Розвивальне заняття для учнів початкових класів

Про матеріал
Заняття підійте для будь-якої вікової категорії (6- 10 р.)Можна використовувати як окремим заняттям, так і поза заняттям ,як засіб і спосіб розвивальної гри .
Перегляд файлу

 

       

 

                 Розробка  розвивального заняття

 

                       для учнів початкових класів

 

           

C:\Users\Андрей\Desktop\sm_full.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               

 

 

 

 

 

 

Мета:

дати можливість дитині розкрити свої духовні сили, дати їй простір і напрям діяльності., формування активного, самостійного творчого мислення ,створення сприятливого психологічного мікроклімату в класі, виховання відповідальності  та впевненості в собі  .

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа “ Нетрадиційне привітання ”

 

Діти стають в 2 кола, йдуть під музику. Як тільки музика зупинилась, необхідно привітатися  один з одним так, як сказав вчитель : ручка до ручки, спинка до спинки, коліно до коліна, плече до плеча, п’яточка до п’яточки, носик до носика.

 

2. Вправа « Найкраще я вмію»…

 

Учні стають у коло і передають м'яч один одному. Той, у кого опинився м'ячик , повинен розказати про те, що він найкраще вміє робити. Кожен має починати з фрази « Найкраще я вмію»… а закінчувати словами :

 « Ось який я молодець!»

 

 

3.Вправа « Острів»

 

 На дошці 6 острівців з написами ( дружба, любов, здоров'я,родина, слава, багатство). Необхідно написати свої імена на смайликах і «оселитися» на певному острові, пояснюючи свій вибір. Що ж є найголовнішим у житті?

 

C:\Users\Administrator\Desktop\Screenshot 2024-10-24 204237.pngC:\Users\Administrator\Desktop\Screenshot 2024-10-24 204248.png

C:\Users\Administrator\Desktop\Screenshot 2024-10-24 204243.pngC:\Users\Administrator\Desktop\Screenshot 2024-10-24 204225.png

 

C:\Users\Administrator\Desktop\Screenshot 2024-10-24 204233.pngC:\Users\Administrator\Desktop\Screenshot 2024-10-24 204221.png

 

4. Гра «Плутанина»

 

Діти, вам треба слухати уважно, визна­чати в реченні слова, що «заплуталися» або помінялися місцями, і виправляти помилки. Увага, почали!»

Набір речень:


  1. На бурульці висить дах.   
  2.  На сонці сяє небо.       
  3.  Телевізор дивиться маму.

4.  Мишка зловила кішку.  

     5.  На котлеті лежить тарілка.     

     6.  Газета читає тата.

     7.  У рибці плаває море.    

8.  Окуляри надягли бабусю.   

     9. По машині їде дорога.

  1.  Булочка їсть Петрика. 
  2.   На кішці сидить паркан.

12. Сніжки грають у дітей.     

13.На мусі сидить лампочка.

  1. На яблуках висить дерево.       15.На зайчику сидить галявинка.    16.Кава п'є гостей.     

    17.З листя падають дерева.

    18.У папузі сидить клітка.     

   19. У крокодилі живе Африка.

    20.На щеняті спить диван.      

    21.На годиннику висить стіна.   

   22. Вовк тікає від зайця.

   23.Крила махають вороною.        

   24.З дощу йде хмара.       

   25.Петрик лає на цуцика.


 

  1. Гра “Слухай і почуй”

 

 Діти, уважно слухайте слова, які я говорю, і:

  • плескайте у долоні щоразу, коли трапиться назва тварини.

Почали: стіл, шафа, лев, кінь, диван, кит, літак, страус, лялька, їжак, пенал, тигр, кролик.

  • піднімайтеся  щоразу, коли почуєте  назву рослини.

Почали: кактус, миша, клен, рис, телефон, мальви, жаба, береза, сосна, равлик, волошки.

  • піднімайте руку, коли почуєте назву професії.

Почали: стоматолог, носоріг, педіатр, жонглер, троянда, прибиральник, вчитель, школяр, медсестра, чоловік, директор, дідусь, водій, будівельник, менеджер, матір, поліцейський, батько, лікар, бабуся, письменник.

  • присідайте, коли називатимуться казкові персонажі.

Почали: Котигорошко, телевізор, Баба Яга, дівчинка, вовк, Колобок, троянда, Попелюшка,  малина, Червона Шапочка, весна, Білосніжка,  годинник, Івасик Телесик, лисиця, Снігова Королева, собака, Губка Боб, Мауглі, Карлсон, півень, Вінні Пух.

 

  1. Вправа « Чарівний обруч»

Дитина стає в коло , в центрі якого лежить обруч. Вчитель пояснює,що цей обруч чарівний і кожен, хто в нього стане , перетворюється на  артиста, якому необхідно виконати певну роль під музику ( написані на листках):

  •          Веселого козлика,     злої пантери ,   сумного зайчика, ніби сніг попав за комір,  камінь упав на ногу, лисицю, яка крадеться до курника, бабусю з важкими сумками, назустріч біжить великий пес, сонячне світло засліплює очі, заводну мавпочку, яка вміє дряпатися по дереву, забирають морозиво , а ви не віддаєте, величезну ляльку, що вміє заплющувати очі і пищати «ма-ма», здивовану кізочку, дівчинку з відкритою парасолькою при сильному вітрі,старенького дідуся, який вирішив потанцювати, боксера на тренуванні і т.п.
  1. Вправа «Добери пару»

 

C:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 135928.png Діти отримують картки із зображенням різних предметів. Вам треба знайти  пару до  свого  предмета і пояснити, чому ви обрали саме цей предмет.

C:\Users\Administrator\Desktop\Screenshot 2024-10-25 135633.png 

3D_11C:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 135243.pngC:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 140344.pngC:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 141044.pngC:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 141251.pngC:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 135615.pngC:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 142903.png C:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 135454.png

 

C:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 142227.png 

C:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 142718.pngC:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 142952.pngC:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 140810.pngC:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 142041.pngC:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 143330.pngC:\Users\Administrator\Pictures\Screenshots\Screenshot 2024-10-25 141614.png

 

 

 

 

 

 

      ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА « Будь уважний!»

Діти крокують під музику , відтворюючи рухи певної тварини, яку показує вчитель ( зайчик, коник , пташки, лелека, жабка, , ведмідь,пінгвін)

 

7. Вправа « Чарівне дерево»

 

Кожен наш день починається зі слів « Доброго ранку!»,

« Доброго дня!».

 

Посмішка дарує тепло душі та покращує настрій. Це маленьке диво, яким ми маємо поділитися з усіма. Згадаємо якомога більш ніжних і добрих слів, щоб наповнити ними нашу класну кімнату.

А тепер відкриємо двері класу і нехай ці слова розійдуться по всьому світу!

Але здається, що не все так добре. Наше « Чарівне дерево» просить порятунку( на ньому слова- шкідники (гусениці))

Що за біда сталася з нашим деревом? Як йому допомогти? Треба врятувати дерево від шкідників !

Вам необхідно знищити шкідників нашого життя, замінивши їх на прекрасних метеликів( діти добирають метеликів зі словами , протилежними за значенням)

Ми звільнилися від того, що негативно впливає на життя людини. А тепер давайте ці негативні риси опустимо у червону скриньку, яка є символом небезпеки, надінемо на неї замок , викинемо ключик, щоб більше ніхто і ніколи її не відкрив.

 

 

 

 

 

http://funforkids.ru/pictures/caterpillar/caterpillar005.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЛОВА для дерева:       Ворожість                     Дружелюбність

Лінь                                    Працелюбність

Злість                                  Доброта

Жадібність                          Щедрість

Жорстокість                        Милосердя

Заздрість                               Розуміння

Боягузтво                              Сміливість

Байдужість                            Чуйність

Ненависть                             Любов

Брехливість                           Правдивість

 

 

 

8.Вправа « Близнюки»

 

Гра «Близнюки»

Для гри знадобляться газета, згорнута у кілька разів пакетом; кросівок, у якого розв’язані шнурки, пляшка із кришкою, що за­гвинчується, яка лежить окремо; коробка, поруч із якою знаходять­ся різні дрібні предмети, зошит з обкладинкою, що лежить окремо тощо. Ці речі є на столі (або декількох столах).

Учасники об’єднуються у пари. Пара «близнюків» обіймає одне одного міцно за талію, таким чином, у кожного тільки одна вільна рука. В одного — ліва, а в іншого — права. Пари підходять до столу із предметами і за командою ведучого своїми вільними руками ви конують команди:

 розгорнути газету повністю; замінити пасту в кульковій ручці;

 зашнурувати кросівок;

•   закрутити кришку на пляшці до упору;

 вягнути нитку в голку;  вирізати сердечко із бумаги ножицями;

 одягти обкладинку на зошит;

 Усі предмети покласти на газету, згорнути , перекласти у пакет.

 

9.Вправа « Правила життя»

Кожна людина завжди сама вирішує , яким шляхом крокувати по життю, як вчинити. Наш вибір характеризує нас самих. Ми зараз з вами спробуємо викласти стежинку щасливого життя. Якою буде вона - залежить від вас. Для цього ви зараз оберете сліди з правилами, які, на вашу думку, допомагають зробити життя радісним і щасливим.

 

C:\Users\Administrator\Desktop\Screenshot 2024-10-24 212251.png 

C:\Users\Administrator\Desktop\Screenshot 2024-10-24 212251.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРАВИЛА :  

Любити ближнього         Поважати старших

Не обманювати                Допомагати молодшим

          Берегти здоров'я               Не красти

          Бути ввічливими            

 

 

Ви обрали правильний шлях. Я впевнена, що ви проживете гідне життя, сповнене хорошими друзями, щастям і добром.

 

 

 

10. Вправа «Блискавка»

 

Зараз я буду вам швидко зачитувати слова. Ваше завдання – слухаючи, записувати другу букву кожного слова.

СМІХ, КОЗА,КЛАС, ВОДА,УДАЧА,СЦЕНА, ДІТИ

 

Що вийшло з букв? Прочитайте . А тепер всі разом  голосно  - МОЛОДЦІ.

 

11. Прощання

 « Посмішка по колу» - діти стають в коло і звертаючись до того, хто стоїть поряд, долоньками в долоньки , передають  слова – побажання : « Я бажаю тобі»…

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
26 жовтня
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку