УКРАЇНСЬКА МОВА
119 годин
(І семестр — 4 години на тиждень)
(II семестр — 3 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
||
Мова і мовлення |
|||||
1 |
Вступ. Державні символи України. Мова – жива скарбниця історії народу. Складання тексту-розповіді |
|
|
||
2 |
Розвиток мови. Старі і нові слова в мові. Сучасна українська мова. Висловлювання про мову. |
|
|
||
3 |
Культура мовлення та спілкування. Складання речень. Узагальнення знань і вмінь учнів з розділу «Мова і мовлення» |
|
|
||
Текст |
|||||
4 |
Тема, основна думка, заголовок тексту |
|
|
||
5 |
Закріплення поняття про будову текстів різних типів(розповідь, опис, есе ).Тема, основна думка |
|
|
||
6 |
Засоби зв’язку речень у тексті. Редагування тексту |
|
|
||
7 |
Поділ тексту на частини. План тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті. |
|
|
||
8
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему. |
|
|
||
9 |
Побудова тексту-міркування за поданим твердженням, добір переконливих доказів (доведень), формулювання висновку |
|
|
||
10 |
Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів, висновків. Побудова тексту-міркування |
|
|
||
11 |
Текст-опис, його мета. Складання текстів-описів за поданим планом і малюнками. |
|
|
||
12 |
Художній і науково-популярний тексти-описи. Складання художнього і науково-популярного текстів-описів птаха |
|
|
||
13 |
Замітка в газету. Вправляння у написанні замітки до стінгазети, листа. |
|
|
||
14 |
Особливості змісту та побудови есе. Узагальнення знань і вмінь учнів з розділу «Текст» |
|
|
||
15 |
Контрольна робота. Письмовий переказ. |
|
Тема 1 |
||
Речення |
|||||
16 |
Аналіз контрольної роботи. Речення за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого |
|
|
||
17 |
Головні та другорядні члени речення. |
|
|
||
18 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту опису за змістом малюнка |
|
|
||
19 |
Встановлення зв’язку слів у реченнях: виділення головних і другорядних членів. |
|
|
||
20 |
Поширення речень словами та словосполученнями. Складання речень за зразком, за схемою. Відновлення змісту деформованих речень |
|
|
||
21 |
Однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні члени речення. |
|
|
||
22 |
Кома при однорідних членах речення. Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення |
|
|
||
23 |
Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами. |
|
|
||
24 |
Закріплення знань про однорідні члени речення. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Речення» |
|
|
||
25 |
Контрольна робота з мовної теми «Мова і мовлення. Текст. Речення» |
|
Тема 2 |
||
Слово. Значення слова. Частини мови |
|||||
26 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення й узагальнення вивченого про слово |
|
|
||
27 |
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки |
|
|
||
28 |
Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова |
|
|
||
29 |
Частини мови. Узагальнення й повторення вивченого. Переказування тексту. |
|
|
||
Іменник |
|||||
30 |
Іменник як частина мови. Повторення вивченого. Значення, в яких уживаються іменники в мовленні. |
|
|
||
31 |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. |
|
|
||
32 |
Рід іменників. Віднесення іменника до одного з родів. Складання речень. |
|
|
||
33 |
Змінювання іменників за числами |
|
|
||
34 |
Змінювання іменників за відмінками. Формування умінь ставити іменники в початкову форму. |
|
|
||
35 |
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів) |
|
|
||
36 |
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування тексту. |
|
|
||
37 |
Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини. |
|
|
||
38 |
Закінченя іменників жіночого роду на –а, -я в орудному відмінку однини. |
|
|
||
39 |
Закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. Складання речень. |
|
|
||
40 |
Закінчення іменників чоловічого роду на – ар, - яр у родовому й орудному відмінках однини. Контрольна робота. Діалог (усно) |
|
|
||
41 |
Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини. Контрольна робота. Діалог (усно) |
|
|
||
42 |
Відмінювання іменників середнього роду в однині. Складання словосполучень |
|
|
||
43 |
Урок розвитку писемного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису |
|
|
||
44 |
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з'], [ц'], [с'] перед закінченням – і в іменниках різного роду |
|
|
||
45 |
Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Робота з фразеологізмами і прислів’ями |
|
|
||
46 |
Чергування кореневих звуків [о], [е] з [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний |
|
|
||
47 |
Відмінювання іменників у множині. Усне переказування тексту. |
|
|
||
48 |
Розбір іменника як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Іменник». |
|
|
||
49 |
Контрольна робота. Диктант. |
|
Тема 3 |
||
Прикметник |
|||||
50 |
Аналіз контрольної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні |
|
|
||
51 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання за прочитаним твором. |
|
|
||
52 |
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значенні |
|
|
||
53 |
Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах (без термінів) |
|
|
||
54 |
Змінювання прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками |
|
|
||
55 |
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Закінчення прикметників з основою на твердий приголосний |
|
|
||
56 |
Відмінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині |
|
|
||
57 |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Утворення словосполучень. |
|
|
||
58 |
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
|
|
||
59 |
Уживання ь перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини. Контрольна робота. Списування. |
|
|
||
60 |
Закріплення вживання знака м’якшення (ь) перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини |
|
|
||
61 |
Вимова та написання найуживаніших прикметників на -ський, -зький, -цький. |
|
|
||
62 |
Контрольна робота. Диктант. |
|
|
||
63 |
Відмінювання прикметників у множині. |
|
|
||
64 |
Закріплення знань про правопис відмінювання прикметників у множині. Робота з прислів’ями. Усний переказ тексту. |
|
|
||
65 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запрошення. |
|
Тема 4 |
||
66 |
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками. Складання тексту-розповіді за поданим початком. |
|
|
||
67 |
Доповнення речень і текстів прикметниками. Складання тексту-розповіді на тему «За що я дякую батькам» |
|
|
||
68 |
Розбір прикметника як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу «Прикметник». |
|
|
||
69 |
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
|
|
||
Числівник |
|||||
70 |
Числівник як частина мови. Правильна вимова числівників |
|
|
||
71 |
Вимова та правопис найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні |
|
|
||
72 |
Відмінкові форми окремих числівників. Утворення словосполучень із числівниками. |
|
|
||
73 |
Словесні формули на означення показників часу протягом доби. Складання тексту-розповіді за малюнками і поданими словосполученнями. |
|
|
||
74 |
Контрольна робота. Диктант |
|
Тема 5 |
||
Займенник |
|||||
75 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю різних займенників у тексті |
|
|
||
76 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-розповіді з елементами міркування про прочитаний текст |
|
|
||
77 |
Особові займенники. Вживання особових займенників у текстах. Складання словосполучень. |
|
|
||
78 |
Відмінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини й множини |
|
|
||
79 |
Відмінювання особових займенників 3-ї особи однини й множини. Робота з прислів’ями. |
|
|
||
80 |
Уживання займенників із прийменниками. Усний переказ тексту. |
|
|
||
81 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання й записування зв’язаних між собою речень, які описують зміст малюнка |
|
|
||
82 |
Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів. Узагальнення знань про займенник. Вправи на використання займенників для зв’язку речень у текстах . |
|
|
||
83 |
Контрольна робота з мовної теми «Числівник», «Займенник». |
|
Тема 6 |
||
Дієслово |
|||||
84 |
Аналіз контрольної роботи. Дієслово як частина мови. Повторення вивченого. Роль дієслів у реченнях. |
|
|
||
85 |
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Багатозначні дієслова. Пряме й переносне значення дієслів. Складання тексту-опису на тему «Хмара» за опорними словами. |
|
|
||
86 |
Вживання дієслів в прямому і переносному значеннях. Утворення словосполучень дієслів з іменниками. |
|
|
||
87 |
Побудова речень з однорідними присудками. Усний переказ тексту. |
|
|
||
88 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу |
|
|
||
89 |
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру. Складання тексту-опису на тему «Океан» за опорними словами. |
|
|
||
90 |
Неозначена форма дієслова (початкова форма). Робота з фразеологізмами. |
|
|
||
91 |
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами й числами. Усний переказ тексту. |
|
|
||
92 |
Минулий час. Змінювання дієслів минулого часу за числами. |
|
|
||
93 |
Теперішній час. Змінювання дієслів теперішнього часу за числами |
|
|
||
94 |
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту (за колективно складеним планом і поданою кінцівкою) |
|
|
||
95 |
Майбутній час. Змінювання дієслів майбутнього часу за числами. Робота з прислів’ями. |
|
|
||
96 |
Побудова речень із дієсловами теперішнього й майбутнього часу |
|
|
||
97 |
Перевірка написання букв е,є, и,ї в особових закінченнях дієслів |
|
|
||
98 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-опису за колективно складеним планом з опорою на допоміжні матеріали |
|
|
||
99 |
Визначення часу и числа дієслів. Редагування тексту. |
|
|
||
100 |
Дієслова на –ся. Вимова і правопис дієслів на –ся. Складання словосполучень. |
|
|
||
101 |
Розбір дієслова як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу «Дієслово». |
|
|
||
102 |
Контрольна робота з мовної теми «Дієслово» |
|
Тема 7 |
||
Прислівник |
|||||
103 |
Аналіз контрольної роботи. Прислівник як частина мови. Робота з прислів’ями. |
|
|
||
104 |
Урок розвитку писемного мовлення. Удосконалення написаного тексту |
|
|
||
105 |
Зв’язок прислівників із дієсловами. Складання речень. |
|
|
||
106 |
Прислівники, близькі та протилежні за значенням. Роль прислівників-синонімів і прислівників-антонімів у мовленні. Контрольна робота. Списування. |
|
|
||
107 |
Поширення речень прислівниками. Усний переказ тексту. |
|
|
||
108 |
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Письмо з пам’яті. |
|
|
||
109 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання привітання до Дня матері |
|
|
||
110 |
Спостереження за роллю прислівників у тексті. Складання речень із прислівниками |
|
|
||
111 |
Вибір прислівників, що відповідають меті й типу висловлювання. Складання інструкції «Як спілкуватися по телефону». Узагальнення й систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Прислівник» |
|
|
||
112 |
Контрольна робота. Диктант. |
|
Тема 8 |
||
Повторення вивченого |
|||||
113 |
Аналіз контрольної роботи. Що ми знаємо про текст, речення, слово |
|
|
||
114 |
Що ми знаємо про іменник і прикметник. Утворення словосполучень |
|
|
||
115 |
Державна підсумкова атестація. |
|
|
||
116 |
Що ми знаємо про займенник і числівник. Усний переказ тексту. |
|
|
||
117 |
Що ми знаємо про дієслово та прислівник. |
|
|
||
118 |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання типу розповіді з елементами опису. |
|
|
||
119 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
Тема 9 |
||
120 |
|
|
|
||