Урок в 2 класі "Птахи – вісники весни"

Про матеріал

Розробка відкритого уроку з української мови з використанням інтерактивної технології кооперативного навчання. На уроці було використано аудіозапис голосу птахів, добірка репродукцій картин Т.Г.Шевченка. Учні в групах складали загадки про птахів, писали вірші в стилі семкам.

Перегляд файлу

 

Тема.             Птахи – вісники весни (2 клас)


Мета:  Учити спостерігати за змінами в неживій та живій природі. Формувати уявлення про перелітніх та зимуючих птахів. Розвивати кмітливість, мовленнєві та читацькі уміння, увагу, творчі здібності. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати любов до природи.

Обладнання:  комп’ютер, магнітофон, підручник, іллюстрації з зображенням птахів, індивідуальний дидактичний матеріал для кожної групи, виставка книг

Тип уроку:  урок вивчення нового матеріалу.

Технологія:    інтерактивна технологія кооперативного навчання .

Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, групова.

Методи:     творчо-пошуковий, інтерактивні методи «Спільний проект»,

                         «Вільний мікрофон».
Хід уроку.

І. Організація класу. Оголошення теми і мети уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Вступне слово вчителя з дня народження Т.Г.Шевченка
  2. Розповідь учнів про дитячі  роки життя Т.Г. Шевченка
               -  Ім'я відомого Кобзаря відоме всьому світу. Його знають як великого народного поета і талановитого художника.
               Ще в ранньому дитинстві любов'ю до мистецтва виділявся Тарас з гурту обідраної дітвори. Любов до малювання примушувала його шукати вчителів.
    У 8 років батько віддав його до дяка "в науку". Дивна то була наука. Дяк був п'яницею і за найменшу провину карав своїх учнів різками.

       Любов до малювання, книги зародилася в Тараса рано. Він малював крейдою і вугіллям на воротях, на стінах і цим завдавав сім'ї великого клопоту. А як добував копійку – купував паперу і робив з неї записну книжечку, бо дуже любив писати й малювати.
Куплю
Паперу аркуш. І зроблю
Маленьку книжечку. Хрестами
І візерунками з квітками
Кругом листочки обведу
Та й списую Сковороду
Або "Три царіє со дари"
Та сам собі у бур'яні , 
щоб не почув хто, не побачив,
Виспівую та плачу.
        Недовго тривала Тарасова " наука". Через рік померла мати. А в 1825 році помер батько.
       Відчуваючи себе чужим у батьківській хаті, Тарас стає наймитом.
Пішов до дяка Богорського. За крихти своєї "науки" мучив хлопця на роботі коло дому. До того ж змушував Тараса ходити замість себе по селу і читати над померлими Псалтиря ( одна з книг святого писання.)  А, напившись, брав різку.
        Тарас уперто шукав художника, в якого міг би вчитися малювати. Та це було не так просто. В тодішньому селі письменними людьми тільки й були попи та дяки-"богомази", розписувачі ікон.
         Кілька днів пробув у дяка Єфрема в містечку Лисинці, потім перейшов до дяка на Канівщині, потім в село Тарасівна. Цей дяк, глянувши на його ліву долоню, глибокодумно заявив, що у хлопця  нема "таланту не тільки до малярства, чи до шевства, але й до бондарства". І вернувся Тарас назад у своє село пасти громадську череду  Це було влітку 1827 року.
Мені тринадцятий минало,
Я пас ягнята за селом... – писав поет у вірші.

D:\школа-2013\Дети\100OLYMP\P3190004.JPG

 

 

 

 

  1. Читання учнями напам’ять віршів Т.Г.Шевченка
  2. Ознайомлення з добіркою книг Т.Г. Шевченка для дітей

C:\Documents and Settings\Лариса\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\Изображение 049.jpg

 

 

 

 

  1. C:\Documents and Settings\Лариса\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\Копия Изображение 020.jpgДемонстрація слайдів з зображенням картин Т.Г. Шевченка

 

 

 

 

 

 


ІІІ. Новий матеріал

 

  1. Повідомлення теми та мети уроку
  • Здогадайтеся, як саме буде називатись тема нашого уроку?

       Т         х                   і          н           к                  е          н

П          а         и   -   в         с          и           и    в          с          и

 

  1. Вступне слово вчителя про птахів
  2. Каліграфічна хвилинка

п  пт  пта  птах  птахи

 

  1. Робота за «Тематичним словничком»  (фронтальна робота)
  • C:\Documents and Settings\Лариса\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\P3190018.jpgРозгляньте  малюнки птахів.  
  • Прочитайте  назви птахів та співвіднесіть їх з малюнками.
  • Розкажіть, чи доводилося вам  бачити цих птахів. Де? Коли?
  • Зачитайте назви птахів, що починаються з літери «г», потім ті, які починаються з букви «с», «ж», «л».
  • Які з цих птахів водоплаваючі? Які перелітні? Які осідлі?
  • Запишіть назви птахів, котрі прилітають до нас з вирію.
  1. Вправа  «Склади  речення»  (робота в групах)

І ряд : шпак, клена, На, заспівав, гілці

ІІряд: сіла, гнізда, Сова, біля, свого

ІІІряд: щебетання, лісі, У, чути, пташине

D:\школа-2013\Урок\Изображение 025.jpg (Учні складають з поданих слів речення та записують його в зошиті. Представники від кожної групи зачитують речення.  Потім учні звіряють  свою відповідь  з відповіддю, що зображена на моніторі комп’ютера.)

 

Фізкультхвилинка

      ( Виконання в супроводі музичного запису  імітації  рухів пташок)

 

  1. Відгадування  загадок  (фронтальна робота)

- Маю круглі очі, бачу серед ночі, удень спочиваю, а вночі літаю.(Сова)

-Швидко скрізь цей птах літає,безліч мошок поїдає,за вікном гніздо будує,тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

-Влітку часто у ліску чути радісне «ку-ку!». Веселю я ліс і гай. Хто я, друже? Відгадай! (Зозуля)

-Першим з вирію вертаю,дерев'яну хатку маю,і співати я мастак. (Шпак)

  1. Складання загадок  учнями (робота в групах)

D:\школа-2013\Урок\Изображение 038.jpg( Кожна група складає загадку про того птаха, малюнок якого в них лежить на парті. Після виконаної роботи представники від кожної групи виходять до дошки та загадують свої загадки всім учням класу, демонструючи малюнки

птахів.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   Робота з підручником:

а) робота за малюнками;

(учні розглядають малюнки в підручнику і читають назву кожного птаха)

б) робота з текстом на с. 114 підручника:

  • читання тексту учнями (пошепки, вибірково вголос)
  • словникова робота;
  • добір заголовка до тексту;
  • переказ тексту учнями.

 

  1.     Гра «Здогадайся»  з використанням звукозапису співу птахів

      (фронтальна робота)

  • Чи знаєш ти, що пташки розмовляють? У кожної пташки своя мова. Здогадайся, які пташки так розмовляють.
  • Цвірінькають ...
  • Ґелґочуть ...
  • Жайворонок…
  • C:\Documents and Settings\Лариса\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\Копия (2) P3190024.jpgКаркають ...
  • Скрекочуть ...
  • Кують…
  • Курличуть ...
  • Тьохкають ...

 

  1.   Поетична хвилинка, складання сенкану  за схемою на дошці

(робота в групах)

 

Снігур

Червоногрудий, хоробрий.

Літає, шукає, звеселяє.

D:\школа-2013\Дети\100OLYMP\P3190010.JPGНе боїться морозу взимку.

Хоробра пташка

Трудівник.

ІV.  Підсумок уроку

  • Яку тему ми сьогодні вивчали на уроці?
  • Що нового про птахів  ви дізналися на уроці?
  • Яку роль відіграють птахи в нашому житті?
  • Що значить вираз «птахи-вісники весни»?

 V.   Домашнє завдання

        - Читати та переказувати текст на с.114 підручника.

        - За бажанням намалювати пташку та поділитись інформацією про неї.

    - Повторити  правило написання слів з буквосполученням  йо,  ьо.

 

 

docx
Додано
16 травня 2018
Переглядів
2285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку