Розвиток мовлення. ​Тема. У лісі. Творчий переказ тексту.

Про матеріал

Мета: вчити переказувати від третьої особи; продовжувати вчити виділяти головне; розвивати творче мислення, увагу, спостережливість, зв'язне мовлення, збагачувати активний і пасивний словник учнів; виховувати любов до природи зокрема до лісу, та його мешканців.

Перегляд файлу

Тема. У лісі. Творчий переказ тексту.

Мета: вчити переказувати від третьої особи; продовжувати вчити виділяти головне; розвивати творче мислення, увагу, спостережливість, зв’язне мовлення, збагачувати активний і пасивний словник учнів; виховувати любов до природи зокрема до лісу, та його мешканців.

Обладнання: малюнок зимового лісу

 Хід уроку

  1. Організаційна частина
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Бесіда.
  • Хто з вас був у лісі?
  • Які тварини там проживають?
  • Чим сподобався вам ліс?
  • А для чого нам потрібні ліси?
  • Яку користь вони нам приносять?
  1. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  • Ви вже вмієте переказувати різні тексти, а сьогодні ми з вами будемо вчитися писати творчий переказ тексту. Ми не просто так говорили з вами про ліс бо саме таку назву матиме наш переказ „У лісі”. Вам потрібно буде додати до тексту власні спостереження.

IV. Підготовча робота

  • Послухайте вірш і скажіть про кого саме розповідається в ньому?

 Заховався під травинку в нірку їжачок,

 Вибіг на галявку зайчик-білячок.

 Дивиться: ой леле, вже тепла нема,

 Білий килим стеле по землі зима.

 Вже ведмідь заліз в барліг

 І у довгий сон заліг.

 Ти скажи, ведмедику, розкажи, ведмедику,

 Не обридли тобі сни від зими аж до весни?

  • Як же зимують тваринки, зокрема ведмідь?
  • Розгляньте малюнок що на ньому зображено?
  • Чи схоже це на те що ви бачили в лісі?

V. Робота над переказом.

1. Читання тексту вчителем.

 - В переказі також розповідається про лісових мешканців, а про яких саме ви скажете коли прослухаєте текст.

 У лісі

Тихо-тихо у вранішньому лісі. Повітря прозоре й чисте, наче джерельна вода. Дихати легко й хороше. Ось вибіг на галявину велетень-лось. Озирнувся навколо. Захопив губами гілочку, почав снідати. А он біля годівниці з сіном скупчилося декілька гарних струнких оленів. Хоча  це дуже полохливі тварини, та сюди вони приходять майже щодня, зовсім не боячись зустріти людину.

А дикі кабани-вепри найбільше полюбляють дубовий ліс. У дібровах риють вони взимку глибокі рови, шукаючи жолуді. Це їхня улюблена їжа, смачна й поживна. Коли жолудів немає, годяться й грабові, і букові горішки.

 (А.Волкова)

2. Бесіда по змісту

 - Як описано вранішній ліс узимку?

 - Яких тварин бачимо в лісі?

 - Що полюбляють вепри?

 - Які слова тексту вказують на пору року?

3. Словникова робота.

 - Поміркуйте, чому слово тихо повторюється двічі?

 - Поясніть значення слова полохливий ?

 - Зробіть звуко-буквений аналіз слова щодня.

 - Доберіть спільнокореневі слова до слова взимку.

 - Розберіть за будовою слова легко і хороше.

 - Доберіть синоніми до слова полохливий.

 - Які слова в тексті можна об’єднати спільним визначенням „тварини” та „їжа”.

4. Словниково-семантична робота

Зима – холодна, люта, сердита, морозна.

Сніг – білий, важкий, чистий, як біла скатертина, як білі шапки

Ліс – зимовий, принишклий, укритий сніговим навісом

VI. Фізкультхвилинка

 Сірий зайчик сів і жде,

 Спритно вушками пряде.

 Зимно зайчику стояти,

 Треба трошки пострибати.

 Скік-скік, скік-скік,

 Треба трішки пострибати.

5.Повторне читання, поділ тексту на частини.

6. Складання плану.

 - Складемо план використовуючи слова з тексту.

 Орієнтовний план

  1. У вранішньому лісі.
  2. Велетень-лось.
  3. Біля годівниці з сіном.
  4. Вепри.

7. Переказ тексту за складеним планом.

 - Хто бажає переказати текст? (декілька учнів)

8. Робота над словником, образотворчими засобами, над реченнями

 - А чи доводилося вам бувати в зимовому лісі?

 - Який сніг у лісі?

 - Що найбільше вас вразило там?

 - Яких тварин ви зустріли в лісі?

 - Чому зайчик міняє шубку на зиму?

 - Як пристосувався до зими ведмідь?

 - Чому білочка не боїться холодів?

 - Складіть речення про пташок.

 - Чим живляться пташки взимку?

 - Як їм можна допомогти?

 - Складіть речення

 - З чим можна порівняти засніжені дерева?

 - Поміркуйте як потрібно ставитися до природи?

 - Важко птахам і звірятам взимку. холодно, голодно. Наше завдання – допомагати лісовим тваринам пережити зиму.

9. Написання переказу

Зараз ви запишете переказ і в ньому використаєте свої спостереження, речення які ми з вами складали.

(робота учнів)

10. Перевірка робіт

 - Зараз ми послухаємо декілька переказів.

 - Чий переказ найбільше сподобався, можливо в когось є поради товаришам щодо написання?

VII. Підсумок уроку.

  • Яке життя тварин взимку?
  • Як потрібно їм допомагати?
  • Як ви можете допомогти пташкам?

 

docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
13374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку