Заняття «Темпоритм» (досвід роботи керівника гуртка «Акторська майстерність»)

Про матеріал
Тема заняття: Поняття «темпу» і «ритму», як важливих елементів акторської майстерності. Мета заняття: Формування поняття про темп та ритм. Слухове, зорове і м’язове сприймання темпоритму. Формування вміння зміни темпоритму. Ритмічність як навички просторово-часової організації руху. Розвиток вмінь працювати в потрібному темпі, здійснювати самоконтроль. Розвиток емоційної та вольової сфери (уміння володіти собою). Виховання активності, колективізму, дисциплінованості. Форма: групове заняття Тип заняття: Комбіноване (засвоєння нових знань, умінь, навичок. Формування практичних умінь, навичок). Методи: словесні, практичні
Перегляд файлу

Заняття «Темпоритм»

(досвід роботи керівника гуртка «Акторська майстерність»)

 

Тема заняття: Поняття «темпу» і «ритму», як важливих елементів акторської майстерності.

Мета заняття: Формування поняття про темп та ритм. Слухове, зорове і м’язове сприймання темпоритму. Формування вміння зміни темпоритму.  Ритмічність як навички просторово-часової організації руху. Розвиток вмінь працювати в потрібному темпі, здійснювати самоконтроль. Розвиток емоційної та вольової сфери (уміння володіти собою). Виховання активності, колективізму, дисциплінованості.

Форма: групове заняття

Тип заняття: Комбіноване (засвоєння нових знань, умінь, навичок. Формування практичних умінь, навичок).

Методи: словесні, практичні

І. Організаційна частина (підготовка приміщення, провітрювання)

Підготовча робота. Нагадування про дотримання протиепідемічних правил під час заняття.

ІІ. Основна частина

Хід заняття

1. Повідомлення теми, мети заняття.

Темп - це ступінь швидкості виконуваної дії.  Можна діяти повільно, помірно, швидко і т. п., Що вимагає від нас різної витрати енергії, але не завжди зробить істотний вплив на внутрішній стан.  Інша річ - ритм поведінки - під цим мається на увазі не просто швидкість, але інтенсивність дій і переживань акторів, тобто те внутрішнє та емоційне напруження, в якому здійснюються сценічні дії.  Крім того, поняття «ритм» включає в себе і ритмічність, тобто ту чи іншу розміреність дії, його організацію в часі і просторі.  Темп і ритм поняття взаємопов'язані, тому Станіславський нерідко зливає їх воєдино, вживаючи термін темпо-ритм.  У багатьох випадках вони знаходяться в прямій залежності один від одного: активний ритм прискорює процес здійснення дії і, навпаки, знижений ритм тягне його уповільнення. 

2. Мотивація навчальної діяльності гуртківців. 

2.2.Активізація гуртківців щодо розуміння термінів. Приклади пришвидшеного (Коли поспішаєш на потяг, збираєш речі швидко і емоційно також напружений) та уповільненого (коли відпочиваєш на пляжі і ні про що не думаєш) темпоритму.

Приклади швидкого темпу та уповільненого ритму (диригент грає швидкий темп на репетиції оркестрантам при цьому думає про те, коли вже репетиція закінчиться) і навпаки уповільненого темпу та пришвидшеного ритму (сидить в таксі, запізнюючись на літак або танок молодих під вальсуючий ритм, коли спокійна гарний темп, а серця вилітають від хвилювання)

3. Практична робота

Здійснення педагогом поточного інструктажу, пояснення завдання. Самостійне виконання гуртківцями завдань.

Вправи «Атоми», «Зміна стану».

Завдання: Вихованці переміщуються по залу, не торкаючись один одного, у різному темпоритмі, що змінюється по сигналу викладача і залежить від поставлених педагогом задач. Розвиває увагу, фантазію, довільну пам'ять, швидкість реакції, творче сприйняття навколишнього світу.

Мета: освоєння поняття «темпоритм» в застосуванні до процесу сценічної дії, формування в дитини готовності до творчості, імпровізації. Виховання культури поведінки дітей на сцені, в колективі. Розвиток координації рухів, вміння відчувати партнера, виправдовувати свої дії.

Вправа: «Парні скоромовки».

Завдання: вихованці діляться на пари, домовляються про скоромовку, але не про темп виконання. Промовляють її одночасно, змінюючи темп.

Мета: вміння  домовлятися та розумітися з партнером, активізувати розумовий процес в цілому.

Вправа «Рухливі» скоромовки».

Завдання: вихованці в парах знаходяться на відстані обличчям один до одного. Хтось має показувати рухи, а хтось повторювати у дзеркальному відображенні, змінюючи темп.

Мета: розвиток емпатії, вміння  узгоджувати свої дії з партнером, гармонізувати фізичні і психічні дії.

Вправа «Передай ритм», «Я самурай і це моя помста».

Завдання: Передавати один одному ритм та текст разом із рухом відповідно, тримаючи один і той самий темпоритм. Гра на вибування з хлопками.

Мета: концентрація уваги, швидкість реакції, розвиток уміння тримати темпоритм.

Вправа «Натовп».

Завдання: всі учасники починають рух у певному образі і кожен зі своїм задуманим темпом і ритмом. Рухаючись, намагаються його не змінювати, при цьому проводять спостереження за іншими. Потім відбувається аналіз побаченого і обговорення.

Мета: навчити дітей орієнтуватися у навколишньому середовищі та помічати, розуміти поняття «темпоритм».

ІІІ. Рефлексія.

Що нового дізналися на занятті? Де можна використати набуті знання та вміння?

ІV. Підсумок заняття

Володіння всіма видами темпо-ритму, вміння по своїй волі змінювати ритм власної поведінки необхідні актору для вірного створення темпо-ритму ролі, для того щоб належним чином увійти в потрібний ритм спектаклю.

 

1

 

docx
Додано
8 січня 2022
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку