10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Розробка уроку з укр.мови "Основа слова". 3 клас

Про матеріал

Розробка уроку з укр.мови "Основа слова". 3 клас. Учитель Куплевацька Світлана Вікторівна

Запропонована розробка детально розкриває методику активізації пізнавальної діяльності учнів засобами диференціації та ІКТ. Даний досвід презентує матеріал, який дозволяє створити умови для саморозвитку і самовираження учнів, розвивати навички самостійної роботи школярів, співпрацювати і взаємодіяти у парі, групі, що призводить до кращого розкриття індивідуальності дітей, робить навчальний процес більш творчим та результативним.

Перегляд файлу

Управління освіти Бахмутської міської ради

Соледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13

з поглибленим вивченням англійської мови

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА УРОКУ

з української мови

за темою «Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс»

для 3 класу (з українською мовою навчання)

із  застосуванням засобів диференціації та ІКТ

 

 

Підготувала

                       вчитель початкових класів

                              Соледарської загальноосвітньої

                                            школи І-ІІІ ступенів №13 з поглибленим

                     вивченням англійської мови

                                                Куплевацька Світлана Вікторівна

 

 

                                                                        2016

 

Урок №2  

Тема уроку:  Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс

Мета уроку: формувати в учнів поняття про основу слова; вчити виділяти змінну частину, визначати основу в словах; формувати уміння вчитися, інформаційно-комунікативну, соціальну компетентності;  збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення школярів; вміння аналізувати, узагальнювати, зіставляти; виховувати любов до української мови, любов до природи.

Обладнання: мультимедійні засоби (проектор, ноутбук, презентація (додаток до уроку №2), ППЗ «Українська мова. 3 клас», урок №11), предметні малюнки, підставки для карток, набір кольорових карток, планшети, маркери,  ілюстрації, картки.

Тип уроку: формування знань.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 51, впр. 109)

— Назвіть у тексті прийменники.

— Які закінчення у виділених словах?

2. Словникова робота

Гра «Збери словечко»

ця ву ли ван ди ля не ді по ка мил

(Вулиця, диван, неділя, помилка)

3. Гра «За питаннями»

— Змініть слова за питаннями, позначте закінчення.

Підводний Курочка

який?  хто?

якого?  кого?

якому?  кому?

яким?  ким?

— Що при цьому змінюється у слові?

4. Каліграфічна хвилинка (слайд №2)

Б б Бб Ба бі бе бр тб зб

Бібліотека бабуся банкір

Бажання трудитися — то найдорожча знахідка.

— Визначте закінчення у словах бібліотека, бабуся, банкір.

III. Повідомлення теми і мети уроку (слайд №1), (ППЗ 1)

— Сьогодні на уроці ми продовжимо досліджувати слово, виділяючи в ньому закінчення. Але звертатимемо увагу не тільки на нього, а й на ту частину слова, яка залишається без закінчення. (слайд №3)

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Пояснення нового матеріалу (ППЗ 2)

2. Робота над віршем (с. 52, впр. 110)

— Прочитайте вірш.

— Що полив дощик?

— Прочитайте підкреслені слова. Позначте закінчення в них.

— Назвіть частину слова без закінчення. Позначте її так   :             . Ви назвали й позначили основу слова.

Запам’ятайте! Частина слова без закінчення називається основою.

Основу позначають так:                 . Основа слова складається з таких частин: префікс, корінь, суфікс.

— Знаючи закінчення, ми зможемо визначити основу слова. За основою ми пізнаємо саме слово, його значення.

— Спробуйте відгадати слова за такими частинами;

-а (учні роблять різні припущення);

-ий; -ій (аналогічно).

— А яке слово ви впізнаєте, коли я скажу земл-? (Земля) яблуньк-?

(Яблунька) смачн-? (Смачний, смачна, смачні)

— Отже, що несе в собі основа? (Значення самого слова.)

2. Ознайомлення з алгоритмом визначення основи

— Чи помітили ви певний порядок при визначенні основи?

— Він називається алгоритмом. З чого ж ми починаємо?

Алгоритм визначення основи

  •     Прочитай слово.
  •    Виділи закінчення.
  •    Познач основу так:               . (слайд №4)

І етап

3. Первинне закріплення – вправа «Визнач основу й закінчення» (ППЗ 3). Визначення варіантів

4. Фізкультхвилинка (ППЗ 4)

V. Закріплення та узагальнення  отриманих знань

1. Диференційовані завдання

ІІ етап

Середній рівень (колективно з учителем) - робота над текстом (с. 52, впр.111)

— Прочитайте текст. Визначте його тему.

— Визначте частини тексту. Прочитайте зачин, основну частину, кінцівку.

Доберіть заголовок.

— Які недоліки є у тексті?

— Перекажіть текст, уникаючи повторів.

— Відгадайте загадку.

Є його частина змінна,

То є й та, що не зникає.

Як її ми називаєм? (Основа) (слайд №5)

Достатній рівень (самостійно з мірою допомоги) – позначення основи, закінчення у словах (слайд №6)

— Випишіть із тексту окремо споріднені слова до слова море і форми слова морський. Позначте в них основу та закінчення.

Море — моряків, морська, приморський.

Морський — морська, морські, морських, морською.

Словникова робота

Минулий — час, який минув.

Високий рівень (самостійно) – вправа «Розподіли на групи» (ППЗ 6)

Перевірка всіх завдань

2. Динамічна пауза «Два притопи» (ППЗ 5)

ІІІ етап

3. Спільне завдання. Самостійна робота (за картками) на планшетах

1 варіант (Слайд №7)

Земл..., мам..., зим...

2 варіант (Слайд №8)

Весн..., красив..., олівц...

— Запишіть подані слова, вставивши закінчення, позначивши їх та основу.

 

VІ. Підсумок уроку (слайд №9, 10, 11)

1. Метод «Незакінчене речення»

— Основа слова – це ... (частина слова без закінчення).

— Щоб визначити основу, необхідно ... .

— Основа несе в собі ... (значення самого слова).

— Цікаво знати, що слово основа колись мало значення «головні, повздовжні нитки у тканині». Пізніше воно почало означати опору певної будівлі, найважливіші положення певної науки, частину слова, що виражає основне значення.

2. Тестові завдання (ППЗ 7, 8, 9)

VІІ. Домашнє завдання (Слайд №12)

С. 53, впр. 113.

 

 

doc
Додано
21 травня 2018
Переглядів
2567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку