Сценарій аналітико - дослідницької композиції «Золота пропорція - нерозшифрований код»

Про матеріал

Пропонується позакласний захід для учнів 10-11 класів .Технологія "Метод проектів"

шшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшшш

Перегляд файлу

 

                                            Автор сценарію Г.М.Мороз

 

                                    Сценарій   аналітико - дослідницької композиції

                                          «Золота пропорція - нерозшифрований код»

 

      Мета: Показати, що існує математичний образ, який придатний для  опису загальної гармонії     Всесвіту.

    Развивати  пізнавальні інтереси, творчі здібності , інтерес до математики,      дослідницькі  вміння.

 

Під час підготовки до даного проекту  учні класу були поділені на 9  груп з метою підготовки повідомлень .

 

 Ведучий  1.Доброго дня, друзі!

 Ведучий 2.(далі 1,2)Доброго дня, шановні гості!

1.Друзі! Чи задавали ви собі запитання ,у чому суть краси і досконалості?

2.Яка місія людини на землі?

1.У чому суть  гармонії в природі?

2.Сьогодні ми постараємось знайти відповідь на одне із них.

1.Так! Це вічні теми, які хвилювали людство в усі часи і епохи, хвилюють і тепер.

 (звучить музика)

2.Погляньте! У цьому нескінченному космічному просторі, неосяжному і таємничому, мандрує планета Земля.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         1.Блакитна , прекрасна планета, райська місцина у Всесвіті, наш дім.

         2.Давайте ж помилуємось її красою разом.(слайди 5 – 25)

 

 

  

1. Схід сонця! Пробуджується Земля!                               2.Небо блакитне - колосисті поля!

    

                                                    1.Річки,        водопади , рівнини!

  

2.                     2. Пахучі квіткові долини!                                  1.Райдуга сяє, неначе про щось сповіщає!

1.                

              2.Суниці пахучі у полі!                                            1 .На лузі бавляться коні  

                                                       2.Здивовані котенята рядком посідали.                      \        1.Білі ведмеді мандрівку почали

 

 

 

 

 

 

 

        

            2.В стрибку дельфін зависає.                                       1.Малюк народився - маму чекає!  

                                        

2.Буковель  наша рідна!                                                      1.Чорноморська затока.
          

2.Шацькі озера.                                                                       1. Славутич глибокий!

            

 

2.Церкви і собори на цій мальовничій землі!                   1.У небі  курличе звичайнісінький ключ журавлів.   

 

2.Ми переконані, що ви з насолодою спостерігали, яке все неймовірно прекрасне!

1.І  в основі цієї краси, не повірите, лежать дивовижні числа!

2. І пропорція! Золота, божественна пропорція!

Разом: Запрошуємо вас на аналітико- дослідницьку композицію «Золота пропорція – нерозшифрований код»

 

Ведучий 1.

 

 

Ведучий 2. Краса завжди була темою полеміки багатьох вчених. Що таке краса? Чи є це просто суб’єктивним враженням людини?  У цьому дослідженні ми спробуємо довести, що краса – це об’єктивна  характеристика, яка виражається через божественне число «Фі».

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Ведучий 2. Молюск, долоня й Парфенон,

                                                    Квітка соняшника в полі,

                                                    Джоконда, наче дивний сон,

                                                    І ДНК у цім же колі.

                                                    Що об’єднало  їх в одне?

                                                    Що  спільного між ними?

                                                   Питання вічне, не просте

                                                   З глибин віків до нас все лине!

 

                                                   Ведучий 1.

Не то, что мните вы, природа:

   Не слепок, не бездумный  лик –

             В ней есть душа, в  ней есть  свобода,

        В ней есть любовь, в ней есть язык

 

 

Що таке гармонія?

 

 

                                           До слова запрошується учень 1, який коментує  слайди 32-37.

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    До слова запрошується учень 2, який коментує слайди39-47.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До слова запрошується учень 3.(слайди  38 – 47)

 

Ведучий 1.(звертається до  другого ведучого) Ти можеш повірити у можливість неможливого?

Ведучий 2.Ти хочеш сказати в чудеса?

Ведучий 1.( Можливо, що це  і чудеса, тому що те, що ми зараз побачимо – це справді неймовірно!

Ведучий 2.Друзі! Три великих учених з різних епох – зустрілися!

     Ведучий 1. Давайте послухаємо про що вони говорять…

 

  (сценка «Зустріч Піфагора,  Леонардо Фібоначчі та Леонардо да Вінчі»

           (далі П.- Піфагор, В. Л.да Вінчі, Ф. Фібоначі)

 

П: Доброго дня, друже!

В: І тобі  доброго здоров’я , але чого ти тут?

В: Дякую, що упізнав! Звичайно, я.

В: Так ти ж помер за сивих ще часів!

П: О-о-о! Відразу видно, що не тямиш ти нічого! І не знаєш!

В: Що не тямлю? Що не знаю?

П: А те, що у 21 сторіччі якийсь учений-дивак сконструював машину часу і вирішив влаштувати нам з тобою зустріч, та й не лише з тобою… Поглянь, до нас завітали.

В: Так-так, Дивина! Це ж! Та це ж Фібонначі!

Ф: Доброго дня, сеньйори! Вас, Піфагоре вельмишановний, відразу я пізнав, а от ви, дозволю поцікавитись, ким будете?

В: Ох, я завжди знав, що прийде час, коли подорожі у часі справдяться! Я Леонардо да Вінчі.

П: Хтось із вас знає, чому той дивак-учений вибрав саме нас?

Ф: Очевидно комусь дуже не терпиться дізнатись, як ти виявив число краси.

П: Я? А я що? Побачив його у Єгипті та Вавилоні! Справ тут…

Ф: Добре, а ті де його знайшли!

П: А ось це таємниця! Мороком покрита…у-у-у-у…

Ф: От уже! Мені охота дізнатись невже причина настільки вагома, що хтось насміли вився потривожити мій прах?!

Д: Щось мені підказує, що розгадувати нам доведеться самим.

П: Зачекайте, ми всі знаємо, що число фі – своєрідна основа, на якій будується ледь не усе в нашому світі.

Ф: Так-так! Це прекрасно відомо! Але де? Як? А головне, чому?!

Д: Гей, друзі, погляньте, наш електронний друг заговорив. (слайд 48)

 

 

 

Ф: Погляньте-погляньте, тут картинки! А ще…А ще тут записи якісь….

П: Мушлі! Відношення вимірів раковини дорівнює 1,618…!
Д: А спіральність? ЇЇ відношення – це число фі! Павук закручує павутину по спіралі, спіраллю закручується ураган!

Ф: Налякане стадо оленів розбігається теж по спіралі…

Д: Молекула ДНК закручена по спіралі.

П: ДНК?О_О… Це що таке?

Д: Ой, неважливо, йдемо далі! Воно всюди…

Ф: За моїм рядом розташовуються планети в космосі.

П: За ним будуються піраміди!

Д: Так-так, я бачив! Воно всюди: у людському тілі, в музиці, архітектурі і мистецтві!

Ф: Це дивовижно! Дивовижно!

П: Панове, але задумайтесь! Хіба усе це так просто?

Д: Що ти маєш на увазі?

П: Золота пропорція присутня всюди. Невже природа, невже Всесвіт міг створити таке диво сам по собі? Ні, не так то є…

Д: Але, мій друже, цей ряд ні від чого не залежить, а тим більше від умов його ж виявлення! Він – універсальний!

Ф: А я не  згодний! Не згодний, і все! Друзі, будучи вченими, увіруйте в Бога. Не міг світ створитись сам по собі. Жодні наукові тлумачення нічого вам достовірно не пояснять. Над усім цим стоїть щось вище…

П: І я про те ж… Це не просто гра чисел, не просто…

Ф: А знаєте, ми вже своє зробили. Більше нічим допомогти не можемо! Ні підказати, ні підштовхнути… Люди самі мають дійти до істини.

П: Так , сумно звучить, та правда…

Д: Ну, що ж, друзі, тоді вирушаймо у свою епоху?

Ф: Вирушаймо…

 

 

                                               До слова запрошується учень 4.( слайди 50-54)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        До слова запрошується учень 5. (демонстрація відеофільму)( слайди 55-63)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              До слова запрошується учень 6 і коментує слайди 64-73.

 

  

 

 

 

 

 

               

    Відношення кількості лівих напрямів розміщення лусок  до правих  шишки(зерен соняшника)  дорівнює

золотому перетину.

 

 

 

 

 

                   Золота спіраль у молюска «Наутілус»

   

 

                                               До слова запрошується учень 7, який коментує  слайди 74-103)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          

 

 

 

 

                                               До слова запрошується учень 8.( слайди 105-115)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    До слова запрошується учень 9.( слайди 115)

 

 

 

                                      Читає вірш О.С.Пушкіна «Зимнее утро»

 

   ЗИМНЕЕ УТРО

Мороз и солнце; день чудесный!

Еще ты дремлешь, друг прелестный -

Пора, красавица, проснись:

Открой сомкнуты негой взоры

Навстречу северной Авроры,

Звездою севера явись!

 

Вечор, ты помнишь, вьюга злилась,

На мутном небе мгла носилась;

Луна, как бледное пятно,

Сквозь тучи мрачные желтела,

И ты печальная сидела -

А нынче... погляди в окно:

 

Под голубыми небесами

Великолепными коврами,

Блестя на солнце, снег лежит;

Прозрачный лес один чернеет,

И ель сквозь иней зеленеет,

И речка подо льдом блестит.

 

Вся комната янтарным блеском

Озарена. Веселым треском

Трещит затопленная печь.

Приятно думать у лежанки.

Но знаешь: не велеть ли в санки

Кобылку бурую запрячь?

 

Скользя по утреннему снегу,

Друг милый, предадимся бегу

Нетерпеливого коня

И навестим поля пустые,

Леса, недавно столь густые,

И берег, милый для меня.

 

Далі коментує слайд 116 .

( Звучить симфонія №40 В.А.Моцарта)

 

 

 

                           До слова запрошується учитель.(слайд 119)

 

 

Шановні  друзі ! Цікавість до золотої пропорції не зникла! Інтерес не  згас! На сьогодні в мережі Інтернет нараховується  4 мільйони сайтів, які присвячені цій темі. А у нашій школі ми присвятимо  їй  «Гімн»

 

 

                                              (ансамбль виконує гімн золотій пропорції)

 

 

 

 

 

Гімн золотій пропорції

 

З давніх пір  за часів Піфагора,

І до наших сьогоднішніх  днів

                                                                  Донеслася загадка чудова

                                                                  Та її гармонійний приспів.

У листочку вона і в мурашці -

                                                                  Послідовність така числова,

  Наче це не в природі , а казці -

                                                                  Ця пропорція вічна й жива!

                                                                  Закохався у неї да Вінчі,

                                                                  І в Джоконді її увінчав,

Таємничу пропорцію  в жінці

                                                                  Він перерізом вічним назвав.

         І божественний код цей полонить,

                                                                  І спокою серцям не дає,

       Наче в колокол вічності дзвонить

                                                                  І красу від Творця подає.

                                                                  Таємниче число золотеє,

Хто знайшов тебе, де і коли?

                                                                  Але той, хто тебе розгадає ,

                                                                  Може бути - це я, або ти.

                                                                   А планета – красуня святая,

 Де звучить загадковий акорд,

                                                                  Архімеда спіраль золотая-

     Нерозгаданий вічний кросворд!

 

            Ведучі задають запитання:

 

            Чи повірили ви  що в основі краси і гармонії лежить загадкове число      ?

            Які роздуми викликала у вас почута інформація?

 

                                                  Література:

 

1.А.С.Опанасюк, Опанасюк Н.М. “Сучасна фізична картина світу”

2. Аталай Бюлент Математика і «Мона Ліза»». Мистецтво і наука в творчості Леонардо да Вінчі.

3. Н. А. Васютинський. Золота пропорція.

4.Воробйов М.М. Числа Фібоначчі

5. О.П. Стахов Узагальнені золоті перерізи и новий підхід до геометричного визначення  числа .

6. О.П. Стахов.  Коди золотої пропорції.

7. Теодор Ландшейдт. Космічна функція  золотого перерізу.

8.  Життя- золота пропорція. Матеріали сайту aliveline.com.ua

9. М.Гарднер.Від мозаїк Пенроуза до надійних шифрів.

10. Урманцев Ю. А. Золотий перетин

11. О.Я. Боднар "Золотий перетин і неевклідова геометрія в природі та мистецтві"

12. Н.А. Померанцева "Естетичні основи мистецтва Стародавнього Єгипту"

13. І. Ш. Шевелєв, М.А. Марутаев, І.П. Шмельов: Золотий перетин: Три погляди на природу гармонії

14.  www.goldenmuseum.cjm

15. Netnotes.narod.ru

16. www.abc+people.com

17.Воробьев, Н.Н.: Числа Фибоначчи.

18.http://gzgg.ru/mistichni-zavdannya-leonardo-fibonachchi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/

doc
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
2038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку