Урок "Апостроф. Вимова слів із апострофом. Поділ слів з апострофом на склади для переносу. Опрацювання вимови слів, які пишуться з апострофом."

Про матеріал

На уроці поєднано фронтальну, парну та індивідуальну роботу на етапі вивчення нового матеріалу . Вимови слів з апострофом перед я, ю, є, ї, навчання поділу слів з апострофом на склади для переносу, опрацювання вимови слів, які пишуться без апострофа. За допомогою вищезгаданої структурно-логіної схеми ефективно здійснюється диференційований підхід до навчання діяльності школярів.

Перегляд файлу

 

 

 

Урок української мови

2 клас

Апостроф. Вимова слів із

апострофом. Поділ слів з

апострофом на склади для переносу.

 Опрацювання вимови слів, які пишуться з апострофом.

 

Мета: вдосконалювати вимову слів з апострофом перед я, ю, є, ї. Навчати ділити слова з апострофом на склади для переносу, опрацьовувати вимову слів, які пишуться без апострофа, програмові слова, виховувати культуру письма.

Обладнання: картки плану уроку, малюнки членів сім'ї, казкові герої, картки Для індивідуальної, парної, групової роботи; Орфографічні словники, підручник. «Українська мова» за редакцією М. Д. Захарійчук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Пролунав уже дзвінок

Починаємо урок

 - Діти скажіть, якими ми будемо на уроці:

  •    дисциплінованими;
  •    уважними;
  •    зібраними;
  •    активним.

Отже, якщо ми будемо такими, то проведемо:

  •    цікавий;
  •    трохи казковий;
  •    навчальний;
  •    продуктивний урок.
  •       Будемо працювати за таким планом (Картковий план уроку).

II. Актуалізація опорних знань

  1. Каліграфічна хвилинка

бю пю вю мя ря фя

б'ю п'ю в'ю м'я р'я ф'я

  •       Чим схожі ці два рядки складів? Чим склади відрізняються?
  •     Запис у зошит каліграфічної хвилинки.
  • Взаємоперевірка

Зошит свій я відкриваю,

Правильно його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно не зігнусь.

Буду гарно працювати,

До роботи я берусь.

  1.   Побудова асоціативного куща.

* Загадка

Цифра ця усім говорить,


Скільки днів до тижня входить. Поряд стане буква «я»

То це буде вже ... (сім'я)

  •    Який знак ставиться в слові сім'я?
  •    Діти, коли ви чуєте, вимовляєте це слово, що уявляєте? (Маму, тата .,.)
  •    Складіть речення зі словом сім'я.

3. Робота над програмовим словом метро.

  •    Прочитайте слово...
  •    Що таке метро?
  •      Вимовимо слово з наголосом. Який звук наголошений?
  •   Який ненаголошений? Чи зможемо дібрати перевірне слово?

 Написання слова метро потрібно запам'ятати.

  • Поєднаємо в реченні слова метро і сім'я.

4. Проблемні питання.

  •    Апостроф - це літера чи знак ? (Знак)
  •    Він пишеться вгорі чи внизу?
  •   Для чого він вживається на письмі? (Для позначення роздільної вимови твердого приголосного звука.)

* Диктант.

б, п, ч, в, м, к, р, ф, л

а, ю, є, ї, о, я

  •      Підкресліть букви, після яких ставимо апостроф.
  •    Обведіть букви, перед якими ставимо апостроф.
  •        Скільки звуків позначають букви я, ю, є, ї після апострофа? Назвіть їх.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

  •    Якщо ви знаєте так багато про апостроф, то він з'являється перед вами

Я такий же, як знак розділовий

І відомий шкільній дітворі,

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі

 - Хто сьогодні на уроці буде гарно працювати, отримає дарунок від мене - мій

автограф «Відмінно! Я б не зумів зробити краще!»

На уроці ми будемо закріплювати знання про вживання апострофа.

IV. Узагальнення і систематизація знань. Диференціація на поєднання фронтальної, парної, індивідуальної роботи.

1. Фронтальна робота

* Спишіть слова буряк, ім'я, м'язи, ряст розподіляючи їх у дві колонки з апострофом    і     без апострофа

ім'я                       буряк

       м'язи                     ряст

  •         Чому у першій колонці слів ставимо апостроф? (Позначення роздільної вимови твердого приголосного звука.)
  • Чому у другій колонці не пишемо апостроф? (я, ю, є, ї) позначають м'якість попереднього приголосного).
    1. Робота в парах. ( Картки на партах)
  •       Поставте, де потрібно апостроф.

Солов... ї, р...ясно, хлоп...ята, л... юди, п... ютъ, цибул...я.

(Перевірка, оцінювання)

  1. Робота в парах. (Завдання на вибір.)

о Виписати зі словника ст.. 38 три слова з апострофом.

        о Впр. З, ст. 59. Виписати слова, поставити апостроф

(Перевірка, оцінювання)

  1. Фізкультхвилинка

- А зараз зробимо хвилинку відпочинку і запам'ятаємо слова з апострофом

 Раз, два - всі пірнають

Три, чотири - виринають.

П'ять, шість - на воді

 Кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім - що є сили

Всі до берега поплили.

Дев'ять, десять - тихо сіли,

Щоб сусіда не заділи.


  • Назвіть вжиті слова з апострофом.

5. Робота в групах. Гра «Чарівне коло».

  • Складіть і прочитайте слова.
  • Група хлопчиків

Група дівчаток


 


 


 


 

п    м     пам     здоров

язка    в     бур     солов

я                  cім                      ї   ять

        є    який                               я     ян

 

 

(Перевірка, оцінювання)

6. Записані слова поділити для переносу.

 * Записати у зошит.

Дівчатка зачитують свої слова, а хлопчики свої. Це слова попереднього завдання.

 

(Перевірка, оцінювання)

7. Вправа «Займи позицію»

У дітей на партах картки зі словами м 'ята, п 'ютъ, м 'яч, моряк, буряк, цвях. На дошці малюнок хлопчика Апострофа. Учні зачитують слова, якщо вважають, що треба писати апостроф підходить до малюнка хлопчика Апострофа, якщо ні - збираються в іншу групу.

* Метод «Прес»

- Доведіть свою думку, щодо написання слів. Використовуйте опору.

Я важаю... Тому що... Отже...

  1. Підсумок уроку, оцінювання результатів уроку.
  • Чи виконали ми поставлені завдання?
  • Що було легко?
  • Кому б ви подякували? ( Хлопчик Апостроф оцінює роботу учнів на уроці.)
  1. Домашнє завдання (на вибір)
  2.  

 

о Із орфографічного словника виписати 5 слів зробити звуковий аналіз, поділити слова для переносу.

о Вправа ст.59

1


 

doc
Додано
24 травня 2018
Переглядів
4180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку