Підвищення кваліфікації вчителя великою мірою залежить від рівня володіння вміннями аналізувати власну діяльність.Самоаналіз уроку направлений на зіставлення висунутих освітніх, виховних і розвиваючих цілей з досягнутим результатом.
Аналіз уроку літературного читання у 3- д класі
Урок літературного читання проведено за підручником В. Науменко Літературне читання». Виходячи з календарного планування, цей урок розділу «Літературні казки. Казки українських письменників». Тема уроку: І.Франко. «Лисичка й Журавель». «Яке частування таке й дякування».
Знаючи особливості учнів класу та їхній освітній рівень, характер пізнавальної діяльності та свою готовність до застосування інноваційних технологій навчання на уроці використала елементи критичного мислення .
Мета уроку: розвивати навички виразного читання, читання в особах; поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; визначити повчальний характер казки; виробляти вміння вступати в дискусію з проблемних питань твору; розвивати навички учнів узагальнювати, систематизувати та робити висновки; розвивати вміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки; висловлювати своє ставлення до героїв казки; виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність; формувати ціннісне ставлення до людей.
Очікувані результати: учні вміють висловлювати свою думку на задану тему, роблять висновки; ввічливі з однокласниками; знають правила гостинності.
У системі класного читання це урок ознайомлення з новим художнім твором.
На уроці використовувала: портрет І.Я.Франка, картки з словами, зображення лисички і журавля, ілюстрації до казки «Лисичка і Журавель», мікрофон, картки із завданням для роботи в групах.
Методи і прийоми : інтерактивні вправи, робота в групах, повідомлення , творча робота, гра, розповідь – виступ, інсценування.
При виборі змісту навчального матеріалу керувалася науковими фактами, Державним стандартом початкової освіти, програмою початкової школи, використовувала інтерактивні технології, прийом критичного мислення.
На уроці читання здійснювала розвиток загальнокультурних, навчально-пізнавальних, інформаційних, комунікативних, читацької компетентностей.
Інформаційно – ілюстративні, проблемно-пошукові методи роботи, принципи зв’язку з життям, доступності, фронтальні та групові форми роботи дали змогу розвивати в школярів ці компетентності. Саме завдання для розвитку творчих здібностей дали мені можливість організувати пошукову, самостійну, групову роботу учнів.
Всі етапи уроку були направлені на досягнення мети і завдань уроку з урахуванням особливостей учнів класу. На протязі всього уроку велась системна робота по формуванню читацької компетентності молодших школярів з позиції усвідомлення себе як грамотного читача, здатного до творчої діяльності.
При проведенні організаційного моменту була візуально перевірена підготовка дітей до уроку та встановлено перший емоційний контакт з учнями класу, що дозволив створити сприятливу атмосферу для роботи; постановка проблемної ситуації на початку уроку, дозволила всім дітям активно включитися в творчу пошукову роботу.
На протязі всього уроку велась робота над розвитком мовлення учні, діти були достатньо активні, висловлювали своє відношення до прочитаного, не боялися дати неправильну відповідь. Діти працювали в групах, що дозволило включитися в роботу як учням з різним рівнем розвитку.
Розвиток і виховання школярів відбувався на всіх етапах уроку. Учні отримували нові знання, аналізували навчальний матеріал, вчились узагальнювати, самостійно відкривали та отримували нову навчальну інформацію. Комунікативність учнів проявлялась в умінні вести навчальний діалог, розмірковувати і відповідати на поставлені запитання, активно співпрацювати в групі.
Учні вчились оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки, що дало можливість формувати ціннісне ставлення до людей.
Працездатність на протязі всього уроку забезпечувалась за рахунок реалізації особистісно-зорієнтованого навчання, системно-діяльнісного підходу, різноманітних завдань і зміни видів діяльності.
Фізкультхвилинка, можливість пересуватися по класній кімнаті для роботи в групах, вихід до дошки для виступів дозволили уникнути психоемоційного перевантаження, що важливо з позиції здоров’я збереження дітей.
Атмосфера доброзичливості, задоволення від проробленої роботи на уроці дозволили учням піти з уроку з гарним настроєм.
Я вважаю, що поставлена мною мета досягнута, план реалізовано.
Поєднання різноманітних прийомів критичного мислення сприяє не тільки набуттю учнями необхідної системи знань, умінь та навичок, але й досягненню високого рівня їх розумового розвитку, формуванню в них здатності до самостійної творчої діяльності, розвиває інтерес до навчальної праці, забезпечує ґрунтовні результати навчання.