Розвиток мовлення . ТВІР-РОЗПОВІДЬ НА ОСНОВІ ВЛАСНОГО ДОСВІДУ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ (за планом)

Про матеріал
Мета: □ навчальна: навчити відтворювати зміст прослуханого тексту художнього стилю з елементами роздуму; збагачувати словниковий запас; □ розвивальна: розвивати зв'язне мовлення, аналітико-синтетичні мисленнєві навички, асоціативну уяву; □ виховна: виховувати культуру людських стосунків.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Твір – розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі(за планом)

Номер слайду 2

Завдання нашого уроку:пригадати, що таке розповідь як стиль мовлення;навчитися складати усні твори-розповіді в художньому стилі на основі власного досвіду; розвивати вміння аналізувати чужі тексти-розповіді; активувати вміння знаходити помилки (мовленнєві, лексичні, граматичні ) в тексті та виправляти їх.

Номер слайду 3

Лінгвістичний діалог. Пригадайте, що таке текст-розповідь? Які ви знаєте типи і стилі мовлення?З яких частин складається розповідь?Як ви розумієте значення слова досвід?

Номер слайду 4

Словникова робота. Твір-розповідь – це звязний текст, усний чи письмовий, у якому послідовно повідомляється про якісь події, яку передають прислівниками та дієсловами: жив собі, якось уранці, потім, минули роки та ін. Зміст розповіді складається з трьох частин: початок дії – розвиток дії – закінчення. Досвід – сукупність знань, навичок, здобутих у житті і засвоєних або випробуваних на практиці. Художній стиль - це стиль художньоїлітератури, який використовується в художнійтворчості. Провідним завданням художнього стилю є вплив на людську психіку, почуття, думки через зміст і форму створених авторами поетичних, прозових текстів.

Номер слайду 5

Поміркуйте, що і в якій послідовності ви могли б розповісти про вечір у своїй родині. Складіть план розповіді. Розповідаючи за планом, використовуйте слова спочатку, потім, тоді, пізніше та ін.

Номер слайду 6

Зразок. Вечір моєї родини. План. Хто першим повертається з роботи (навчання). У якій послідовності сходяться додому всі інші? Хто готує вечерю? Хто допомагає? Де збирається родина після вечері? Як минає вечір у родинному колі? Як закінчується день у вашій сім`ї ?

Номер слайду 7

Робота з пам'яткою щодо складання твору. Прислухайтеся до порад!1. Придумайте назву вашої розповіді.2. Чітко визначте тему й основну думку висловлювання.3. Назвіть місце й час події, про яку розповідаєте.4. Не забувайте, що розповідь повинна мати вступ, основну частину і закінчення.5. Зверніть увагу на дієслова, бо саме навколо дії розгортається зміст розповіді.6. На які думки вас наштовхнула подія?

Номер слайду 8

Пам'ятка1. Зміст твору повинен відповідати темі (про що пишете) та основній думці (що будете стверджувати).2. Структуруйте твір відповідно до складеного плану.3. Частини твору мають бути логічно пов’язані.4. Стежте за порядком викладу думок.5. Не пишіть зайвого, того, що не стосується теми.6. Використовуйте все багатство української мови.7. Мовні засоби, використані у творі, мають відповідати обраному стилю мовлення

Номер слайду 9

Підсумки Що було найцікавішим на уроці?Що було найважчим?Де ви можете застосувати здобуті знання?

Номер слайду 10

Ваше завдання: завершити твір-розповідь на основі власного досвіду

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шинкарьова Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 листопада 2022
Переглядів
4237
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку