«Шоу-театр «Імідж»: креативна діяльність на карантині»(досвід роботи керівника гуртка «Акторська майстерність»
Об'єктом дослідження є проєктна діяльність гуртківців шоу-театру «Імідж».
Предмет дослідження: розвиток та формування творчої компетентності вихованців закладу в освітньому процесі.
Шоу-театр «Імідж» - авторська модель об’ єднання дітей та молоді віком від 7 до 21 року, в якому кожному учаснику створені умови для розкриття талантів та набуття різноманітних компетентностей.
Освітня та виховна діяльність у клубі відбувалася у групі на платформах Вайбер, Mesenger, Zoom, а також через особисті електронні пошти вихованців. В умовах карантинних обмежень головне завдання педагогів стало об ‘єднання усіх вихованців навколо цікавих соціальних проектів.
Одним з таких проектів став «Гумор та творчість проти корона вірусу». Наймолодші діти малювали плакати на тему «Вітаміни проти вірусів», середні – знаходили гумористичні сюжети на цю тему, старші – створювали відеоролики. І усі демонстрували власний творчий підхід до виконання ранкової креативної зарядки.
Робота вихованців із психологом, де вони знайомилися із джерелами додаткової енергії у стресових обставинах, дала ідею для проекту «Мої домашні улюбленці – мої помічники» реалізованому під час занять гуртка «Основи комунікації».Діти викладали у групі світлини зі своїми домашніми улюбленцями, демонстрували любов та турботу про них.
Аналіз психологічного стану дітей під час карантинних обмежень виявленого під час занять із психологом ЦДЮТ виявив також певні тенденції настрою вихованців, в якому були присутні тривожність та пригніченість, спричинені обмеженістю спілкування та особистісного простору. З метою позитивного впливу на емоційний стан вихованців реалізовано проект «Створюємо позитивні меми» для вихованців 1-6 класів, беручі участь у якому діти продемонстрували почуття гумору , кмітливості та дотепності.
З метою підсилювання мотивації вихованців до продовження отримання системних знань, формування у них позитивного образу майбутнього дітям середньої групи (7-9класи) був запропонований проект «Ігротека на дому». Під час його реалізації вихованці, які виявили бажання отримувати системні знання та розвивати вміння з ігротехніки, були об’єднані у групи, які щотижнево готують індивідуальні ігрові програми у відведені години. При здійснені цього проекту враховувалися рівні технічні можливості кожного учасника групи.
Враховуючи закінчення навчального року у дистанційному режимі, з метою допомоги вихованцям 9х -11х класів у професійній орієнтації, був запроваджений проект «Пізнай себе», у рамках якого вихованцям викладається системний курс з соціоніки.
Під час роботи над проектом старшокласники вчаться визначати власні соціотипи , їхні сильні сторони, переваги та вразливості, а також знайомляться із професіями, в яких найбільш розкриваються переваги кожного соціотипу.
Як результат спільної діяльності педагогів та батьків колективу в умовах організації освітнього процесу у дистанційному режимі з використанням проектних методів роботи, системна комунікація у різних формах збережена із 80% вихованцями зареєстрованими на момент початку карантину.
В той же час за межами системного педагогічного процесу залишилася частина вихованців 1-3х класів, батьки яких не мають можливостей сприяти їхньої участі у запропонованих активностях, а також діти, що не забезпечені технічними засобами для проведення освітнього процесу у дистанційному режимі.
Ще одним креативним проєктом був «Створи етюд». Будь-яка роль – це безкінечний ланцюжок етюдів. І чим життєвіший, яскравіший, різноманітний цей ланцюжок, тим повніше, виразніше сценічний образ, тим він правдивіше, життєвіше.
Створення складного повноцінного людського характеру починається з маленьких правд поведінки, а точніше з невеличких етюдів. Тому важливо з перших кроків маленького артиста виховати в ньому любов і тягу до роботи над етюдом.
Що ж необхідно зрозуміти перш за все? Треба навчитися у творчій роботі користуватися багажем, який накопичується в процесі вивчення і пізнання життя. І чим цей процес глибший, тим ширше і багатше творчі можливості актора.
Робота над етюдом починається зі спостережень. Наші маленькі актори скучили за роботою, за виснажливими репетиціями, за етюдами. Всі вони знають, що етюд – це завжди якась історія, в основі якої лежить подія. Але щоб виконати етюд, потрібно виконати багато вправ. І найбільше вони полюбляють зображувати тварин.
1