Завдання нашого уроку:пригадати, що таке розповідь як стиль мовлення;навчитися складати усні твори-розповіді в художньому стилі на основі власного досвіду; розвивати вміння аналізувати чужі тексти-розповіді; активувати вміння знаходити помилки (мовленнєві, лексичні, граматичні ) в тексті та виправляти їх.
Словникова робота. Твір-розповідь – це звязний текст, усний чи письмовий, у якому послідовно повідомляється про якісь події, яку передають прислівниками та дієсловами: жив собі, якось уранці, потім, минули роки та ін. Зміст розповіді складається з трьох частин: початок дії – розвиток дії – закінчення. Досвід – сукупність знань, навичок, здобутих у житті і засвоєних або випробуваних на практиці. Художній стиль - це стиль художньоїлітератури, який використовується в художнійтворчості. Провідним завданням художнього стилю є вплив на людську психіку, почуття, думки через зміст і форму створених авторами поетичних, прозових текстів.
Робота з пам'яткою щодо складання твору. Прислухайтеся до порад!1. Придумайте назву вашої розповіді.2. Чітко визначте тему й основну думку висловлювання.3. Назвіть місце й час події, про яку розповідаєте.4. Не забувайте, що розповідь повинна мати вступ, основну частину і закінчення.5. Зверніть увагу на дієслова, бо саме навколо дії розгортається зміст розповіді.6. На які думки вас наштовхнула подія?
Пам'ятка1. Зміст твору повинен відповідати темі (про що пишете) та основній думці (що будете стверджувати).2. Структуруйте твір відповідно до складеного плану.3. Частини твору мають бути логічно пов’язані.4. Стежте за порядком викладу думок.5. Не пишіть зайвого, того, що не стосується теми.6. Використовуйте все багатство української мови.7. Мовні засоби, використані у творі, мають відповідати обраному стилю мовлення