Уроклітературного читання у 3 класі на тему: Л.І. Глібов байка «Коник стрибунець»

Про матеріал
Урок літературного читання у 3 класі на тему: "Л.І. Глібов байка «Коник стрибунець» ознайомлює учнів із жанром байки, розвиває способи і види читання байки, вчить передавати в інтонації характери дійових персонажів, оцінювати їхні вчинки, виявляти мотиви їхньої поведінки, формує ціннісне ставлення до праці, виховує повагу до праці та до людей праці.
Перегляд файлу

Урок літературного читання у 3 класі на тему: Л.І. Глібов байка

«Коник стрибунець»

Мета: ознайомити учнів з жанром байки, розвивати способи і види читання байки, вчити передавати в інтонації характери дійових персонажів, оцінювати їхні вчинки, виявляти мотиви їхньої поведінки, формувати ціннісні ставлення до праці, виховувати повагу до праці та до людей праці.

         Обладнання: «Читанка 3 клас», портрет Л.І. Глібова, виставка книг поета, мультимедійна презентація уроку, картки для роботи в групах.

Хід уроку

І. Організація класу.

Подивіться одне на одного.

Й усміхніться одне одному, як сонечку. (слайд 1)

ІІ. Мовленнєва розминка.

  1. Чистомовка.

Ло-ло-ло – я люблю своє сило.

Іч-ка – іч-ка –іч-ка- протікає в ньому річка.

Си-си-си – є зелені в нас ліси. (слайд 2)

  1. Робота над скоромовкою.

На болоті журавель

Цілий день збирав щавель.

Назбирав собі на борщ,

Та як раз вперішів дощ. (слайд 3)

(Читання скоромовки кілька разів з прискоренням)

ІІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

  1. Розгадайте шифрограму – колограму і дізнайтесь, що ми сьогодні будемо вивчати. Треба читати за рухом годинникової стрілки через букву, починаючи з виділеної. (слайд 4)

 

 

 

 

 

  1. Бліцопитування
  • Діти пригадайте, що таке байка? (Читати у підручнику)

Ознаки байки:

  • Невеликий обсяг
  • Часто – віршована форма
  • Повчальний зміст
  • Наявність моралі
  • Ідеться про звірів, рослин, які поводяться як люди
  • Автором висміюються людські вади

ІV. Новий матеріал/

  1. - Прочитайте вислів про байку.

Здається, байка просто бреше,

А справді ясно правду чеше.

Нікого в світі не мене

Читайте, згадуйте мене (слайд 5)

- А згадувати про нього просить видатний український байкар Леонід Іванович Глібов. Народився Л. Глібов у с. Веселий поділ на Полтавщині 5 березня 1827 року. Його батьки були освіченими, культурними людьми. У дитинстві Льолик, як усі його звали, був веселим і жвавим. Йому подобалось усе красиве, але найбільше він любив доглядати за квітами. Знайомі і родичі, вітаючись з ним, казали: « Здорово був, Льолику, квітчастий королику». Коли настав час здобувати освіту в гімназії, 13 річний хлопець так засумував за рідною домівкою, що всю тугу вилив у своєму першому вірші «Сон». Л. Глібов любив дітей, якийсь час працював учителем історії і географії. Але хвороба серця і легень підірвала здоров’я  Л. Глібова. Втративши зір він продовжував писати піл лінійку з лупою. Залишив Л. Глібов великий доробок: байки, віршовані загадки і казки, акровірші, жарти.

2. Відгадування загадок.

- А тепер давайте подивимось з якими героями байки .Л. Глібова ми зустрінемось сьогодні. Відгадайте загадки.

А) Тисяча тисяч роблять хату без дворів ( Мурахи ). (слайд 6)

В) Стрибає пружинка –

     Зелена в неї спинка –

     З трави на стеблинку,

     З гілки на стежинку. (коник-стрибунець). (слайд 7)

  1. Самостійна пошукова діяльність.
  • Чи доводилось бачити вам цих комах? Чи спостерігали ви за їхньою поведінкою?

(Виступ учнів)

- Коник стрибунець живе на луках. З місця на місце пересувається перелітаючи і стрибаючи. Живиться комахами і рослинами. Коники утворюють звуки тручи крилами. Якщо до них наблизитись, вони припиняють тріскотання і знайти їх у траві майже не можливо. Мурашок на нашій планеті понад 12 тисяч видів на нашій планеті. Зазвичай вони живуть великими колоніями. Вже через декілька днів після виходу мурах з кокону перед робочою мурахою виникає можливість вибору професій. Одні мурахи стають няньками, інші беруть участь у будівництві мурашника а інші чистять мурашник та інше. Значна частина мурах може майже все життя залишатися при виконанні одних і тих обов’язків.

V. Сприймання нового матеріалу.

- Мурахи і коник –стрибунець є дійовими особами байки  Л. Глібова. Прочитайте її назву. (Слайд 8)

1. Інсценізація казки учнями.

- Прослухайте байку і скажіть, з яким проханням звернувся коник до мурахи?

2. Словникова робота

Вдатний                                          розкошував

Співучий                                        розгулявся

Проворний                                      співав

Веселий                                           суне

(слайд 9)

  • Якої частини мови є слова першої колонки? А другої?

Фізкультхвилинка

Раз! Два!- час вставати

Будемо відпочивати

Три! Чотири! –присідаємо, швидко втому проганяємо,

5,6 – засміялись, кілька разів нахилились

7,8 –час настав повертатися до справ.

VІ. Читання байки мовчки.

  • Простежте, як і чому змінювалась поведінка коника.

VІІ.  Аналіз змісту байки з елементами вибіркового читання.

  • Яким був коник? Прочитайте його опис.
  • Як змінилася його поведінка?
  • Про що просив коник мураху?
  • Що відповів йому муравей?
  • Які слова є мораллю байки?
  1. Читання байки в особах.

  2.  Мовчазне читання робота в групах.

3. Знайти опис коника.

4. Знайти опис мурахи.

5. Підібрати до малюнків слова з байки.(картки з малюнками)

VІІІ. Робота в групах.

  • Складіть прислів’я і поясніть як ви їх розумієте.

Бджола мала, а й та працює.

Хочеш їсти калачі не сиди на печі.

Хто, як скородить, так тому і родить.

ІX. Підсумок уроку. Гра мікрофон.(слайд 10)

  • Чого вчить ця байка?
  • Які недоліки людського характеру засуджує байка.

X. Домашнє завдання. (слайд 11)

Байку Л. Глібова вивчити на пам’ять.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку