Ознайомлення з почуттями, розвиток уміння виражати свій емоційний стан, здатності розуміти емоційний стан іншої людини. Навчити дітей відтворювати емоції на обличчі, почуття.
«Подорож до країни Емоції»
(Заняття для учнів 1-4 класів)
Мета: ознайомлення з почуттями, розвиток уміння виражати свій емоційний стан, здатності розуміти емоційний стан іншої людини.
Гра «Привітання»
Мета: створення позитивного емоційного фону.
Вправа «Ляпки»
Дітям пропонують пофарбувати долоньки в улюблений колір, зробити відбитки на аркуші паперу, а потім пофантазувати, на що схожі образи, які вийшли
Гра «Сонячний зайчик».
Мета: зняти напруження м’язів обличчя.
Але перед цим пограємо у «сонячного зайчика». Уявіть, як сонячний зайчик зазирнув вам у вічі. Заплющте їх. Він біг далі по обличчю, ніжно погладьте його долонями на лобі, на носику, на ротику, на щічках, на підборідді, погладьте акуратно голову, шию, руки, ноги. Він забрався на живіт – погладьте животика. Сонячний зайчик – не пустун, він любить і пестить тебе, потоваришуй із ним.
Дуже добре! Ми подружилися із сонячним зайчиком, зробимо глибокий вдих-видих та усміхнемося одне з одним.
Гра «Зоопарк»
Мета: навчити дітей відтворювати емоції на обличчі, почуття, ввести «міміка».
Усі ви знаєте, що в зоопарку живуть тварини, на яких приходять подивитися діти й дорослі. Нам потрібно об`єднатися у дві команди. Одна – «тварина», друга – «відвідувачі зоопарку». Команді «Тварин» я видам листівки із зображенням тварин (лисиці, зайця, вовка, ведмедя). Ваше завдання – «перевтілитися» в них і по черзі показати, як би могла радіти та чи інша тварина. Команда «відвідувачів зоопарку» має уважно стежити за акторами та вгадувати, яких звірів ті представляють.
Ви – молодці!
Після гри обговоріть із акторами, як їм вдалося зображати тварин, а глядачам – розуміти, що це була саме радість, а не якесь інше почуття. Потім команди міняються ролями. Під час обговорення введіть поняття «міміка» - рухи м’язів обличчя, що виражають почуття і психічний стан людини.
Кричалка «Я дуже хороший!»
Мета: зняти емоційне напруження.
А тепер повторюйте за мною… Я дуже хороший! (Вимовляємо спочатку фразу пошепки, відокремлюючи слова, потім голосніше, ще голосніше, аж доки не переходить на крик.)
У вас гарно виходить! Тепер зробимо глибокий вдих-видих та усміхнемося один одному.
Добре поміркуйте і продовжіть речення: Я радий коли …
Малювання «Емоції»
Мета: рефлексія почуттів.
Зараз я попрошу уявити себе художниками. Нам потрібно намалювати картину «Прояви емоцій».
Після завершення малювання ведучий звертається до дітей із запрошенням сісти в коло й розповісти про те, що зображено на малюнках.
Вправа «Клубочок»
Мета: формування почуття єдності, емпатії.
Усі сидять у колі. У психолога в руках – клубочок ниток. При виконанні вправи діти по черзі передають клубочок, наматують нитку на палець, коротко висловлюють свої враження від заняття.
Психолог: діти, а на що ми зараз схожі стали? (відповіді учнів). Якщо хтось потягне за нитку, всі це відчують. Бо ми з вами – єдина команда, і це дуже допомагало нам виконувати завдання.