26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Сценарій. Гра "Що? Де? Коли?" з математики

Про матеріал
Мета: - Популяризувати математичні знання; - активізувати розумову діяльність учнів, їх інтерес до вивчення математики; - розвивати логічне мислення, уважність, кмітливість; - виховувати комунікативні компетентності, вміння працювати у колективі.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра з математики для старшокласників

«Що? Де? Коли?»

 

Російський письменник ХІХ століття Дмитро Писарєв, мабуть, висловлюючи думку багатьох літераторів, стверджував, що «математика завжди … залишається для учнів важкою працею». Ясна річ, математика вимагає багато зусиль від учня, її неможливо опанувати шляхом зазубрювання основних означень, правил, постулатів та теорем. Математика – це політ фантазії. Саме так повинні сприймати цю науку учні, а завдання учителя – допомогти їм полюбити математику, відчути задоволення від вільного польоту у її просторі.

Серед засобів, які мають таку можливість, одне з провідних місць посідає гра «Що? Де? Коли?», яку можна проводити і під час уроків, і під час позакласних заходів.

 

Мета: - Популяризувати математичні знання;

- активізувати розумову діяльність учнів, їх інтерес до вивчення математики;

- розвивати логічне мислення, уважність, кмітливість;

- виховувати комунікативні компетентності, вміння працювати у колективі.

 

Деякі зауваження щодо проведення гри:

Дана гра є командною, склад команди – 4-6 гравців (не менше 4-х, але й не більше 6-ти). Одночасно грають декілька команд, бо відповіді подаються у письмовому вигляді. Завдання команд – за хвилину дати правильну відповідь на запитання ведучого. По закінченні хвилини капітан піднімає руку із карткою відповіді, яку забирає помічник ведучого (якщо команда забарилася із відповіддю більше, ніж на 10 секунд, то помічник не приймає відповідь, і вона не зараховується). Перемагає команда, яка вірно відповіла на більшу кількість запитань.

На початку гри ведучий (а це, як правило, – учитель)  нагадує командам–учасницям правила гри, а його помічник (учень) записує на дошці назви команд. Через кожні пять запитань на дошці з’являється проміжний результат гри, по закінченні – остаточний.

 

 

Оформлення зали:

Ігрові столи (за кількістю команд); на кожному столі лежить 15+1 карток для відповідей (по одній на кожне запитання).

Дошка, на якій записується результат гри після кожних пяти запитань.

Плакат: «Обєкт математики настільки серйозний, що не слід пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим.   Б.Паскаль»

 

 

ХІД ГРИ:

 

І. Вступне слово вчителя.

Вирішення організаційних питань.

Ознайомлення учнів з правилами проведення гри.

 

 

ІІІ. Проведення ігрового туру.

 

1. За якою ознакою підібрані наступні літери алфавіту: А, М, Т, П, Ш?

Відповідь: Літери мають лише вертикальну вісь симетрії.

 

2. Модифікацією якої латинської букви є сучасне позначення кореня √¯ ?

Відповідь: Букви r (від «radix» – «корінь»; слід згадати, що інша назва «кореня» - «радикал»).

 

3. Назвіть найпростіший, так би мовити, «прилад», який полегшує рахунок.

Відповідь: Пальці.

 

4. Деякі племена і у ХХ столітті при лічбі не могли обійтися без допомоги пальців. Замість п’яти вони говорили «рука», десять – «дві руки». А як у них було «двадцять»?

Відповідь: «Вся людина».

 

5. Є ряд чисел: 8, 2, 9, 0, 1, 5, 7, 3, 4, 6. Встановіть правило, за яким побудований цей ряд.

Відповідь: В алфавітному порядку.

 

6. Один Володимир, один Ярослав, один Богдан, один Тарас складають разом 108. Чого?

Відповідь: Гривень (маються на увазі зображення історичних діячів на українських грошах, які відповідають певним номіналам).

 

7. Заздрощі, жадібність, розпуста, ненажерливість, гордощі, лінощі, злість. А як сказати коротше?

Відповідь: «Сім смертних гріхів» (так у християнстві називають гріхи, які ведуть до загибелі душі).

 

8. Назвіть число, яке за думкою Коко Шанель, завжди приносило їй щастя.

Відповідь: Цифра 5 (тому й назва духів «Шанель № 5»).

 

9. Один з перших своїх віршованих творів Франческо Петрарка присвятив своїй померлій матері Елеті Каниджані.  Твір складався з 38 гекзаметричних віршів. Чому кількість віршів була саме такою?

Відповідь: Мати померла у 38 років.

 

10. Назвіть першу букву грецького слова, яке означає «коло».

Відповідь: π (слово - περιφέρεια, саме цією літерою позначають відношення довжини кола до його діаметру).

 

11. Що означає цей числовий ряд: 1, 2, 5, 10, 25, 50?

Відповідь: Номінал монет Національного банку України.

 

12. Це було видатним винаходом давніх індусів, який не був відомим ні грекам, ні римлянам. Не дивно, що індуси називали його «небом» - такий винахід цілком вартий такої високої назви. Правда, ще вони називали його «діркою». А як його називаємо зараз ми?

Відповідь: Нуль.

 

13. Що спільного у натурального ряду, сузір’я Плеяд та веселки?

Відповідь: Число 7 (Плеяди – сім Атлантових дочок, що, тікаючи від мисливця Оріона, перетворилися на зірки і стали сузір’ям; веселка – сім кольорів).

 

14. Сума, добуток і частка яких двох чисел рівні між собою?

Відповідь: 0,5 і -1.

 

15. На кінець паркана сіли три мухи. Рівно о 12 годині вони розлетілися в різні боки. О якій годині всі три мухи будуть в одній площині?

Відповідь: Мухи завжди будуть в одній площині (бо через три точки проходить тільки одна площина).

 

ІV. Підведення підсумків гри, оголошення переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
2 серпня 2019
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку