Урок літературного читання та музики в 3 класі. Є.Гуцало "Зайці", пісня "Зимон

Про матеріал
Інтегрований урок з літературного читання та музики, в якому використано інтерактивний метод "Шість капелюхів"
Перегляд файлу

Урок літературного  читання та музики

                в 3 класі

 

Тема:  Є. Гуцало « Зайці», пісня «Зимонька-зима»

Мета: ознайомити з оповіданням Є. Гуцала “ Зайці”; формувати уміння визначати

       головну думку  твору; збагачувати лексичне поле дітей; розвивати навички

       діалогічного, монологічного мовлення, сприяти розвитку творчості; розвивати

      музичний слух, спостережливість; прищеплювати любов до рідної землі;

      виховувати любов до тварин, піклуватися про них.

Обладнання:комп’ютер ; аудіо запис, картки з питаннями до тексту.                                

                                               ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
    • Доброго ранку, діти! …
    •  Подивіться у віконце і розкажіть, будь ласка, про сьогоднішній день.
  2. Повідомлення теми уроку
    • Тож у нас яка пора року зараз? (зима)
    • Сьогодні ми продовжимо читати, розповідати,фантазувати про зиму, її прикмети, про те, як живеться взимку братам нашим меншим - тваринам. 
    • А про кого ми будемо читати ви дізнаєтесь розгадавши загадку                 

 

                            Не ходжу я, а стрибаю,

                            Бо нерівні ноги маю.

                            Часом лізу я у шкоду,

                            Їм капусту на городах,

                            Моркву, рибу, буряки.

                            Відгадайте, хто такий. (Заєць.)

 

  • Як тварин оцих назвати, Якщо буде їх багато? (Зайці.)
  • Що ви знаєте про цих тварин? (Відповіді учнів.)

 

3. Цікава хвилинка про зайців

                                                          

  • Зайці не є вегетаріанцями, вони охоче вживають м’ясо.
  • Самки зайців живуть удвічі довше, ніж самці.
  • Зайці спілкуються одне з одним, відбиваючи передніми лапками барабанний дріб.
  • Швидко спуститися вниз по схилу заєць може, скотившись, як колобок.
  • На зайців постійно полюють. Вони не вимерли до цих пір тільки тому, що дуже швидко розмножуються.
  • Під час бігу зайці здатні розвивати швидкість до 70 км на годину.
  • Зуби у зайців ростуть усе життя, тому їм постійно необхідно гризти що-небудь тверде, аби їх сточувати.

 

 4.   Розчитування.  Мовна зарядка.

 

- Перш ніж перейти до вивчення нового матеріалу, давайте підготуємо наш артикуляційний апарат

  - Доберіть риму у кожному рядку

            Заєць зілля з’їв у …( Зіни),

  Захотів заїсти…(сіном).

  Зіна зойкнула у…(сінях)

                    Де ж узяти зайцю…(сіна).

5. Читання тексту вчителем (або слухання в аудіозаписі)

 

6. Робота в групах

 

У мене в руках шість капелюшків. Наш клас поділиться на стільки ж груп. Кожна група буде мати конкретне завдання.

Білий капелюшок- пояснити значення слів, які у вас на столі .

Червоний . На скільки частин можна поділити текст?

Скласти план до тексту.

Жовтий. Чи сподобалася поведінка Василька? Яку характеристику можна дати хлопчику?

Чорний. Яку шкоду приносять зайці? У яких реченнях тексту є цьому підтвердження?

Зелений.  Як ви піклуєтеся про звірів та птахів взимку?

Синій. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

 

7. Виконання пісні «Зимонька- зима»

 

8. Відповіді учнів

Білий капелюшок

   Левада – луг.

   Дременув-втік.

   Внадились – почали приходити

   Валянки – зимові чоботи.

    Погреб – викопане приміщення в землі для збереження овочів і фруктів на        зиму.

   Дереза – корчі.

Червоний.                    План

 

1. Зустріч із зайчиком.

2. Василько - рятівник.

3. Зайці врятовані. 

Жовтий.

Василько любить тварин. Він знає як важко здобути лісовим мешканцям їжу взимку. У хлопчика добре серце, бо піклується про зайців.

 

Чорний.

Зайці взимку обгризають кору на молодих деревах, тому деревце може зсохнути. Та господарі  восени дерево обмотують цим захищають від зайців. Речення з тексту: «Це ж можуть і молоді яблуні у нас пообгризати…»

 

 Зелений. Ми піклуємося про пташок. У  годівнички, які змайстрували власними руками,  насипаємо зерно, крихти хліба…Для зайчиків у садок приносимо качани капусти, морквини…

 

Синій. На сьогоднішньому уроці ми дізналися багато нового: зайці швидко стрибають, вони вегетаріанці, дізнались про значення багатьох слів…

 

  • Чи справдились ваші сподівання?
  • Що було цікавим для вас на уроці?
  • Свої побажання записуйте і прикріпіть на дошку.

 

9. Підсумок уроку

 

docx
Додав(-ла)
Bobechko Halyna
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
1928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку