Розробка відкритого уроку з української мови з використанням інтерактивної технології кооперативного навчання. На уроці було використано аудіозапис голосу птахів, добірка репродукцій картин Т.Г.Шевченка. Учні в групах складали загадки про птахів, писали вірші в стилі семкам.
Тема. Птахи – вісники весни (2 клас)
Мета: Учити спостерігати за змінами в неживій та живій природі. Формувати уявлення про перелітніх та зимуючих птахів. Розвивати кмітливість, мовленнєві та читацькі уміння, увагу, творчі здібності. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати любов до природи.
Обладнання: комп’ютер, магнітофон, підручник, іллюстрації з зображенням птахів, індивідуальний дидактичний матеріал для кожної групи, виставка книг
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Технологія: інтерактивна технологія кооперативного навчання .
Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, групова.
Методи: творчо-пошуковий, інтерактивні методи «Спільний проект»,
«Вільний мікрофон».
Хід уроку.
І. Організація класу. Оголошення теми і мети уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Любов до малювання, книги зародилася в Тараса рано. Він малював крейдою і вугіллям на воротях, на стінах і цим завдавав сім'ї великого клопоту. А як добував копійку – купував паперу і робив з неї записну книжечку, бо дуже любив писати й малювати.
Куплю
Паперу аркуш. І зроблю
Маленьку книжечку. Хрестами
І візерунками з квітками
Кругом листочки обведу
Та й списую Сковороду
Або "Три царіє со дари"
Та сам собі у бур'яні ,
щоб не почув хто, не побачив,
Виспівую та плачу.
Недовго тривала Тарасова " наука". Через рік померла мати. А в 1825 році помер батько.
Відчуваючи себе чужим у батьківській хаті, Тарас стає наймитом.
Пішов до дяка Богорського. За крихти своєї "науки" мучив хлопця на роботі коло дому. До того ж змушував Тараса ходити замість себе по селу і читати над померлими Псалтиря ( одна з книг святого писання.) А, напившись, брав різку.
Тарас уперто шукав художника, в якого міг би вчитися малювати. Та це було не так просто. В тодішньому селі письменними людьми тільки й були попи та дяки-"богомази", розписувачі ікон.
Кілька днів пробув у дяка Єфрема в містечку Лисинці, потім перейшов до дяка на Канівщині, потім в село Тарасівна. Цей дяк, глянувши на його ліву долоню, глибокодумно заявив, що у хлопця нема "таланту не тільки до малярства, чи до шевства, але й до бондарства". І вернувся Тарас назад у своє село пасти громадську череду Це було влітку 1827 року.
Мені тринадцятий минало,
Я пас ягнята за селом... – писав поет у вірші.
ІІІ. Новий матеріал
Т х і н к е н
П а и - в с и и – в с и
п пт пта птах птахи
І ряд : шпак, клена, На, заспівав, гілці
ІІряд: сіла, гнізда, Сова, біля, свого
ІІІряд: щебетання, лісі, У, чути, пташине
(Учні складають з поданих слів речення та записують його в зошиті. Представники від кожної групи зачитують речення. Потім учні звіряють свою відповідь з відповіддю, що зображена на моніторі комп’ютера.)
Фізкультхвилинка
( Виконання в супроводі музичного запису імітації рухів пташок)
- Маю круглі очі, бачу серед ночі, удень спочиваю, а вночі літаю.(Сова)
-Швидко скрізь цей птах літає,безліч мошок поїдає,за вікном гніздо будує,тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
-Влітку часто у ліску чути радісне «ку-ку!». Веселю я ліс і гай. Хто я, друже? Відгадай! (Зозуля)
-Першим з вирію вертаю,дерев'яну хатку маю,і співати я мастак. (Шпак)
( Кожна група складає загадку про того птаха, малюнок якого в них лежить на парті. Після виконаної роботи представники від кожної групи виходять до дошки та загадують свої загадки всім учням класу, демонструючи малюнки
птахів.)
а) робота за малюнками;
(учні розглядають малюнки в підручнику і читають назву кожного птаха)
б) робота з текстом на с. 114 підручника:
(фронтальна робота)
(робота в групах)
Снігур
Червоногрудий, хоробрий.
Літає, шукає, звеселяє.
Не боїться морозу взимку.
Хоробра пташка
Трудівник.
ІV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
- Читати та переказувати текст на с.114 підручника.
- За бажанням намалювати пташку та поділитись інформацією про неї.
- Повторити правило написання слів з буквосполученням йо, ьо.