Вчити дітей працювати в групі й оцінювати свою роботу. Формувати уміння працювати в парі; відпрацьовувати вміння складати інструкції; вчити дітей складати інструкції і працювати за інструкціями.
Години спілкування для учнів
Розвиток вміння працювати в групі
Мета: вчити дітей працювати в групі й оцінювати свою роботу
Обладнання: набір деталей для складання фігури ведмедика, набори деталей для складання фігурок рибки, каченяти, курчати, малюнки із зображенням тварин та групи дітей.
Хід роботи
1. Демонстрація групової роботи (складання фігури ведмедика). У мене в конверті деталі, з яких ми зараз складемо фігурку звіра. Що це за звір?
В теплій шубі він лежить,
Цілу зиму міцно спить.
А пробудиться від сну –
Зустрічатиме весну.
(Ведмідь)
Подивіться на малюнок. Розкажіть, з яких деталей складено ведмедика? (на дошці висить зразок готової роботи ). Учні самостійно намагаються скласти фігуру. Демонстрація робіт
2. Учням пропонується розглянути малюнок облич настрою. Потрібно перетворитися на веселого чоловічка, на смутного, на серйозного. Потім кожна група отримує картку. Потрібно домалювати малюнок (картки для встановлення закономірностей). Учні починають й закінчують працювати за сигналом дзвіночка. Представники груп виходять до дошки зі своїми малюнками. Говорити починають зі слів: «Ми вважаємо…»
3. Рухлива гра «Тінь»
Учні розподіляються у групи по 6 осіб і стають один за одним. Вибирається один ведучий. Всі інші будуть його тінню. Кожному ведучому називають тварину, яку він буде показувати. Ведучі поповертаються до своїх груп. Ведучий демонструє тварину, інші діти в групі повторюють його рухи ніби тінь. Інша група відгадує, яку фігуру демонструють. Учні говорять по закінченню гри про роботу групи.
4. Підсумок заняття, що вчилися робити? Як потрібно працювати в групі, щоб усім було цікаво і приємно?
Робота в парах
Мета: формувати уміння працювати в парі; відпрацьовувати вміння складати інструкції.
Обладнання: рукавички з паперу за кількістю пар у класі; по три кольорові олівці у кожного в парі.
Хід роботи
1. Завдання для учнів – взяти одну рукавичку і знайти в класі товариша, у якого рукавичка з такими візерунками. Потрібно взяти три олівці різного кольору і розфарбувати рукавички так, щоб вийшла пара з однаковими візерунками. Презентація робіт
2. На кожній парті лежать малюнки. Діти працюють в парах. Потрібно один одному задати запитання за малюнком. За сигналом дзвоника починати і закінчувати роботу. Обговорення.
3.Фізкультхвилинка.
Коли говориться «риба» - учні складають долоньку до долоньки, пальчики до пальчиків, випрямляють руки перед собою і «пливуть » по класу. Коли говориться «звір», потрібно зобразити його рух. Коли «птах» - розставити руки у боки і «літати» по класу. Рухатися потрібно так, щоб не зашкодити один одному під час руханки.
4. Підсумок заняття, що вчилися робити? Як потрібно працювати в групі, щоб усім було цікаво і приємно?
Взаємоперевірка
Мета: навчити дітей взаємодіяти один з одним.
Обладнання: картки для завдань.
Хід роботи
1. У кожного учня дві картки для виконання завдання «Зроби малюнки однаковими». Завдання для учнів – перенести малюнки з однієї картки на іншу так, щоб картки були заповнені однаково. Картку кожен заповнює самостійно. Потім потрібно помінятися картками і перевірити роботу один одного. Обговорення.
2. Гра «День і ніч»
Коли говориться «день», діти можуть розмовляти, співати, рухатись по класу, а коли – «ніч», учні сідають на свої місця і «засинають» .
3. На партах лежать конверти з малюнками, які відбивають різні моменти життя школярів. Потрібно їх розкласти відповідно до частин доби. Потім учні перевіряють один в одного правильність виконаної вправи.
4. Підсумок заняття, що вчилися робити? Як потрібно працювати в групі, щоб усім було цікаво і приємно?
Робота з інструкціями
Мета: вчити дітей складати інструкції і працювати за інструкціями.
Обладнання: картки для роботи в парах.
Хід роботи
1. У кожної дитини картки. Вгорі зображені малюнки, до яких потрібно придумати інструкцію – вказівки і правила до виконання завдання, порядок роботи. Чітко промовити свою інструкцію товаришу, розмістити її на картці і передати своєму сусідові. Інструкція: трикутник слід зафарбувати, круг підкреслити, а квадрат закреслити. Після закінчення роботи обмін картками.
2. Один учень вибирає на столі картку із зображенням якоїсь тварини й повертається до своєї групи, не показуючи її своїм товаришам. Члени групи по черзі задають різні питання, які допоможуть дізнатися, що це за тварина. На запитання відповідають «Так» або «Ні»
- це велика тварина? (Ні)
- це маленька тварина? (Так)
- вона свійська? (Ні)
- вона плаває у воді? (Ні)
- вона має хвіст? (Так)
- він довгий? (Так)
- вона полюбляє сир? (Так)
- це мишка? (Так)
Потім відкривається картка і показується учням
3. Підсумок заняття, що вчилися робити? Як потрібно працювати в групі, щоб усім було цікаво і приємно?