"Розвиток пізнавального інтересу до математики"

Про матеріал
Стаття"Розвиток інтересу до математики". Використано цікаві факти для підготовки до уроків геогметрії.
Перегляд файлу

Розвиток інтересу до математики

На даному етапі школа перебуває в тяжкому стані. Більшість учнів не бачачи ніяких перспектив у навчанні, втратили інтерес до здобуття освіти, в цьому їх підтримують і батьки. Математика один із найскладніших предметів навчального плану  для школярів, її вивчення дається багатьом учням нелегко. Але якщо творчо і грамотно підійти до вивчення цього  предмету то можна досягти певних результатів. У практиці роботи я використовую різні методи та прийоми виховання інтересу до математики, показую яким цікавим і захоплюючим можуть бути заняття цією наукою. 

  Незалежно від віку  та  класу в якому навчається дитина, намагаюсь знайомити учнів з цікавими фактами. Так, наприклад при вивченні теми «Піраміда» в 11 класі учням було запропоновано випереджальні завдання  підготувати цікаву інформацію, відомості та факти про піраміду.  Це дало можливість підготувати та  провести нестандартний урок  у   формі усного журналу.

І сторінка «Поезія вічності і краси»

Учень.  Нескінчене одноманітне море піску, де-не-де висохлі кущики рослин, ледве помітні сліди верблюда замітає вітер. Розпечене сонце пустелі… здається, що воно також покрите піском…. І раптом наче міраж, перед захопливим поглядом мандрівника виникають піраміди – фантастичні фігури з каменю, спрямовані до сонця. Вони вражають уяву своїми гігантськими розмірами, досконалістю геометричної фігури. Недарма ці витвори людських рук відносять до семи чудес світу.

 Згідно багатьох описів ці гігантські моноліти мали зовсім інший вигляд. Вони сяяли на сонці відполірованими вапняковими плитами на фоні багатоколонних храмів, що прилягали до них.

    Вважають, що цим чудесним витворам більше 50 віків.

   Дивлячись на гігантські піраміди, переконуєшся, що в них закладена поезія вічності і краси.

Учень. 2.

Стоит на земле пирамида,

И Боги о ней говорят.

На ней не рванье, не хламида,

А вечного камня наряд.

 

Она здесь стоять не устала,

Хоть минуло много веков,

Она головою достала

До самых седых облаков.

 

Что людям она сохранила?

Великих камней забытье?

Зрачки желтоглазого Нила

Лениво глядят на нее.

 

Кто спит в этой древней могиле?

Расскажут ли камни о том,

Как всех их слезами солили

И кровью кропили потом?

 

Стоит на земле пирамида,

И Боги о ней говорят.

На ней не рванье, не хламида,

А вечного камня наряд.

 

                            С. Островой

 

     ІІ сторінка «Алгебра і гармонія Великої піраміди»

 Серед грандіозних пірамід Єгипту особливе місце займає Велика піраміда Хеопса (Хуфу). Вона знаходиться в Гізі – передмісті Каїра. Це найбільша за розмірами і найкраще вивчена піраміда.

 Дивує точність інженерних розрахунків стародавніх зодчих. Блоки , з яких складена піраміда, так точно підігнані один до одного, що між ними навіть не проходить лезо ножа. Квадрат в основі піраміди побудовано з точністю до 1 сантиметра.

  Правильна чотирикутна піраміда, якою  є піраміда Хеопса ,  символізує простоту і гармонію форм, уособлює стійкість , надійність, прагнення вгору.

  Очевидно і розміри піраміди: площа її основи, висота не були вибрані випадково, а повинні нести якісь геометрично-математичні ідеї, інформацію про рівень знань єгипетських жреців. Висота піраміди становить 146,6 м , що становить одну мільярдну частину відстані від Землі до Сонця!!! Сторона основи виражена в ліктях ( стародавня міра) становить 365, 23  - це кількість днів у році. В метрах її довжина  дорівнює – 233,16 м апофема  - 187 м. якщо периметр основи поділити на висоту, одержимо число π = 3,14

  Відношення площі бічної поверхні піраміди Хеопса до площі основи дорівнює золотій пропорції, тобто, 1,618. Неважко перевірити, що і відношення апофеми до половини сторони основи також становить золоту пропорцію. Зодчі усипальниці Хеопса були хорошими астрономами. Це підтверджується тим, що сторони піраміди точно орієнтовані на сторони світу.

C:\Users\User\Desktop\hqdefault.jpg

ІІІ сторінка «Лікар -піраміда»

Дивно, але виявляється, що навіть зменшена копія піраміди Хеопса має лікувальні властивості. В цьому ви переконаєтеся, якщо подивитеся повідомлення у пресі.

 

Перелік загадок пірамід можна було б продовжити. Але не всі вчені погодяться з їх тлумаченням. А що ж піраміда? Велика піраміда мовчить …..

 Під час вивчення теми «Конус» учні підготували цікаві повідомлення про конус.

  В перекладі з грецької konos – означає соснова шишка або гострокінцеве тіло.

Відкриття конічних перерізів приписують старогрецькому вченому Менехму ( IY  ст. до н.е.)

 Докладно дослідив перерізи конуса старогрецький математик Аполлоній пергський ( ІІІ ст. до н.е.) . У своєму творі «Конічні перерізи» він дав їм назви: парабола, еліпс, гіпербола.  Вони застосовуються й досі. Інтерес до конічних перерізів підтримувався тим, що ці криві часто зустрічаються в природі і в людській діяльності. Конічні перерізи мають цікаві оптичні властивості, які широко застосовуються в техніці. При  цьому доведено, що не існує кривих, відмінних від конічних перерізів, які б мали такі самі оптичні властивості. Форма конічних перерізів дуже поширена в будівництві. Щогла старого московського телецентру складається з кусків гіперболоїдів. Обриси «ніг» башти Ейфеля мають форму рівносторонніх гіпербол.

C:\Users\User\Desktop\Без названия.jpg                                   C:\Users\User\Desktop\Без названия (1).jpg

Конус є однією з поширених опорних форм у природі. Його ми спостерігаємо в будові крон і стовбурів дерев, грибів, мушлів тощо. Конусоподібні форми живої природи зустрічаються двох видів:

  • Основою вниз- гриб-парасолька , стовбур ялини

 

  • Основою вгору – гриб-лисичка

C:\Users\User\Desktop\images.jpg                                                 

Наближену форму конуса мають  терикони – купи породи біля вугільних шахт, купи сухого зерна, копиці сіна.

Форму зрізаного конуса мають деякі вази для квітів, колби, димові труби, абажури настільних ламп.

Архітектори, конструктори часто використовують конічні форми в спорудах. Це можна побачити в конструкціях Останкінської  телевежі,  конструкціях водонапірних башт.

       C:\Users\User\Desktop\Без названия (2).jpg                            C:\Users\User\Desktop\Без названия (3).jpg                

 

Будівельні колони, що прикрашають архітектурні споруди, здебільшого не є циліндричними. вони мають форму зрізаного конуса, площі поперечних перерізів якого утворюють геометричну прогресію.

Конічнцу форму має і частина космічної ракети, у якій міститься кабіна космонавта.

Геометрична форма конус – конструкціях кумулятивних снарядів.

В заряді циліндричної форми роблять конічне заглиблення, яке покривають тонким шаром металу.

C:\Users\User\Desktop\250px-CumulativeHead.png

При ударі копсули-детонатора в заряді виникає детонаційна хвиля, яка створює величезний тиск : 10 10 па і руйнує конічну металічну оболонку. Частини її матеріалу набувають величезної швидкості ( до 10 км/с) , створюючи конічний пучок величезної швидкості, який переходить у тоненьку струмену. Такий потік легко пробиває найміцнішу броню, подібно до того, як сильний потік води проникає в м’яку глину.

 

Крім цього, щоб  зацікавити учнів підбираю для цього цікаві творчі завдання, знаходжу захоплюючі головоломки, математичні ігри.

Немаловажливу роль в розвитку інтересу до математики мають нетрадиційні уроки: кроки-змагання, уроки-казки, уроки-подорожі, уроки- «Поле чудес»  та інші.

Якщо у дітей є труднощі з розв’язком  програмових завдань, намагаюсь зробити їх умови більш наочними: малюємо схеми, використовуємо підручні засоби, щоб змусити уяву працювати.

Звичайно, я не стверджую, що мені остаточно розв’язати проблему розвитку інтересу до математики, ще є багато роботи в цьому напрямку, але така робота сприяє розвитку активної, самостійної і творчої особистості.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку