Щасливський заклад загальної середньої освіти
І-ІІІ ступенів
Сценарій
Дня зарубіжної літератури
«В гості завітали герої літературних творів»
З досвіду роботи
учителя зарубіжної літератури
Улініч Ірини Олександрівни
2020-2021 навчальний рік
Мета заходу: поглибити знайомство учнів із зарубіжною літературою; розвивати навички дослідницької роботи; виховувати інтерес до культури народів світу, удосконалювати навички виразного декламування, театрального інтерпретування.
Обладнання: викладка творів зарубіжних письменників, виставка дитячих малюнків до творів зарубіжної літератури, музичний супровід.
Твір, який читають, має теперішнє; твір, який перечитують, має майбутнє.
ХІД ЗАХОДУ
Вступне слово учителя.
Художня література — вид мистецтва, що є одним із наймогутніших засобів пізнання людини, інструментом впливу надійність. Саме література розвиває свідомість людини, її почуття, волю, психіку, формує людський характер — отже, створює особистість.
Письменник узагальнює життєві явища, створює типові образи, виявляючи при цьому своє ставлення до подій. Значення письменника, його творчості, а отже літератури, виявляються у тому, наскільки правдиво виражені інтереси і мрії народу. Художня творчість повинна служити людям. З літературних полотен ми дізнаємося про минуле, про сучасне, бачимо мрії людини. В нашій уяві формуються нові поняття, в душах народжуються не знані досі почуття. Саме літературні твори ми сприймаємо насамперед серцем, а вже потім практичним розумом.
Сьогодні ми з вами поринемо у світ зарубіжної літератури, познайомимось із найяскравішими героями, яких обрали і представляють класні колективи.
Перший герой.
Робін Гуд.
1. Коли і де народився Робін Гуд? (1160 року в місті Локслі.)
2. Як ще називали Робіна Гуда? (Локслі або Роб з Локслі.)
3. Чим любив займатися Робін Гуд? (Блукати з батьком по лісі, спритно стріляти з луку, а зимовими вечорами слухати батькові розповіді про Зеленого Віллі – розбійника)
4. Назвіть його друзів. (Віллі Геймвелл — син батькового брата, Маріан Фітцуолтер – дочка графа.)
- Щоб дізнатися більше – прочитайте середньовічну англійську народну баладу про Робіна Гуда.
Другий герой.
Маленький принц.
Для тих, хто давно не перечитував цю по-дитячому зворушливу і 1удр указку-притчу, я підготував декілька кращих цитат, які допоможуть подивитися на світ одночасно дитячими і дорослими очима. Хоча б на хвилину.
1. Всі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто з них про це пам’ятає.
2. Слова тільки заважають розуміти один одного.
3. Це дуже сумно, коли забувають друзів. Не у кожного був друг. І я боюся стати таким, як дорослі, котрі нічим не цікавляться, крім цифр.
4. Ми відповідаємо за тих, кого приручили.
- А які цитати запам’ятали ви? Давайте зустрінемось наступного разу і подискутуємо на ці теми.
Вбігає третій герой – Кіт у чоботях.
Кіт у чоботях.
Перегляд уривка з фільму-казки «Кіт у чоботях».
Пеппі Довгапанчоха.
Всесвітньо відома Пеппі Довгапанчоха з’явилася на світ 1944 року, а вперше книжку про неї видано 1945-го. Повісті про рудокосу дівчинку постали з історій, які Астрід Ліндгрен розповідала своїй донечці – Карін саме хворіла на запалення легень. Зараз “Пеппі Довгапанчоху” перекладено 92 мовами.
З’являється п’ятий герой – Снігова Королева.
Снігова Королева.
Добрий день Вам, діти милі,
Облітала я весь світ.
Дуже добре відпочила
Шлю палкий вам всім привіт!
Вже я зовсім не холодна,
Й серце вже не льодяне,
Все це книги благородні
Розтопили геть мене.
Я їх стільки назбирала,
А цікаві вже які…
Все читала, і читала
Про героїв залюбки
А тепер, як Королева
Я влаштую бал такий,
Щоб по всьому королівстві,
Розлетівся дзвін – дзвінкий.
Запрошу до себе в гості
Всіх героїв із казок
Тож наказ пишіть, сніжинки
«Всі на бал, мерщій з книжок»
Неодмінно всіх чекаю
З сміхом, піснею, теплом.
Добрі наміри я маю,
Зачарую лиш добром.
Звучить музика.