​Тема. Життя – для добрих справ. Обґрунтування вибору заголовку до тексту.

Про матеріал
  • Мета: вчити добирати заголовки до текстів різних типів, обґрунтовуючи свій вибір; вчити добирати заголовки згідно з темою тексту та основною думкою;
  • розвивати творчу уяву, увагу, усне і писемне мовлення;
  • виховувати прагнення робити добрі справи, вміння співчувати.
Перегляд файлу

Тема. Життя – для добрих справ.

Обґрунтування вибору заголовку до тексту.

Мета: вчити добирати заголовки до текстів різних типів, обґрунтовуючи свій вибір; вчити добирати заголовки згідно з темою тексту та основною думкою;

 розвивати творчу уяву, увагу, усне і писемне мовлення;

виховувати прагнення робити добрі справи, вміння співчувати.

Обладнання:  картки з друкованими текстами

 Хід уроку

  1. Організація класу.
  2. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Бесіда.
  • Прочитайте тему нашого сьогоднішнього уроку.
  • Як ви гадаєте про що ми будемо говорити на цьому уроці.
  • Що можна визначити за заголовком?
  • Сьогодні ми будемо вчитися давати текстам заголовки і обґрунтовувати свою думку.
  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Бесіда.
  • Пригадайте, які бувають тексти.
  • Які особливості тексту-опису? Тексту-розповіді? Тексту-міркування?
  • Що таке тема і основна думка тексту?
  • З яких частин складається текст?
  • Які ви знаєте ознаки тексту?
  1. Основна частина уроку.
  1. Робота з текстом.
  • Послухайте текст. Визначте тип тексту. (читання тексту сильнішими учнями)
  • На шкільному подвір’ї росте білокора берізка. Її віти тонкі, розкішні. Весною на них з’являються ніжні клейкі листочки, а потім – сережки. Влітку вона надягає густі зелені шати. В її затінку приємно відпочивати.
  • Доберіть заголовок, який відповідатиме темі тексту.
  • Чому саме такий заголовок ви підібрали обґрунтуйте свою думку.
  • До чого спонукає нас цей текст? Які добрі справи хочеться робити прочитавши його?
  1. Робота з деформованим текстом-розповіддю.

 

 Посередині копанки безпомічно борсався їжак. Хлопці наввипередки швиргали в нього грудками, не давали пристати до берега. Вони кричали і реготали.

 

 Він зовсім не відчув, що на їжакові повнісінько гострих колючок.

 

 У Слави з очей бризнули сльози. Хлопчик стиснув кулаки і кинувся на тих, хто розважався.

 

 Слава глянув на темнувату воду, і йому забракувало повітря.

 

 Оговтався по шию у воді. Схопив нещасного їжака, притис до грудей.

  • Визначте тип тексту.
  • Подумайте, чого навчає нас цей текст?
  • Доберіть заголовок, який відображатиме основну думку тексту.
  • Поясніть свій вибір.
  1. Поділ тексту на частини.

 - Прослухайте текст і поділіть його на частини.

 Захисник

Маленький хлопчик Петрик ішов стежкою. Бачить, біжить на зустріч пес. Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилося маленьке кошеня. Воно жалібно нявчало і просило Петрика захистити його від собаки. Хлопчикові стало соромно. Він узяв кошеня на руки й пішов назустріч собаці. Пес злякано подивився на Петрика й сховався в кущах.

- Отже на які частини поділимо цей текст?

  • Назвіть тип тексту.
  • Придумайте свої заголовки до тексту, які б відповідали темі та основній думці.
  • Поясніть свій вибір.
  • Як би ви вчинили на місці хлопчика?
  • Чи справді життя нам дане для того щоб робити добрі справи?
  • А які добрі діла ви зробили в своєму житті?
  • Чи не завдали комусь прикрощів?
  • Якого б ставлення вам хотілося відносно себе з боку інших людей?
  • А що для цього потрібно зробити?
  • Доведіть свою думку, запишіть своє міркування. Пригадаємо структуру тексту-міркування.

(написання міркувань)

  1. Робота з картками
  1. Доповни текст-міркування

Твердження. Перші весняні квіти-підсніжники цвітуть___________ і не пахнуть чому?

Доказ. В цей час ще сплять_________ у своїх зимових схованках. Якщо комашине царство спить, отже, квітам не потрібен ___________, щоб приваблювати нектарних ласунів.

(Слова для довідки: рано навесні, комахи, запах.)

  1. Доповни міркування, додавши речення-висновок.

Кропива – дуже корисна рослина. У її листі містяться вітаміни та корисні мінеральні солі. Навесні з неї варять зелений борщ. Можна добувати й зелену фарбу. У давнину з її волокон виробляли мішковину.

  1. Розмісти в правильному порядку частини міркування

Адже скільки про її кмітливість казок складено, скільки про винахідливість розказано!

Справді, хитрюща руда проноза.

Здавна вважали лисицю найхитрішим звіром.

  1. Перебудуй текст-розповідь у текст-міркування.

Птахи – наші друзі. Вони знищують шкідників лісу. А ще вони радують нас своїм співом. Бережіть птахів!

Треба берегти птахів...

  1. Підсумок уроку.
  • Чого нас навчили тексти з якими ми працювали на уроці?
  • Які добрі справи вам доводилося зробити у своєму житті?
  • Чиї міркування вам найбільше сподобалися?

VII. Фізкультхвилинка

 Всі підняли руки – раз!

 Став навшпиньки увесь клас.

 Два – присіли, руки – вниз –

 На сусіда не дивись.

 Раз! – і вгору,

 Два! – і вниз,

 На сусіда не дивись.

 Будем дружно присідати,

 Щоб ногам роботу дати.

 Раз! – піднялись,

 Два! – присіли,

 Хай мужніє наше тіло.

 Хто втомився присідати –

 Може вже відпочивати.

 

docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку