Розвиток мовлення. Твір за серією малюнків

Про матеріал
Розробка містить завдання, що стануть у нагоді вчителю, який викладає у 2 класі (НУШ), під час роботи над темою " Розвиток мовлення. Твір за серією малюнків".Учитель може використати запропоновану серію запитань та завдань. Після розповідей учнів може запропонувати свою історію, складену за серією малюнків, поданих у підручнику.
Перегляд файлу

Матеріал на допомогу вчителю 2 класу (НУШ)

 Тема:  Розвиток мовлення.  Твір за серією малюнків.

Взаємодія усно

 Діти працюють за малюнками, що розміщені у підручнику.

 

Вони визначають, що зображено на кожному з малюнків (за серією запитань учителя та відповідно до схеми):

-  Коли відбуваються події?

-  Де відбуваються події?

-  Хто зображений на малюнку? 

-  Як  ми назвемо  головних героїв  твору?

-  Яка із зображених подій відбулася спочатку?

             -   Що було потім?

             -  Як розвивалися події  далі?

          Потім учитель пропонує учням пофантазувати і продовжити історію про котика і змію.

           Після  розповідей учнів  учитель може запропонувати свою історію, що складена за серією малюнків.

 

Перша зустріч

Одного погожого літнього дня котові Рудьку стало нудно вдома. Він вирішив прогулятися на луки, послухати пташині новини і взагалі побачити світу. От він  і пішов, поважно ступаючи знайомою стежкою  та розглядаючи все.

- Як гарно довкола! – подумав Рудько, -   тільки дуже нудно самому подорожувати… Та раптом його увагу привернула дивна чорна ниточка, що лежала на стежці. Коли  кіт  підійшов ближче, то побачив, що то  була зовсім не нитка. Спочатку  він  помітив хвостик. Рудько подумав, що це повітряний змій після польоту  застряв у нірці. Потім поміркував та вирішив, що з повітряним змієм буде цікавіше гуляти  у лузі  та  потягнув  знахідку за кінчик хвоста.

Яким же було великим його здивування! Нарешті він витягнув змія, але… справжнього, а не повітряного. Він так і закляк, широко розкривши очі та тримаючи кінчик хвостика  незнайомця, про якого тільки й чув, що живе десь у лузі недалеко від води. На цьому інформація про плазуна  в  кота закінчувалася.

Змій   Шуша теж здивувався, що його хтось потурбував  спекотного дня. Він  сховався до нори, щоб відпочити від палючого сонця і тільки над увечері планував мандрувати до верболозу, що біля річки. Коли котик витягнув Шушу, то в того очі були не менш здивовані та круглі. Змій ніколи не бачив котів, тому  для годиться шикнув: «Шу-шу-шу, за носа вкушу», та почав роздивлятися  дивне вусате та волохате створіння на чотирьох лапах, яке тримало його за хвоста.

А Рудько від несподіванки випустив хвоста з рота і  далі стояв, немов статуя.

Так відбулася перша зустріч Змія Шуші та котика Рудька. Згодом вони  стали справжніми друзями і часто, згадуючи своє знайомство, весело сміялися.

 

Цей текст можна також використати  на уроці   позакласного читання.

Завдання до тексту

  1. Прочитати текст.
  2. Придумати заголовок до тексту.
  3. Скласти план до тексту (разом).

 

 Перша зустріч

План

  1.  Прогулянка стежкою.
  2.  Дивна знахідка.
  3.  Несподіванка для шукача.
  4.  Гарно мати друга.

 

  1. Перевірити чи відповідає зміст запропонованого тексту схемі, що розміщена в підручнику.
  2. Визначити,   де в тексті зачин, основна частина та кінцівка.

  1.  Дати відповіді на питання до тексту (робота за змістом тексту за системою запитань):
  • Коли  відбуваються події ?
  • Як звати котика?
  • Чому котик вирішив піти на прогулянку?
  • Куди Рудько пішов?
  • Чи подобалося котику мандрувати стежкою?
  • Що привернуло увагу котика?
  • На що була схожа знахідка?
  • Чи зацікавила знахідка котика?
  • Що вирішив Рудько зробити з ниткою?
  • Ким  виявилася чорна нитка?
  • Чому Шуша сховався у нірці?
  • Чи знав котик що-небудь про змія?
  • Як звали змія?
  • Чи змогли  потоваришувати Рудь і Шуша?

 

  1. За бажанням: 
  • придумати продовження пригод Рудька та Шуші;
  • намалювати  інші малюнки до тексту.
  1. Оформити в класі виставку творчих робіт учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 вересня 2021
Переглядів
6297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку