Тема. Розвиток мовлення. «Наші друзі – комахи». Добирання заголовку до тексту
Очікувані результати: визначає послідовність подій у тексті; пояснює зв’язок між окремими повідомленнями в тексті; розрізняє різні види текстів; висловлює думку, що подобається в почутому.
Формування ключових компетентностей:
мовної компетентності- узагальнення знань дітей про текст, збагачення словникового запасу сприяння розвитку аналітичного мислення, зв'язного мовлення та уваги;
екологічної компетентності – виховувати любов до рідної природи, бережне ставлення до неї;
комунікативної компетентності: формувати вміння висловлювати свої думки.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: відео, зображення сонечка, картки з розрізаними частинами тексту, конверти, зображення комах, картки із словами, цеглинки лего, зображення хмарки та сніжинок.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
II. Робота над темою уроку
1. Повідомлення теми уроку. Розгадування загадок.
Весело вона літає, Хто пронизливо пищить
Квітам вічка розтуляє. Ні на мить не замовчить,
Каже: – Годі, квіти, спати, Ніс тонкий, як голки, мають,
Я прийшла медок збирати. Дуже боляче кусають?
(Бджола) Обережно! Надворі
Влітку люті…(комарі)
Червона спинка,
Чорні краплинки.
(Сонечко)
- Яким одним словом можна замінити слова-відгадки? (комахи)
- Сьогодні на уроці ми будемо працювати з текстом про комах, вибирати для нього найбільше доречну назву.
2. Перегляд відео про комах «Комахи» (4.25 хв)
– Що нового ви дізнались із цього відео?
3. Розвиток аналітичного мислення. Гра «Так чи ні?».
(використання цеглинок лего)
– Повернемось до наших комах із загадок (сонечко і бджола). Я буду читати вам ствердження, а ви повинні відповісти «Так чи ні?», використовуючи цеглинки лего (зелена – так, червона – ні).
– Вони літають? (так)
– Вони великі за розміром? (ні)
– Ці комахи мають 6 ніжок? (так)
– Комахи знищують рослини? (ні)
– Вони приносять користь? (так)
– Як називаються комахи, які приносять користь?
4. Робота з текстом
А). Повторення правила про текст.
– Пригадайте що таке текст?
(Ключові слова: висловлювання, розміщені, пов’язані)
Б). Повторення структури тексту.
– Із скількох частин складається текст?
– Як ці частини називаються?
В). Складання тексту ( на листочках роздрукований текст і розрізаний на 3 частини: зачин, основна частина, кінцівка)
Завдання:- розмістити листочки з частинами тексту в логічному порядку, щоб вийшов текст;
- наклеїти ці листочки з текстом на зображення сонечка.
Коли пригрівають теплі промені весняного сонця, одними з першими прокидаються ці комахи. Вони здіймаються у повітря, сідають на руки та обличчя людей, повзають рослинними стеблинами та шукають там їжу.
Сонечко - це яскраво-червона комаха з чорними цяточками. У травні сонечка вже
розмножуються. Маленькі сонечка стають дорослими за два місяці. Ця комаха — хижак, харчується дрібними комашками і тлею.
Люди люблять сонечко за його красу та за це, що воно знищує шкідливих комах, які псують садові рослини.
Г). Добирання заголовку до тексту
– Придумайте заголовок до утвореного тексту.
– Виберіть із запропонованих назв найбільше, на ваш погляд, доречну.
( 1.Червоненька комашка.
2. Захисник рослин.
3. Маленькі сонечка. )
Д). Запис назви тексту.
III. Підсумок уроку.
– Що нового ви узнали на уроці?
– Який висновок можна зробити?
Бережіть комашок, діти,
Всі вони повинні жити.
Як не стане в нас комах,
То загине кожен птах.
Як підемо на лужок,
Не побачим квіточок
IV. Рефлексія
– У М. Рильського є вірш з такими словами
Білі мухи налетіли, —
Все подвір'я стало біле,
Не злічити білих мух,
Що летять, неначе пух.
– Про яких мух говорить поет? Про комах?
– Дістаньте із конвертів паперові сніжинки, намалюйте на них личка, які відображають
ваш настрій, ваше враження від уроку і наклейте їх під «сніговою хмаркою».