Матеріал для повторення та узагальнення знань учнів з теми "Розчини": колоїдних та істинних розчинів, дисперсних систем (суспензії, емульсії, аерозолі), Концентровані, розведені, насичені й ненасичені розчини
Варіант № 5
1. Закінчіть речення:
”Розчин, у певному об’ємі якого міститься мало розчиненої речовини, називають …»:
А) концентрованим Б) ненасиченим В) насиченим Г) розбавленим
2. Вкажіть з-поміж рідин колоїдний розчин:
А) молоко Б) кисіль В) столовий оцет Г) цукровий сироп
3. Що таке істинні розчини. Навести приклади.
4. Встановити відповідність між даними дисперсними системами та їх класифікацією:
1.Суспензія А. Розчин кухонної солі у воді
2. Емульсія Б. Суміш олії з водою.
3. Колоїдний розчин В. Суміш вапна з водою.
4. Істинний розчин Г. Холодець
5. Яка дисперсна система утворюється, якщо у воді перемішати: глину
6. Під час утворення гідрат-іонів теплота:
а) виділяється; б) поглинається; в) не змінюється. 7. Що таке водневий зв’язок?
Варіант № 6
1. Закінчить речення:
«Щоб зробити ненасичений розчин насиченим, треба …»:
А) додати розчинену речовину Б) додати розчинник
В) випарити частину розчинника Г) охолодити розчин
2. Вкажіть речовину, при розчиненні якої у воді утворюється суспензія:
А) крейда Б) цукор В ) сода Г) олія
3. Як поділяються дисперсні системи?
4. Встановити відповідність між даними дисперсними системами та їх класифікацією:
1. Суспензія А. Розчин цукру у воді.
2. Колоїдний розчин Б. Розчин білка у воді 3. Істинний розчин В. Суміш глини з водою.
4. Емульсія Г. Суміш олії з оцтом
5. Яка дисперсна система утворюється, якщо у воді перемішати: крейду
6. Що таке кристалогідрати?
7. Щоб прискорити процес розчинення твердих речовин, використовують кілька прийомів:___________________