Тема. Життя – для добрих справ.
Обґрунтування вибору заголовку до тексту.
Мета: вчити добирати заголовки до текстів різних типів, обґрунтовуючи свій вибір; вчити добирати заголовки згідно з темою тексту та основною думкою;
розвивати творчу уяву, увагу, усне і писемне мовлення;
виховувати прагнення робити добрі справи, вміння співчувати.
Обладнання: картки з друкованими текстами
Хід уроку
Посередині копанки безпомічно борсався їжак. Хлопці наввипередки швиргали в нього грудками, не давали пристати до берега. Вони кричали і реготали.
Він зовсім не відчув, що на їжакові повнісінько гострих колючок.
У Слави з очей бризнули сльози. Хлопчик стиснув кулаки і кинувся на тих, хто розважався.
Слава глянув на темнувату воду, і йому забракувало повітря.
Оговтався по шию у воді. Схопив нещасного їжака, притис до грудей.
- Прослухайте текст і поділіть його на частини.
Захисник
Маленький хлопчик Петрик ішов стежкою. Бачить, біжить на зустріч пес. Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилося маленьке кошеня. Воно жалібно нявчало і просило Петрика захистити його від собаки. Хлопчикові стало соромно. Він узяв кошеня на руки й пішов назустріч собаці. Пес злякано подивився на Петрика й сховався в кущах.
- Отже на які частини поділимо цей текст?
(написання міркувань)
Твердження. Перші весняні квіти-підсніжники цвітуть___________ і не пахнуть чому?
Доказ. В цей час ще сплять_________ у своїх зимових схованках. Якщо комашине царство спить, отже, квітам не потрібен ___________, щоб приваблювати нектарних ласунів.
(Слова для довідки: рано навесні, комахи, запах.)
Кропива – дуже корисна рослина. У її листі містяться вітаміни та корисні мінеральні солі. Навесні з неї варять зелений борщ. Можна добувати й зелену фарбу. У давнину з її волокон виробляли мішковину.
Адже скільки про її кмітливість казок складено, скільки про винахідливість розказано!
Справді, хитрюща руда проноза.
Здавна вважали лисицю найхитрішим звіром.
Птахи – наші друзі. Вони знищують шкідників лісу. А ще вони радують нас своїм співом. Бережіть птахів!
Треба берегти птахів...
VII. Фізкультхвилинка
Всі підняли руки – раз!
Став навшпиньки увесь клас.
Два – присіли, руки – вниз –
На сусіда не дивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно присідати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз! – піднялись,
Два! – присіли,
Хай мужніє наше тіло.
Хто втомився присідати –
Може вже відпочивати.