Запропонований урок є одним з варіантів введення дії множення у другому класі за зошитом, розробленим С. О. Скворцовою та О. В. Онопрієнко. На уроці використовується одразу кілька методів технології критичного мислення.
Урок математики у 2 класі
Тема: Арифметична дія множення
Мета: актуалізувати вміння знаходити суму однакових доданків, уміння розв’язувати задачі на знаходження суми однакових доданків; ознайомити з арифметичною дією множення; вчити замінювати суму однакових доданків множенням і навпаки; вчити читати приклади на множення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, розвивати логічне та критичне мислення; виховувати повагу до людей похилого віку, бажання допомагати їм.
Обладнання: малюнки бабусі, села, курчат, собаки, корови та їжі для них, таблички із завданнями, бланки для групової роботи, маркери, заголовки для таблиць, музична колонка, навчальний зошит № 3 за редакцією С. О. Скворцової та О. В. Онопрієнко та додаток до нього «Працюємо самостійно».
Хід уроку
І Розминка
ІІ Актуалізація знань Усні обчислення
Метод «Логічні ланцюжки»
6, 9, 12, 15 … 7, 14, 21, …
15, 20, 30, 35, 40
Робота над задачами
Зошит ст.. 26 № 1 (1)
Читання задачі та самостійне розв’язання.
4+ 3+ 5 = 12 (п.)
Перевірка
Зошит ст.. 26 № 1 (2)
Самостійне розв’язання.
4 + 4 + 4 = 12 (п.)
Перевірка
А робота у нашої бабусі не закінчується. Курчатка розбіглися, в саду дозріла черешня та полуниця й до всього треба рук докласти. Готові допомагати?
Робота в парах
Зошит ст.. 26 № 2
На спеціальних бланках, що є у вас на партах, швидко складіть, запишіть та розв’яжіть приклади до кожного малюнка. Розподіліть завдання так, щоб швидко його виконати.
Зразок бланку
|
|
|
|
|
|
Перевірка
ІІІ Обґрунтування навчання
Метод «З – Х - Д»
(На дошці готується місце для таблиці)
Таблиця заповнюється поступово протягом уроку
ЗНАЄМО |
ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ |
ДІЗНАЛИСЯ |
- Використовуємо, коли треба об’єднати кілька об’єктів з однаковою кількістю; - Якщо ми маємо декілька однакових доданків, їх можна об’єднати в пари чи трійки, щоб швидше знайти результат. |
- Як швидко записувати приклади, у яких багато однакових доданків? - Як швидко знаходити відповіді цих виразів?
|
|
Фізхвилинка
Але наша бабуся втомилась від роботи й запрошує вас на відпочинок. Бабуся посидить, а ми потанцюємо. (Фізхвилинка під музичний супровід)
IV Усвідомлення змісту
МНОЖЕННЯ.
Ця дія має спеціальний знак
Показ вчителем зразку читання подібних прикладів. Пояснює разом з дітьми, що означає кожне число в прикладі.
Метод «Вилучення «зайвого»
Робота в малих групах
Бабуся підібрала вам завдання на увагу. Зошит ст.. 26 № 3
Розбийтесь по 4 учня. Вам необхідно швидко закреслити «зайві», на вашу думку, вирази. Знайти та записати відповіді тих виразів, що залишились.
На спеціальній карті від бабусі замінити кожен з виразів, що залишились, відповідним прикладом на множення. Спробуйте розподілити всі завдання між членами групи, щоб швидше виконати завдання.
|
|
|
|
|
|
Перевірка
Зошит ст.. 2 № 5
Тренувальні вправи
Бабуся поки відпочине в холодочку, а ви попрацюйте.
Зошит «Працюємо самостійно» ст.. 12 № 37, 38
(Виконуємо з коментуванням біля дошки по три приклади,по одному прикладу записуємо самостійно з наступною перевіркою.)
V Рефлексія
- Поки ми працювали, бабуся подивилась на нашу табличку та вирішила вам нагадати, що ми її не закінчили.
- Що ж ви дізнались нового про суму однакових доданків?
ЗНАЄМО |
ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ |
ДІЗНАЛИСЯ |
- Використовуємо, коли треба об’єднати кілька об’єктів з однаковою кількістю; - Якщо ми маємо декілька однакових доданків, їх можна об’єднати в пари чи трійки, щоб швидше знайти результат. |
- Як швидко записувати приклади, у яких багато однакових доданків? - Як швидко знаходити відповіді цих виразів?
|
- Її можна замінити новою дією, яка називається множенням. - Ця дія має свій знак - Першим записуємо число, яке повторювалось - Друге число показує, скільки разів повторювались число - Щоб зайти відповідь, треба знайти результат додаванням |
- А знаєте, наша бабуся помітила, що ми не все змогли дізнатись, про що хотіли.
- Проаналізуємо ще раз другу колонку таблиці. Що змогли дізнатись?
- Що ще залишилось дізнатись?
Як бачите, нам ще немало треба дізнатись про дію множення. Тому подякуйте за гостини та науку бабусі, а ми продовжимо вивчати множення на інших уроках.
Домашнє завдання А вдома ви повторите те, що ми вчили раніше № 39, 40
1