«Розвиток проектної діяльності в умовах закладу позашкільної освіти» (досвід керівника гуртка «Акторська майстерність»)

Про матеріал
Освітня діяльність Кіровоградського обласного ЦДЮТ базується на принципі систематизації процесу, що знайшов відображення у проектно-модульній системі планування і впроваджується через реалізацію 11-ти взаємопов’язаних модулів (програм) річної Відкритої комплексної програми. Програми представляють тактичні середньострокові розгорнуті плани реалізації діяльності закладу за напрямами його статутної діяльності. Так, програма «Гармонія» орієнтована на забезпечення формування творчої компетентності вихованців, а також розвиток гармонійної особистості вихованців.
Перегляд файлу

«Розвиток проектної діяльності в умовах закладу позашкільної освіти»

(досвід керівника гуртка «Акторська майстерність»)

 

Освітня діяльність Кіровоградського обласного ЦДЮТ базується на принципі систематизації процесу, що знайшов відображення у проектно-модульній системі планування і впроваджується через реалізацію 11-ти взаємопов’язаних модулів (програм) річної Відкритої комплексної програми. Програми представляють тактичні середньострокові розгорнуті плани реалізації діяльності закладу за напрямами його статутної діяльності. Так, програма «Гармонія» орієнтована на забезпечення формування творчої компетентності вихованців, а також розвиток гармонійної особистості вихованців.

Кожна з цих програм є відкритою. Це означає, що кілька програм можуть бути представлені в одному проекті, а їх зміст визначає окремі його складові. Головне полягає в іншому – вихованець має бути співтворцем проекту, чітко усвідомлювати його масштаб, розуміти значення, бути зорієнтованим на якісний результат. Це саме той шлях, яким педагог-позашкільник сподівається досягти своєї основної мети: виховання гармонійної, обізнаної та компетентної особистості, яка може свідомо аналізувати ситуацію та приймати власне відповідальне рішення.

Проектна діяльність, як умова формування творчої компетентності вихованця, забезпечує його успішне включення у процес колективної діяльності, у співавторство та співтворчість. Вихованці можуть брати участь як у короткострокових, так і у довгострокових проектах.

Як висновок, можна сказати, що співставлення результатів пілотного дослідження «Психолого-педагогічний підхід до діагностики розвитку базових компетентностей вихованців ЗПО» та аналізу організаційно-педагогічних умов соціалізації вихованців ЗПО на прикладі Кіровоградського обласного ЦДЮТ дозволяє зробити припущення щодо зв’язку між умовами формування творчої компетентності та можливостями самовираження, самоактуалізації, вибору і реалізації індивідуальної освітньої траєкторії в творчих колективах закладу (додаток 1).

Аналіз організації начального процесу в ЗПО вказує на те, що ці принципи знаходять відображення у навчальних програмах гуртків та творчих об’єднань нашого закладу. Зокрема, на проектну діяльність вихованців відведено від 10 до 50% навчального часу в залежності від змісту навчальної програми гуртка чи студії. Протягом кількох років, заклад забезпечує реалізацію та інформаційний супровід 6-ти обласних проектів.

Вихованці закладу беруть участь у короткострокових і довгострокових (багатоетапних) проектах. У короткострокових проектах діти вчаться діяти згідно плану, запропонованого керівником гуртка. Діяльність вихованців координується на всіх етапах підготовки та реалізації заходів. Учасники проекту швидко і комплексно оволодівають цільовими знаннями та самомотивацією на здоровий спосіб життя.

Натомість, в довгострокових проектах вихованці мають можливість не тільки виконати, а й представити свій проект, презентувати своє бачення теми та змісту. Так реалізація проекту приносить більше задоволення, тому що отриманий творчий продукт від початку й до кінця – продукт авторської співпраці. Багатоетапні довгострокові проекти розширюють можливості розвитку творчого потенціалу кожного учасника. У цьому випадку мова йде про фактор співавторства – привнесення в проект власного творчого бачення кожного учасника. Зазвичай, це відображається в темі, змісті та організації проекту. Така творча співпраця формує ефект синергізму в колективі. Завдяки цьому, як правило, і виникають оригінальні авторські рішення. Довгостроковий проект може бути розглянутий як педагогічна технологія розвитку лідерських якостей, що є важливим показником розвитку соціальної компетентності вихованців. Значущим елементом процесу взаємодії в довгострокових проектах є самомотивація дітей на досягнення позитивного результату. В цілому, за сукупністю факторів впливу, проектна діяльність може розглядатися як активний метод організації освітнього процесу в позашкільному закладі [15].

Єдині за формою та різні за змістом заходи з залученням різноманітних мистецьких форм створюють умови для ефективного емоційного супроводу дозвіллєвої діяльності у позашкільному навчальному закладі.

 

1

 

docx
Додано
8 січня 2022
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку