Вікторина для учнів 5-6 класу

Про матеріал
ВІкторина для учнів 5 класу. Спеціально для використання на уроках зарубіжної літератури
Перегляд файлу

Вікторина « Казка йде у гості»

КЗ « Слобожанський ліцей Старовірівської сільської ради Харківської області.

Вчитель зарубіжної літератури: Кулик Ірина Володимирівна.

ВІКТОРИНА "Казка йде у гості"

( 5 -6 класи)

1.     Як називається казка про маленьку пташку, що врятувала людину від смерті своїм чудовим співом ? (Соловей)

2.     Кому належать дві парасольки. «Чорна» – це сни поганих людей, а кольорова – для добрих? (Оле Лукойє)

3.     Як звали дівчинку, що народилася з квітки? (Дюймовочка)

4.     Про персонажа якої казки ці слова: «І раптом у чистій, як дзеркало, воді він побачив відображення. О щастя – він був уже не гидким темно-сірим птахом, а білим прекрасним лебедем...» («Гидке каченя»)

5.     Хто ця красуня, що хоче розповісти нам казку про кохання. Але хіба може розповідати про кохання той, у кого замість серця шматочок криги? («Снігова Королева»)

6.     У якій казці живуть двадцять п’ять братів, один з них одноногий? («Стійкий олов’яний солдатик»)

7.     У якій казці королева поклала під усі перини і подушки горошину, щоб дізнатися, чи справжня до них завітала принцеса? («Принцеса на горошині»)

8.     Для кого дівчинка плела з кропиви одинадцять сорочок? (для братів, що перетворилися на лебедів. «Дикі лебеді»)

9.     У якій казці „Йшов собі солдат дорогою: раз-два! Раз-два!” («Кресало»)

10.           Яка наука розпочинається такими словами: «У відкритому морі вода синя, як волошки, і прозора, як чисте скло, - але ж і глибоко там»(«Русалочка»)

11.           Кому належать ці речі: лялька Софі  та квіти ( Іді з казки «Квіти маленької Іди»)

12.           Бідні діти дуже нещасні, якщо вони до того ж є сироти. У якій казці така головна думка?

«Упізнай за описом»  

1.     «Чорна, мов смола, і страшна, мов пекло.»(Багіра)

2.     «У них немає законів. Вони вигнанці. У них немає навіть власної мови, і вони користуються краденими словами, які підслуховують, сидячи вгорі на гілках»(Бандар-Логи).

3.     «Просто перед ними, вхопившись за низьку гілочку, стояла гола смаглява дитина, що тільки-но починала ходити…така слабенька й така ніжна крихітка»(Мауглі).

4.     «…Останні десять днів він провів на самоті, міняючи шкуру, і тепер мав справді розкішний вигляд»(Каа).

5.     «Вона була хитра, як Табакі, смілива, як дикий буйвол, нестримна, як поранений слон. Але голос у неї був солодший, ніж дикий мед, а шерсть м`якша, ніж пух»(Багіра).

6.     «Зроблено добру справу. Люди і їхні діти дуже розумні. З часом він може стати нам у пригоді»(Акела про Мауглі).

7.     «Він їв нашу їжу. Він спав разом з нами. Він ніколи не порушив жодного слова у Законі Джунглів…»(Мауглі).

8.     «Хай доля пошле щастя твоїм шляхетним діткам і дасть їм міцні та білі зуби, і хай не забувають вони ніколи, що на світі є убогі та голодні!»(Табакі).


«Країна загадок». 

1.    
Хто з хвостиком і з вушками? 
В кого лапки з подушками? 
Як ступа, ніхто не чує, 
Тихо, крадучись, полює. «Кіт у чоботях» Ш.Перро) 

2.    
До школи прямує хлопчик дерев’яний. 
Чомусь потрапляє у цирк полотняний. 
Відома ця книжка тобі, чи не так? 
В пригодах яких побував цей хлопчак? («Золотий ключик» О.Толстой) 

3.    
Має клешні й довгі вуса 
Я і сам його боюся, 
Бо щипає мов гусак. 
Ну а звуть щипаку…           (Рак «Зайчикова хатка») 

4.    
Хоч у нього й шуба є, 
Та як холод настає 
Він не їсть тоді, не п’є 
А у лігво спать лягає. (Ведмідь) 

5.    
Маленьке, сіреньке, 
Біди наробило: 
Щось біле, кругленьке, 
Хвостиком розбило. 
Сумує і плаче бабуся, 
Дідусь витирає сльозу, 
А курочка кудкудаче: 
«Я вам золоте знесу.» (Курочка Ряба) 

6.    
Хто кругленький і смачненький, 
Із віконця скік та скік. 
Втік від баби та від діда 
До лисички на язик? (Колобок) 

7.    
На городі, що за черга 
Дід і баба тут стоїть. 
Тягнуть щось перед собою 

 

8.    Гра «Упізнай героя»

·         Найкращій друг Вінні Пуха? (П’ятачок)

·         Ким стало гидке каченя з казки Андерсена? (Лебедем)

·         Що потрапило Каю в око? (Шматочок дзеркала)

·         Товариш Чебурашки? (Крокодил Гена)

·         Наречений Дюймовочки? (Кріт)

·         Як звали лисицю – подружку кота Базіліо? (Аліса)

·         Лікар, який лікував усіх звірів? (Айболить)

·         Батько Буратіно? (Тато Карло)

Гра «Переплутанка»

·         Снігова принцеса (Снігова королева)

·         Жовта шапочка (Червона шапочка)

·         Королева на горошині (Принцеса на горошині)

·         Гидке курча (Гидке каченя)

3.     Станція «Загадкова» /Відгадати героя казки/ Завдання команди команді

·         Старенька бабуся у лісі жила

Гостинці для неї онука несла

Хто дівчинку цю по дорозі стрічав?

Як казка ця зветься? Хто відгадав?

(Шарль Перро «Червона Шапочка»)

·         До прогулянок він ласий,

Є на мед чутливий нюх,

Зветься плюшевий ведмедик,

Всім відомо…(Вінні-Пух)

(Олександр Мілн «Вінні-Пух»)

·         Хто моторчик свій заводить?

З даху в гості хто приходить?

І на свято він дістався.

Скажем дружно:

«Здрастуй…(Карлсон)!»

(Астрід Ліндгрен «Малюк і Карлсон, який живе на даху»)

Брейн - ринг " Знавці літератури"

Мета.   Перевірити знання учнів, поглибити їх.

              Розвивати літературні здібності, надихнути учнів на читацьку працю.

              Виховувати естетичні смаки, акторську майстерність.

Хід програми:

1. Організаційний момент

·        Представлення команд

·        Представлення журі та рахувальної комісії

·        Оголошення умов брейн-рингу

 2. Проведення гри

                                                 І тур

1. Цей письменник мріяв стати актором, а випадково став казкарем. Його казки неординарні, адже героями в них виступають звичайнісінькі речі нашого побуту. Його іменем названа найвідоміша літературна премія дитячих письменників.(Андерсен)

2. За легендами, він був сліпим. Але цей факт не став на заваді його літературній творчості. (Гомер)

3. Це перша відома світові поетеса. Існує легенда, що вона кинулась зі скелі через нещасливе кохання. (Сапфо)

6. Цей поет був неодноразово покараний царською владою, проте загинув на дуелі, захищаючи честь дружини. (Пушкін)

7. Кривава ворожнеча родин Монтеккі і Капулетті вбиває двох закоханих. Хто вони? ( Ромео і  Джульєтта )

8. Його завжди уявляють у зеленому каптурі, з луком за плечима  посеред густого лісу. Хто це? (Робін Гуд)

 

4. 28 років, 2 місяці і 19 днів – саме стільки часу цей герой не бачив своїх земляків. (Робінзон Крузо)

5. Це герой французького героїчного епосу, улюбленець короля. Через самовпевненість гине і губить військо. (Роланд)

6. Він мав незвичайне походження, був безсмертним. Через свою доброту і милосердя він став безсмертним і у мистецтві, а його ім’я є символом нескореності й непереможного духу. (Прометей)

7. На його лондонську адресу досі приходять листи від шанувальників із проханням допомогти розплутати якусь справу. І це не зважаючи на те, що будинку із номером 221 В в Лондоні насправді не існує. (Шерлок Холмс)

ІІ ТУР

1. Твір про те, що навіть найбільший розбишака і неслух може виявити більше сміливості і милосердя, ніж дорослі і виховані люди. (Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»)

2. У цьому творі зрадника карають смертю. Суддею і виконавцем вироку стає його ж батько. (М. Гоголь «Тарас Бульба»)

3. Герой цього твору побував за одну ніч у найважливіших моментах свого життя, зрозумів свої помилки і до ранку абсолютно змінився. (Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»)

4. Твір про те, як герой мандрував потойбічним світом і спілкувався з душами померлих. (Данте «Божественна комедія»)

6. Трагічна і повчальна історія про те, що у нашому світі не все справедливо,  а закони встановлюють ті, хто сильніші, слабшому ж ніяк не знайти виправдання, навіть якщо він безвинний. (Езоп, І. Крилов «Вовк і Ягня»)

7. Твір про те, що іноді навіть загублена річ допомагає вдало вийти заміж.(«Попелюшка»)

8. Фраза з цього твору стала афоризмом і примушує задуматись: «Я знаю все й не знаю лиш себе» (Ф. Війон «Балада прикмет»)

 

Гра з глядачами

1. Який день тижня і чому не любив Том Сойєр? (Понеділок, бо починався шкільний тиждень)

2. Яке єдине вразливе місце мав могутній воїн Ахілл? (П’яту)

3. Хто з казкових героїв досі ходять одне до одного свататися? (Чапля та Журавель)

4. Псевдонім якого письменника означає «мірка два»? (Марк Твен)

5. Який російський письменник походив з України і у свої твори на російській мові вводив українські слова? (М. Гоголь)

6. Яким висловом можна замінити слово «фольклор»? (Усна народна творчість)

7. Який твір нас з дитинства навчає, що не можна розмовляти із незнайомцями, особливо у лісі? («Червона Шапочка»)

ІІІ ТУР
1. На якому острові знайдено грецьку мармурова статую  богині кохання Афродіти?
(На острові Мелос, Південна Греція. Звідси і загальноприйнята назва статуї «Афродіта Мілоська» та «Венера Мілоська», 2-ий століття до н.е.)
2. Яке божество любові можна знайти на карті Далекого Сходу?
(Амур - божество кохання у римській міфології і річка на Далекому Сході.)
3.Назвіть ім'я богині краси, любові, шлюбу в слов’янській міфології, яке стало маркою автомобіля.
(Лада.)
4. При надлишку в блюді який приправи зазвичай задають єхидне питання: чи не закохався горе-кулінар?
(Сіль.)
5 Поет любовних переживань - це ... Хто?
(Лірик.)
6.За підрахунками вчених, герої творів Шекспіра вимовляють це слово 2259 раз. Що це за слово?
(«Любов».)
7.Кого в казці Андерсена полюбив стійкий олов'яний солдатик?
(Паперову балерину.)
8Назвіть кохану П'єро з казки «Золотий ключик»?
(Мальвіна.)
9. Як звали кохану головного героя мультфільму «Альоша Попович і Тугарин Змій»?
(Любава.)
10. Кому освідчився в коханні Том Сойєр? (Беккі Тетчер.)
11. Який весільний подарунок підніс німецький композитор Фелікс Мендельсон своїй коханій, що виходила заміж за іншого?
(Знаменитий Марш Мендельсона.)
12. Як називається запальний, пристрасний танець кохання, що став серцем латиноамериканського карнавалу, який щорічно проходить в Ріо-де-Жанейро?
(Самба.)
13.Цей мавзолей в пам'ять улюбленої дружини султана Шаха Джахана будувався 22 роки, а на роботах були зайняті 20 тисяч робочих. Про який спорудженні мова?
(Тадж-Махал.)
14. Як в народі кажуть про залицяння?
(Крутити любов.)
15. «Не дивитися один на одного, а дивитися в одному напрямку». Про який почуття говорив Сент-Екзюпері?
(Про любов.)
16. Як дотепні дівчата відповідають на питання: яке майбутнє час у дієслова «любити»?
(«Вийти заміж».)
17. Яка геометрична фігура частіше інших буває «любовної»?
(Трикутник. Любовний трикутник - троє людей пов'язаних любовними відносинами.)
18.Як називається «любовний» союз гриба і водорості?
(Лишайник.)

 

docx
Додано
11 червня 2021
Переглядів
2696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку