Самостійна робота: робота з текстом (підготовка до НМТ з української мови) для 11 класу

Про матеріал
Самостійна робота: робота з текстом - мовний аналіз (підготовка до НМТ з української мови) для 11 класу
Перегляд файлу

Прочитайте один з листів В. Симоненка до своєї дружини.

Моя маленька дівчинко!

Якби ти знала, як я чекав від тебе хоч якої-небудь вісточки. Чесне слово, ходив як помішаний. Було обідно і боляче, що ти відносишся до всього з таким олімпійським спокоєм. Мовчиш, мов води в рот набрала. Через тебе ледве не завалив екзаменів. Вірю і знаю, що все це не випадково і не тимчасово. Бо такі дівчата, як ти, вдруге не зустрічаються. Аби тільки ти була розумною і не викидала ніяких коників — буде в нас все дуже гарно. Бо я люблю тебе. Може, тобі обридло це слухати, але це правда. Те, що Сашко пише тобі листи, то його справа. Хай собі пише на здоров’я. На те його й грамоті вчили.

Малюся! Я одержав твого скупого листа і, признатися, не все в ньому зрозумів. Загадкою лишилася, наприклад, така фраза: «Може, ти й справді знайшов, що шукав, але знай: ніколи не буде того, що ти думаєш». Не можу зрозуміти, що ти маєш на увазі. Багато в листі натяків і двозначних фраз…Через шість днів після того, як опущу цей лист в ящик, в Черкаси власною персоною з’явлюся і я. І хоч на вокзалі мене не стрічатимуть з квітами і музикою, буду щасливий, бо побачу тебе. Це трапиться 20, а до того я рахуватиму дні і думатиму про тебе, мою єдину, мою крихітну Малюсю.

Шукав хороших відкриток з гарними квітами, щоб написати на них вірші, але нічого путнього не знайшов. А поганих відкриток послати тобі не можу. Краще вже написати їх на звичайному папері. Тільки ти не ображайся, якщо вірш не сподобається, я ж не Шевченко. Пишу, як умію…

Нехай слова ці скучні і бездарні,

Та як мені не написати їх —

Я в них прийду до тихої друкарні

І буду знову втоптувати сніг.

І буду знов у вікна заглядати,

Брехати, що не холодно мені,

Твої нечутні кроки впізнавати

В морозній монотонній тишині.

І цілуватися в провулку до безтями…

Чого б тепер я тільки не віддав,

Щоб тільки знову все було так само,

Як я у вірші цьому пригадав.

Щоб знов були ті суперечки марні,

Щоб від кохання знову я дурів…

Нехай слова ці скучні і бездарні,

Та я їх кров’ю власною зігрів!

Мила моя дівчинко! Не будь дуже суворим критиком і не лай нещасного поета за незграбність. Я ж так старався. Я так люблю тебе, що навряд чи можна знайти повноцінні слова, щоб передати це…

Чому ти цілуєш мене крапками? Соромишся? А я ні, і цілую мою одну-єдину, мою дорогу Малюсю мільйон разів. З голови до п’ят. Люблю. Рахую хвилини до зустрічі…

Твій Васька.

Виконати завдання за текстом:

  1. Виписати 1 речення, в якому є фразеологізм, пояснити його лексичне значення (2 бали)
  2. Як правильно українською мовою сказати «відкритка»? (1 бал)
  3. Виписати 1 речення з риторичним запитаням. (1 бал)
  4. Записати фонетичною транскрипцією слова «вокзал», «ящик». (2 бали)
  5. Вірю і знаю, що все це не випадково і не тимчасово. Підкреслити граматичні основи цього складного речення. В цьому речення що – це сполучник чи сполучне слово (займенник)? Якого виду це складнопідрядне речення: з підрядним з'ясувальним чи означальним? – 3 бали.
  6. Як я у вірші цьому пригадав. Поставте наголос у слові вірші. (1 бал)
  7. Виписати із тексту вірша в листі 2 прислівники. (1 бал)
  8. Виписати речення зі звертанням. (1 бал)

 

 

 

docx
Додано
23 січня
Переглядів
893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку