Календарно-тематичне плануваня
2 –й клас
№ п/п |
Дата |
Назва розділу, зміст корекційно-розвиткових занять |
Ймовірно очікуванні результати |
Розвиток моторики |
|||
1 |
|
Розвиток великої моторики (Ходьба: зі зміною площі опори; по колу; парами; з переступанням через предмет; по предмету; з мішечком з піском чи з іншим предметом на голові; похилою площиною. Метання: підкидання та ловля великих і малих м‘ячів; метання малого м‘яча однією рукою (чергуючи руки) вільним способом у горизонтальну ціль.). Розвиток спритності та орієнтування в просторі, формування координованості рук, розвиток уявлень про характеристики рухів |
Вміє виконувати певні рухи і дії (ходити зі зміною площі опори, по колу, переступаючи через предмети, по похилій площині). Розрізняє основні просторово- часові характеристики рухових дій ( *за допомогою чи при підказці вчителя). Сприймає звернене мовлення вчителя. Відповідає (усно, *жеста- ми) на короткі запитання в межах знайомого мовлен- нєвого матеріалу (*за допомогою чи при підказці вчителя). *Виконує ходьбу по колу, парами, з переступанням через предмет (за допомо- гою чи наслідуючи вчителя). *Виконує приставний крок та крок галопу під музично- ритмічний супровід.
|
2 |
|
Динамічна та статична координація, пластичність і спритність рухів. Швидкість і точність, одночасність рухів. Міміка. Розвиток статичних силових якостей та навчання контролю за положенням тіла в просторі.
|
Намагається узгоджувати дії і рухи різних частин тіла; вправляється в рівновазі. *Використовує здобуті рухові навички для заданої імітації (ходьбу, стрибки, повзання тощо). *Намагається мімікою передати своє ставлення до того чи іншого предмета, явища.
|
3 |
|
Цілеспрямованість виконання дій і рухів за інструкцією педагога. Ігротренінг "Спортивні змагання Буратіно і його друзів" Формування почуття рівноваги («доріжка слідів»). Виховання самостійності, розвиток статично динамічної рівноваги, розвиток рухових якостей.
|
Виконує дії і рухи за словесною інструкцією педагога. Використовує засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу. Вміє використовувати набуті вміння та навички під час самостійної діяльності. *Вміє узгоджувати свої дії з діями інших учнів (за допомогою вчителя).
|
4 |
|
Розвиток координації рухів кисті рук і пальців. Кистьова та пальчикова гімнастика. Почергове постукування пальцями однієї руки. Розвиток пізнавальних процесів, загальної та дрібної моторики, координації рухів, комунікативних навичок та збагачення словникового запасу. Створення позитивних психологічних умов для роботи. |
Розрізняє пальці кисті, що використовуються при виконанні вправи (за допомогою чи при підказці вчителя). Виконує почергове постукування пальцями однієї руки (за допомогою чи за показом учителя). *Здійснює почергове та одночасне стискання пальців в кулак та розтискання, торкання великим пальцем почергово всіх інших з надавлюва- нням (за допомогою чи наслідуючи вчителя). *Виконує згинання та розгинання пальців на витягнутих вперед руках, кругові рухи кистями (за допомогою чи наслідуючи вчителя). |
5 |
|
Вивчення декількох видів штрихувальних ліній. Малювання, штрихування, обведення, за трафаретом. Обводка долоні та пальців олівцем самостійно чи за допомогою дорослого.
|
Вміє самостійно обводити, штрихувати складні форми. Володіє вмінням штрихувати в різних напрямах, з різною силою, різними видами штрихувальних ліній. Уміє (*за допомогою вчителя) проводити по контуру прямі, хвилясті, замкнуті лінії. Уміє користуватися трафаретами, шаблонами, опорними точками під час малювання (самостійно і *за допомогою дорослого). Відтворює зображення простих предметів за зразком. Розфарбовує зображення на свій вибір, додержуючись контурів окремих елементів. Обводить долоню та пальці олівцем. *Володіє олівцем, ручкою, як засобом письма.
|
6 |
|
Розвиток координації рухів руки й очей, показ на собі основних частин тіла та обличчя (руки, ноги, голова, очі, ніс, вуха і т.п.). |
Має елементарне поняття про будову тіла (основні частини тіла) людини. Вміє назвати та*показати на собі основні частини тіла та обличчя (руки, ноги, голова, очі, ніс, вуха і т.п.). Узгоджує рухи рук і очей при виконанні певних завдань. |
7 |
|
Розвиток координації рухів руки й очей. Малюємо другу половинку картинки. Збагачення уявлень про форму, забарвлення предметів, будову складових частин, їх розмір, просторові відношення |
Має певні уявлення про форму, забарвлення предметів, будову складових частин предметів, їх розмір, просторові відношення. Вміє за зразком відтворювати ціле. *Виконує завдання за допомогою дорослого. Вміє обстежувати предмети за формою, забарвленням, розміром, розташуванням у просторі. Намагається самостійно виконати завдання, спираючись на власний досвід.
|
8 |
|
Розфарбовуваня контурного зображення олівцями, фломастерами. Виконання графічних робіт під диктовку "Геометричний орнамент". Розвиток зорового, тактильного сприймання на основі формування перцептивних дій (умінь обстежувати предмети за формою, забарвленням, розміром, розташуванням у просторі). Корекція просторових уявлень.
|
Вміє виконувати графічні роботи на певну тематику. Уміє (*за допомогою вчителя) користуватися трафаретами- мірками. Передає за зразком будову найпростішого орнаменту з геометричних форм в готовій геометричній формі. *Виконує завданні за шаблоном за допомогою дорослого.
|
9 |
|
Аплікація з пластиліну і шматочків кольорового паперу. Розвиток координації рухів, формування охайності та організованості. |
Має уявлення про папір, пластилін. Вміє виконувати аплікації, використовуючи різноманітний матеріал. Має уявлення про просторове розташування деталей (зліва, справа, посередині, перед, біля). *Виконує трудові операції вдавлювання, розплющу- вання пальцями з допомогою. *Створює окремі композиції з відомих казок разом з вчителем |
10 |
|
Згинання паперу. Вирізання ножицями прямих смуг. Розвиток моторики. Формування охайності, організованості. |
Називає властивості картону та паперу, знає засоби праці (називає їх за показом учителя). Розмічає разом з вчителем картон за шаблоном та ріже ножицями по лініях розмітки. Виготовляє закладки (викладає орнамент). *Розрізняє предмети, матеріали та їх призначення за запитаннями вчителя *Намагається різати ножицями по лінії розмітки. *Виготовляє вироби із паперу за наочною опорою та допомогою вчителя. |
Тактильно-рухове сприйняття
|
|||
11 |
|
Визначення на дотик величини предмета (великий - маленький). Вчимося складати казку.
|
Вміє визначати на дотик предмети за величиною. Уміє співвідносити знайомі плоскі та об‘ємні фігури. *Уміє обстежувати предмети за формою, розміром. Намагається самостійно скласти казку за поданим початком і знайомими персонажами. *Вміє інсценувати знайому казку з допомогою вчителя.
|
12 |
|
Сенсорні вправи, які допомагають розвитку мовлення: «Прищіпки в кошику», «Застібки», «Розв‘язування і зав‖язування бантиків», «Котушки», «Перекладання намиста», «Відкрий замок».
|
Вміє самостійно виконувати певні завдання за інструкцією вчителя, пояснювати послідовність виконання. Намагається координувати дії рук і очей. *Виконує завдання за допомогою дорослого.
|
13 |
|
Сенсорні вправи для зміцнення м‘язів руки: «Пінцет», «Вишивання по картону», «Знайди іграшки в певній послідовності». Малювання в готовій геометричній формі (колі, прямокутнику, квадраті). |
Виконує завдання за словесною інструкцією або технологічною картою. Виготовляє зразки стібків на папері. *Намагається виконати елементарні стібки на картоні по проколу. Уміє (*за допомогою вчителя) за зразком передавати в малюнку основні характерні риси предмету зображення; за допомогою ліній та кольору зображувати предмети простої форми.
|
14 |
|
Робота з пластиліном (розкочування прямими і коловими рухами, розминання, розривання на великі шматки, вдавлювання, розплющення, примазування і т.д.). Поняття про деталі, частини. Ціле і частини. Макет. Просторове розташування деталей на макеті (зліва, справа, посередині, перед, за, біля). |
Має уявлення про просторове розташування деталей (зліва, справа, посередині, перед, біля). З'єднує деталі примазуван- ням. *Виконує трудові операції вдавлювання, розплющу-вання пальцями з допомо- гою. Оздоблює виріб за вказівкою вчителя. *Виконує операції з'єднання окремих деталей способом примазування під контролем вчителя.
|
15 |
|
Ігри з великої мозаїкою, пазлами, конструктором. |
Має елементарні уявлен- ня про сполучення дета- лей. Організовує робоче місце для роботи з конструкто- ром та для проведення дидактичних ігор за допомогою вчителя. Володіє елементарними прийомами з'єднання деталей конструктора. Відбирає для виробу потрібні деталі з допомо- гою. *Має уявлення про деталі різних конструк- торів. *Складає виріб разом з учителем. *Має елементарні поняття про основні геометричні форми, що викладаються з мозаїки. Розуміє правила прове- дення дидактичних ігор і дотримується їх. |
16 |
|
Сприйняття форми, величини кольору; конструювання предметів Ігри з різними будівельними наборами («Кольорові кубики» і т.п.). Призначення предметів. Будинок, меблі, продукти, одяг, подарунки. "День народження".
|
Організовує робоче місце для роботи з конструк- тором та для проведення дидактичних ігор за допомогою вчителя. Відбирає для виробу потрібні деталі з допомо- гою. *Складає вироби разом з учителем. Знає назви житлових будинків та господарських будівель, їх призначення. Розрізняє одяг за призначенням. Вміє підбирати одяг та взуття у відповідності з погодними умовами. Вміє грати в сюжетно-рольові ігри (*ведуча роль дорослого). |
17 |
|
Форма предметів. Виділення ознак форми. Конструювання без опори на зразок (круглі, трикутні, квадратні). Класифікація за формою. Ігротренінг "Будуємо нове місто".
|
Уміє виділяти предмети за формою, класифікувати їх (круглі, трикутні, квадратні). Намагається без опори на зразок конструювати (будинок, гараж, меблі). *Учні по можливості повинні мати уявлення про: геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник. *Учні за допомогою вчителя повинні вміти: розрізняти, обирати та по можливості називати геометричні фігури; групувати предмети за формою; розпізнавати «зайвий» предмет. |
18 |
|
Об'єднання фігур в групи по формі (шари, куби, кола, квадрати, ромби). Дидактична гра «До кожної фігури підбери предмети, схожі за формою» |
Уміє об'єднувати фігури по формі, кольору, розміру в групи. Уміє підбирати предмети, схожі за формою до кожної фігури. Розрізняє предмети за формою, співстсавляє, порівнює. *Виконує завдання за допомогою дорослого. |
19 |
|
Співвіднесення площинних та об'ємних фігур (дидактичні ігри «Де, чий будиночок?», «Коробка форм» і т.п.).
|
Має уявлення про пласкі та об‘ємні предмети. Намагається самостійно порівнювати площинні та об'ємні фігури. Уміє співвідносити предмети на малюнку і в реальному житті. *За допомогою вчителя розрізняє площинні та об'ємні фігури; виконує з ними певні ігрові дії.
|
20 |
|
Робота з геометричним конструктором. Розвиток дрібної моторики в процесі виконання трудових операцій. Конструктивні трикутники. «Побудуй з трикутників нові фігури: квадрат, ромб, прямокутник», «Створи композицію». Дидактична гра «Що змінилося?» (3-4 предмета)
|
Самостійно складає візерунки із геометричного конструктора. Підбирає елементи за кольором і розміром. Уміє аналізувати зразок, співставляти. *Має елементарні поняття про основні геометричні форми. *Виконує побудови з геометричного конструк- тора різних форм з допо- могою. *За зразком і самостійно складає нові фігури, візерунки з трикутників. Уміє аналізувати зразок, працювати із схемами. Самостійно визначає зайвий предмет або предмет, якого не вистачає.
|
21 |
|
Обстеження величини предметів шляхом накладання і прикладання (спочатку пропонуються два предмети контрастного і однакового розміру). Порівняння розміру трьох і більшої кількості предметів з еталоном.
Моделювання за зразком. Виконання дій з предметами та іграшками різної величини.
|
Уміє порівнювати предмети за величиною шляхом накладання або додаванням елементу, якого не вистачає. Вміє самостійно виконувати певні завдання за інструкцією вчителя, пояснювати послідовність виконання. Будує серіаційні ряди (3-4 предмета) за словесною інструкцією. *Виконує завдання за допомогою дорослого. Уміє працювати з різним конструктором (дерев‘я- ним, паперовим, з пласт- маси). Самостійно виготовляє моделі і включає їх в сюжетно-рольові ігри. Розрізняє моделі за величиною, співвідносить їх під час гри. *За допомогою вчителя виготовляє прості моделі з конструктора, виконує з ними ігрові дії.
|
22 |
|
Кольори і відтінки предметів. АРТ-тренінг "Подорож в країну кольору". Знайомство з білим і чорним кольорами. Розрізнення та використання кольорів. Дидактична гра «Підбери колір». Введення назв кольорів і відтінків в словник дітей.
Розрізнення і позначення вивчених кольорів. "Пригоди в країні кольору". Малювання візерунка. Розвиток наочно-дійового та наочно- образного мислення на основі порівняння елементів візерунка між собою за формою, кольором, розташуванням. |
Розрізняє та називає кольори: червоний, синій, зелений, жовтий, коричневий, жовтогарячий, чорний, білий, сірий. Визначає потрібні кольори залежно від змісту зображе- ння. Перевіряє правильність виконання зображення шляхом порівняння результату з натурою або зразком. *Показує картинки певного кольору, співставляє картинки одного кольору. *З допомогою вчителя підбирає олівці певного кольору для розмалювання зразка.
Самостійно називає, *показує, розрізняє вивчені кольори. Наводить приклади предметів відповідного кольору: *визначає колір предметів. *Вибирає за зразком і за назвою. Знаходить зайвий предмет за кольором. Має уявлення про структуру візерунка (повторення, чергування елементів, симетрію), його форму, забарвлення. За зразком створює візерунок із геометричних фігур (квадрата, круга, прямокутника,трикутника) у смузі, дотримуючись чергування або повторення за формою і забарвленням. *Працює з шаблонами.
|
23 |
|
Диференціювання об’ємних форм в процесі конструювання за зразком; чергування форм в аплікації. Формування умінь самостійного виконання практичних завдань за інструкцією. Складання цілого з частин (3 - 4 деталі) на розрізному наочному матеріалі (картон, папір). |
Має початкові знання про об‘ємні предмети (деталі, деталі парні), їх застосу- вання та технологію виготовлення. Уміє самостійно розмічати папір за трафаретом, шаблоном, різати ножицями по лінії розмітки, вирізає деталі, що мають геометричні форми, склеювати частини виробу. Уміє склеювати зігнуті під прямим кутом частини виробу для отримання об’ємних форм. *За допомогою вчителя виконує аплікацію, використовуючи підготовлені елементи.
Знає технологію виготовлення предметів, що складаються з 3-4 деталей. Уміє самостійно розмічати папір за трафаретом, шаблоном, різати ножицями по лінії розмітки, вирізає деталі, що мають геометричні форми, склеювати частини виробу. Конструює меблі з паперових коробочок за інструкційною картою, малюнками, зразками. Виготовляє коробочки із паперу, меблі з коробочок за наочною опорою. *Виконує завдання з конструювання з паперу за шаблонами, підготовлени- ми вчителем. |
Розвиток зорового сприймання і зорової пам’яті |
|||
24 |
|
Формування навичок зорового аналізу і синтезу (обстеження предметів, що складаються з 2-3 деталей, за інструкцією педагога) Знаходження відмінних і спільних ознак 2-х предметів. «Порівняй предмети». Знаходження «зайвої» іграшки, картинки. |
Розуміє спосіб порівняння предметів за розміром. Розпізнає розмір предметів. Знаходить предмети означеного розміру, що складаються з 2-3 деталей. Вибирає за зразком та за словесною інструкцією. * Виконує завдання за допомогою дорослого. Порівнює два предмети, які відрізняються одним параметром самостійно або *під контролем вчителя.
|
25 |
|
Виділення однієї суттєвої ознаки: підбери предмети одного кольору, але різної форми та розміру. Підбери предмети однієї форми, але різного кольору. Підбери предмети одного розміру, але різної форми і кольору |
Уміє групувати предмети за однією суттєвою ознакою – кольором. Вибирає предмети одного кольору, незважаючи на форму та розмір. Уміє пояснити свій вибір. *Виконує завдання за допомогою дорослого. Уміє групувати предмети за однією суттєвою ознакою – формою. Самостійно визначає форми предметів (кругла, трикутна, чотирикутна). Вибирає предмети однієї форми, незважаючи на колір. Уміє пояснити свій вибір. *Виконує завдання за допомогою дорослого. Уміє групувати предмети за однією суттєвою ознакою – розміром. Самостійно ―на око‖ визначає розмір предмета (великий, малий, однакові за розміром). Вибирає предмети одного розміру, незважаючи на форму і колір. Самостійно пояснює свій вибір.
|
Сприйняття особливих властивостей предметів
|
|||
26 |
|
Поняття «шорсткий – гладкий». Складання однакових пар шершавих табличок на дотик. Зв‖язок з реальним життям: знаходження в навколишній дійсності різних предметів з шорсткою поверхнею ( кора, пісок, м‘яч, кубики, дерев‘яні іграшки). |
Розрізняє на дотик гладкий – шорсткий. Вміє визначити візуально поверхню предмета, охарактеризувати її (гладка– шорстка). Будує серіаційні ряди від гладкішого до більш шорсткого. *Уміє знаходити в навколишній дійсності різні предмети з шорсткою поверхнею, визначати їх на дотик. *За доломогою дорослого підбирає на дотик однакові пари табличок. |
27 |
|
Розвиток почуття важкості (баричні відчуття). Поняття маси: важкий, легкий; важче, легше, однакові за масою. Розташування трьох предметів, різних за вагою (легкий, важче, важкий). Матеріал: вагові таблички. Незалежність маси від об‗єму та розміру предметів.
|
Розуміє поняття важкий, легкий предмет. Порівнює масу двох предметів шляхом зважування їх на долонях. Порівнює три предмети за масою, один із яких є еталоном. Визначає результати співставлення предметів за масою словами важче, легше. Класифікує предмети за масою. Розташовує три предмети за їх масою від легкого до важкого і навпаки (побудова серіаційного ряду). Порівнює предмети однакового об‗єму, але різної маси. *Виконує завдання за допомогою дорослого.
|
28 |
|
Розвиток смаку. Матеріал «смакові баночки». Поняття : солодкий, гіркий, кислий, солоний, терпкий. Ознайомлення з продуктами, що мають такі смаки. Температурні відчуття. Поняття «гарячий– теплий- холодний». Матеріал «теплові таблички», малюнки, побутові предмети. Зв‘язок з реальним життям: обережне поводження з гарячими предметами. |
Диференціює за смаком: солодке, солоне, гірке, кисле. Вміє групувати продукти за смаком і знає назву: солодкий, гіркий, кислий, солоний, терпкий. *Виконує завдання за допомогою дорослого. Уміє візуально і ―на дотик‖ визначати, який предмет (холодний, гарячий, теплий). За малюнком визначає температуру в різні пори року (холодно, тепло, морозно, спекотно). *Виконує завдання за допомогою дорослого. Використовує засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу. Дотримується певних правил при поводженні з гарячими предметами.
|
29 |
|
Ознайомлення дітей з характерними запахами предметів та об‘єктів живої та неживої природи.. Розрізнення різних сортів мила. Ігри « Розрізнення запахів на відстані». Дидактична гра «Корзина з овочами». Підбери за смаком солодкі, солоні та гіркі овочі. Дидактична гра «Корзина з продуктами». Підбери за смаком солоні, солодкі, продукти. |
Вміє визначати наявність або відсутність запаху предметів та об’єктів живої й неживої природи. Вміє вибирати предмет за запахом *за допомогою або за словесною інструкцією. Реагує на запах. Уміє розрізняти за запахом предмети на відстані. Уміє впізнати овоч і назва- ти його ознаки: великий – маленький, солоний - солодкий – гіркий; визначити колір, форму. Уміє описати запропоно- ваний овоч за планом. Може визначити де використовується той чи інший овоч. Використовує засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу. *Уміє невербально класифікувати овочі за смаком; підбирає певні предмети за інструкцією вчителя. Уміє впізнати предмет і назвати його ознаки: великий – маленький, солоний - солодкий. *Уміє підбирати предмети по аналогії, словесній інструкції. Може назвати, де використовується цей продукт, що можна з нього приготувати. Використовує засвоєний словник в межах знайомого мовленнєвого матеріалу.
|
Розвиток слухового сприймання і слухової пам’яті
|
|||
30 |
|
Виділення і розрізнення звуків навколишнього середовища. Дидактична гра «Дізнайся на слух». Розвиток слухового сприймання. Матеріал «Шумові коробочки». Визнвчення місця розташування та інтенсивність звуку: близько – далеко, поруч |
Сприймає і виділяє звукові подразники – різноманітні звуки навколишнього середовища.. Визначає на слух, що звучить. *Наслідує звуки (пташиний спів, гул літака, машини, звуки, що подають тварини).
Диференціює звуки за силою звучання. Будує серіаційні ряди із шумових коробочок. Може визначити джерело звуку та інтенсивність звучання (близько – далеко, поруч). Уміє використовувати звукові сигнали у грі. *Виконує завдання за допомогою дорослого.
|
31 |
|
Розрізнення музичних звуків і звуків навколишнього середовища (шелест листя, скрип снігу, шум шин). Занурюємося в світ звуків. "Похід в ліс."
"Слухаємо звуки лісу: тварини і птахи". Дидактична гра «Хто і як голос подає» (імітація крику тварин). Диференціація близьких за звучанням слів |
Диференціює музичні звуки і звуки навколишнього середо- вища. На слух визначає, що звучить і з якою силою. *Виконує завдання за допомогою дорослого. Складає розповідь з імітацією звучання об‘єктів (дерев, трав, комах, птахів, вітру, води).
Уміє розрізнити тварин, птахів за звучанням. Намагається звукона- слідувати птахам, тваринам лісу. *Виконує завдання за допомогою дорослого. Може скласти невелику розповідь з імітацією звуків, що подають тварини. Розрізнятє звуки, схожі за звучанням. Розрізнятє слова, близькі за звуковим складом. З допомогою вчителя розрізняє за значенням подібні за звучанням слова, що різняться одним звуком (коса-коза, мак- рак), *повторює їх, намагається пояснити значення слова. *З допомогою вчителя співвідносить звучання слова з предметом (малюнком). |
Сприйняття простору
|
|||
32 |
|
Будова тіла людини: частини тіла (голова та шия, очі, ніс, вуха, рот, руки, ноги); внутрішні органи (серце, легені, шлунок) та їх призначення. Розвиток умінь орієнтуватися в просторі відносно себе, від об‗єктів, визначення положення предметів відносно один до одного. Орієнтування в приміщенні за інструкцією педагога. Визначення відстані (ближче, далі) на основі зорового сприймання.
|
Називає частини обличчя: голова, обличчя, щоки, очі, вуха, рот, ніс; тіла – голова, шия, тулуб, руки, ноги; ); внутрішні органи - серце, легені, шлунок. Показує їх на собі, ляльці, м'якій іграшці. Самостійно орієнтується на власному тілі: показує праву/ліву половини тіла. Знає призначення кожної частини тіла. *Орієнтується на власному тілі, показує частини обличчя на собі, ляльці. Розуміє і називає основні напрямки: вгорі, внизу; зліва, справа, тощо. Визначає розташування предметів в просторі відносно себе Визначає особисте розташування в просторі відносно інших об‗єктів (точка відрахунку може локалізуватися на іншій людині чи на будь-якому предметі). *Виконує завдання на орієнтацію в просторі за інструкцією і за допомогою вчителя.
Визначає положення предметів відносно один до одного та по відношенню до плоскості, на якій вони знаходяться. Орієнтується на сторінках підручника, зошита. Визначає відстань предметів відносно себе, відносно інших предметів. *Виконує завдання на орієнтацію в приміщенні за інструкцією і за допомогою вчителя.
|
33 |
|
Визначення розташування предметів у приміщенні. Просторові поняття: верхній, нижній, правий, лівий, біля, у(в),за, поруч, посередині, попереду, позаду, далеко, ближче, поряд, після, перед, тут, там, вгорі, внизу, вище, нижче, праворуч, ліворуч. |
Самостійно визначає місце розташування предметів у приміщенні. Використовує терміни, які позначають просторові відношення між предметами. *Визначає розташування предметів у просторі за допомогою вчителя. |
Сприйняття часу
|
|||
34 |
|
Сезонні зміни в природі в різні пори року: Осінь: похолодання, листопад, заморозки. Зима: холод, сніг, снігопад, лід, ожеледь, мороз. Весна: потепління, бурульки, налипання снігу, льоду, приліт пташок, розпукування бруньок, перші квіти, цвітіння фруктових дерев. Літо: засуха, спека, грози, зливи. Тиждень. Кількість днів. Назва днів тижня. Поняття: «завтра», «сьогодні», «вчора». Правильне відтворення послідовності днів тижня. На основі просторової орієнтації визначення назви попереднього і наступного дня тижня. Розвиток концентрації уваги. Співвідношення порядкового числа з днем тижня.
|
За запитаннями вчителя називає характерні погодні явища кожного місяця; їхні ознаки; назви місяців. За малюнками пояснює: за якими ознаками визначається пора року; зміни у житті тварин та рослин. *Має уявлення про характерні ознаки кожної пори року. *Впізнає та показує на малюнках ознаки, які характеризують кожну пору року. Послідовно називає дні тижня; знає кількість днів у тижні; може назвати який день був учора, який буде завтра, попередній і наступний день. Визначає день тижня за його порядковим числом. *Виконує завдання за допомогою вчителя.
|
35 |
|
Впізнавання сонця і місяця в природі і по ілюстрації. Чому буває літо, осінь, зима, весна; ранок, день, вечір, ніч (значення сонця у природі та його висота над землею). Впізнавання, називання, імітація дій, відповідних людям, тваринам і рослинам в різні частини доби (вдень і вночі) по наслідуванню діям дорослих і по можливості за словесніою інструкцією. Підсумкове заняття. |
За допомогою вчителя пояснює: яке значення має сонце для живої і неживої природи. Називає та показує, які події відбуваються в природі в різні частини доби. *Імітує рухи тварин, людей в різні частини доби. *Має уявлення про характерні ознаки різних пір року. *Впізнає та показує на малюнках ознаки, які характеризують осінь, зиму, весну, літо. Може скласти невелику розповідь «Мій день». |