Бінарний історичний урок в бібліотеці на тему:
«Жива бібліотека: таємниці 3D демократії»
6 клас.
Робота виконана на основі академічної доброчесності.
1 слайд (тема уроку); «Жива бібліотека: таємниці 3D демократії»
2 слайд( розшифровка теми уроку)
Демократія – походить від грецького слова «демос», що означає народ і «кратос», тобто влада, тому демократія розглядається як «влада народу». (Вікіпедія)
3 слайд (епіграф до уроку)
Ведуча: Ціль нашого уроку заохотити учнів до самостійного пошуку різнобічної інформації з різних джерел.
Ведуча: Мета нашого уроку – побудувати демократичне суспільство, спираючись на складові 3-D демократії: ДУМАТИ: Думаємо про умови існування демократії та її вплив на суспільство. ДІЯТИ: Діємо, аналізуючи стан розвитку демократії в Україні. ДБАТИ: Дбаємо про цінність людини в умовах демократії, використовуючи діяльнісний підхід до навчання.(4 слайд)
Ведуча: Діти, а які цілі ви ставите для себе на сьогоднішньому уроці? (відповіді дітей)
Ведуча: Отже ми розпочинаємо наш урок з пісні (пісня «Лише у нас на Україні» Музика і слова Миколи Янченка) (5 слайд)
Тема уроку: «Жива бібліотека»: таємниці 3D демократії»
Ведуча: Прочитайте тему уроку. Визначте ключові слова теми – слова маркери і поясніть як ви їх розумієте.(відповіді дітей)
Ведуча: Не дивно що цей урок проходить у бібліотеці, адже як ми знаємо саме слово Бібліотека перекладається з грецької мови, як сховище книг (Вікіпедія). А книги одне з найперших джерел інформації. Іноді герої книг оживають і з’являються читачам для живого спілкування. І сьогодні саме такий день. До нас завітали у гості герої з міфів Давньої Греції та визначні особистості. Адже Демократія бере початок з тих прадавніх часів. Отож зустрічайте першого героя. Перикла — державний діяч, стратег, оратор і полководець у Стародавніх Афінах. Період правління Перикла називають «золотим століттям Афін», визнаючи його добою найвищого внутрішнього розквіту Греції.(на екран виводиться портрет Перикла і інформація про нього. Під музику виходить герой Перикл (в руках книга з історії, сувій) (6 слайд)
Перикл: (7 слайд) Звучить музика (Грецький танець Сіртакі)
Ведучий: Давайте і ми вшануємо хвилиною мовчання всіх полеглих за нашу Україну. (Хвилина мовчання)(8 слайд)
Перикл: «Хто не знає свого минулого,
той не вартий майбутнього,
хто не відає про славу своїх предків,
той сам не вартий пошани», так говорив безсмертний М.Т. Рильський. (слайд 9) Тож зустрічайте музу Історії, Богиню Кліо (виходить під музику Кліо) ( в руках кошик і сувої) . Звучить Гімн Європи «Ода Радості». ( 10 слайд)
Кліо: Будьмо знайомі! Я Кліо – одна із 9 олімпійських муз. Донька Зевса і титанки Мнемозіни. Я Муза яка славить історію.
Про мене писав давньогрецький історик і хранитель міфології Діодор що я: "Найбільша з муз, яка вселяє любов до минулого". Історія безцінна для будь-якого народу. Я записувала на своїх свитках кожну, навіть незначну подію, щоб ніхто з нащадків не забував своє минуле. (11 слайд)
(12 слайд)
Ведучий: Як говорили стародавні римляни: « Історія - це вчителька життя».
Виконайте творче завдання :
Заповніть «Сторінку Перикла
(для дівчат) /Кліо ( для хлопців)
в соціальних мережах
перейшовши за посиланням:
http://cutt.ly/3bGx95t
Демократія – рушійна сила історичного розвитку будь якої держави.
І тому ми сьогодні спробуємо побудувати свою демократичну державу із своїм суспільством, а наші мудрі герої нам в цьому будуть допомагати. А щоб наша справа йшла веселіше, давайте порухаємось.
Руханка(13 слайд)
Ведучий: Ще одна особливість нашого уроку – його форма, це урок-гра, який називається «Рецепт демократичної держави»
Мета гри– побудова демократичного суспільства взявши за основу нашу Батьківщину - Україну.
Використання формувального оцінювання учнів на уроці для підвищення рівня навчальних досягнень, тобто мотивації, розвивати вміння вчитися впродовж життя.
Критерії оцінювання: Оцінка взаємодії під час уроку за допомогою смайликів. Діти, оцініть себе за допомогою смайликів, які бачите на презентації.
Якщо група активно працювала … Кожен взяв на себе відповідальність за виконання завдання … Ми змогли легко домовитись про свої ролі.
Завдання перше: Оберіть з поданих варіантів 6 інгредієнтів (слів) – ознаки державності, з яких можна сформувати державу. Наклейте їх в кордони України. На виконання цього завдання у Вас 2 хвилини. (14 слайд)
Ведучий: Друзі, перед вами живі формуляри (15 слайд), які складаються з 3 частин. Кожну частинку ви будете заповнювати після виконання завдань. Потрібно продовжити початок кожного рядка. На даному етапі ви заповнюєте першу частину формуляра. Тож, рефлексуємо 3-4 учні зачитують, як вони заповнили першу частину формуляра.
Ведучий: Ви молодці! Ви чудово виконали цю частину завдання. Тепер давайте виконаємо вправу для покращення зору.(16 слайд)
Завдання друге. Ми з вами визначили ознаки державності, та держава не може існувати без самоідентифікації народу власної держави. Вам потрібно приклеїти в кордони ключові поняття національної самосвідомості (17 слайд). Рефлексуємо (2-3 учні зачитують свої відповіді)
Ведуча: Ви все вірно озвучили. Однією із ключових ознак національної ідентичності є культура. А найвідомішим кодом нації є вишивка. Кожна область має свої орнаменти і візерунки. Тому ми пропонуємо Вам скласти пазли «Україна вишивана» перейшовши за посиланням (18слайд) посилання на інтерактивну гру https://learningapps.org/watch?v=p9q4dcoja22
Ведучий: Ви чудово виконали друге завдання і настав час заповнити наступну частину формуляра. (19 слайд)
Завдання третє: Захисти свою державу
Ведучий: Ознаки держави ми засвоїли, вміємо само ідентифікуватись, але будь яка держава потребує захисту. Перед вами на хмаринці загрози, що існують для демократичної держави, вам потрібно обрати вірні засоби захисту нашої України, заповнивши захисну парасольку.
Парасолька, парасоля, дощар – пристрій, призначений для захисту від опадів(дощу чи снігу) або від сонячних променів. Так сталося, що парасолька виконує захисну функцію для нашої держави на сьогодення. (це наші Збройні Сили України… )
На закріплення матеріалу пропонуємо виконати Інтерактивну вправу за посиланням «Символи, що оберігають Україну» https://learningapps.org/31164902 (20 слайд)
Ведучий: Захист держави завжди хвилюючий, тому пропонуємо Вам, для заспокоєння своїх емоцій виконати дихальну вправу. (21 слайд)
Ведучий: Багато цікавого ми сьогодні дізнались, а ще більше інформації про державу, демократію та історію її створення можна знайти в наших книгах, які представлені на виставці «Демократія – що це?»(22слайд)
Ведучий: Отже, ми з вами сьогодні дослідили, що ж таке Демократія і спробували побудувати демократичну Україну. Давайте поділимося враженнями про пророблену роботу заповнивши останню частинку живого формуляру і проведемо рефлексію на основі заповненого.(23 слайд)
Ведучий: Я сподіваюсь, що ви змогли відкрити бібліотеку для себе в новому, живому світлі, як джерело корисної та пізнавальної інформації.
Ведуча: На завершальному етапі уроку діти рефлексуючи здійснюють самооцінювання за «Римським звичаєм». 1. Вважаємо, що завдання були легкими – «пальчик до гори». 2. Вважаємо, що завдання були звичайного рівня складності – «пальчик в сторону» 3. Вважаємо, що завдання були складними – «пальчик вниз» (слайд 24).
Домашнє завдання: Мислю творчо! Заповніть «Мапу Думок», виконавши вправу в онлайн режимі за посиланням https://coggle.it/diagram/ZSOtLa_HfWTHgJAX/t/демократія-stend-v-zhelto-golubom-cvete-ukraina-1200x800 (слайд 25)
Використання джерел: