План-конспект відкритого заняття хореографічного гуртка "Розвиток уяви, фантазії, образного мислення"

Про матеріал

План-конспект відкритого заняття хореографічного гуртка, основний навчальний рівень, четвертий рік навчання, середній шкільний вік.

Перегляд файлу

 

Краснопільський районний                                                                         центр   дитячої та юнацької творчості.

 «Розвиток уяви, фантазії, образного мислення»

План - конспект відкритого заняття хореографічного гуртка, основний навчальний рівень, четвертий  рік навчання, середній шкільний вік.              ( Програма роботи ансамблю танцю «Програми для творчих об’єднань позашкільних навчальних закладів. Художньо- естетичний напрям. Хореографія. Театр» Суми. Видавництво «АНТЕЙ» 2005р. 216 год.)

                                                                                    Підготувала

керівник хореографічного гуртка

                                    «Щасливе дитинство»                                                                              

Ушкалова В. М.

 

 

 

 

 

Місце проведення: танцювальний клас ЦДЮТ.

Тема заняття: « Розвиток уяви, фантазії, образного мислення».

Мета заняття:

навчальна: перевіряти рівень засвоєння вивчених  елементів класичного екзерсису; вдосконалювати загальну танцювальну техніку; вчити вільно і невимушено володіти корпусом, чітко і легко координувати рухи;

розвиваюча: розвивати творчу уяву, фантазію. образне мислення виворітність, силу, еластичність м’язів ніг; сприяти планомірному танцювально-виконавському розвитку вихованців, розвитку їх творчих здібностей (зокрема, акторської майстерності).

виховна: виховувати естетичний смак засобами хореографічного мистецтва, залучати до мистецьких цінностей.

 

Обладнання: станок для тренажу; мультимедійний проектор, відеозаписи; СД-програвач, диски з фонограмами музичних творів танцювальний реквізит (штучні квіти, осіннє листя, сніжинки, парасолька тощо).

 Використана література:

1.Бондаренко Л. «Методика хореографічної роботи в школі та позашкільних закладах»Київ 1985 р.

2.Вірський П.П. «Українські народні танці», видавництво Наукова думка 1969р.

3. Захаров Р. «Сочинение танца»,Москва, 1989 р.

4. КудряшоваВ. « Приглашаем  танцевать», Москва 1982р.

5. Кузікова С.К. «Психологічна програма корекції і розвитку особистості в підлітковому віці», Суми 1998.

Тип заняття: засвоєння нових знань та вмінь.

Вид заняття:  стандартне ,практично - теоретичне.

План заняття:

І. Вступна частина.

     1. Виступи учнів 1,2,3,4.

     2.. Повідомлення теми і мети уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

    1.Екзерсис біля станка.

    2.Розтяжка.

    3. Стрибки.

     4 . Вправи по діагоналі.

     5. Гра « Бродячі артисти».

     6. Вправа «Хвиля дружби».

Перерва 10 хв.

  1.                      Основна частина. 

      1. Робота учнів над комбінацією  вальсу, представлення своїх напрацювань.

      2. Відео « Звернення  землян»

      3. Робота учнів над українським хороводом, представлення  напрацювань.

      4.  Робота учнів над сучасним танцем , представлення своїх напрацювань.

      5. Гра « Зоряний розсип».

      6.Кросворд.

  1.   Заключна  частина.

      1 . Домашнє завдання.

      2. Поклон.

                                                       ХІД ЗАНЯТТЯ

 

І. Вступна частина

1.Вхід дітей в клас. Поклон.

2.       Учень 1:

Як біла хмара - тисячі зірок,
Над полем танець хороводять.
Піду вночі шукати ставок,
Вони мене назад приводять.

Учень 2:

Дивилися на них батьки,
Легенди нам розповідали.
І дивувались їм діди,
І солов'ї пісні співали.

Учень 3:

Орієнтиром був у морі
І чумаки по ньому йшли.
Ув'язнені шукали волі
І моряки по ньому пливли.

Учень 4:

Як напливають небом хмари,
Себе не добре почуваю,
Бо я пастух зірок отари -
Звіздар. Душею відчуваю...

3. Вчитель  Величезна кількість зірок утворюють бліду зоряну доріжку. Українці називають її – Чумацький шлях, росіяни – Млєчний путь, англійці – Milky way , яким ми з вами щойно прямували.

   Нашу Землю сповиває тиха ніч. На небі спалахують чарівні зірочки – більші та менші, що мерехтять золотом і сріблом. Вчені кажуть, що це – освітлені Сонцем далекі планети. Але люди все одно розповідають про зірки свої фантастичні легенди.

     Є повір’я, що це – святі душі. Коли людина чесно живе на Землі, коли творить добро, шанує своїх батьків і дарує усім-усім радість, Бог відкриває її душі дорогу на небо, і вона сяє, нагадуючи нам про справжнє людське призначення – любити, бути щирим, добрим та чуйним.

   А ще про зірочки розповідають багато гарних казок. Ми теж сьогодні з вами створимо свою казку. Уявіть себе зірочками, які тихо спочивали вдень, а зараз прокидаються, розплющують яскраві оченята.

Вчитель: Сьогодні на занятті ми будемо  працювати над розвитком уяви, фантазувати, створюючи хореографічні картинки на теми музичних мініатюр . Але для виконання цього непростого завдання нам треба підготуватися. Тому як і кожне наше заняття, ми почнемо з виконання тренувальних вправ класичного екзерсису, які допоможуть нам активізувати увагу, створити «робочий настрій» та підготувати м’язи до основної роботи.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

1.Переходимо до екзерсису біля станка.

Перша вправа пліє виконується в комбінації по 1, 2, 5 позиції ,боком до станка. Музичний розмір 4/4, Вправа розвиває виворітність та еластичність ніг. Необхідно звернути увагу учнів на положення стопи на полу.

 Друга вправа батман тандю, Ця вправа розвиває натягнутість всієї ноги в коліні підйомі і пальцях, розвиваючи силу ніг. Працююча нога максимально виворітна. Вправа виконується в комбінації по 1 простий  - вперед, 1батман тандю з пассе партер, 1 – простий вперед;  в сторону-  2 простих , 1 дубль батман тандю. Повтор назад та з лівої ноги .

 Наступна вправа батман тандю жете, виконується в комбінації з правої та лівої ноги. Цей рух розвиває силу й легкість ніг, рухливість тазостегнового суглоба. Музичний розмір 2/4. Вихідне положення: ноги в п'ятій позиції, права попереду. Під час виконання цього руху необхідно стежити, щоб працююча нога була у виворітному положенні.

Ронд де жамб партер виконується в комбінації: 4 простих ронда з правої та лівої ноги.

Батман фондю. Виконуються по 5 позиції. Сприяє м'якості та еластичності рухів.

Батман фрапе виконується по 5 поз, з обох ніг. Рух розвиває силу ніг, легкість і рухливість коліна.

Батман девельопе. Виконується по 5 поз., розвиває силу ніг, виворітність тазобедренного суглоба, працює над легкістю та граціозністю основних поз класичного танцю.

Останній рух екзерсису  гранд батман жете виконується в комбінації.

2. Розтяжка. 

3.Стрибки:

Соте по 6, 1 позиції.

4.Вправи по діагоналі . При виконанні необхідно звернути увагу на положення тулуба голови.

5. Гра: «Бродячі артисти».

На очах у глядачів розігрується спектакль. Сюжет повинен містити в собі безліч дій і взаємодій персонажів. Дане завдання знімає страх і  психологічну невпевненість, діти розкріпачуються та діють вільно.

Вчитель:  Дев'ять планет складають Сонячну систему. Їх легко запам’ятати: найменша та найближча до Сонця планета – Меркурій. Далі йде -  Венера. Третя -  найкрасивіша з усіх, наша блакитна Земля. За нею -  червоний Марс. Далі – найбільший за всіх – Юпітер. Дуже легко за кільцями впізнати Сатурна. Останні три планети – це Уран, Нептун та Плутон. Ми їх не бачимо, бо вони дуже далеко від Землі. Деякі з них, ми сьогодні відвідаємо. Перша планета на нашому шляху, це – Венера. Венера- богиня любові і краси, що символізує відносини між дівчиною та хлопцем, що ґрунтуються на взаємоповазі, доброзичливих почуттях.

    Всім добре знайомий танець вальс. Але існують і такі танці, які були створені одним народом, але стали культурним надбанням багатьох, іноді навіть всього світу. І от саме про один із таких танців ми зараз і  поведем о розмову.

Батьківщиною цього танцю вважають Австрію, проте насправді своїм походженням він має завдячувати Франції, точніше, одній із її провінцій – Провансалю. Саме там у XVI столітті існував народний танець, основним рухом якого були постійні обертання партнерів. Виконували танець під народну музику «вольта», що в перекладі означає «поворот».

Чи здогадалися ви, про який танець ідеться?

Учні відповідають: «Вальс».

Вчитель: Отже, сьогодні  ми спробуємо створити невеличку танцювальну композицію з використанням вальсових рухів.   

6. Вправа «Хвиля дружби».
Мета:   формувати у дітей навички художньої взаємодії і спілкування через найпростіші виразні рухи, доцільну міміку; оптимізувати позитивні емоції дітей.
Вихідне положення    учні і вчитель утворюють коло, кожен надає поставі стрункого вигляду.
На 1 -й такт вальсової музики вчитель подає праву руку ( долонею догори)учневі, який стоїть праворуч. На 2-й такт музики дитина вкладає в його долоню свою ліву долоню. На 3-й такт ця дитина так само пропонує праву руку іншій особі — тому, хто стоїть праворуч від неї. Такт за тактом хвиля дружби прокочується по усьому колу і з’єднує дітей для танцю .

 

Перерва 10 хв.
 

  1.                                1.Звучить музика і відео  вальсу. (Учні самостійно працюють у групах над комбінаціями вальсу.)

Представлення учнями своїх напрацювань.

Вчитель: Наступною на нашому шляху зустрічається планета - Земля, це наша чарівна планета на якій ми з вами живемо в країні – Україна. І ми повинні знати і берегти наш український народний танець, звичаї та музику нашого народу. Земля в космосі палає блакитним кольором, а блакитний і червоний колір для України є  символічними.

 

               2.Відеозвернення  Землян.

(Представниця планети Земля в українському народному костюмі зустрічає хлібом - сіллю учнів-зірочок..

  •                   Планета Земля рада зустрічати маленьких зірочок, що сяйвом свого розуму і таланту прославлятимуть рідну землю. За українським звичаєм дорогих гостей завжди зустрічали хлібом - сіллю.

 

Коли ходить ніч надворі,

Укривають небо зорі.
А щоб їм, бува, не впасти

На чиєсь подвір’я,
збираються у групи,
І, побравшись за руки,
Створюють сузір’я.)

 

Вчитель: Давайте і ми створимо сузір’я, візьмемось усі за руки, утворимо велике коло. Діти, ось так виглядали перші танці – хороводи.

3. Звучить музика і відео    українського хороводу. (Учні працюють у групах над  складанням хороводу.)

Представлення учнями своїх напрацювань.

 

Вчитель: Не можна оминути супутника Землі. До нас наблизився чарівний Місяць.  Він  допоміг поринути нам у казкові сни,  заплющте очі, чи ви нічого не чуєте?

Та це ж Місяць нас кличе до себе в гості, щоб ми познайомились з сучасним танцем.

4.Звучить музика і відео сучасного танцю. (Учні працюють у групах. Складають сучасний танець..)

Представлення учнями своїх напрацювань.

 

  Вчитель:   Ось  у нас з вами народився танець. А давайте зараз спробуємо йому придумати назву (варіанти). Як багато цікавих назв. Приймаю всі ваші відповіді! Їх так багато, що я не знаю який вибрати. А давайте проголосуємо за кращу назву.  (Вибір дітей)

 

              -Ми подолали нелегкий шлях, мандруючи зоряним небом. То ж маємо право на «Зірковий розсип». Давайте пригадаємо відвідані планети.

 

Ми в небі літали,
Різні сузір’я зустрічали.

А які бачили,
Здогадайтесь-но самі!

 

              (Діти перелічують планети, які їм траплялися під час подорожі і називають жанри танцювального мистецтва відповідно з показом елементів танцю.)

            Вчитель: - Малюнки сузір'їв, перенесені на папір, є першими зоряними картами.    Отож і ми зараз зробимо нелегку задачу для планет.

           За сигналом ми будемо завмирати в певному образі однієї з відвіданих планет, а                                                  зоряні представниці обиратимуть найкращих виконавців. (Рухаються під музику, коли музика зупиняється - завмирають в певному положенні.

 Представники планет нагороджують дітей зірочками.

 6.   Вчитель: – Починалася наша подорож від Сонечка.  Воно нам підготувало кросворд. Щоб ми могли повернутися додому, ми маємо його вирішити.

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

О

Х

 

 

 

 

 

П

О

 

 

 

 

М

А

Р

Ш

 

 

 

 

К

О

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

В

 

П

О

Л

Ь

К

А

 

 

Д

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

Ь

 

 

 

 

 

 

С


 

1. Украинец я, а значит,
Если трудно – я не плачу!
Чтобы все умели так -
Нужно выучить… (гопак)

2. Танцевать он всем велит, песни петь заставит,
  Всех подряд он веселит, устали не знает.
  Все века у нас живет, дружный, шумный... ( хоровод )

3. Родился в Австрии мой дед,
Я тоже там увидел свет,
А вскоре полюбил весь мир
Моих мелодий нежный вихрь.
Сейчас я закружу и вас -
Чтобы узнали танец… (вальс)

4. (Танец )месяц, то легко дыша,
Ты, как и снег, на солнце словно таешь.
Коль вместо Т в меня поставишь Ш,
То под меня ты бодро зашагаешь.
                                          - марш )

5 .Я – не польская дивчина,
Я по-чешски – “половина”.
Мое имя, между прочим,
Говорит вам – шаг короче.

(полька)

( При потребі вчитель зачитує варіанти відповідей, а діти обирають правильну – плесканням в долоні).

7. Гра  «День і ніч на планеті Земля».

 Вчитель:  Діти, ви - зірочки, а я – Сонце. Я стою посередині, а ви навколо мене, створіть коло.

Я на небі сяю,
І про всіх я  дбаю.
Рано-вранці піднімаю,
День мине – я спати вкладаю.

              – Діти, рухаємось повільно по колу. На сигнал «День» – ви повертаєтесь до мене обличчям і зупиняєтесь, а на сигнал «Ніч» – повертайтеся до мене спиною (3 р.).

 Вчитель: А чи знаєте ви, що найдавнішою вважають карту з 800 зірок, складену китайським вченим Ши Шеном. У 1922 році зібрання астрономів усього світу «поділило» небо на 88 сузір'їв і провело між ними чіткі межі. Ми відвідали лише маленьку частину планет, попереду у нас ще багато цікавого, я сподіваюсь, що перший урок космічної подорожі вам сподобався і запам’ятається надовго! Молодці, мої любі! Цікава в нас вийшла подорож?!

              IV.    Заключна частина. 

         1.   Д/3 Прожити тиждень з позитивним відношенням до життя, відчуттям упевненості, активності, оптимізму.

                      2.Поклон.

            Висновки: ми чудово попрацювали над сучасним, бальним та народним  танцем,  складали танцювальні композиції, формували навички виразного виконання рухів . Скажіть будь-ласка що вам сподобалось найбільше?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
1183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку