12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Розвиток музики і розвиток образу. Прийоми розвитку музики ( динамічний, темповий, виконавський), розвиток образу.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з основними характеристиками розвитку музики і з розвитком образу в музичному творі. Шляхом розпівок та розучування пісень розвивати в учнів музичний слух та пам’ять. Виховувати повагу до музичного мистецтва
Перегляд файлу

Тема: Розвиток музики і розвиток образу. Прийоми розвитку музики ( динамічний, темповий, виконавський), розвиток образу.

Мета: ознайомити учнів з основними характеристиками розвитку музики і з розвитком образу в музичному творі.

Шляхом розпівок та розучування пісень розвивати в учнів музичний слух та пам’ять.

Виховувати повагу до музичного мистецтва.

Музичний матеріал:

запис української народної пісні «Верховинко, світку ти наш»

запис української народної пісні «Грицю, Грицю до роботи»

Е.Гріг «Навесні»

Г.Майборода «Гуцульська рапсодія»

                                              Хід уроку:

             І. Організаційна частина

1. Вступ

У музичних творах можуть використовуватися:

виконавські,

 симфонічні,

 жанрові,

 динамічні,    прийоми розвитку музики

 темпові,

 ладові,

 темброві

2. Бесіда про твори Едварда Гріга

Е.Гріг – норвезький композитор.

Пригадайте які твори композитора ми слухали?

(Симфонічні п’єси «Ранок», «Весільний день у Трольхаугені»)

        ІІ.Слухання та аналіз та аналіз. Е.Гріг «Навесні»

Щоб перевірити свої знання і вміння визначати прийоми розвитку музики прослухаємо твір Е.Гріга.

Подумайте, що композитор хотів намалювати засобами музики?

Які прийоми розвитку музики використав Гріг?

(Е.Гріг використав багато прийомів розвитку музики:

Композитор передає картину весняної природи, можна відчути свіжий подих повітря, торкання ніжних промінців сонця, шепіт молодої травички, милування красою перших весняних квіточок.

Створити такий образ композитор зумів за допомогою зміни динамічних відтінків і темпів. Саме тому п’єса Е.Гріга «Навесні» є прикладом темпового та динамічного розвитку музики.)

 

 

 

 

 

 

 

 

   ІІІ. Продовження розучування української народної пісні «Верховино, ти світку наш»

Наступний нотний запис допоможе нам пригадати твір в якому основою розвитку є зміна жанрів.

Поміркуйте, який це твір?

Це нотний запис укр. нар пісні «Верховино, світку ти наш». У ній висловлена безмежна любов до рідного краю, оспівана неповторна краса Прикарпаття.

Широкий протяжний заспів чергується зі швидкою коломийкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сьогодні ми розучимо приспів. Це слід робити у повільному темпі, щоб добре засвоїти вигадливу мелодію коломийки. Зверніть увагу на розспіви 16-ми нотами та необхідність легкості їх виконання. У швидкому темпі спочатку заспівайте на склад ЛЯ, що сприятиме вираженню його танцювальному характеру, а надалі вже зі словами.

Караоке. Пісня «Верховино, ти світку наш»

                   IV. Слухання. Г.Майборода «Гуцульська рапсодія»

Український композитор Георгій Майборода ввів пісню «Верховино, світку ти наш» у свою «Гуцульську рапсодію».

Прослухаймо цей твір повністю.

Простежмо за різноманітними прийомами симфонісного розвитку: жанровим, мелодійним, темповим, динамічним і тембровим.

Слухання української народної пісні «Грицю, Грицю, до роботи»

Композитор може використовувати різні прийоми, щоб сприяти розвитку образу, який втілений у музичному творі. Прикладом цього є укр. нар пісня «Грицю, Грицю, до роботи».

Прослухайте та поміркуйте який характер цього твору та про що в ньому розповідається?

Аналіз прослуханого твору

Укр. нар пісня «Грицю, Грицю, до роботи» - жартівлива розповідь про лінивого Гриця, який нічого робити не хоче, а як їсти, то він перший.

Створенню такого образу сприяє темповий, динамічний, виконавський прийоми розвитку.

А в житті такі ситуації бувають?

Є багато прислів’їв про ледарів, наприклад

«Як їв – то впрів, як робив – то змерз»

      V. Розучування української народної пісні «Грицю, Грицю, до роботи»

 

 

«Грицю, Грицю, до роботи»

«Грицю, Грицю, до роботи!»

В Гриця порвані чоботи.

«Грицю, Грицю, до телят!» -

В Гриця ніженьки болять.

 

«Грицю, Грицю, молотити!» -

Гриць нездужає роботи.

«Грицю, Грицю, врубай дров!»

А Грицько щось нездоров.

 

«Грицю, Грицю, роби хліб!» -

«Кахи, кахи! Щось охрип».

«Грицю, Грицю, іди їсти!»

«Ой, чекайте! Де б то сісти?»

        VI. Підсумок уроку

 - Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

- Чи сподобалась вам пісня, яку ми сьогодні розучили?

docx
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку