Сценарій до квесту " Джерела українських фразеологізмів.Різновиди фразеологізмів"

Про матеріал

Сам квест містить презентацію та сценарій , в якому дидактичні матеріали. Захід проводила у приміщенні школи під час уроку, тобто у 45-и хвилинному просторі.

Перегляд файлу

                                   Сценарій квесту «До Дня писемності»

Тема: Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті  вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів

Мета: зясувати джерела українських фразеологізмів; удосконалити навички доречного вживання крилатих висловів та афоризмів в усному та писемному мовленні; розвивати образне мислення, пам’ять; виховувати любов до усної писемної творчості

Обладнання: вісім листів для дітей із завданнями, дві маршрутні карти, бейджики, скарб

                                                                 Хід заходу

I  Організаційний момент

-Шикування команд

II  Мотивація навчальної діяльності

-Вступне слово вчителя

 

             6 листопада 1997року підписано Указ Президента України, у якому говориться: «Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначити щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора-Літописця»

                 Сьогодні цей день ми відзначимо в особливий спосіб-пограємось…

  Хочу розпочати наш квест віршем Юрія Федьковича:

                       Руш,хлопці,до школи,

                              Борзо,не поволи!

                       Уже доста гандри бити,

                      Прийшла пора,щоб ся вчити

                                       Святая наука,

                                       Легкі в неї руки,

                                        Дає волі і путері;

                                        В неї жниво на папері.

                         Жніть, жніть тото жниво,

                         Ото буде, хлопці, диво,

                         Та ще й яке диво буде,

                         Що з мужика будуть люди!

                                                           («До школи!»)

III   Повідомлення теми уроку

-Бажаю гарно провести час у компанії з фразеологізмами та більше дізнатися про Юрія Федьковича. Гадаю доречно було б процитувати:

                                                   Не цурайтесь, не цураймось

                                                   Ми науки,браття!

                                                   Роздивімся поусюду,

                                                   Заздрім в кожну хату,..

                                                                     («Я не дивуюся»)

  • Оскільки сьогодні наш захід буде проходити у формі гри, то зараз пропоную всім учасникам уважно послухати правила гри. 

Умови гри

  1. Дискваліфікація за передавання відповіді іншій команді
  2. Команди самі слідкують за часом відведеним для виконання одного завдання
  3. Організатори слідкують за дотриманням правил
  4. Завдання для переходу на наступне завдання дається тільки після розв’язання відповідного завдання або як автоперехід після відведеного для виконання завдання часу.
  5. Організатори не мають права дати автоперехід швидше ніж за вказаний у завданнях час.
  6. Організатори можуть надавати підказки, але натомість штрафувати в                    2 бали
  7. За шум штрафні 5 хвилин на завданні.
  8. Не відволікатися, за межі маршруту не виходити.

                      -  Всім  успіхів. Старт.

IV     Основний етап уроку

 

Локація

Маршрут та завдання для 6-А класу

Підказка

     1

 «Першого на Буковині майстра поетичного слова, а ще прозаїка, драматурга, перекладача, знавця німецької, французької, польської, чеської, румунської, італійської, угорської мов, активного просвітителя рідного народу,…»,                                                                                « був шкільним інспектором Вижницького повіту»,                                                   « написав цілу низку дитячих поезій: "Вороний", "До школи", "Учіться".  Гаряче закликав дітей до науки ("Та ще й яке диво буде, Що з мужика будуть люди").»

Віднайдіть кабінет письменника

     2

Учітеся, діти любі, читайте, гадайте,

Як пчілка меду з цвіту розуму збирайте

                                                                     Ю. Федькович «Учіться!»

 

 

Фойє, вестибюль.

Значних розмірів переднє прохідне приміщення.

 

 

   3

Джерелами українських фразеологізмів є крилаті вислови з Біблії. Наприклад: нести свій хрест-терпіти тяжку долю, великі  страждання, обстоюючи справедливість чи певну ідею.                                                      

Знайдіть у школі велику картину до даного фразеологізму

   4

Його називали Буковинським соловієм.                                                        Його ім’ям названо нашу школу…

Шукайте місце, де погруддя письменника

 

 

 

 

Локація

         Маршрут та завдання для 6-Б класу

Підказка

1

Його називали Буковинським соловієм.                                Його ім’ям названо нашу школу…

Шукайте місце, де погруддя письменника

2

Джерелами українських фразеологізмів є крилаті вислови з Біблії. Наприклад: нести свій хрест-терпіти тяжку долю, великі  страждання, обстоюючи справедливість чи певну ідею.                                                      

Знайдіть  у школі велику картину до даного фразеологізму

3

Учітеся, діти любі, читайте, гадайте,

Як пчілка меду з цвіту розуму збирайте

                                     Ю. Федькович «Учіться!»

 

Фойє, вестибюль.

Значних розмірів переднє прохідне приміщення.

4

 «Першого на Буковині майстра поетичного слова, а ще прозаїка, драматурга, перекладача, знавця німецької, французької, польської, чеської, румунської, італійської, угорської мов, активного просвітителя рідного народу,…»,                                                                                « був шкільним інспектором Вижницького повіту», «написав цілу низку дитячих поезій: "Вороний", "До школи", "Учіться".  Гаряче закликав дітей до науки ("Та ще й яке диво буде, Що з мужика будуть люди").»

Віднайдіть кабінет письменника

 

 

                                     Опорний конспект №1

ПІБ учня                                                                                      Дата

Тема уроку: Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів 

                                                                                                       Лиш в розум,сину,уповай, C:\Users\Вадим\Pictures\Jurij_Fedkowytsch.JPG

                                                                                                       Бо сей не зрадить тя вовіки;

                                                                                                       Єму просвіти лиш додай,

                                                                                                        А будеш в світі чоловіком!(«У що турати?»)

1.Відгадай загадку та запиши відповіді на запитання

 

 

 

 

 2.Заповни «сходи» спільнокореневими словами

 

 

 

 

  3.Лото «Де моя пара»(найди фразеологізм)

 

 

 

 

 

4.Гра «Фразеологічний звіринець»(Знайди потрібне слово для вдалого порівняння)Довідка: заєць, слон, риба, лев,тетеря.

Німий як                        Незграбний як                              Глухий як                                             

Боязкий як                    Сміливий як

5.Фразеологізми жартують(дай письмову відповідь на запитання)

1.Коли сир у маслі катається?

2.Коли беруть ноги в руки?

 

 

6.Гра «Пантоміма»(Ви обираєте одну з карток,де написаний якийсь

фразеологізм і передаєте його значення за допомогою міміки, ж     

жестів)                                   

7.                                          Залатай дірку

Що йому не кажи, йому все

Приїзд давніх друзів був як

8.Побудуй два речення з фразеологізмом

 

 

 

 

 

9.Знайти відповідність

   Фразеологізм

     Антонім

1 Як на долоні

 

2  Як камінь під гору котити

 

3  Як бджіл у вулику

 

4  Як дві краплі води

 

 10.Заповни таблицю

            Пастухи

          Кравці

              Крамарі

        Мірошники

              Лікарі

            Військові

            Спортсмени

      Актори,мисливці

 

Набрав(ла)__________балів;    Оцінка_________

 

                                         Опорний конспект №2

ПІБ учня                                                                                      Дата

Тема уроку: Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів 

                                                                                                       Лиш в розум,сину,уповай, C:\Users\Вадим\Pictures\Jurij_Fedkowytsch.JPG

                                                                                                       Бо сей не зрадить тя вовіки;

                                                                                                       Єму просвіти лиш додай,

                                                                                                        А будеш в світі чоловіком!(«У що турати?»)

1.Відгадай загадку та запиши відповіді на запитання

 

 

 

 

 2.Заповни «сходи» спільнокореневими словами

 

 

 

 

 

  3.Лото «Де моя пара»(найди фразеологізм)

 

 

 

 

 

4.Гра «Фразеологічний звіринець»(Знайди потрібне слово для вдалого порівняння)Довідка: риба, жираф, тетеря, лисиця

Німий як            ,високий як           ,хитрий як           , глухий як

5.Фразеологізми жартують(дай письмову відповідь на запитання)

1.Що можна ламати без рук і без усякого знаряддя? 2.Коли беруть ноги в руки?

 

 

 

6.Гра «Пантоміма»(Ви обираєте одну з карток,де написаний якийсь

фразеологізм і передаєте його значення за допомогою міміки, ж     

жестів)                                   

7.                                          Залатай дірку

Схожі ми з сестрою як

Крутитися зранку до вечора як

8.Побудуй два речення з фразеологізмом

 

 

 

 

 

9.Знайти відповідність

   Фразеологізм

     Антонім

1 Як на долоні

 

2  Як камінь під гору котити

 

3  Як бджіл у вулику

 

4  Як дві краплі води

 

 10.Заповни таблицю

            Пастухи

          Кравці

              Крамарі

        Мірошники

              Лікарі

            Військові

            Спортсмени

      Актори, мисливці

 

Набрав(ла)__________ балів;   Оцінка__________

 

                                         Квест-карта (загальна)

            зупинки

         Завдання

Час на виконання

Команда      6-А

Команда 6-Б

      1

«Мозковий штурм»,

«Заповни сходи»,

лото «Де моя пара»

 

    7хв.

 

 

      2

 

Гра «Фразеоло- гічний звіринець»,

«Фразеоло-

гізми жартують»,

 «Пантомі-

ма»

 

 

      7хв.

 

 

 

 

     3

Гра «Залатай дірку»,побу-

дуй два речення з фразеологізмами,

 

     7хв.

 

 

 

      4

Знайди відповідність,заповни

таблицю

 

     7хв.

 

 

 

V   Підбиття підсумків уроку

VI   Рефлексія

VII  Домашня робота

 Носарія, або правила користування висловами про ніс.

Якщо ви повісили носа, то зарубайте собі на носі і хоч кров з носа виконайте вправи. Придумайте одне речення з кількома фразеологізмами про язик

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2018
Переглядів
1375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку