Усміхніться всім навколо: небу, Сонцю, добрим людям, І тоді обов'язково наш урок цікавим буде.
А чи хочете дізнатись, що сьогодні може статись? Ну, то всядьтеся зручніше, і працюємо скоріше.
„Ніколи не беріться за наступне, не засвоївши попереднього” – застерігав відомий фізіолог І.П.Павлов. То ж давайте перевіримо, як ви засвоїли матеріал попередніх уроків.
Фізика _______ клас Урок № ____ Дата ____________
Тема:Розвязування задач. Самостійна робота
Мета: систематизувати й узагальнити знання щодо внутрішньої енергії та способів її змінення;
Розвивати практичні навички у користуванні приладами; розвивати дбайливе
ставлення до власного здоровя (здоровязберігальна компетентність).
Виховувати потребу в знаннях, прагнення до успіху й самоствердження, інтерес до предмета, толерантність, наполегливість, самостійність.
Тип уроку: урок закріплення знань
Обладнання:_____________________________________________________
ХІД УРОКУ
І Організаційний момент
Усміхніться всім навколо: небу, Сонцю, добрим людям, І тоді обов’язково наш урок цікавим буде.
А чи хочете дізнатись, що сьогодні може статись? Ну, то всядьтеся зручніше, і працюємо скоріше.
„Ніколи не беріться за наступне, не засвоївши попереднього” – застерігав відомий фізіолог І.П.Павлов. То ж давайте перевіримо, як ви засвоїли матеріал попередніх уроків.
ІІ. Перевірка Д/з. Актуалізація опорних знань
Гра „Це мій вибір” (На картках записані питання, карток на три більше за кількість учнів – вибір повинен мати кожен; вчитель проходить між рядами і учні вибирають картки, а потім за номерами питань починають відповідати; якщо учень не знає відповіді, він має право на допомогу однокласників та вчителя)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ми з вами вивчили, що таке внутрішня енергія, способи зміни внутрішньої енергії, теплопередача, в яких одиницях вони вимірюються. На цьому уроці ми, застосовуючи набуті знання, будемо розв’язувати задачі на зміну внутрішньої енергії в процесі теплопередачі.
ІV. Закріплення знань.
Самостійна робота №2 «Види теплопередачі»
Початковий рівень
1.Які з перелічених нижче речовин мають хорошу теплопровідність: сталь, повітря, цинк, вода, скло, водяна пара?
2.Які з перелічених нижче речовин мають погану теплопровідність: папір, мідь, вата, алюміній, картон?
3.Який кухоль із чаєм сильніше обпікає губи: алюмінієвий чи порцеляновий?*
Середній рівень
1.Чому, коли варять варення, воліють користуватися дерев’яною, а не металевою ложкою?
2.Чому влітку стає прохолодно, коли хмари затуляють сонце?
3.Чому брудний сніг у сонячну погоду тане швидше, ніж чистий (білий)?
Достатній рівень
1.а) Чому термоси виготовляють так, щоб вони мали круглий, а не квадратний переріз?
б) Чому в низинах рослини частіше гинуть від заморозків, ніж на височині?
2.а) Чи загориться паперовий стаканчик, наповнений до країв водою якщо його поставити в полум’я пальника? І
б) Чому літаки фарбують у світлі тони?
3. а) Як впливає на теплопровідність ґрунту оранка і боронування? Відповідь поясніть, б) Наведіть приклади конвекції, що ви спостерігали вдома або у природі.
Високий рівень
1. а) У якому випадку енергія передається випромінюванням? Поясніть на прикладі.
б) Чому в кімнаті за температури 15 °С вам здається тепліше, ніж у воді за температури 20 °С?
в) Які з тіл — тверді тіла, рідини чи гази — мають найменшу теплопровідність? Чому?
2.а) Який із видів теплопередачі відіграє основну роль у нагріванні води в каструлі, що стоїть на плиті?
б) Чому тонка поліетиленова плівка вберігає рослину від нічного холоду?
в) У якому випадку морозиво, внесене в тепле приміщення, розтане швидше — якщо:
1) покласти його на стіл;
2) загорнути його у вовняну хустку і покласти на стіл?
VІ. Підсумок уроку Інтерактивна вправа „Мікрофон”
Питання:
- Що ми виконували сьогодні на уроці?
- Чи досягли очікуваного результату?
- Чи досяг клас в цілому очікуваних результатів?
- Що, на вашу думку, могло б бути організовано краще?
- Над якими навичками вам треба ще попрацювати?
- Чи був для вас урок цікавим
- Що вам найбільше сподобалось?
VІІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати §___, виконати вправу
2. Підготувати повідомлення «Значення теплопередачі в природі, побуті, техніці»,«Особливості теплообміну теплокровних істот».