Про матеріал
Світ обертається навколо інновацій: нові ідеї, нові продукти, нові рішення існуючих проблем. Наука, технології, інженерія та математика є основою для інновацій.
Розвиток STEM-напрямків в освіті має вирішальне значення для розвитку суспільства. Сьогодні майже всі використовують смартфони та комунікативні пристрої. Без технологій уявити наш світ сьогодні просто неможливо, особливо в тих умовах, в яких ми зараз працюємо, тобто в умовах абсолютного дистанційного навчання. Це також говорить про те, що технологічний розвиток буде продовжуватися, і STEM навички є основою цього розвитку.
Ця технологія дає можливість поєднати такі непоєднувальні поняття як наука, технологія, інженерія та математика для обчислення даних при створенні проектів
STEM-освіта – це спеціалізований освітній напрямок, головний акцент у якому зроблено на вивченні точних та природничих наук, із додаванням потужного інноваційного та технологічного компонентів. Цілком справедливо казати, що STEM – це найкраще освітнє рішення для сучасних фахівців у галузі техніки та технологій.
До 2025 року в США потрібно буде прийняти на роботу близько 3,5 мільйонів фахівців із STEM-освітою. Очікується збільшення запиту на випускників за спеціалізацією STEM і в решті частин світу.
Базою для STEM-освіти вступають наукові методи, математичне моделювання, інженерний дизайн та інноваційне мислення. З цього опису може здатися, що йдеться про освіту, призначену винятково для підготовки майбутніх IT-фахівців, і частково це буде правдою. Втім, STEM-освіта є ширшою, адже поєднує точні науки з креативним підходом і сприяє розвитку обох сторін в особистості учнів.
Зокрема, в європейських країнах засобами STEM навчають і музикантів, і художників, і філологів. А все тому, що дедалі більш потрібними на ринку праці є фахівці, що знаються на технологіях. Бачимо, як уже сьогодні музиканти створюють хіти за допомоги спеціального програмного забезпечення, а лінгвісти – досліджують мову завдяки штучному інтелекту та великим даним.
Звісно, якщо б ми працювали не дистанційно, то нашими прямими помічниками в впровадженні STEM-освіти стали б інтегровані уроки, групові проєкти і т.н. А зараз нашими помічниками стають різноманітні сервіси та онлайн-ресурси, які допомагають поглянути на математику трохи під іншим кутом. Саме тому, хочу зупинитися на онлайн-сервісах, які допомагають візуалізувати процес вивчення математики, поєднати і проектування, інформаційні технології, розвивати логічне мислення та обчислювальні навички.
І першиий сайт з цікавими завданнями для розвитку логічного мислення -
http://www.treningmozga.com/uk/matchstick/matchstick-puzzles-1.php - на цьому сайті представлені різноманітні завдання з сірниками. Ці завдання можна використовувати і під час підготовки до олімпіади з математики для учнів 5-6 класів і для розвантаження учнів початкової школи.
Наступний сервіс – це математичний майданчик https://uk.mathigon.org/. Mathigon - це інтерактивна платформа для навчання математики. Зовсім новий формат контенту в поєднанні з новою інноваційною навчальною програмою робить навчання більш персоналізованим та цікавим, ніж будь-коли раніше: ми називаємо це «Підручником майбутнього».
Високоінтерактивний контент дозволяє учням активно «досліджувати та відкривати». Замість того, щоб переглядати відео та запам'ятовувати процедури, учні навчаються вирішенню проблем, творчості та цікавості.
Також існує цікавий сайт https://alaba.op.ua/. портал інтерактивних ігор, що базуються на навчальній програмі МОН. Ресурс також містить пазли, загадки, розмальовки та інші завдання для всебічного розвитку інтелектуальних навичок дітей
Наступний цікавий ресурс особливо для розроблення проектів 3D моделювання це https://www.tinkercad.com/dashboard. Tinkercad - це безкоштовна онлайн-програма 3D моделювання, яка працює у веб-браузері, відзначається своєю простотою та простотою використання. З моменту появи в 2011 році він став популярною платформою для створення моделей для 3D-друку, а також впровадження початкового рівня до конструктивної суцільної геометрії в школах. Tinkercad використовує спрощений метод конструктивної твердої геометрії побудови моделей. Дизайн складається з примітивних форм, які є або «суцільними», або «діровими». Поєднуючи тверді тіла та отвори разом, можна створювати нові фігури, яким, у свою чергу, можна присвоювати властивість твердих тіл або отворів. На додаток до стандартної бібліотеки примітивних фігур, користувач може створювати власні генератори фігур за допомогою вбудованого редактора JavaScript
TinkerCAD є бескоштовним інструментом, в якому крім геометричних фігур є можливість моделювання електронних схем Arduino,
Редактор електронних схем
Емулятр роботи оновних електронних компонентів.
Емулятор контроллера Ардуіно
Редактор скетчей, в тому числі візуальний,
Системи отладки і сімулірованія проєктов з використанням Arduino
Наступний сервіс дуже схожий на class room vchy.com.ua . навчальна платформа для викладачів, учнів і батьків. Щоб допомогти вчителям у підготовці теми уроків з математики, а мамам та татусям — в домашніх заняттях з дитиною.
Наступний сервіс це https://phet.colorado.edu/uk/ це інтерактивні симулярії для природничих наук і математики. Набір симуляцій такий, що дозволяє і унаочнити навчальний матеріал і виконати вправи на закріплення певних тем.
Ну і на останок. Зараз дуже багато відомих онлайн-дошок, таких як witebpard в microsoftword та jumboard в Google. А є дошки й менш відомі хоч і не менш зручні, призначені саме для демонстрації або ж для роботи з SMART-дошкою в школі https://classroomscreen.com/app/screen/w/496b089b-f0a5-481d-bcba-6593e896b084/g/026c7e9d-860a-4892-9cf0-f612fd637b09/s/36aaa543-e08b-4f6e-9df3-93ac89fb4a15 Можна використовувати безкоштовно без реєстрації і з реєстрацією.
За допомогою цього набору інструментів ви можете:
1. Вибрати фон.
Фон може нести в собі елемент дидактичної задачі. Наприклад, контурна карта, портрет відомого історичного персонажа тощо.
2. Вибрати мову (існує підтримка української мови)
3. Використання таймера годинника.
4 Світлофор
Цей інструмент може бути використаний як сигнал для початку роботи (зелене світло) або до її припинення (червоний). Або учень, працюючи у інтерактивної дошки, може натиснути червоний колір, як сигнал допомоги, труднощів, що виникли або нерозуміння навчальної задачі.
5. Вибір учня випадковим чином (потрібно внести список учнів і при натисканні інструменту буде відображатися прізвище одного учня)
6.Режим малювання
7. Режим введення тексту.
8. Створення QR-коду.
9. Вставка: малюнок, відео, посилання
Безкоштовна, але не є дошкою для спільної роботи. Учитель може розмістити на ній все необхідне для уроку. Дошка не зберігається, тобто використати повторно не вийде. Це її величезний мінус
Майже всі представлені сервіси можна запроваджувати як на уроках з інформатики та математики, так і на уроках української мови; і в початковій школі, і в старших класах. Де б ви не використовували ці інструменти, вони урізноманітнять навчальний процес та унаочнить знання, тим самим зробивши їх більш доступними для розуміння та запам’ятовування.