Розвиток мовлення. Тема. Осіння казка. Складання твору за серією малюнків та планом.

Про матеріал

Мета. Вчити учнів складати казку за серією малюнків, дотримуючись особливостей цього жанру; повторити види казок; відповідати на запитання, будувати речення і текст; розвивати спостережливість, творчу уяву, уміння фантазувати; виховувати любов до природи.


Перегляд файлу

Тема. Осіння казка. Складання твору за серією малюнків та планом.

Мета. Вчити учнів складати казку за серією малюнків, дотримуючись особливостей цього жанру; повторити види казок; відповідати на запитання, будувати речення і текст; розвивати спостережливість, творчу уяву, уміння фантазувати; виховувати любов до природи.

Обладнання: запис «Осінь» П.І.Чайковського, сюжетні малюнки

 Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.   Відгадування загадки.

У садках, гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості. /Осінь/

  1.         Слухання музики. Словесне малювання.

/Звучить запис «Осінь»/

  • Яка картина виникла у вашій уяві?
  • Як звучить музика?
  • Які почуття викликає мелодія?
  • Якими словами можна назвати осінь?
  • Кого ми можемо зустріти в лісі?
  • Опишіть зайчика? Їжачка? Ведмедя?
  • Яку пташку впізнаєте за описом?

Птах великий за розміром, голова, «краватка», крила та хвіст чорні, решта оперення – сіре. Хоч птах дуже обережний, але інколи селиться поблизу житла людини. Гнізда мостить на деревах, у гаях, садах, на узліссях. /ворона/

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Багато звірів і птахів проживає у лісі і всі вони надзвичайно цікаві. Завдання нашого уроку з розвитку зв’язного мовлення – скласти казку за малюнком. Але спочатку пригадаємо: що таке казка? /розповідний твір про вигадані особи і події/
  • Як починаються казки? /жили-були, одного разу, жив-був, давно колись/
  • Які ви знаєте типи казок? /авторські, народні, побутові, про тварин, чарівні/
  • Які ознаки мають казки кожної групи?
  • Яким типом тексту є казка? /розповідь/
  • Яку казку ми будемо писати? /чарівну/

ІV. Підготовка до написання казки.

  • Назвіть структурні частини казки?
  • Чим відрізняється казка від оповідання?
  1. Бесіда за малюнками. Складання плану.

а) Відповіді на запитання

  • Кого ви бачите на малюнку?
  • Як поводяться звірі?
  • Чому невдоволений скривився заєць?
  • Чому обурився їжачок?
  • З якими словами підлетіла ворона?

б) Який заголовок можна підібрати до першого малюнка?

- Сварка в лісі

- Яблуко

- Не можуть поділитися

в) Робота з другим малюнком.

 - Хто підійшов почувши крик?

 - Як можна його назвати?

 - З яким проханням звернулися звірята до Михайла Івановича?

 - Підберемо заголовок до малюнка?

- прохання звірів

- мудра порада

г) Третій малюнок

 - Чому весело заплескали у долоні заєць і ворона?

 - Що зробив їжачок?

 - Що сказав їжачок ведмедеві?

 - Підберіть заголовок?

Подяка

Спасибі за науку

Мудре рішення

  1. Словникова робота

 - Виберіть слова, які підходять до кожного малюнка

Обурено закричав

Невдоволено скривився

Сердито заступав ногами

Даремно сперечаєтесь

 

Гаркне, крикне

Подумав, почухав за вухом,

Почав розпитувати

Треба поділити на рівні частини

 

Заплескали радісно в долоні

Розсудив справедливо

Нікого не скривдив

Усіх помирив

Ума-розуму навчив

 

  • Значення яких слів вам незрозуміле?
  • Як їх можна пояснити?
  • Підберіть синоніми до слів: обурено, невдоволено, даремно, гаркне, справедливо
  1. Підбір дієслів до героїв казки
  2. Зв’язок слів у реченні.
  • Як можна сказати про зайця? (він, вухань, трусько, куцохвостий)
  • Про їжака? (лісова тваринка, він, колючка)
  • Ворону?(пташка, вона, каркарона)
  • Ведмедя? (господар лісу, Михайло Іванович, ласун, мудрець, він)
  1. Орфографічна підготовка

Уважно подивіться як пишуться слова

Обурено, невдоволено, нікого, ума-розуму.

Розвів, розпитував, розсудив.

Скривився, сперечається.

Не скривдив.

  1. Усне складання казки.
  • Давайте тепер попрацюємо і складемо.
  • Отже казка – це текст.
  • З яких частин складається текст?
  • Який може бути зачин нашої казки?
  • Яка кінцівка казки?

V. Самостійне написання казки.

Ви самостійно складете казку за планом, сюжетними малюнками та словосполученнями. Запишете її. В основній частині ви повинні записати розмову звірів, тобто діалог. Запишете заголовок до казки.

VI. Перевірка і редагування дитячих робіт.

  • Чи відповідає зміст казки заголовку?
  • Чи є недоліки у казках?
  • Чи відповідають частини тексту плану?

VII. Підсумок уроку.

  • Чи сподобалися вам казки?
  • Чого вчать вас ці казки?

VIII. Фізкультхвилинка.

Де, вороно-каркароно, ти була?

Що, вороно-каркароно, принесла?

Покружляла, покружляла на горі,

Горобців порозганяла у дворі,

Стріла півня розбишаку-пісняра

І чкурнула, дременула із двора.

 

docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
2691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку