Матеріал на допомогу вчителю 2 класу (НУШ)
Тема: Розвиток мовлення. Твір за серією малюнків.
Взаємодія усно
Діти працюють за малюнками, що розміщені у підручнику.
Вони визначають, що зображено на кожному з малюнків (за серією запитань учителя та відповідно до схеми):
- Коли відбуваються події?
- Де відбуваються події?
- Хто зображений на малюнку?
- Як ми назвемо головних героїв твору?
- Яка із зображених подій відбулася спочатку?
- Що було потім?
- Як розвивалися події далі?
Потім учитель пропонує учням пофантазувати і продовжити історію про котика і змію.
Після розповідей учнів учитель може запропонувати свою історію, що складена за серією малюнків.
Перша зустріч
Одного погожого літнього дня котові Рудьку стало нудно вдома. Він вирішив прогулятися на луки, послухати пташині новини і взагалі побачити світу. От він і пішов, поважно ступаючи знайомою стежкою та розглядаючи все.
- Як гарно довкола! – подумав Рудько, - тільки дуже нудно самому подорожувати… Та раптом його увагу привернула дивна чорна ниточка, що лежала на стежці. Коли кіт підійшов ближче, то побачив, що то була зовсім не нитка. Спочатку він помітив хвостик. Рудько подумав, що це повітряний змій після польоту застряв у нірці. Потім поміркував та вирішив, що з повітряним змієм буде цікавіше гуляти у лузі та потягнув знахідку за кінчик хвоста.
Яким же було великим його здивування! Нарешті він витягнув змія, але… справжнього, а не повітряного. Він так і закляк, широко розкривши очі та тримаючи кінчик хвостика незнайомця, про якого тільки й чув, що живе десь у лузі недалеко від води. На цьому інформація про плазуна в кота закінчувалася.
Змій Шуша теж здивувався, що його хтось потурбував спекотного дня. Він сховався до нори, щоб відпочити від палючого сонця і тільки над увечері планував мандрувати до верболозу, що біля річки. Коли котик витягнув Шушу, то в того очі були не менш здивовані та круглі. Змій ніколи не бачив котів, тому для годиться шикнув: «Шу-шу-шу, за носа вкушу», та почав роздивлятися дивне вусате та волохате створіння на чотирьох лапах, яке тримало його за хвоста.
А Рудько від несподіванки випустив хвоста з рота і далі стояв, немов статуя.
Так відбулася перша зустріч Змія Шуші та котика Рудька. Згодом вони стали справжніми друзями і часто, згадуючи своє знайомство, весело сміялися.
Цей текст можна також використати на уроці позакласного читання.
Завдання до тексту
Перша зустріч
План