Урок з використанням технології критичного мислення "Арифметична дія множення"

Про матеріал

Запропонований урок є одним з варіантів введення дії множення у другому класі за зошитом, розробленим С. О. Скворцовою та О. В. Онопрієнко. На уроці використовується одразу кілька методів технології критичного мислення.

Перегляд файлу

 Урок математики у 2 класі

Тема:  Арифметична дія множення

Мета: актуалізувати вміння знаходити суму однакових доданків, уміння розв’язувати  задачі на знаходження суми однакових доданків; ознайомити з арифметичною дією множення; вчити замінювати суму однакових доданків множенням і навпаки; вчити читати приклади на множення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, розвивати логічне та критичне мислення; виховувати повагу до людей похилого віку, бажання допомагати їм.

Обладнання: малюнки бабусі, села, курчат, собаки, корови та їжі для них, таблички із завданнями, бланки для групової роботи, маркери, заголовки для таблиць, музична колонка, навчальний зошит № 3 за редакцією С. О. Скворцової та О. В. Онопрієнко та додаток до нього «Працюємо самостійно».

Хід  уроку

І Розминка

  • Сьогоднішній урок ми почнемо з невеличкого ребуса. Саме він допоможе нам дізнатись головного героя сьогоднішнього дня.

 

 

 

 

 

 

  • Привітайте бабусю. Посміхніться спочатку їй, потім один одному.
  • Підніміть руку, у кого з вас бабуся живе в селі.
  • Хто з вас допомагає їй по господарству?
  • Що саме ви робите?
  • Ми сьогодні теж потрапили в гості до бабусі Марії й, сподіваюсь, допоможемо їй по господарству. Згодні?

ІІ Актуалізація знань Усні обчислення

Метод «Логічні ланцюжки»

  • Тож одразу до справи. Бабусі необхідно терміново нагодувати курчаток, собаку та корову, але без нас вона не впорається, бо їжу можна отримати тільки після виконання завдання.
  • Спробуйте знайти закономірність й назвати число, на місті якого стоїть їжа для тварини.

 

 

                         6, 9, 12, 15 …                                                    7, 14, 21, …

 

 

 

15, 20,                    30, 35, 40

 

 

Робота над задачами

  • Бабуся дякує за допомогу й запрошує на сніданок. Але щоб поснідати, треба зрозуміти, скільки пиріжків приготувала для нас бабуся.

Зошит ст.. 26 № 1 (1)

Читання задачі та самостійне розв’язання.

 4+ 3+ 5 = 12 (п.)

Перевірка

  • Задачу якого виду розв’язували?
  • Нашій бабусі не сподобалось, як вона розклала пиріжки на тарілки, тому вона їх переклала. Прочитаємо це в іншій задачі.

Зошит ст.. 26 № 1 (2)

  • Що змінилось в умові?
  • Що змінилось в питанні задачі?
  • Як змінився вид задачі?

Самостійне розв’язання.

 4 + 4 + 4 = 12 (п.)

Перевірка

  • Чи вистачить на всіх пиріжків?
  • Як бути?
  • Ще раз нагадайте, чим відрізняються між собою задачі, які ми розв’язували?
  • Чи вплинуло це на розв’язання?

А робота у нашої бабусі не закінчується. Курчатка розбіглися, в саду дозріла черешня та полуниця й до всього треба рук докласти. Готові допомагати?

Робота в парах

Зошит ст.. 26 № 2

На спеціальних бланках, що є у вас на партах, швидко складіть, запишіть та розв’яжіть приклади до кожного малюнка. Розподіліть завдання так, щоб швидко його виконати.

Зразок бланку

 

 

 

Перевірка

  • Який вираз було зробити найлегше? Чому?
  • На який витратили найбільше часу? Що заважало виконати це завдання швидко?
  • Бабуся вам дуже дякує за допомогу й запитує: «Що спільного в усіх виразах?»

 

ІІІ Обґрунтування навчання

  • Давайте з вами розберемось, що ми знаємо з теми «Сума однакових доданків»

 

Метод «З – Х - Д»

(На дошці готується місце для таблиці)

Таблиця заповнюється поступово протягом уроку

ЗНАЄМО

ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ

ДІЗНАЛИСЯ

- Використовуємо, коли треба об’єднати кілька об’єктів з однаковою кількістю;

- Якщо ми маємо декілька однакових доданків, їх можна об’єднати в пари чи трійки, щоб швидше знайти результат.

- Як швидко записувати приклади, у яких багато однакових доданків?

- Як швидко знаходити відповіді цих виразів?

 

 

 

  • Пригадайте свою роботу в парі й подумайте, щоб ви хотіли дізнатись або навчитись з цієї теми, щоб подібні завдання не здавались такими складними?
  • Саме з цими таємницями ми спробуємо сьогодні розібратись.

Фізхвилинка

Але наша бабуся втомилась від роботи й запрошує вас на відпочинок. Бабуся посидить, а ми потанцюємо. (Фізхвилинка під музичний супровід)

IV Усвідомлення змісту

  • Наша бабуся хоча й старенька, але дуже розумна. Тому вона відкриє вам таємницю.
  • Дуже давно, ще у 305 році до н. е. в Давньому Китаї людям теж було незручно записувати суму однакових доданків дією додавання, тому вони придумали заміняти суму однакових доданків іншою дією, яку назвали

МНОЖЕННЯ.

Ця дія має спеціальний знак

  • Число, яке ми додавали, записуємо першим, далі ставимо знак множення, рахуємо, скільки разів повторювалось це число і записуємо це число, далі знак =.
  • Подивіться в зошиті на ст.. 27 № 4 показано, як суму однакових доданків можна замінити дією множення.

Показ вчителем зразку читання подібних прикладів. Пояснює разом з дітьми, що означає кожне число в прикладі.

  • Поясніть, що означає кожне число в інших прикладах.

Метод «Вилучення «зайвого»

Робота в малих групах

Бабуся підібрала вам завдання на увагу. Зошит ст.. 26 № 3

Розбийтесь по 4 учня. Вам необхідно швидко закреслити «зайві», на вашу думку, вирази. Знайти та записати відповіді тих виразів, що залишились.

На спеціальній карті від бабусі замінити кожен з виразів, що залишились, відповідним прикладом на множення. Спробуйте розподілити всі завдання між членами групи, щоб швидше виконати завдання.

 

 

 

 

 

 

Перевірка

  • Хто зміг на картці написати відповіді прикладів на множення?
  • Звідки ви знаєте, скільки буде 4 х 5,     12 х 4,      22 х 4,    7 х 8?
  • Отже, як можна дізнатись відповідь приклада на множення?

Зошит ст.. 2 № 5

  • Поясніть, як же можна знайти відповідь кожного прикладу.
  • Разом рахуємо та записуємо відповідь.

Тренувальні вправи

Бабуся поки відпочине в холодочку, а ви попрацюйте.

Зошит «Працюємо самостійно» ст.. 12 № 37, 38

(Виконуємо з коментуванням біля дошки по три приклади,по одному прикладу записуємо самостійно з наступною перевіркою.)

V Рефлексія

- Поки ми працювали, бабуся подивилась на нашу табличку та вирішила вам нагадати, що ми її не закінчили.

- Що ж ви дізнались нового про суму однакових доданків?

ЗНАЄМО

ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ

ДІЗНАЛИСЯ

- Використовуємо, коли треба об’єднати кілька об’єктів з однаковою кількістю;

- Якщо ми маємо декілька однакових доданків, їх можна об’єднати в пари чи трійки, щоб швидше знайти результат.

- Як швидко записувати приклади, у яких багато однакових доданків?

- Як швидко знаходити відповіді цих виразів?

 

 

- Її можна замінити новою дією, яка називається множенням.

- Ця дія має свій знак

- Першим записуємо число, яке повторювалось - Друге число показує, скільки разів повторювались число        - Щоб зайти відповідь, треба знайти результат додаванням

- А знаєте, наша бабуся помітила, що ми не все змогли дізнатись, про що хотіли.

- Проаналізуємо ще раз другу колонку таблиці.  Що змогли дізнатись?

- Що ще залишилось дізнатись?

Як бачите, нам ще немало треба дізнатись про дію множення. Тому подякуйте за гостини та науку бабусі, а ми продовжимо вивчати множення на інших уроках.

Домашнє завдання А вдома ви повторите те, що ми вчили раніше № 39, 40   

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 серпня 2019
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку