Розвиток мовлення 13 – 14. Види спілкування. Живе й віртуальне спілкування. Безпека віртуального спілкування

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про видами спілкування; ознайомити з поняттями живе й віртуальне спілкування; розвивати навички взаємодії з іншими в цифровому просторі, дбаючи про власну кібербезпеку, дотримуватись основ безпечної поведінки в цифровому просторі та основних засад академічної доброчесності
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток мовлення 13 – 14. Види спілкування. Живе й віртуальне спілкування. Безпека віртуального спілкування. Підготувалаучитель української мови та літературиспеціалізованої школи № 250 м. Києва. Качур О. В.

Номер слайду 2

Які у вас виникають асоціації. Коли ви чуєте слово «спілкування»?Чи може жити людина без спілкування?- Що ж таке спілкування?

Номер слайду 3

Спілкува́ння — передача інформації у будь-якій формі від однієї особи до іншої безпосередньо або за допомогою засобів зв'язку будь-якого типу. Спілкування є приватним, якщо інформація передається та зберігається за таких фізичних чи юридичних умов, при яких учасники спілкування можуть розраховувати на захист інформації від втручання інших осіб (Стаття 258 Кримінального процесуального кодексу України)

Номер слайду 4

Живе спілкування –це безпосередній (живий) контакт з людиною. Співрозмовники поряд. При контактному спілкуванні важливими компонентами є ситуація, жести, міміка та інтонація.

Номер слайду 5

Що таке спілкування в соцмережах?За останні роки спілкування частково змістилося з реального світу у віртуальний. Є близько 200 сайтів із можливостями обмінюватися думками, кількість користувачів і користувачок у яких росте щодня. Мабуть, кожен із нас у вільний час заходить у соціальну мережу, проте темп сучасного життя потребує від людини розважливого ставлення до свого часу.

Номер слайду 6

Поява соціальних мереж зробила реальним швидкий обмін повідомленнями. Усе більше людей почали скорочувати слова та використовувати символи. Це стало дуже популярним. Кількість скорочень, які використовують у соціальних мережах, є такою великою, що можна складати тлумачний словник: прив — привіт, мб — мабуть, нз — не знаю, норм — нормально, ясн — ясно, спс — спасибі, ск — скільки.

Номер слайду 7

Під час створення дописів потрібно дотримуватися правил мови, використовувати скорочення лише в найнеобхідніших випадках. Часто увагу до тексту привертають, прикріплюючи до нього цікаву картинку, зображення, відео- або аудіозапис. За допомогою символів та смайликів можна не лише передати емоції, а й відтворити цілі фрази.

Номер слайду 8

якякііві вмитьу. Прикладом цього є уривок вірша відомого українського поета Володимира Сосюри «Любіть Україну», що набув великої популярності в мережах та в якому майже всі слова замінено на графічні символи: Любіть Україну, як сонце, любіть, Як вітер, і трави, і води... В годину щасливу і в радості мить, Любіть у годину негоди.

Номер слайду 9

У віртуальному спілкуванні популярності набувають інтернет-меми. Це об’єкти, створені електронними засобами інформації, які швидко набули популярності через поширення в інтернеті. Мемами можуть бути як слова, так і зображення, які асоціюються з певною людиною або дією. Приклад інтернет-мему

Номер слайду 10

Варто пам’ятати про переваги та недоліки спілкування в соціальних мережах. До переваг можна зарахувати:• листування в реальному часі; • можливість обміну документами, фото, відео-, аудіозаписами або будь-якими іншими файлами. До недоліків:• зростання неграмотності; • поява нових видів шахрайства. Тому якщо виникає занепокоєння, що надто багато часу витрачаєте на соцмережі, треба поставити собі більш жорсткі обмеження або встановити спеціальний додаток, що допоможе контролювати режим дня.

Номер слайду 11

Що таке фейк?Fake – з англ. – підробка, фальшивка. Фейкові новини – це навмисне поширення брехні з метою змінення громадської думки або розділення людей на кілька ворогуючих таборів. Для створення фейків використовують змінені або вигадані історії, божевільні теорії змови, містифікації, сфабриковані фото та відео.

Номер слайду 12

Завдання (за підручником А. Онатій, Т. Ткачук)Добери й запиши заголовок до кожного абзацу. Запиши 5 мікротем, які є в наведеному тексті. Доповни таблицю інформацією з тексту та власними спостереженнями. Запиши. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Переваги віртуального спілкування. Недоліки віртуального спілкування

Номер слайду 13

Проаналізуй діаграму (вправа 290). Дай відповіді на запитання:1. Що, відповідно до інформації на діаграмі, діти роблять в інтернеті найчастіше?2. Що, відповідно до інформації на діаграмі, діти роблять в інтернеті найменше?3. Що найчастіше робиш в інтернеті ти? Намалюй діаграму, спираючись на власний досвід.4. Порівняй свою діаграму та діаграму однокласника/однокласниці. Що спільного? Що відмінного?

Номер слайду 14

Правило 1 Нікому не надавай особисту інформацію: номер, адресу, дані платіжної картки тощо. Не розповідай іншим про свої паролі. Правило 2 Правило 3 Не відповідай на грубі й невиховані повідомлення. Правило 4 Правило 5 Правило 66 правил безпечного віртуального спілкування. Не надсилай свої фотографії чи відео без дозволу дорослих. Не погоджуйся на зустріч із людиною, з якою познайомився/ познайомилася в інтернеті. Не переходь на неперевірені й сумнівні сайти, не завантажуй невідомі застосунки.

Номер слайду 15

Домашнє завдання: Поміркуй! Яких іще правил віртуального спілкування, на твою думку, варто дотримуватися?У команді з трьома-чотирма однокласниками/однокласницями розробіть плакат «Мій безпечний інтернет», використовуючи інформацію з тексту та малюнків

Номер слайду 16

Література: 1. Українська мова: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Анастасія Онатій, Тарас Ткачук. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2022. Джерела інформації:1. https://uk.wikipedia.org/wiki

pptx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
3441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку