Розробка розвивального заняття
для учнів початкових класів
Мета:
дати можливість дитині розкрити свої духовні сили, дати їй простір і напрям діяльності., формування активного, самостійного творчого мислення ,створення сприятливого психологічного мікроклімату в класі, виховання відповідальності та впевненості в собі .
Діти стають в 2 кола, йдуть під музику. Як тільки музика зупинилась, необхідно привітатися один з одним так, як сказав вчитель : ручка до ручки, спинка до спинки, коліно до коліна, плече до плеча, п’яточка до п’яточки, носик до носика.
2. Вправа « Найкраще я вмію»…
Учні стають у коло і передають м'яч один одному. Той, у кого опинився м'ячик , повинен розказати про те, що він найкраще вміє робити. Кожен має починати з фрази « Найкраще я вмію»… а закінчувати словами :
« Ось який я молодець!»
3.Вправа « Острів»
На дошці 6 острівців з написами ( дружба, любов, здоров'я,родина, слава, багатство). Необхідно написати свої імена на смайликах і «оселитися» на певному острові, пояснюючи свій вибір. Що ж є найголовнішим у житті?
4. Гра «Плутанина»
Діти, вам треба слухати уважно, визначати в реченні слова, що «заплуталися» або помінялися місцями, і виправляти помилки. Увага, почали!»
Набір речень:
4. Мишка зловила кішку.
5. На котлеті лежить тарілка.
6. Газета читає тата.
7. У рибці плаває море.
8. Окуляри надягли бабусю.
9. По машині їде дорога.
12. Сніжки грають у дітей.
13.На мусі сидить лампочка.
17.З листя падають дерева.
18.У папузі сидить клітка.
19. У крокодилі живе Африка.
20.На щеняті спить диван.
21.На годиннику висить стіна.
22. Вовк тікає від зайця.
23.Крила махають вороною.
24.З дощу йде хмара.
25.Петрик лає на цуцика.
Діти, уважно слухайте слова, які я говорю, і:
Почали: стіл, шафа, лев, кінь, диван, кит, літак, страус, лялька, їжак, пенал, тигр, кролик.
Почали: кактус, миша, клен, рис, телефон, мальви, жаба, береза, сосна, равлик, волошки.
Почали: стоматолог, носоріг, педіатр, жонглер, троянда, прибиральник, вчитель, школяр, медсестра, чоловік, директор, дідусь, водій, будівельник, менеджер, матір, поліцейський, батько, лікар, бабуся, письменник.
Почали: Котигорошко, телевізор, Баба Яга, дівчинка, вовк, Колобок, троянда, Попелюшка, малина, Червона Шапочка, весна, Білосніжка, годинник, Івасик Телесик, лисиця, Снігова Королева, собака, Губка Боб, Мауглі, Карлсон, півень, Вінні Пух.
Дитина стає в коло , в центрі якого лежить обруч. Вчитель пояснює,що цей обруч чарівний і кожен, хто в нього стане , перетворюється на артиста, якому необхідно виконати певну роль під музику ( написані на листках):
Діти отримують картки із зображенням різних предметів. Вам треба знайти пару до свого предмета і пояснити, чому ви обрали саме цей предмет.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА « Будь уважний!»
Діти крокують під музику , відтворюючи рухи певної тварини, яку показує вчитель ( зайчик, коник , пташки, лелека, жабка, , ведмідь,пінгвін)
7. Вправа « Чарівне дерево»
Кожен наш день починається зі слів « Доброго ранку!»,
« Доброго дня!».
Посмішка дарує тепло душі та покращує настрій. Це маленьке диво, яким ми маємо поділитися з усіма. Згадаємо якомога більш ніжних і добрих слів, щоб наповнити ними нашу класну кімнату.
А тепер відкриємо двері класу і нехай ці слова розійдуться по всьому світу!
Але здається, що не все так добре. Наше « Чарівне дерево» просить порятунку( на ньому слова- шкідники (гусениці))
Що за біда сталася з нашим деревом? Як йому допомогти? Треба врятувати дерево від шкідників !
Вам необхідно знищити шкідників нашого життя, замінивши їх на прекрасних метеликів( діти добирають метеликів зі словами , протилежними за значенням)
Ми звільнилися від того, що негативно впливає на життя людини. А тепер давайте ці негативні риси опустимо у червону скриньку, яка є символом небезпеки, надінемо на неї замок , викинемо ключик, щоб більше ніхто і ніколи її не відкрив.
СЛОВА для дерева: Ворожість Дружелюбність
Лінь Працелюбність
Злість Доброта
Жадібність Щедрість
Жорстокість Милосердя
Заздрість Розуміння
Боягузтво Сміливість
Байдужість Чуйність
Ненависть Любов
Брехливість Правдивість
8.Вправа « Близнюки»
Гра «Близнюки»
Для гри знадобляться газета, згорнута у кілька разів пакетом; кросівок, у якого розв’язані шнурки, пляшка із кришкою, що загвинчується, яка лежить окремо; коробка, поруч із якою знаходяться різні дрібні предмети, зошит з обкладинкою, що лежить окремо тощо. Ці речі є на столі (або декількох столах).
Учасники об’єднуються у пари. Пара «близнюків» обіймає одне одного міцно за талію, таким чином, у кожного тільки одна вільна рука. В одного — ліва, а в іншого — права. Пари підходять до столу із предметами і за командою ведучого своїми вільними руками ви конують команди:
• розгорнути газету повністю; замінити пасту в кульковій ручці;
• зашнурувати кросівок;
• закрутити кришку на пляшці до упору;
• вягнути нитку в голку; вирізати сердечко із бумаги ножицями;
• одягти обкладинку на зошит;
Усі предмети покласти на газету, згорнути , перекласти у пакет.
9.Вправа « Правила життя»
Кожна людина завжди сама вирішує , яким шляхом крокувати по життю, як вчинити. Наш вибір характеризує нас самих. Ми зараз з вами спробуємо викласти стежинку щасливого життя. Якою буде вона - залежить від вас. Для цього ви зараз оберете сліди з правилами, які, на вашу думку, допомагають зробити життя радісним і щасливим.
ПРАВИЛА :
Любити ближнього Поважати старших
Не обманювати Допомагати молодшим
Берегти здоров'я Не красти
Бути ввічливими
Ви обрали правильний шлях. Я впевнена, що ви проживете гідне життя, сповнене хорошими друзями, щастям і добром.
10. Вправа «Блискавка»
Зараз я буду вам швидко зачитувати слова. Ваше завдання – слухаючи, записувати другу букву кожного слова.
СМІХ, КОЗА,КЛАС, ВОДА,УДАЧА,СЦЕНА, ДІТИ
Що вийшло з букв? Прочитайте . А тепер всі разом голосно - МОЛОДЦІ.
11. Прощання
« Посмішка по колу» - діти стають в коло і звертаючись до того, хто стоїть поряд, долоньками в долоньки , передають слова – побажання : « Я бажаю тобі»…