Сценарії "Квести-ігри для дітей молодшого та середнього шкільного віку".

Про матеріал

Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння школярами необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активну участь всіх учасників, згуртовують колектив учнів.

Перегляд файлу

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЦЕНТР ТУРИЗМУ, КРАЄЗНАВСТВА ТА ЕКСКУРСІЙ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ «ГОРИЦВІТ» КАМʼЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

КВЕСТИ-ІГРИ ДЛЯ ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ

/СЦЕНАРІЇ ДИТЯЧИХ КВЕСТ-ІГОР/

 

 

 

 

 

                                          Автор роботи:                                                                       

                                                            керівник гуртка «Загальна                                                                  

                                                               фізична  підготовка», звання                                                                        

                                                                 «керівник гуртка – методист»                  

 Лесечко Світлана Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Камʼянське

2018

 

 

СПОРТИВНО-РОЗВАЖАЛЬНИЙ КВЕСТ-ГРА «ОСТРІВ СКАРБІВ»

/для дітей молодшої та середньої вікових категорій/

Мета:

  •        формування позитивних емоцій для розвитку динамічної активності дітей;
  •        створення умов, сприяючих закріпленню дружніх стосунків всередині дитячого колективу.

Завдання:

Освітні:

  •              розвивати пізнавальний інтерес;
  •              розвивати почуття гумору, уяву, кмітливість;
  •              розвиток фізичних (спритність, швидкість реакції, координаційна здатність) і психічних якостей (воля, цілеспрямованість, самоконтроль); вдосконалення моторного апарату.

Розвиваючі:

  • сприяти розвитку уваги;
  •                 координаційних здібностей;
  •                 сприяти об'єднанню дітей в єдиний дружній колектив.

Виховні:

  •              виховувати повагу один до одного, почуття відповідальності, уважне відношення до оточуючих;
  •              уміння працювати в команді.

Місце проведення: спортивна зала.

Необхідний інвентар:

4 карти, розрізані з вказівкою місця скарбів, 4 карти пересування з назвами «островів», музичний центр, популярні дитячі музичні композиції, спортивні предмети, 4 ватмани і набір фломастерів, картки для гри в «крокодил», інвентар для смуги перешкод, мішечки з піском, ящик, підвішений на висоті 2 м., 4 коробки-скриньки для подарунків дітям, монети.

 

Хід квесту-гри.

Кожна команда отримує карту, з позначками на ній островів. На кожному острові необхідно здолати перешкоду або виконати поставлене завдання. Після успішного виконання цього завдання команді дістається шматочок карти з відміченим на ній (хрестиком) місцем, де схований скарб. На кожному острові є відповідальний, який пояснює,  оцінює завдання та якість його виконання. Після проходження  всіх островів з завданнями, командам необхідно зібрати карту з кусочків  і визначити на місцевості, де схований

скарб. Відшукавши його на території закладу, команда повертається на лінію старту. Перемагає команда, що знайшла скарб першою.

 

 

І острів – «Танцювальний».

Завдання – придумати і виконати танок-розминку під задану пісню. Діти прослуховують музичну композицію, радяться і визначаються впродовж 3-5 хвилин, який танок-розминку обрати. Можна використати запропоновані спортивні предмети (обручі, прапорці, м'ячі). Відповідальний за «острів» оцінює танцювальний номер, який вийшов, і вирішує: дати або ні шматочок карти. Після отримання частини карти команда рухається на наступний острів.

 2 острів – «Художній».

Завдання – намалювати груповий малюнок.

Домовившись про тему малюнка, кожна дитина /пройшовши смугу перешкод/ домальовує будь-яку частину задуманої композиції (при необхідності педагог може намалювати контур олівцем.) Відповідальний за «острів» оцінює малюнок, що вийшов, і вирішує: дати або ні шматочок карти. Після отримання команда рухається далі.

3 острів – «Уяви або пантоміми».

Завдання – показати жестами і рухами без слів, відповідний предмет або героя казки на картинці. Необхідно по черзі показати жестами задану картинку. Одна дитина показує, інша команда розгадує. 7 карток необхідно відгадати. Після відгадування усіх карток, команда отримує шматочок карти.

 

 

 

 

 

 

4 острів – «Влучних стрільців».

Завдання – закинути мішечки з піском в ящик. Необхідно закинути мішечки з піском в ящик, підвішений на висоті 2м. Після попадання усіх мішечків в ціль, ящик під їх вагою опуститься до підлоги і в ньому діти знайдуть наступну частину карти.

5 острів – «Водяна подорож».

Завдання – наповнити посудину водою. Необхідно перелити, якнайшвидше, воду з маленького відерка в посудину через воронку, так щоб шматочок карти сплив з його дна вгору. Відшукавши скарб на території закладу, команда повертається на лінію старту. Перемагає команда, яка знайшла скарб першою.

 

 

Вітання команд з успішним проходженням квесту. Обмін враженнями.

КВЕСТ-ГРА «НОВОРІЧНІ ІГРАШКИ І ПРИКРАСИ ДЛЯ ЯЛИНКИ»

/для дітей молодшої та середньої вікових категорій/

 

Мета: формувати у дітей вміння дотримуватися правил колективної гри;  бажання прийти друзям на допомогу, шукати вихід з проблемних ситуацій; розвивати інтерес і допитливість учнів.

Завдання:

1. Створити умови для приємного настрою від взаємодії один з одним в рухово-ігровій діяльності.

 2. Створити умови для розвитку емоційної сфери дітей, формуванню партнерських стосунків.

 3. Створити умови для розвитку елементарних мовних навичок через відповіді вихованців на поставлені запитання.

 Хід квесту-гри :

Педагог: Дітки, підійдіть, будь ласка, до мене, подивіться, що я вам принесла. Що це? (відповіді дітей). Звичайно ж, це ялиночка, адже зараз який вже місяць, правильно – грудень, перший місяць зими, означає скоро?.. (Новий рік).

Дуже б хотілося, щоб спортивна зала була нарядною. Але вам не здається, що чогось не хватає на нашій ялиночці? (Припущення дітей).

Педагог: Звичайно ж, бракує іграшок і прикрас. Я все обшукала та прикраси так і не знайшла, але біля ялиночки була записка. Давайте зараз все з’ясуємо (на листочку намальована Баба-яга, іграшки в скрині і підказка)

Педагог зачитує записку від принцеси: «Здрастуйте, друзі! Чула про вашу біду. Потрапила і до мене одна іграшка, втрачена Бабою-ягою. Але, на жаль, я не можу вам допомогти, бо я поклала її в скриньку, а ключ від замка загубився. Якщо ви добудете ключ, то знайдете там новорічну іграшку».

Педагог: Діти, ну що? Давайте всі разом пошукаємо ключ! Пам'ятайте, це буде нелегко. Ви спочатку повинні дружно дістати ключі з кульок і лише один ключ підійде до замка (діти знаходять той ключ, який підходить).     

Педагог: Молодці! Усі здолали труднощі. Скільки ключів зібрали? Давайте, порахуємо! (діти називають ключі за кольором). Ключі ми дістали, їх у нас багато. А який з них підійде до замка? (діти вибирають відповідний ключ і відкривають замок).

У скрині лежить новорічна іграшка. І підказка.

 

Педагог зачитує: «Дорогі діти! Я знайшов одну іграшку, віддам вам, якщо мені допоможете. Набридло мені жити на даху. Хочу свій дім, як на цій картині. Я один з такою роботою не впораюся!». Діти, хто це? (Карлсон).

 

 

Педагог: Гей, дітвора, дружно беремося до роботи і побудуємо Карлсону будинок! (команда будує будинок, як на картині, дотримуючись не лише геометричної фігури, але і кольору). Молодці, впоралися із завданням. Дивіться на цеглинці іграшка і записка.

Педагог зачитує: «Я Карабас-Барабас і у мене багато гарних іграшок, але просто так забрати їх не дам. Якщо загадки мої відгадаєте, віддам їх вам, а ні всіх вас залишу у себе. Будете у моєму театрі – ляльками!»

 

Педагог: Ми згодні на такі умови! Правда, діти? (відповіді дітей).

Виходить Карабас-Барабас.

Карабас-Барабас: Тоді для вас, дітки, загадки. Якщо вгадаєте, то в останній відгадці і буде іграшка:

 1. Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? 
Хто б відповів?
(Червона Шапочка)

2. Веселити він мастак,
Червоно-синій є ковпак,
На ковпачку є вушка
І звуть його ...
(Петрушка)

3. Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка
Десь губити черевички. 
(Попелюшка)

4. Підробив він голосок, 
Став малим співати. 
Здогадалися вони:
Вовк не наша мати. 
(Вовк і семеро козенят)

5. Жабці сумно в жабуринні,
Жабці б – крила журавлині.
Журавлем вона  літала б,
Жабенят розвеселяла б.
(Казка про жабу)

Педагог: Молодці, ви всі загадки відгадали, а іграшка знаходиться в жабі, шукайте (діти знаходять іграшку і підказку).

Лист від Сніговика: «Здрастуйте, діти! Побачив куди Баба-яга сховала іграшки, забрав, але ось біда, поставила вона огорожу, так що не можу до вас прийти, але якщо ви візьмете сніжки, та зіб'єте преграду, зможете прийти до мене і отримати іграшки!»

 

 

Педагог: пропонує взяти резинові м'ячі і збити кеглі (діти справляються і знаходять Сніговика, а біля нього кошик з іграшками).

Педагог: ви всі молодці, бо добре впоралися з поставленими завданнями, а тепер будемо прикрашати нашу ялиночку!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КВЕСТ-ГРА «СЛІДАМИ СНІГОВОЇ ЛЮДИНИ»

/для дітей середньої вікової категорії/

 

 

 Мета:

  •                 формування позитивних емоцій для розвитку динамічної активності дітей;
  •                 створення умов, сприяючих закріпленню дружніх стосунків всередині дитячого колективу.

Завдання:

Освітні:

  •              розвивати пізнавальний інтерес;
  •              розвивати почуття гумору, уяву, кмітливість;
  •              розвиток фізичних (спритність, швидкість реакції, координаційна здатність) і психічних якостей (воля, цілеспрямованість, самоконтроль); вдосконалення моторного апарату.

Розвиваючі:

  • сприяти розвитку уваги;
  • координаційних здібностей;
  • сприяти об'єднанню дітей в єдиний дружній колектив.

Виховні:

  •              виховувати повагу один до одного, почуття відповідальності, уважне відношення до оточуючих;
  •              уміння працювати в команді.

Необхідний інвентар:

маленькі ранці (по кількості дітей, дитяча гірка, дощечки, дві стійки, дві мотузки, два обручі, тканина, компас, «ходулі» (устаткування виготовлене з пластмасових відерець з довгою ручкою, «річка» (вузьке полотно синього кольору, казанок, ложка, картопля (по кількість дітей, «вогнище» (паперовий макет).

Хід квесту-гри :

 

Діти у спортивних костюмах, кепках, з маленькими ранцями за спиною виходять на прогулянку.

Ведучий (вітає дітей): Туристи, в шеренгу ставай! Спорт, дітки, дуже потрібний! Ми із спортом міцно дружимо! Спорт здоров'я, спорт- помічник, спорт гра, усім фізкульт-ура! Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо в незвичайну подорож. Ми йдемо в гори Гімалаї, на найвищу вершину Еверест! Ви знаєте, кого ми можемо зустріти в горах? 

Діти відповідають

Ведуча: Правильно! А ще в горах можна зустріти снігову людину - Йєті. Про снігову людину люди розповідають багато легенд. Хтось вірить , що вона існує, хтось ні. Як ви думаєте, снігова людина існує?

(Відповіді дітей)

Ведучий: Наша з вами подорож казкова, можливо, нам повезе, і ми побачимо снігову людину. Шлях нас чекає далекий, важкий і навіть небезпечний, тому будьте уважні і обережні. Що ви візьмете з собою в дорогу?

Діти: Ми візьмемо з собою уміння, вправність і гарний настрій!

Ведучий: Молодці! Перед сходженням на гору пропоную вам потренуватися, зміцнити м'язи. У круг ставай!

Музыкально-ритмична композиція. Звучить весела жартівлива мелодія (CD I, трек 23). Ведучий демонструє виконання фізичних вправ, діти під музику їх виконують (рухи носять імітаційний характер) :

Важкий рюкзак! Тримаємо лямки рюкзака.

В. п. : корпус нахилити вперед, руки зігнути в ліктях, ходьба на місці (один крок на один рахунок).

Втомилися.

Провести правою рукою по лобу зліва направо (на 4 рахунки). І лівою рукою справа наліво (на 4 рахунки). Повторити усі рухи ще раз.

Залазимо на гору.

В. п.: стоячи, ноги нарізно. Витягнути обидві руки вгору, стиснути кулаки і напружено опустити руки вниз до рівня плечей, не розгинаючи лікті (підтягнулися) виконувати рух 4 рази.)

Йдемо по камінчиках, тримаємо лямки рюкзака.

 В. п.: стоячи, руки зігнути в ліктях. Виконати стрибки з правої ноги на ліву на 2 рахунки. Виконати всього 4 стрибки.

 Йдемо по мосту через прірву, тримаємо рівновагу.

В п.: ходьба на носках, руки підняти і розвести в сторони на ширину плечей.

Важкий рюкзак! Тримаємо лямки рюкзака.

В п. : корпус нахилити вперед, руки зігнути в ліктях, маршируємо на місці (один крок на два рахунки).

Знову йдемо по камінчиках, тримаємо лямки рюкзака.

В. п.: стоячи, руки зігнути в ліктях. Виконати стрибки з правої ноги на ліву на 2 рахунки. Виконати всього 4 стрибки.

Ведучий: Тренування зробило нас сильними, сміливими, відважними! Давайте тепер подивимося на маршрут нашої подорожі! (Звертає увагу дітей на презентацію, слайд 1.)

Перша наша перешкода це гора. Піднімайтеся на неї потихеньку, міцно тримайтесь за поручні. Гора небезпечна, крута, тому один одного не штовхайте, дотримуйтеся дистанції.

І перешкода «Гора».

Для виконання даного завдання використовуємо дитячу гірку. Під музичний супровід (СD I, трек 24) діти по черзі піднімаються на гірку, з якої треба з’їхати. Ведучий страхує їх, стежить за дотриманням безпеки життєдіяльності.

Ведучий: Ось ми і забралися на найвищу вершину гори. Вдихніть глибоко! Гірське повітря корисне для здоров'я.

Дихальна гімнастика «Гірське повітря» Ведучий проводить дихальну гімнастику, контролює правильність її виконання дітьми, підказуючи їм відповідним віршованим текстом.

Ведучий: Побачили ми гори, красиві і високі! Повітря гірське ми вдихаємо. Плечі розправляємо. Животом допомагаємо.

Ведучий: Дітки, давайте подивимося, що нас чекає далі. (Звертає увагу учнів на презентацію, слайд 2.) А далі у нас наступні перешкоди вузька ущелина, а за нею темний тунель. Ущелину ми здолаємо по мосту. Будьте обережні, дотримуйтеся дистанції!

ІІ перешкода «Ущелина».

Для проходження цієї перешкоди на підлозі розкладаються дощечки, між двома стійками закріплюється мотузок. Під музичний супровід (СD I, трек 24) діти один за одним проходять по мосту через «ущелину»: пересуваються приставним кроком, тримаючись двома руками за мотузок.

Завдання не оступитися, не наступити на підлогу.

Ведучий: Ущелину ми пройшли. Попереду темний тунель, який ми долатимемо навприсідки. Тут головне дотримуватися дистанції і не квапитися.

ІІІ перешкода «Тунель».

 Для проходження цієї перешкоди заздалегідь споруджується тунель - два обручі, між якими натягнута тканина. Під музичний супровід (СD I, трек 24) діти один за одним проходять тунель навприсідки. Завдання швидко пройти тунель, не стикаючись один з одним.

Ведучий: В тунелі було так темно, що тепер нашим очам потрібно відпочити. Пропоную провести гімнастику для очей. Зорова гімнастика «Промінчик сонця». 

Ведуча промовляє текст, діти виконують рухи очима у відповідних напрямах.

Ведуча:

Вправа 1. Оченята люблять вправи! Вліво, вправо, вліво, вправо. Потім вгору, потім вниз оченятами дивись.

Вправа 2. Широко відкрию очі, роздивлюсь усе охоче. Потім жмурюсь, наче киця і заплющую очиці!

Вправа 3. А тепер нове завдання – оченятам тренування: раз – дивлюсь удалечінь, два – в долоньці відпочинь.

Ведуча: Ми пройшли вже досить багато, пора влаштувати привал. (Діти разом з ведучими сідають на підлогу по колу і співають пісню «Веселі мандрівники», муз. М. Пляцковского. сл. Е. Адлера (CD I, трек 25).)

Ведучий: Дуже небезпечну ми затіяли з вами подорож, адже в Гімалаях живуть найбільші гімалайські ведмеді. До зустрічі з ведмедем треба бути готовим. Давайте придумаємо, як ми можемо врятуватися, якщо його зустрінемо.

Діти: Ми можемо його злякати!

Ведуча: Давайте спробуємо. Зараз по моїй команді ви повинні зробити страшний вираз обличчя і голосно заричати, як ведмідь. Отже, один, два, три, галасуємо! Вправа на міміку «Ведмідь». Діти по команді ведучого гарчать, зображуючи ведмедя. Потім всі разом визначають, з кого вийшов найстрашніший ведмідь.

Ведучий: Подальший шлях ми визначимо за компасом. Діти (дивляться на компас): Треба рухатися прямо!

Ведуча: Продовжуємо нашу подорож. (Звертає увагу дітей на презентацію, слайд 3.) Наступна перешкода, яку нам треба пройти гірська річка. Шлях наш лежить по звивистій стежині. А ось і річка! (Звучить аудіозапис «Звуки гірської річки» (CD I, трек 26).)

Ведучий: Нам треба перебратися з вами на інший берег через небезпечну гірську річку. Щоб здолати цю перешкоду, нам знадобиться спеціальне пристосування.

ІV перешкода «Гірська річка».

Для проходження цієї перешкоди використовується нетрадиційне устаткування «ходулі». Під музичний супровід (CD I, трек 26) діти по черзі один за одним проходять через гірську річку (вузьке синє полотно) між берегами (обручами). Завдання утримати рівновагу і пройти гірську річку від берега до берега.

Ведучий: Річка позаду, але кожен з вас повинен знати, що в горах небезпека підстерігає на кожному кроці, тому треба бути готовим, щоб врятувати друга в скрутну хвилину. Пропоную вам розділитися на дві групи: «рятувальники»

і «потерпілі». (Звучить аудіозапис «Песня о друге», муз. и сл. В. Высоцкого (CD I, трек 27).)

Атракціон «Рятувальники».

 Вихованці діляться на дві групи: «рятувальники» і «потерпілі» (що впали з гори). Під музичний супровід (CD I, трек 27) діти з групи «постраждалі» лягають на підлогу, а «рятувальники» кидають кожному з них по черзі мотузок і тягнуть. Завдання швидше врятувати своїх друзів. (Звучить аудіозапис «Звуки каменепаду» (CD I, трек 28).)

Ведуча: Далі нам шлях закрив каменепад. (Звертає увагу дітей на презентацію, слайд 4.) Але залишилася маленька тріщина, і ми спробуємо пробратися через неї.

V перешкода «Каменепад».

Для виконання цього завдання з модулів заздалегідь вибудовується перешкода «гора каменів» (наслідок «каменепаду»). Під музичний супровід (CD I, трек 28) діти акуратно проповзають через отвір так, щоб жоден камінь не впав. Якщо камінь падає, то перешкода відновлюється, і діти знову намагаються його пройти.

Ведучий: Дітки, я думаю, ви зголодніли. Відкривайте свої рюкзаки, діставайте картоплю і ложку.

Діти: Зараз ми з'їмо усю картоплю!

Ведуча: Не поспішайте, спочатку її потрібно скласти у казанок і зварити. У дві колони ставай! Атракціон «Принеси картоплю».

 Діти вишиковуються у дві колони. Кожен тримає в руці ложку з картоплею. Під музичний супровід (CD I, трек 30) вихованці по черзі біжать до казанка, кидають в нього картоплю, беруть шумові музичні інструменти і повертаються назад.

Ведучий: Діти, поки картопля варитиметься в казанку, давайте сядемо біля багаття і зіграємо на музичних інструментах веселу пісню. (Звучить аудіозапис пісні «Картошка», муз. и сл. В. Попова (CD I, трек 30). Діти грають на ложках, шумових музикальних інструментах. Несподівано з'являється снігова людина.)

Ведучий (звертає увагу дітей): Дивіться, напевно, це снігова людина! Ми його знайшли! Неймовірно! Незбагненно! (Діти пожвавішали, намагаються розглянути снігову людину, яка хоче від них втекти.)

Ведуча: Снігова людина, не тікай від нас. Ми з учнями пройшли такий довгий і важкий шлях, щоб знайти тебе.

Снігова людина: А навіщо ви мене шукали?

Ведучий: Про тебе люди складають легенди, але ніхто впевнено не може сказати, є ти чи ні насправді. Ми з дітьми вирішили відправитися в подорож, щоб самим переконатися в цьому.

Снігова людина: Мені так приємно, що ви вірили в мене. Пройшли стільки випробувань, щоб зустрітися зі мною.

Ведучий: Зараз діти розкажуть, що про тебе говорять люди.

1 дитина: Люди кажуть, що ти – легендарна людиноподібна істота, що нібито трапляється в різних високогірних або лісових районах Землі.

2 дитина: Твоє існування засвідчують чимало ентузіастів, але на сьогодні цей факт так і не підтверджено. 

3 дитина читає вірш:

 Кажуть, ніби на планеті,

Досі проживає Єті.

Єті – снігова людина,

І у нього є дружина,

Тож повинні бути діти,

Хочу дуже їх зустріти!

Аж цікаво, їхня мама,

Теж веде себе так само:

То не бігай, не скачи,

Не збиткуй і не кричи!

То тобі вже треба спати,

То потрібно вже вставати,

 Помий руки, глянь на себе,

Вже тобі умитись треба…

 Але ж де їх, як зустріти?

Тож приходиться терпіти.

 Але чомусь мені здається.

Що усе що заманеться,

 Може Єті витворяти

 І його не сварить мати!

Снігова людина: У горах можна побачити багато унікальних видів рослин і тварин. Гірське повітря чисте і свіже! А для того, щоб підкорити гірські вершини, треба бути дуже сильним і витривалим!

Ведучий: Ми з дітьми це вже зрозуміли, коли долали усі перешкоди. Ми поздоровляємо тебе, снігова людина, зі святом гір! Раді були зустрітися і поспілкуватися з тобою. Але наша подорож підходить до кінця, і нам потрібно повертатися до дому. Ми ще з тобою обов’язково зустрінемося! (Діти прощаються зі сніговою людиною)

Вітання команд з успішним проходженням квесту. Обмін враженнями.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Hlaholych Olesya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Костенко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
60657
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку