Урок літературного читання у 3 класі на тему: Л.І. Глібов байка
«Коник стрибунець»
Мета: ознайомити учнів з жанром байки, розвивати способи і види читання байки, вчити передавати в інтонації характери дійових персонажів, оцінювати їхні вчинки, виявляти мотиви їхньої поведінки, формувати ціннісні ставлення до праці, виховувати повагу до праці та до людей праці.
Обладнання: «Читанка 3 клас», портрет Л.І. Глібова, виставка книг поета, мультимедійна презентація уроку, картки для роботи в групах.
Хід уроку
І. Організація класу.
Подивіться одне на одного.
Й усміхніться одне одному, як сонечку. (слайд 1)
ІІ. Мовленнєва розминка.
Ло-ло-ло – я люблю своє сило.
Іч-ка – іч-ка –іч-ка- протікає в ньому річка.
Си-си-си – є зелені в нас ліси. (слайд 2)
На болоті журавель
Цілий день збирав щавель.
Назбирав собі на борщ,
Та як раз вперішів дощ. (слайд 3)
(Читання скоромовки кілька разів з прискоренням)
ІІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу.
Ознаки байки:
ІV. Новий матеріал/
Здається, байка просто бреше,
А справді ясно правду чеше.
Нікого в світі не мене
Читайте, згадуйте мене (слайд 5)
- А згадувати про нього просить видатний український байкар Леонід Іванович Глібов. Народився Л. Глібов у с. Веселий поділ на Полтавщині 5 березня 1827 року. Його батьки були освіченими, культурними людьми. У дитинстві Льолик, як усі його звали, був веселим і жвавим. Йому подобалось усе красиве, але найбільше він любив доглядати за квітами. Знайомі і родичі, вітаючись з ним, казали: « Здорово був, Льолику, квітчастий королику». Коли настав час здобувати освіту в гімназії, 13 річний хлопець так засумував за рідною домівкою, що всю тугу вилив у своєму першому вірші «Сон». Л. Глібов любив дітей, якийсь час працював учителем історії і географії. Але хвороба серця і легень підірвала здоров’я Л. Глібова. Втративши зір він продовжував писати піл лінійку з лупою. Залишив Л. Глібов великий доробок: байки, віршовані загадки і казки, акровірші, жарти.
2. Відгадування загадок.
- А тепер давайте подивимось з якими героями байки .Л. Глібова ми зустрінемось сьогодні. Відгадайте загадки.
А) Тисяча тисяч роблять хату без дворів ( Мурахи ). (слайд 6)
В) Стрибає пружинка –
Зелена в неї спинка –
З трави на стеблинку,
З гілки на стежинку. (коник-стрибунець). (слайд 7)
(Виступ учнів)
- Коник стрибунець живе на луках. З місця на місце пересувається перелітаючи і стрибаючи. Живиться комахами і рослинами. Коники утворюють звуки тручи крилами. Якщо до них наблизитись, вони припиняють тріскотання і знайти їх у траві майже не можливо. Мурашок на нашій планеті понад 12 тисяч видів на нашій планеті. Зазвичай вони живуть великими колоніями. Вже через декілька днів після виходу мурах з кокону перед робочою мурахою виникає можливість вибору професій. Одні мурахи стають няньками, інші беруть участь у будівництві мурашника а інші чистять мурашник та інше. Значна частина мурах може майже все життя залишатися при виконанні одних і тих обов’язків.
V. Сприймання нового матеріалу.
- Мурахи і коник –стрибунець є дійовими особами байки Л. Глібова. Прочитайте її назву. (Слайд 8)
1. Інсценізація казки учнями.
- Прослухайте байку і скажіть, з яким проханням звернувся коник до мурахи?
2. Словникова робота
Вдатний розкошував
Співучий розгулявся
Проворний співав
Веселий суне
(слайд 9)
Фізкультхвилинка
Раз! Два!- час вставати
Будемо відпочивати
Три! Чотири! –присідаємо, швидко втому проганяємо,
5,6 – засміялись, кілька разів нахилились
7,8 –час настав повертатися до справ.
VІ. Читання байки мовчки.
VІІ. Аналіз змісту байки з елементами вибіркового читання.
2. Мовчазне читання робота в групах.
3. Знайти опис коника.
4. Знайти опис мурахи.
5. Підібрати до малюнків слова з байки.(картки з малюнками)
VІІІ. Робота в групах.
Бджола мала, а й та працює.
Хочеш їсти калачі не сиди на печі.
Хто, як скородить, так тому і родить.
ІX. Підсумок уроку. Гра мікрофон.(слайд 10)
X. Домашнє завдання. (слайд 11)
Байку Л. Глібова вивчити на пам’ять.