розвязування рівнянь на основі властивостей пропорції, урок математики у 6 класі

Про матеріал

Мета уроку

дидактична: узагальнення і систематизація знань, умінь; сформувати свідоме розуміння правил знаходження невідомого середнього та крайнього членів пропорції шляхом складання логічних ланцюжків розв'язання рівняння; відпрацювати вміння практичного використання складених алгоритмів розв'язування рівнянь.

виховна: виховувати взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність (самостійно працювати з|із| |посібндидактичними завданнями), любов до рідної Батьківщини.

корекційно-розвиваюча: розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсомоторний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу.

Тип уроку: систематизація і узагальнення знань, умінь учнів.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація, картки оцінювання.

Очікувані|сподівані| результати:

Після уроку учні зможуть використовувати засвоєні математичні поняття, терміни під час розв'язання задач, знаходити|находити| проміжні етапи у розв'язанні задач різних видів, знаходити|находити| раціональні способи в їх розв'язанні, |вирішенні| аналізувати вивчений матеріал, поглибити свої знання з історії рідного краю.

Перегляд файлу

 

Тема уроку: Розв’язування рівнянь

на основі властивості пропорції

 

Мета уроку

дидактична: узагальнення і систематизація знань, умінь;  сформувати свідоме розуміння правил знаходження невідомого середнього та крайнього членів пропорції шляхом складання логічних ланцюжків розв’язання рівняння; відпрацювати вміння практичного використання складених алгоритмів розв’язування рівнянь.

виховна: виховувати  взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність (самостійно працювати з|із| |посібндидактичними завданнями), любов до рідної Батьківщини.

корекційно-розвиваюча: розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсомоторний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу.

Тип уроку: систематизація і  узагальнення знань, умінь учнів.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація, картки оцінювання.

Очікувані|сподівані| результати:

Після уроку учні зможуть використовувати засвоєні математичні поняття, терміни під час розв’язання  задач, знаходити|находити| проміжні етапи у розв’язанні задач різних видів, знаходити|находити| раціональні способи в їх розв’язанні, |вирішенні| аналізувати вивчений матеріал, поглибити свої знання з історії рідного краю.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ви спробуєте на практиці застосувати свої знання і показати вміння використовувати відношення і пропорцію при розв’язуванні рівнянь. Адже ці навички знадобляться вам в подальшому навчанні при розв’язуванні задач з хімії та фізики. І наступні задачі на відсотки.

Мій рідний край,

Моя земля, мої степи і море –

Це край де народилась я

І де пішла до школи.

 

Слайд 1

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

Сьогодні, на уроці ми вирушимо з вами у заочну подорож по нашій Україні, познайомимося з 7 чудесами України. Отже розпочинаємо нашу подорож. Дорога буде не легка, але я впевнена, що ви з усім справитись.

Зараз ми побачимо наочно ці творіння людського генія, які викликали подив всього світу (по­казую карту – схему маршруту).

 

Слайд 2

 

 

Перший пункт – місто Київ.

Щоб переступити поріг Києво-Печерської Лаври вам потрібно буде дати відповіді на запитання:

Фронтальне опитування:

  1. Закінчіть речення: «Рівністю двох відношень називають...»
  2. Дано пропорцію 7 : 21 = 1 : 3. Назвіть її середні члени.
  3. Дано  пропорцію 3 : 4 = 9 : 12. Назвіть її крайні члени.
  4. Закінчіть речення: «Якщо пропорція істинна, то добуток її середніх
    членів дорівнює добутку...»

 

 

Слайд 3

 

 

Слайд 4

 

 

 

Описание: Описание: Kijow lawra pieczerska.jpg

Перша зупинка «Києво-Печерська Лавра»

Києво-Печерська лавра - православний монастир, заснований у 1051 році монахами Антонієм і Феодосієм у печерах біля літньої княжої резиденції Брестово поблизу Києва... ... В одинадцятому столітті монастир став центром розповсюдження і затвердження християнства в Київській Русі. У дванадцятому столітті монастир отримав статус «лаври» – головного великого монастиря.

 

Друга зупинка «Софія Київська»

Щоб побачити Софійський собор доведеться повторити  деякі операції з дробами.

Обчисліть значення виразу

а) ;  б) ;  в) ;  г) ;  д) .

 

Слайд 5

 

Описание: Описание: Saint Sophia Cathedral in Kyiv 2006.jpg

Слайд 6

 

Софійський собор - всесвітньо відома пам'ятка архітектури і монументального живопису ХI століття. Заснування собору згадується в літописах як у 1017 р., так і у 1037 р. Будівничим Cв. Софії літописці називають великого київського князя Ярослава Мудрого. Джерела свідчать, що в цій справі Ярослав завершив починання свого батька Володимира -  хрестителя Русі. Присвячений Премудрості Божій, собор, за задумом творців, мав утверджувати на Русі християнство.

 

Третя зупинка заповідник „Кам’янець” 

Для того що потрапити на третю зупинку потрібно розв’язати такі рівняння:

а) х : 2 = 3 : 11;  б) 5 : = 90 : х;   в) 0,5 : х = 15 : 2,4;

г) 0,1 : 2 = х : ;   д) =;   е) = .

 

Слайд 7

                  

 

Слайд 8

Описание: Описание: Kamianets-Podilskyi-1.jpgСтара частина міста є історико-архітектурним заповідником „Кам’янець”. Однією з унікальних інженерних споруд заповідника є Замковий міст. Він цікавий тим, що є єдиним на планеті, поставленим не в поперек, а в довжину річки Смотрич.      Літопис приписує будівництво кам'яної фортеці литовським князям Корятовичам, які правили князівством у 60-90-х рр. XIV cт. До її складу входять 11 башт, кожна має свою назву і свою історію. Так,  найвища башта названа Папською, тому що була збудована на кошти, виділені папою римським Юлієм ІІ. Ще її називають Кармелюковою, бо в ній тричі був ув’язнений Устим Кармелюк.

   У Чорній башті знаходиться криниця глибиною 40 метрів. Досі в її стінах збереглося величезне дерев’яне колесо з пристроєм для підняття води на поверхню…

 

Четверта зупинка « Хотинська фортеця»  

Щоб піднятись на вежу потрібно розв’язати задачу.

Задача: Крайні члени пропрції дорівнюють 9 і 24, а один із середніх її членів дорівнює 36. Знайдіть інший середній член пропорції.

 

Слайд 9

 

Слайд 10

Описание: Описание: Chocim stronghold front.jpg Хотинськая Фортеця — це фортифікаційний комплекс, який розташований на берегах річки Дністер в місті Хотине на західній Україні. Будівництво фортеці почалося в 1325 році. Завдяки історичній атмосфері, що збереглася, фортеця часто використовується як кінодекорації. Вона вже «грала ролі» різних французьких і англійських замків, історичних поселень і зміцнень. Останніми роками фортеця з'являлася в таких російських фільмах як «Тарас Бульба», «Три мушкетери» і «Стріли Робін Гуда». У вересні 1991 року під час свята з нагоди 370 – річчя Хотинської битви було відкрито монумент на честь гетьмана України Петра Сагайдачного.

 

П’ята зупинка «Софіївка»

Я покажу вам цей замок після того, як ви розв’яжете більш складніші рівняння.

а) 0,2:(х-2) = :2;

б) 2: 0,24 = 1: (х+0,06);

в) = 8;

г) = 0,1.

 

Слайд 11

 

Слайд 12

 

Описание: Описание: Sofievka3.jpgУманський парк "Софіївка" є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця XVIII – початку XIX сторіч. Парк розкинувся на площі 154,7 гектарів на узбіччі старовинного міста Умань Черкаської області...

Парк заснований у 1796 році.

Легенда про заснування „Софіївки” романтична…

Граф Станіслав Потоцький, один із найбагатших магнатів України, узяв шлюб із прекрасною грекинею Софією. Закоханий граф квапився виконати усі забаганки молодої дружини.

Улітку 1795 року Софія, повертаючись із Гамбурга до Умані, завітала до містечка Неборів, що неподалік Варшави. На неї велике враження справив розкішний парк. На жаль, Софія не знала про дійсний стан фінансових справ чоловіка. Тоді придбати садибу в Криму граф не міг. Але любов до дружини надихнула Потоцького на своєрідний подвиг – він зібрав кошти, і через рік в Умані, серед вигорілих під сонцем степів та балок, серед хаотичного нагромадження скель, почалось будівництво парку у романтичному стилі. У дарунок дружині граф вирішив створити куточок Еллади, щоб нагадував він їй гори і ліси, чисті струмки й прозорі озера покинутої Греції…

Граф доручив будівництво парку Людвігу Метцелю, колишньому польському військовому інженерові, людині талановитій і широко ерудованій.

          На скелястих берегах річки Кам’янки росло кілька десятків верб, в’язів, поодинокі липи та дикі груші. Тисячі екзотичних дерев було звезено в Умань звідусюди. Вони чудово вписалися в навколишню місцевість і створили неповторний ансамбль.

          Урочисте відкриття парку відбулося у травні 1802 року, в день народження Софії. Так ожила і стала дійсністю примхлива мрія дружини вельможного графа

 

 

І знову в дорогу…

Багато цікавого в нашій державі, однією з перлин по праву вважається Національний заповідник „Херсонес Таврійський.” Але щоб попасти до нього необхідно записати дещо в ваші опорні зошити.

  • Якщо істинна, то
  • Якщо істинна, то
  • Якщо істинна, то

 

Слайд 13

 

Слайд 14

 Шоста зупинка „Херсонес Таврійський.” 

 

Описание: Описание: Базилика 1935 года 1.jpgМісто Херсонес було засноване древньогрецькими колоністами більше ніж 2500 тисячі років тому на південному заході Криму. Нині його руїни - одна з найвизначніших пам'яток Севастополя.

Це місто-держава мало довге життя - майже дві тисячі років - і його історія є частиною історії Древньої Греції, Древнього Риму та Візантії. Це стародавнє місто ще називають «Українська Помпея» і «Російська Троя». Захисна стіна міста тягнеться на сотні метрів. Серед споруджень Херсонеса є римський амфітеатр і грецький храм. (слайди 44-49).

 

Щоб потрапити на останню зупинку потрібно пройти швидкий тест:

 

 

Слайд 15

Сьома зупинка «о. Хортиця»

 

Описание: Описание: Дніпро Хортиця.jpg

Хортиця — найбільший острів на річці Дніпро, яке є унікальним природним і історичним комплексом.     Острів розташований в межі сучасного міста Запоріжжя в Каховському Водосховищі. Його протяжність з північного заходу на південний схід складає більш ніж 12 км. На острові є дубові гаї, ялинові ліси, луги і степ. На сьогоднішній день Хортиця є національним музеєм. В музеї знаходяться експонати з часів кам'яного століття і до 20 століття, у тому числі панорама битви за місто Запоріжжя під час Другої Світової війни, яка відбулася 14 жовтня 1943 року.

На острові 1983 року був відкритий музей історії запорозького козацтва, якому виповнилось 24 роки. Є підстави стверджувати, що один із прототипів Запорізької Січі існував на Хортиці.

Ще на початку ХХ століття на цьому острові було 129 курганів, проте до наших днів уціліло небагато. Вони були розташовані кількома групами на узбіччі так званого „Скіфського шляху”. Зараз комплекс склали 11 курганів, на яких установлено стародавні скульптури та людиноподібні стели…

Експонати музею знаходяться просто неба – гармати, ступи, корита, жорна, скульптури, кам’яні стовпи та хрести.

Тут звідусіль віє духом старовини

 

Чи сподобалася вам наша подорож?

А тепер повертаємось додому.

ІV. Підсумок уроку

Ось і закінчилася наша подорож. Але не треба засмучуватися, ми з вами ще неодноразово вирушимо у подорож по своїй рідній країні, адже вона така багата чудовими куточками.

 

Описание: Описание: schudesЛюбіть Україну, як сонце, любіть, 

як вітер, і трави, і води…

В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Домашнє завдання: Розділ ІІІ, параграф 13 стор. 93-96. № 573, 575, 582

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
1612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку