Розвиток мовлення. Подружилися. Переказ тексту.

Про матеріал

Мета: вчити розрізняти типи текстів, складати план, ділити текст на частини, писати переказ;

розвивати увагу, пам'ять усне і писемне мовлення; виховувати прагнення бути справжніми друзями.

Перегляд файлу

Тема. Подружилися. Переказ тексту.

Мета: вчити розрізняти типи текстів, складати план, ділити текст на частини, писати переказ;

розвивати увагу, пам’ять усне і писемне мовлення; виховувати прагнення бути справжніми друзями.

Обладнання: малюнки котиків

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
  • Послухайте тексти і визначте їх тип.

 Берізка

На шкільному подвір’ї росте білокора берізка. Її віти тонкі, розкішні. Весною на них з’являються ніжні клейкі листочки, а потім – сережки. Влітку вона надягає густі зелені шати. (текст-опис)

 Кульбаба – лікарська рослина

Кульбаба – лікарська – цінна рослина.

Настій з квіток п’ють при багатьох хворобах. Молочним соком закапують очі при запаленні.

Листки кульбаби містять вітаміни, солі заліза, кальцію і фосфору. Відвари листя використовують як вітамінний засіб при порушенні обміну речовин.(текст-міркуванні)

  • Який ще тип текстів ви знаєте?
  1. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати переказ тексту.
  • Подивіться на заголовок, як ви вважаєте про що може бути текст з такою назвою? /Подружилися/
  1. Основна частина уроку.
  1. Робота з малюнками.
  • Розгляньте малюнки.
  • Опишіть котиків.
  • Як ви вважаєте, який у них характер?
  • Придумайте клички тваринкам.
  • Пригадайте як пишуться клички тварин.
  • У кого вдома є котик? Як його звати? Який у нього характер?
  • Як ви гадаєте, про кого ми будемо писати переказ?
  1. Робота з текстом.

- Послухайте текст, визначте його тип.

 Подружилися

Котик Васько – пустун і витівник. Якось вранці надумав ганятися за синичкою, яку Миколка врятував від морозу. Йому хотілося погратися з нею.

Такий переполох здійняв, що Миколка зачинив розбишаку до кроликової клітки.

Згадав хлопчик про кошеня тільки ввечері. Відчинив клітку й здивувався: Васько лежить поряд із кроликом, бавиться його довгими вухами. А той від задоволення аж очі примружив.

З тих пір Васько цілими днями просиджував біля клітки, чекаючи, поки кролик вийде з ним погратися. А коли Миколка випускав вухастого, то стільки було радощів у обох!

     (За В.Васильченком)

  • Яки тип тексту? Чому?
  • Хто головні персонажі тексту?
  1. Словникова робота.

Прочитайте слова, спробуйте пояснити їх значення.

Пустун –любить розважатися, бавитися, гратися, поводиться легковажно, нерозважливо.

Витівник – любить розважатися, жартувати, вигадувати.

Розбишака – розбійник

Переполох – загальна раптова тривога, хвилювання.

  • Пригадайте з якими словами зв’язані дані слова.
  • Запишіть за звуковими моделями слова:

[радошч’і] - радощі

[в:ечеир’і] - ввечері

[бавиец’:а] - бавиться

[вр’атував] - врятував

[вас’ко] - Васько

[задоволеин:а] – задоволення

5. Доповнити словосполучення.

Надумав ганятися (за синичкою)

Лежить (поряд з кроликом)

Бавиться (довгими вухами)

Просиджував біля клітки (цілими днями)

Зачинив (розбишаку)

Згадав (ввечері)

6. Складання плану.

- А зараз ми з вами складемо план.

- Я читатиму частини тексту, а ви підбиратимете до них назви.

  План

  1. Переполох.
  2. Здивування Миколки.
  3. Незвичайні друзі.

 

7. Усний переказ тексту за планом.

- А зараз спробуйте переказати текст за планом.

8. Друге читання тексту.

- Я прочитаю текст ще раз слухайте уважно.

9. Самостійне написання переказу.

10. Читання декількох робіт.

- Хто бажає прочитати свій переказ.

V. Підсумок уроку.

- Отже що цікавого ви дізналися на уроці?

 - Крім котиків у вас є інші домашні тварини? За що ви їх любите?

 - Як треба ставитися до тваринок?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Свобода Ольга Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
5017
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку