Розважально – пізнавальна програма
«Математики також жартують»
Мета: розвивати у дітей почуття гумору і навички колективної роботи; вивчати різні сторінки математики, сприймати її на різних рівнях, розвивати логічне мислення, виховувати любов до математики, виховувати позитивну оцінку таких понять, як колективізм, доброзичливість, дружелюбність; сприяти формуванню позитивного морального клімату в колективі; спонукати дітей до участі в художній самодіяльності. Виховувати культуру поведінки, толерантність , високі моральні якості людини, серйозне ставлення до свого здоров’я. (Слайд №1)
Обладнання:проектор, екран, ноутбук.
Вислови відомих людей написані на плакатах:
Хто веселиться, той ні про що погане не думає. (А. Міцкевич)
Сміх - великий лікар. Сміятися не гріх над тим, що видається нам смішним.
Народне прислів’я
*Девіз: ««Веселим будь і не сумуй – тримається на цьому світ»
Ведучий1. Доброго дня, дорогі друзі!
Ведучий 2. Доброго всім здоров’ячка!
Ведучий 1. При чому сміх до здоров’я?
Ведучий 2. «Сміх продовжує життя». (Слайд №2)Хтось вживає цей вислів в алегоричній формі, хтось серйозно ставиться до цієї фрази, проте незаперечно одне - сміх дійсно продовжує життя. Якщо і не біологічну, то вже життя душі точно.
Ведучий 1. По-перше, під час сміху людина задіює 80 різних м'язів. Погодьтеся, досить непоганий показник. Враховуючи цей факт можна вважати, що сміх є певним тренажером для всього організму. При цьому заняття на ньому не настільки утомливі, як на біговій доріжці, Та й настрій під час таких тренувань тільки поліпшується.
Ведучий 2. Так, що ж я згодна! По-друге, під час того, як людина сміється, в його організмі виділяється гормон радості. Він не тільки допомагає людині відчувати себе набагато краще, але і підвищує імунітет. Взагалі, сміх - це хороші ліки від недуг. Як говорив відомий письменник, а за сумісництвом лікар, Антон Павлович Чехов: «всі хвороби від нервів» і з ним важко не погодитися. Чим більше ми нервуємо, тим більше болячок у нас з'являється. Сміх же своєю чудотворною дією допомагає людині сприймати навколишню дійсність більш спокійно. Відбувається це за рахунок того, що позитивний настрій, який людина має після сміху, змінює його світогляд з негативного на більш позитивне.
Ведучий 1. Виникає риторичне запитання: - А при чому тут математика?
Ведучий 2. Як при чому? А, що математики не можуть жартувати? Це не так. Чомусь вважають всі, що це наука дуже серйозна, потребує великого розумового потенціалу. В кінці – кінців, математику називають «сухою» наукою, а математиків занудними «сухарями» або ще гірше, диваками .
Ведучий 1. А що хочеш сказати, що це не так?
Ведучий 2. Звичайно що ні. Так, це зовсім не так. Мені здається, ні, я в цьому переконанна що математичний гумор є більш витончений і різноманітний. Наприклад: . (Слайд №3)
1.Одного разу Евкліда запитали:
- Чому б ти віддав перевагу - двом цілим яблукам чи чотирьом половинкам?
- Чотирьом половинкам, - відповів Евклід.
- Але хіба це не одне і те ж?
- Звичайно, одне й те ж. Але вибравши половинки, я відразу побачу, червиві ці яблука чи ні
Ведучий 1 А ось іще приклад. (Слайд №4)
.Відомий німецький математик Дирихле (1895-1859)любив формули значно більше слів і тому був дуже мовчазним.
Тому він обійшовся без слів навіть коли повідомляв свого батька
телеграмою про народження сина. У цій, напевно, найкоротшій у світі
телеграмі було написано ось що: 2 + 1 = 3
Ведучий 2 А ось іще приклад(Слайд №6)
Одна жінка попросила Енштейна запам’ятати її номер телефону: 361 – 363. Енштейн відповів:
Ведучий 1.
Добре, добре ! Я тобі повірила. Я надіюся, що сьогоднішнє свято математики та гумору ще більш досконало продемонструє, що в математиці є не лише формули, важкі задачі, а є такі задачі, які можна розв’язувати легко, з посмішкою. І такі задачі є, які називаються задачі - жарти. Але перш ніж ми їх почнемо розв’язувати давайте послухаємо вірша.
Ведучий 2 А чи не про нашого це Гриця?
Вірш «Грицева наука»
Таблиці множення не зна…
Що ж знову він попав в просак…
Та що ж робити? Як це так?
Буде, тобі, що і Грицю.
Ведучий 1. Оце так. Та хіба ж це смішно? Гриць двійку отримав, а нам сміятися. Ні, я гадаю, що в нас таких учнів немає. А ви як думаєте? (Звертається в залу).
Ведучий 2. Я не можу збагнути, невже ледарів потрібно жаліти?. Це дійсно смішно, що він не знає таблиці множення, не вміє користуватися калькулятором. XXI століття! Наука на якому рівні. А тут якась таблиця множення… Курям на сміх. Ну годі! Ми обіцяли задачі - жарти, так задачі - жарти.
Ведучий 1 .До речі, а чому вони так називаються?
Ведучий 2. А ось послухай! Виник цей жанр дуже давно. Коли потрібно було вчити і вчитися математиці, люди перш за все зверталися до жартівливих задач і загадкових історій; «вчитись граючись»- було перше методичне гасло.
(Слайд №6)
Сліди жартівливих і цікавих задач можна знайти в давньоєгипетських, китайських, грецьких, індійських та інших старовинних документах і книгах. Ще в так званому папірусі Ахмеса 4000 років тому були записані подібні задачі. Цей старовинний документ мав такий заголовок: «Способи, за допомогою яких можна дійти до розуміння всіх темних речей, всіх таємниць, які містяться в речах». В 1870 році папірус був розшифрований, перекладений і виданий.
Ведучий 1.
«Жартівливі приклади часто мають більше значення, ніж корисні». Штіфель, 1553 р.
Ведучий 2. І так, конкурс на уважність і кмітливість «Задачі – жарти із комори» (Слайд №8)
Ну хто не любить задачі-жарти? Вони, виявляється, не тільки веселі, а й тренують увагу.
(За кожну правильну відповідь діти отримують вирізані із бумаги кнопки, як прикол). Самий розумний і меткий учасник отримує пачку справжніх кнопок.
Ведучий 1.
То вперед: разом подумаємо і посміємося.
Ведучі по черзі зачитують задачі. (Слайд № 9)
Ведучий 2. 1. На березі – три товстих гілки. На кожній – по три тоненьких гілочки. На кожній тоненькій – по одному яблучку. Скільки всього яблук? (Жодного)
Ведучий 1.
2. На столі стояло 3 склянки з вишнею. Костя з’їв з однієї, поставивши порожню склянку на стіл. Скільки склянок залишилося? (Три)
Ведучий 2. 3. Коли чапля стоїть на одній нозі, то вона важить 3 кг. Скільки буде важити чапля, якщо стане на дві ноги? (3 кг)
Ведучий 1.
4. По скільки вух у трьох мишей? (Два)
Ведучий 2. 5. У семи братів – по одній сестрі. Скільки всього сестер? (Одна)
Ведучий 1.
(Слайд № 10)
6. У кошику – три яблука. Як поділити їх між трьома дітьми так, щоб одне залишилося в кошику? (Віддати з кошиком)
Ведучий 2.
7. Ішов дідусь до Києва й зустрів трьох бабусь. Кожна з них несла три торби, в кожній торбі — по три кішки. Скільки істот рухалось до Києва? (Одна, дідусь)
Ведучий 1.
8. Горіло вісім свічок. Одну загасили. Скільки свічок залишилось?
(Одна. Решта згоріли)
Ведучий 2.
9. Гарбуз важить 2 кг та ще півгарбуза. Скільки важать два таких гарбузи?
(6 кг)
Ведучий 1.
(Слайд №11)
10. Два лижники вийшли одночасно назустріч один одному. Перший ішов до зустрічі дві години. Скільки часу йшов другий лижник до зустрічі з першим?
(2 год)
Ведучий 2.
11. Кожне з чотирьох коліс автомобіля проїхало 10 км. Скільки кілометрів проїхав автомобіль? (10 км)
Ведучий 1.
(Слайд № 12)
12. О третій годині дня обласне радіо повідомило, що на найближчий тиждень збережеться безхмарна погода. Чи може через 60 годин по області світити сонце? (Ні, так як це буде ніч)
Ведучий 2.
13. Петрикові батьки мають троє дітей. Ім'я першої дитини Андрій, другої — Олег. Яке ім'я у третьої дитини? (Петрик)
Ведучий 1.
14. Який рік тягнеться один день? (Новий рік)
Підводиться підсумок. Нагородження переможця ( в жартівливій формі)
Пісня («Если долго, долго…»).
Ведучий 2. Ну що ж мені здається, що все вдалося. Було весело і в той же час пізнавально.
Ведучий 1. Так все чудово. Але не потрібно забувати ми на святі гумору і сміху. Наступна сторінка, яку ми повинні перегорнути це – «Жарти з під парти». (Слайд № 13)
Які курйози та смішні історії можна згадати з шкільного життя.
(Ведучі читають в особах)
1.На уроці математики вчитель пояснює умову задачі: "Сходи споруджуваного будинку мають п'ять прольотів, кожний з який складається з 20 сходинок. Скільки сходинок треба пройти, щоб потрапити на останній поверх?"
- Усі, - відповідає учень.
2.Вчитель - учениці: "От якщо я тобі дам білку, потім ще двох білок, а потім ще трьох білок! Скільки буде?"
Учениця: "Сім!"
Учитель: "Слухай уважно! Спочатку одну білку, потім ще двох і потім ще трьох. Скільки?"
- "Сім!"
- "Т-а-а-к! Давай по-іншому! Одне яблуко плюс два яблука, плюс ще три яблука! Скільки?"
- "Шість!"
- "Ну, нарешті-то! А білка плюс дві білки плюс три білки! Скільки?"
- "Сім!"
Учитель: "Ну, чому?!!"
- "А у мене вже живе одна білка!
Ведучий 2. О сміхота, я переконалася остаточно, що математика має свої цікаві сторони.
Ведучий 1. Пропоную рекламу. «Про математику» (Слайд № 14)
Ведучий 2. Давай.
Демонструються слайди № 15 – 18(коментар)
Слайд № 16
Слайд № 17
Слайд № 18
Ведучий 1. Ну як тобі!
Ведучий 2. Я щось дивлюся, що чим більше вчишся, тим менше знаєш!
Ведучий 1. Та не переймайся- це ж жарти (хлопає по плечу). Рухаємося далі.
Ведучий 2 . А що означає - задачі – головоломки? Що вони голови «ламають». Так навіщо, тоді розв’язувати такі задачі?
Ведучий 1. Ну ти даєш. Слово «Головоломка» походить від виразу «ламати голову» і означає, як нескладно здогадатися, важковирішувану задачу.
Щоб знайти рішення, потрібно чимало подумати, застосувати логіку і кмітливість. І нікому не потрібно «ламати» голову.
Ведучий 2. Зрозуміло. Тоді наступний конкурс – задачі головоломки. (Слайд № 19)
Ведучі зачитують задачі, а учні відповідають. Журі стежить за грою і визначає учня, який дав найбільше правильних відповідей. Як приз можна вручити солодкий приз - шоколадку і наголосити, що шоколад сприяє роботі клітин мозку, а значить і сприяє розв’язуванню важких задач. Демонструються слайди.
Задачі-головоломки
(Задачі-головоломки корисні для виховання кмітливості, активізації пізнавальної діяльності учнів. Розв’язуючи їх, діти вчаться критично сприймати умову задачі, ілюструвати її).
Ведучий 1
(Слайд № 20)
Маса мішка цукру на 50 кг більша, ніж половина мішка з цукром. Яка маса мішка з цукром? (100 кг)
Ведучий 2.Один насос за одну хвилину викачує 1 т води. За скільки хвилин 5 таких насосів викачають 5 т води? (1хв)
Ведучий 1
Мама з сином їхали в електричці. Мама запитала сина: «В якому по порядку вагоні ми їдемо?» Син відповів: «У шостому. Якщо лічити з голови поїзда або у третьому, якщо лічити з хвоста.» Скільки вагонів у електричці? (8)
Ведучий 2
(Слайд № 21)
Довжина однієї сторони шкільного саду дорівнює 32м. Цю сторону загородили парканом з дощок. Причому через кожні 4 м закопували стовп. Скільки всього стовпів знадобилось на паркан? (9 стовпів)
Ведучий 1
(Слайд № 22)
Скільки разів треба розпиляти семиметрову колоду на частини, завдовжки 1 м? (6)
Ведучий 1. Просто чудово. А тепер – «хвилинка – веселинка». (Слайд № 23)
Логіка математики
Новини зоології
У математика запитують:
- Чи є у крокодила крила?
- Звичайно! - Впевнено відповідає він.
- Як так ?! Звідки ж у них крила ?!
- Просто їх кількість дорівнює нулю
Журі оголошує результати конкурсу. Вручення призів.
Ведучий 2. Ось і підходить до кінця свято математики та гумору. Вченими давно доведено, що той факт, що сміх продовжує життя людини, є правдою. На сьогоднішній день встановлено корисний вплив усмішки та сміху на людський організм.
Виявляється, що у людини під час веселощів посилюється приплив крові, і клітини мозку отримують більшу кількість кисню. За рахунок цього відбувається процес, який покращує кровообіг, усуває втому і виробляється ендорфін - гормон радості і щастя.
Ведучий 1. На скільки сміх продовжує життя?
Ведучий 2. Одна хвилина сміху подовжує людське життя на 15 хвилин. Таким чином, п'ять хвилин сміху продовжують життя практично на годину. Дослідники також відзначають той факт, що ті люди, які часто сміються, навіть швидше одужують. Так що смійтеся, на здоровя!
Ведучий 1. Так що підрахуйте, на скільки ви продовжили своє життя, весело і з користю провівши сьогоднішній день.
Ведучий 2.. До побачення!
Ведучий 1. До нових зустрічей!