План-конспект відкритого заняття хореографічного гуртка, основний навчальний рівень, четвертий рік навчання, середній шкільний вік.
Краснопільський районний центр дитячої та юнацької творчості.
«Розвиток уяви, фантазії, образного мислення»
План - конспект відкритого заняття хореографічного гуртка, основний навчальний рівень, четвертий рік навчання, середній шкільний вік. ( Програма роботи ансамблю танцю «Програми для творчих об’єднань позашкільних навчальних закладів. Художньо- естетичний напрям. Хореографія. Театр» Суми. Видавництво «АНТЕЙ» 2005р. 216 год.)
Підготувала
керівник хореографічного гуртка
«Щасливе дитинство»
Ушкалова В. М.
Місце проведення: танцювальний клас ЦДЮТ.
Тема заняття: « Розвиток уяви, фантазії, образного мислення».
Мета заняття:
навчальна: перевіряти рівень засвоєння вивчених елементів класичного екзерсису; вдосконалювати загальну танцювальну техніку; вчити вільно і невимушено володіти корпусом, чітко і легко координувати рухи;
розвиваюча: розвивати творчу уяву, фантазію. образне мислення виворітність, силу, еластичність м’язів ніг; сприяти планомірному танцювально-виконавському розвитку вихованців, розвитку їх творчих здібностей (зокрема, акторської майстерності).
виховна: виховувати естетичний смак засобами хореографічного мистецтва, залучати до мистецьких цінностей.
Обладнання: станок для тренажу; мультимедійний проектор, відеозаписи; СД-програвач, диски з фонограмами музичних творів танцювальний реквізит (штучні квіти, осіннє листя, сніжинки, парасолька тощо).
Використана література:
1.Бондаренко Л. «Методика хореографічної роботи в школі та позашкільних закладах»Київ 1985 р.
2.Вірський П.П. «Українські народні танці», видавництво Наукова думка 1969р.
3. Захаров Р. «Сочинение танца»,Москва, 1989 р.
4. КудряшоваВ. « Приглашаем танцевать», Москва 1982р.
5. Кузікова С.К. «Психологічна програма корекції і розвитку особистості в підлітковому віці», Суми 1998.
Тип заняття: засвоєння нових знань та вмінь.
Вид заняття: стандартне ,практично - теоретичне.
План заняття:
І. Вступна частина.
1. Виступи учнів 1,2,3,4.
2.. Повідомлення теми і мети уроку.
II. Актуалізація опорних знань.
1.Екзерсис біля станка.
2.Розтяжка.
3. Стрибки.
4 . Вправи по діагоналі.
5. Гра « Бродячі артисти».
6. Вправа «Хвиля дружби».
Перерва 10 хв.
1. Робота учнів над комбінацією вальсу, представлення своїх напрацювань.
2. Відео « Звернення землян»
3. Робота учнів над українським хороводом, представлення напрацювань.
4. Робота учнів над сучасним танцем , представлення своїх напрацювань.
5. Гра « Зоряний розсип».
6.Кросворд.
1 . Домашнє завдання.
2. Поклон.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Вступна частина
1.Вхід дітей в клас. Поклон.
2. Учень 1:
Як біла хмара - тисячі зірок,
Над полем танець хороводять.
Піду вночі шукати ставок,
Вони мене назад приводять.
Учень 2:
Дивилися на них батьки,
Легенди нам розповідали.
І дивувались їм діди,
І солов'ї пісні співали.
Учень 3:
Орієнтиром був у морі
І чумаки по ньому йшли.
Ув'язнені шукали волі
І моряки по ньому пливли.
Учень 4:
Як напливають небом хмари,
Себе не добре почуваю,
Бо я пастух зірок отари -
Звіздар. Душею відчуваю...
3. Вчитель Величезна кількість зірок утворюють бліду зоряну доріжку. Українці називають її – Чумацький шлях, росіяни – Млєчний путь, англійці – Milky way , яким ми з вами щойно прямували.
Нашу Землю сповиває тиха ніч. На небі спалахують чарівні зірочки – більші та менші, що мерехтять золотом і сріблом. Вчені кажуть, що це – освітлені Сонцем далекі планети. Але люди все одно розповідають про зірки свої фантастичні легенди.
Є повір’я, що це – святі душі. Коли людина чесно живе на Землі, коли творить добро, шанує своїх батьків і дарує усім-усім радість, Бог відкриває її душі дорогу на небо, і вона сяє, нагадуючи нам про справжнє людське призначення – любити, бути щирим, добрим та чуйним.
А ще про зірочки розповідають багато гарних казок. Ми теж сьогодні з вами створимо свою казку. Уявіть себе зірочками, які тихо спочивали вдень, а зараз прокидаються, розплющують яскраві оченята.
Вчитель: Сьогодні на занятті ми будемо працювати над розвитком уяви, фантазувати, створюючи хореографічні картинки на теми музичних мініатюр . Але для виконання цього непростого завдання нам треба підготуватися. Тому як і кожне наше заняття, ми почнемо з виконання тренувальних вправ класичного екзерсису, які допоможуть нам активізувати увагу, створити «робочий настрій» та підготувати м’язи до основної роботи.
1.Переходимо до екзерсису біля станка.
Перша вправа пліє виконується в комбінації по 1, 2, 5 позиції ,боком до станка. Музичний розмір 4/4, Вправа розвиває виворітність та еластичність ніг. Необхідно звернути увагу учнів на положення стопи на полу.
Друга вправа батман тандю, Ця вправа розвиває натягнутість всієї ноги в коліні підйомі і пальцях, розвиваючи силу ніг. Працююча нога максимально виворітна. Вправа виконується в комбінації по 1 простий - вперед, 1батман тандю з пассе партер, 1 – простий вперед; в сторону- 2 простих , 1 дубль батман тандю. Повтор назад та з лівої ноги .
Наступна вправа батман тандю жете, виконується в комбінації з правої та лівої ноги. Цей рух розвиває силу й легкість ніг, рухливість тазостегнового суглоба. Музичний розмір 2/4. Вихідне положення: ноги в п'ятій позиції, права попереду. Під час виконання цього руху необхідно стежити, щоб працююча нога була у виворітному положенні.
Ронд де жамб партер виконується в комбінації: 4 простих ронда з правої та лівої ноги.
Батман фондю. Виконуються по 5 позиції. Сприяє м'якості та еластичності рухів.
Батман фрапе виконується по 5 поз, з обох ніг. Рух розвиває силу ніг, легкість і рухливість коліна.
Батман девельопе. Виконується по 5 поз., розвиває силу ніг, виворітність тазобедренного суглоба, працює над легкістю та граціозністю основних поз класичного танцю.
Останній рух екзерсису гранд батман жете виконується в комбінації.
2. Розтяжка.
Соте по 6, 1 позиції.
4.Вправи по діагоналі . При виконанні необхідно звернути увагу на положення тулуба голови.
5. Гра: «Бродячі артисти».
На очах у глядачів розігрується спектакль. Сюжет повинен містити в собі безліч дій і взаємодій персонажів. Дане завдання знімає страх і психологічну невпевненість, діти розкріпачуються та діють вільно.
Вчитель: Дев'ять планет складають Сонячну систему. Їх легко запам’ятати: найменша та найближча до Сонця планета – Меркурій. Далі йде - Венера. Третя - найкрасивіша з усіх, наша блакитна Земля. За нею - червоний Марс. Далі – найбільший за всіх – Юпітер. Дуже легко за кільцями впізнати Сатурна. Останні три планети – це Уран, Нептун та Плутон. Ми їх не бачимо, бо вони дуже далеко від Землі. Деякі з них, ми сьогодні відвідаємо. Перша планета на нашому шляху, це – Венера. Венера- богиня любові і краси, що символізує відносини між дівчиною та хлопцем, що ґрунтуються на взаємоповазі, доброзичливих почуттях.
Всім добре знайомий танець вальс. Але існують і такі танці, які були створені одним народом, але стали культурним надбанням багатьох, іноді навіть всього світу. І от саме про один із таких танців ми зараз і поведем о розмову.
Батьківщиною цього танцю вважають Австрію, проте насправді своїм походженням він має завдячувати Франції, точніше, одній із її провінцій – Провансалю. Саме там у XVI столітті існував народний танець, основним рухом якого були постійні обертання партнерів. Виконували танець під народну музику «вольта», що в перекладі означає «поворот».
Чи здогадалися ви, про який танець ідеться?
Учні відповідають: «Вальс».
Вчитель: Отже, сьогодні ми спробуємо створити невеличку танцювальну композицію з використанням вальсових рухів.
6. Вправа «Хвиля дружби».
Мета: формувати у дітей навички художньої взаємодії і спілкування через найпростіші виразні рухи, доцільну міміку; оптимізувати позитивні емоції дітей.
Вихідне положення — учні і вчитель утворюють коло, кожен надає поставі стрункого вигляду.
На 1 -й такт вальсової музики вчитель подає праву руку ( долонею догори)учневі, який стоїть праворуч. На 2-й такт музики дитина вкладає в його долоню свою ліву долоню. На 3-й такт ця дитина так само пропонує праву руку іншій особі — тому, хто стоїть праворуч від неї. Такт за тактом хвиля дружби прокочується по усьому колу і з’єднує дітей для танцю .
Перерва 10 хв.
Представлення учнями своїх напрацювань.
Вчитель: Наступною на нашому шляху зустрічається планета - Земля, це наша чарівна планета на якій ми з вами живемо в країні – Україна. І ми повинні знати і берегти наш український народний танець, звичаї та музику нашого народу. Земля в космосі палає блакитним кольором, а блакитний і червоний колір для України є символічними.
2.Відеозвернення Землян.
(Представниця планети Земля в українському народному костюмі зустрічає хлібом - сіллю учнів-зірочок..
Коли ходить ніч надворі,
Укривають небо зорі.
А щоб їм, бува, не впасти
На чиєсь подвір’я,
збираються у групи,
І, побравшись за руки,
Створюють сузір’я.)
Вчитель: Давайте і ми створимо сузір’я, візьмемось усі за руки, утворимо велике коло. Діти, ось так виглядали перші танці – хороводи.
3. Звучить музика і відео українського хороводу. (Учні працюють у групах над складанням хороводу.)
Представлення учнями своїх напрацювань.
Вчитель: Не можна оминути супутника Землі. До нас наблизився чарівний Місяць. Він допоміг поринути нам у казкові сни, заплющте очі, чи ви нічого не чуєте?
Та це ж Місяць нас кличе до себе в гості, щоб ми познайомились з сучасним танцем.
4.Звучить музика і відео сучасного танцю. (Учні працюють у групах. Складають сучасний танець..)
Представлення учнями своїх напрацювань.
Вчитель: Ось у нас з вами народився танець. А давайте зараз спробуємо йому придумати назву (варіанти). Як багато цікавих назв. Приймаю всі ваші відповіді! Їх так багато, що я не знаю який вибрати. А давайте проголосуємо за кращу назву. (Вибір дітей)
-Ми подолали нелегкий шлях, мандруючи зоряним небом. То ж маємо право на «Зірковий розсип». Давайте пригадаємо відвідані планети.
Ми в небі літали,
Різні сузір’я зустрічали.
А які бачили,
Здогадайтесь-но самі!
(Діти перелічують планети, які їм траплялися під час подорожі і називають жанри танцювального мистецтва відповідно з показом елементів танцю.)
Вчитель: - Малюнки сузір'їв, перенесені на папір, є першими зоряними картами. Отож і ми зараз зробимо нелегку задачу для планет.
За сигналом ми будемо завмирати в певному образі однієї з відвіданих планет, а зоряні представниці обиратимуть найкращих виконавців. (Рухаються під музику, коли музика зупиняється - завмирають в певному положенні.
Представники планет нагороджують дітей зірочками.
|
Г |
|
|
|
|
|
|
О |
Х |
|
|
|
|
|
П |
О |
|
|
|
|
М |
А |
Р |
Ш |
|
|
|
|
К |
О |
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
В |
|
П |
О |
Л |
Ь |
К |
А |
|
|
Д |
|
|
|
Л |
|
|
|
|
|
|
Ь |
|
|
|
|
|
|
С |
5 .Я – не польская дивчина,
Я по-чешски – “половина”.
Мое имя, между прочим,
Говорит вам – шаг короче.
(полька)
Вчитель: Діти, ви - зірочки, а я – Сонце. Я стою посередині, а ви навколо мене, створіть коло.
Я на небі сяю,
І про всіх я дбаю.
Рано-вранці піднімаю,
День мине – я спати вкладаю.
– Діти, рухаємось повільно по колу. На сигнал «День» – ви повертаєтесь до мене обличчям і зупиняєтесь, а на сигнал «Ніч» – повертайтеся до мене спиною (3 р.).
Вчитель: А чи знаєте ви, що найдавнішою вважають карту з 800 зірок, складену китайським вченим Ши Шеном. У 1922 році зібрання астрономів усього світу «поділило» небо на 88 сузір'їв і провело між ними чіткі межі. Ми відвідали лише маленьку частину планет, попереду у нас ще багато цікавого, я сподіваюсь, що перший урок космічної подорожі вам сподобався і запам’ятається надовго! Молодці, мої любі! Цікава в нас вийшла подорож?!
IV. Заключна частина.
1. Д/3 Прожити тиждень з позитивним відношенням до життя, відчуттям упевненості, активності, оптимізму.
2.Поклон.
Висновки: ми чудово попрацювали над сучасним, бальним та народним танцем, складали танцювальні композиції, формували навички виразного виконання рухів . Скажіть будь-ласка що вам сподобалось найбільше?