Мета: вчити розрізняти типи текстів, складати план, ділити текст на частини, писати переказ;
розвивати увагу, пам'ять усне і писемне мовлення; виховувати прагнення бути справжніми друзями.
Тема. Подружилися. Переказ тексту.
Мета: вчити розрізняти типи текстів, складати план, ділити текст на частини, писати переказ;
розвивати увагу, пам’ять усне і писемне мовлення; виховувати прагнення бути справжніми друзями.
Обладнання: малюнки котиків
Хід уроку
Берізка
На шкільному подвір’ї росте білокора берізка. Її віти тонкі, розкішні. Весною на них з’являються ніжні клейкі листочки, а потім – сережки. Влітку вона надягає густі зелені шати. (текст-опис)
Кульбаба – лікарська рослина
Кульбаба – лікарська – цінна рослина.
Настій з квіток п’ють при багатьох хворобах. Молочним соком закапують очі при запаленні.
Листки кульбаби містять вітаміни, солі заліза, кальцію і фосфору. Відвари листя використовують як вітамінний засіб при порушенні обміну речовин.(текст-міркуванні)
- Послухайте текст, визначте його тип.
Подружилися
Котик Васько – пустун і витівник. Якось вранці надумав ганятися за синичкою, яку Миколка врятував від морозу. Йому хотілося погратися з нею.
Такий переполох здійняв, що Миколка зачинив розбишаку до кроликової клітки.
Згадав хлопчик про кошеня тільки ввечері. Відчинив клітку й здивувався: Васько лежить поряд із кроликом, бавиться його довгими вухами. А той від задоволення аж очі примружив.
З тих пір Васько цілими днями просиджував біля клітки, чекаючи, поки кролик вийде з ним погратися. А коли Миколка випускав вухастого, то стільки було радощів у обох!
(За В.Васильченком)
Прочитайте слова, спробуйте пояснити їх значення.
Пустун –любить розважатися, бавитися, гратися, поводиться легковажно, нерозважливо.
Витівник – любить розважатися, жартувати, вигадувати.
Розбишака – розбійник
Переполох – загальна раптова тривога, хвилювання.
[радошч’і] - радощі
[в:ечеир’і] - ввечері
[бавиец’:а] - бавиться
[вр’атував] - врятував
[вас’ко] - Васько
[задоволеин:а] – задоволення
5. Доповнити словосполучення.
Надумав ганятися (за синичкою)
Лежить (поряд з кроликом)
Бавиться (довгими вухами)
Просиджував біля клітки (цілими днями)
Зачинив (розбишаку)
Згадав (ввечері)
6. Складання плану.
- А зараз ми з вами складемо план.
- Я читатиму частини тексту, а ви підбиратимете до них назви.
План
7. Усний переказ тексту за планом.
- А зараз спробуйте переказати текст за планом.
8. Друге читання тексту.
- Я прочитаю текст ще раз слухайте уважно.
9. Самостійне написання переказу.
10. Читання декількох робіт.
- Хто бажає прочитати свій переказ.
V. Підсумок уроку.
- Отже що цікавого ви дізналися на уроці?
- Крім котиків у вас є інші домашні тварини? За що ви їх любите?
- Як треба ставитися до тваринок?