незгоди не страшні,
З другом весело мені.
І підставлю враз йому плече!
4 зупинка-«Швидкі запитання»
Ви маєте за певний відрізок часу дати як найбільше правильних відповідей. Відповідати потрібно дуже швидко. Бал отримає та команда, капітан якої дасть найбільше правильних і точних відповідей.
Починає капітан команди «Розумники»
Відповідає капітан команди «Кмітливі».
5. З друзями усім ділюсь.
5. Твій друг тобі віддасть усе:
І свій квиток на карусель,
Цукерку, ґудзик і літак,
Та не за щось – а просто так.
Музична пауза. Сучасний танець хіп-хоп.
5 зупинка -РОЗВАЖАЛЬНА
1. Намалювати малюнок друга із закритими очима
2. Конкурс із прищіпками
3.За допомогою пантоміми показати якесь число
6.Радій успіхам і досягненням друга!
7. Умій помиритися з другом!
4. Я мирюся й ти мирись
Більш не бийсь і не сварись.
Не кричи ти і не лайся,
Моїм другом залишайся!
Підведення підсумків
Молодці! Діти, ви змагалися, працювали, відповідали і показали гарні знання і високі результати! Ну, а зараз час нашому шановному журі підрахувати бали і оголосити переможців нашої інтелектуальної гри!
Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві — молодці!