Розвиток мовлення. Контрольний твір-опис пам'ятника Т. Шевченку

Про матеріал
Презентація розроблена для проведення уроку з розвитку мовлення у 8 класі. Діти зможуть ознайомитися з пам'ятником Т. Шевченку в Харкові, істоією його відкриття, авторами, композицією.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток мовлення. Контрольний твір-опис пам’ятки історії та архітектури

Номер слайду 2

Історія відкриття. Монумент Тарасу Шевченку розташований в середмісті Харкова — у саду імені Т. Г. Шевченка, при вході на центральну алею з боку вулиці Сумської. Пам'ятник органічно пов'язаний з оточуючим парковим пейзажем та міським архітектурним ансамблем.

Номер слайду 3

Автори пам’ятника скульптор Матвій Манізер  архітектор Йосип Лангбард

Номер слайду 4

Відкриття монументу Монумент було урочисто відкрито 24 березня 1935 року, тобто через 9 місяців після того, як Харків перестав бути столицею УРСР. Також цей період — середина 1930-х років — один з трагічних у історії України: колективізація нищить селянство, країна зазнала голод 1932–1933 років, згорнуто українізацію, лютували сталінські репресії.

Номер слайду 5

Розміри монументу. Загальна висота монумента — понад 16 метрів, статуї Тараса Шевченка — 5,5 метрів

Номер слайду 6

Композиція пам’ятника. Пам'ятник Тарасові Шевченку являє собою багатопланову композицію, кожна з частин якої проглядається поступово, в міру знайомства змонументом, водночас увесь пам'ятник сприймається як єдине гармонійне ціле.

Номер слайду 7

У плані монумент являє собою своєрідну архітектурну спіраль з 11-метровим тригранним пілоном з фігурою Тараса Шевченка всередині і виступами по колу, що оточують пілон, на яких розмістились 16 динамічних статуй — високохудожніх зразків радянської пропаганди, які за задумом автора проекту мали символізувати людей праці та їхню боротьбу за свої права проти пригноблювачів — від непокірних, бунтарських образів з творів Т. Г. Шевченка до учасників першої російської революції 1905–1907 років та Жовтневої революції 1917 року

Номер слайду 8

Композиція пам’ятника

Номер слайду 9

гайдамака з косоювмираючий гайдамака. Катерина

Номер слайду 10

жінка-селянказв’язаний запорожецьтой, що рве пута

Номер слайду 11

Робітник зі схиленим прапоромстудентсолдат-рекрутнесучий жорна

Номер слайду 12

матросчервоноармієцьшахтарселянинжінка з книгоюробітник із гвинтівкою

Номер слайду 13

Домінантою монумента є фігура Кобзаря-Шевченка заввишки 5,5 м, встановлена на високому постаменті з сірого (на момент спорудження яскраво-чорного) лабрадориту

Номер слайду 14

Статуя сповнена динаміки — і в точно знайденому ракурсі злегка схиленої набік голови, і в енергійному жесті правої руки, і взагалі в усій фігурі Шевченка проглядається готовність до дій, цілеспрямованість, внутрішня напруженість

Номер слайду 15

Суворі, укрупнені складки одягу, лаконічність форм, енергійна обробка поверхні великими узагальненими площинами — все це покликано створити могутній образ нескореного борця за права трудящих

Номер слайду 16

Погляд монументального Кобзаря суворий і гнівний, а викарбувані на чолі мислителя зморшки означають гіркоту пережитого-передуманого. Цілісності образу автор досягає проробкою й інших деталей — наприклад, міцно стиснутою в кулак (гнівний жест) рукою

Номер слайду 17

Автор монумента досяг пластичної єдності, гармонії, узгодженості всіх його груп і фігур. Їм притаманні класичні пропорції, ретельна продуманість поз та жестів, що виявляють особливості характерів і водночас сприяють розкриттю єдності композиційного задуму

Номер слайду 18

Скульптура «Катерина» — статуя кріпачки з немовлям на руках, відома під назвою «Катерина», оспівана Т. Г. Шевченком в одноіменній поемі; втілення образу жінки-матері під тягарем самотності і журби

Номер слайду 19

1-а композиція («Вмираючий гайдамака. Гайдамака з косою. Той, що рве пута.») — всі три постаті пов'язані як ідейно, так і сюжетно — за загальною прив'язкою композиції до поеми Т. Г. Шевченка «Гайдамаки» про події Коліївщини криється життєствердне переконання в незламності народного руху й віра в його перемогу

Номер слайду 20

Скульптура «Зв'язаний запорожець» — одна з найвиразніших статуй, що передає патріотичний, багатогранний характер героя, який втілює народну силу та велич, скорботу і біль

Номер слайду 21

2-а композиція («Жінка-селянка. Той, хто несе жорно. Солдат-рекрут.») — в образах представників різних прошарків трудового народу втілено ідею страждань українців за царату

Номер слайду 22

3-я композиція («Робітник із схиленим прапором. Студент. Робітник з гвинтівкою. Матрос. Червоноармієць.») — статуї 3-ї композиції зображують образи посталого народу соціальних катаклізмів перших десятиліть XXст.

Номер слайду 23

4-а композиція («Селянин. Шахтар. Жінка з книгою (Дівчина-рабфаківка)») — фігури цієї останньої групи, за задумом автора, мали передавати ті зміни, які стались у радянському суспільстві

Номер слайду 24

Матеріал статуй — темна бронза на тлі постаменту з відполірованого до дзеркального блиску лабрадориту надає пам'ятнику ще більшої урочистості, виразності й величі

Номер слайду 25

Закріпимо!!!Коли відкрито пам’ятник Кобзарю в Харкові?Хто є авторами цього пам’ятника?Де встановлено скульптуру?Яка висота пам’ятника, постаті поета?З яких матеріалів зроблено монумент?Що символізують 16 постатей, розміщених навколо постаменту?Яка основна думка монумента?

Номер слайду 26

pptx
Додано
22 вересня 2022
Переглядів
1926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку