Розвиток компетентностей засобами інтерактивних вправ на уроках математики

Про матеріал
Матеріал містить текстовий документ та презентацію з даної теми, може бути використано молодими вчилями при підготовці до уроків у різних класах.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток компетентностей. Засобами інтерактивних вправ. На уроках математики. Засідання ШМО вчителів природничо-математичного циклу. Січень, 2019 Усенко І. с.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Виникнення цифр. Цікаві факти

Номер слайду 9

Опорні конспекти

Номер слайду 10

Перегляд файлу

Усенко І. С., січень 2019

Розвиток компетентностей засобами інтерактивних вправ

на уроках математики

Формування компетентностей учнів зумовлене не тільки реалізацією відповідного оновлення змісту освіти, а й адекватних методів та технологій навчання. Але зміст та методика викладання будь-якого предмета мають певні специфічні риси стосовно формування компетентностей учнів. Соціальна компетентність.

  • Вибір завдань, які передбачають для учнів самостійний пошук розв'язку.
  • Надання учням можливості обрання варіанту завдання чи шляху розв'язання задач.
  • Використання самооцінки та взаємооцінки учнів.
  • Розв’язування задач різними способами та визначення раціонального шляху розв'язування.
  • Залучення дітей до роботи в групах. Обов'язкова умова - врахування індивідуальних можливостей школярів. Завдання мають бути якщо не індивідуальними, то хоча б різнорівневими .
  • Надання учням можливості виявлення ініціативи.
  • Практикування доручень учням (наприклад: „відповідальний за наочність” , „консультант” тощо).

Полікультурна компетентність.

  • Використання інформації з історії математичних відкриттів.
  • Використання художньої літератури в процесі викладання математики.
  • Розв'язання задач історико-культурного змісту.
  • Розв'язання задач екологічного змісту .
  • Характеристика внеску в науку вчених різних національностей.
  • Наголошення на внеску в розвиток науки українських математиків.
  • Виховання учнів на прикладі життєвого та творчого шляху видатних математиків.

Комунікативна компетентність.

  • Стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору.
  • Сприяння удосконаленню вмінь вести навчальний діалог.
  • Використання усних та письмових рецензій на відповідь, доповнень та зауважень до неї .
  • Удосконалення вмінь дітей формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її результатами.
  • Застосування взаємоопитування та взаємоперевірки з можливим подальшим коментуванням.
  • Організація групової роботи .
  • Проведення нестандартних уроків, уроків-змагань , КВК.
  • Підготовка учнями нестандартних запитань однокласникам .
  • Стимулювання спілкування учнів з ровесниками та дорослими з метою підвищення рівня навчальних досягнень та ерудиції учнів.

Інформаційна компетентність.

  • Залучення вчителем додаткової інформації в процесі викладання математики.
  • Стимулювання учнів до використання додаткової інформації.
  • Робота з мережевими технологіями.
  • Використання малюнків, таблиць, схем, як джерел інформації, та передбачення складання схем, таблиць, планів, опорних конспектів, як результату роботи учнів з інформацією.
  • Випуск шкільних газет , створення інформаційних сторінок у класних куточках.

Компетентність самоосвіти і саморозвитку.

  • Написання учнями повідомлень, рефератів, самостійних творчих робіт.
  • Використання випереджальних завдань, що передбачають активну самостійну та самоосвітню діяльність учнів.
  • Залучення учнів до творчих виставок .
  • Залучення учнів до роботи в МАН.
  • Консультування учнів з питань самоосвіти.
  • Організація інтелектуальних конкурсів, ігор, предметних тижнів, які передбачають самостійне опанування учнями певних питань та їх самоосвітню діяльність.
  • Використання інтенсивних завдань з предмету, які передбачають пояснення учнями певних питань.
  • Використання навчальних програм з метою самоосвіти учнів.
  • Залучення учнів до роботи консультантами, що підтримує їх самоосвітній тонус.

Компетентність продуктивної творчої діяльності.

  • Забезпечення високого наукового рівня викладання математики.
  • Створення проблемних ситуацій на основі сучасного життя.
  • Розв'язування задач та прикладів різними способами, використання задач підвищеної складності.
  • Складання та розв'язування учнями тестів, задач, кросвордів тощо.
  • Залучення учнів до участі в конкурсах „ Кенгуру ", „ Золотий ключик " тощо.
  • Залучення учнів до участі в олімпіадах, МАН, у роботі заочних фізико-математичних шкіл.
zip
Додано
9 серпня 2019
Переглядів
813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку