Розвиток національних традицій , самосвідомості на уроках української мови Українська національна школа твориться на основі стратегічних завдань оновлення освіти, визначених держав

Про матеріал
Розвиток національних традицій , самосвідомості на уроках української мови Українська національна школа твориться на основі стратегічних завдань оновлення освіти, визначених державною національною програмою " Освіта" ( Україна 21 ст.) та Концепцією національної системи освіти Інституту українознавства. Сучасний період розвитку суспільства в нашій незалежній державі Україні відкриває широкі можливості для оновлення змісту освіти на основі народності школи , що дає змогу формувати духовно багате покоління людей. Загальноосвітня школа виконує важливу роль у вихованні учнів, формуванні в них любові до рідного краю , історичної пам'яті, духовності, національного характеру і психології. В сучасних умовах суспільного розвитку школа виступає могутнім фактором відродження нації , виховання самосвідомості. Особистість учня, повага до його гідності і самостійності, звернення до витоків народного життя, творче використання в практиці роботи скарбів народної мудрості, духовності, здобутків науки, ідейного потенціалу нашого суспільства- ось дійові фактори, які забезпечать формування громадянина вільної , незалежної держави. Тому необхідно наповнити уроки української мовита літератури змістом , який би відображав історію , мистецтво, культуру рідного краю багатонаціональної України. У " Концепції середньої загальноосвітньої школи в Україні" підкреслюється , що одним із головних напрямків оновлення школи в нашій державі є реалізація навчання та виховання підростаючого покоління, ідеї народності. Закон " Про освіту" відкрив широкі можливості для вчителів у напрямку оновлення змісту , форм і методів роботи щодо відродження в учнівському колективі народних традицій, звичаїв, обрядів, глибокого вивчення історії рідного краю, прилучення школярів до духовних скарбів народу. На уроках української мови та літератури , на позакоасних занняттях ставлю за мету вирішити такі основні завдання : 1. Формувати на уроках та під час позакласної роботи національну свідомість, плекати український ідеал. 2. Виховувати активну самостійну особистість, свідомого громадянина України. 3. Формувати засобами мови та літератури майбутніх матерів, батьків, дружин та чоловіків. 4. Розвивати силу розуму, багатство мови, логічне мислення, довільну пам'ять, увагу, відтворювати уяву, образне мислення. 5. Плекати сучасного кваліфікованого читача з аналітичним підходом до літературного твору, шанувальника духовних цінностей та вміння самостійно оцінювати його ідею , зміст та форму. Прищеплювати звичку постійно читати, систематично стежити за літературною періодикою. 6. Розвивати емоційну сферу учнів, високу культуру почуття, цілеспрямованність і тверлість переконань. а уроках української мови та літератури приділяю увагу елементам народознавства. З цією метою добираю найбільш ефективні для даного уроку види робіт( виконання вправ, що несуть інформацію про минуле та сучасність нашого народу , його культуру, історичний досвід, виконання творчих завдань, переказів, змістом яких є розповідь про давно забутих символах ( що значать узори на рушниках) , обереги , народні обряди. Я провела урок " Передаєм нашадкам наш скарб- рідну мову". Під час предметного місячника учні писали твір- мініатюру " Рідна мова", був проведений вечір та випущена стінна газета, проведений конкурс рефератів. На класних годинах проводила бесіду про Державну символіку України.
Перегляд файлу

Розвиток національних традицій , самосвідомості на уроках української мови

Українська національна школа твориться на основі стратегічних завдань оновлення освіти, визначених державною національною програмою " Освіта" ( Україна 21 ст.) та Концепцією національної системи освіти Інституту українознавства.

Сучасний період розвитку суспільства в нашій незалежній державі Україні відкриває широкі можливості для оновлення змісту освіти на основі народності школи , що дає змогу формувати духовно багате покоління людей.
Загальноосвітня школа виконує важливу роль у вихованні учнів, формуванні в них любові до рідного краю , історичної пам'яті, духовності, національного характеру і психології.

В сучасних умовах суспільного розвитку школа виступає могутнім фактором відродження нації , виховання самосвідомості. Особистість учня, повага до його гідності і самостійності, звернення до витоків народного життя, творче використання в практиці роботи скарбів народної мудрості, духовності, здобутків науки, ідейного потенціалу нашого суспільства- ось дійові фактори, які забезпечать формування громадянина вільної , незалежної держави. Тому необхідно наповнити уроки української мовита літератури змістом , який би відображав історію , мистецтво, культуру рідного краю багатонаціональної України. У " Концепції середньої загальноосвітньої школи в Україні" підкреслюється , що одним із головних напрямків оновлення школи в нашій державі є реалізація навчання та виховання підростаючого покоління, ідеї народності.
Закон " Про освіту" відкрив широкі можливості для вчителів у напрямку оновлення змісту , форм і методів роботи щодо відродження в учнівському колективі народних традицій, звичаїв, обрядів, глибокого вивчення історії рідного краю, прилучення школярів до духовних скарбів народу. На уроках української мови та літератури , на позакоасних занняттях ставлю за мету вирішити такі основні завдання :
1. Формувати на уроках та під час позакласної роботи національну свідомість, плекати український ідеал.
2. Виховувати активну самостійну особистість, свідомого громадянина України.
3. Формувати засобами мови та літератури майбутніх матерів, батьків, дружин та чоловіків.
4. Розвивати силу розуму, багатство мови, логічне мислення, довільну пам'ять, увагу, відтворювати уяву, образне мислення.
5. Плекати сучасного кваліфікованого читача з аналітичним підходом до літературного твору, шанувальника духовних цінностей та вміння самостійно оцінювати його ідею , зміст та форму. Прищеплювати звичку постійно читати, систематично стежити за літературною періодикою.
6. Розвивати емоційну сферу учнів, високу культуру почуття, цілеспрямованність і тверлість переконань. а уроках української мови та літератури приділяю увагу елементам народознавства. З цією метою добираю найбільш ефективні для даного уроку види робіт( виконання вправ, що несуть інформацію про минуле та сучасність нашого народу , його культуру, історичний досвід, виконання творчих завдань, переказів, змістом яких є розповідь про давно забутих символах ( що значать узори на рушниках) , обереги , народні обряди.

Я провела урок " Передаєм нашадкам наш скарб- рідну мову". Під час предметного місячника учні писали твір- мініатюру " Рідна мова", був проведений вечір та випущена стінна газета, проведений конкурс рефератів.

На класних годинах проводила бесіду про Державну символіку України.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
7 вересня 2021
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку