Сценарій конкурсу професійної майстерності з професії "Офіціант"

Про матеріал
Розробка для проведення фахового конкурсу професійної майстерності з професії «Офіціант» містить теоретичну та практичну частину, де розміщені завдання для конкурсантів. Проведення даного конкурсу сприяє виявленню обдарованих учнів, формуванню професійної компетенції майбутніх фахівців, прагненню до творчого пошуку, застосуванню здобувачами освіти умінь та навичок самостійної роботи.
Перегляд файлу

http ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»

s://youtu.be/YvxWGelrEnk

https://youtu.be/YvxWGehttphttps://youtu.be/YvxWGelrEnks://youtu.be/YvxWGelrEnklrEnkhttps://youtu.be/YvxWGelrEnk

 

 

Конкурс

фахової майстерності

професія: «Офіціант»

кваліфікація: 3 розряд

між учнями груп № 26 та 302

 

 

 

 

 

 

 

Мета конкурсу: Виявлення обдарованих учнів, формування професійної компетенції майбутніх фахівців, прагнення до творчого пошуку, умінь та навичок самостійної роботи, організаційних здібностей, сприяння підготовці учнів до максимальної реалізації, своїх знань, умінь, навичок та можливостей.

Місце проведення : навчальна майстерня

Дата проведення: 6 лютого 2019 року

Учасники конкурсу мають дотримуватись вимог безпеки праці, санітарії та гігієни, правил обслуговування відвідувачів у торговому залі, зовнішній вигляд відповідає встановленим нормам та вимогам.

Учасники забезпечуються робочим місцем, столовими посудом, білизною, аксесуарами

 

ПЛАН РОБОТИ

Конкурс включає виконання теоретичної та практичної частини:

Теоретична частина:

(тестові завдання )

Практична частина:

1 конкурс – «Знайомство з конкурсантами» (презентація учасників);

2 конкурс – «Складання серветок»;

3 конкурс – «Тематичне сервірування столу».

 

ХІД КОНКУРСУ:

 

Вступне слово майстра:

 

Всім доброго дня!

Сьогодні відбудеться конкурс фахової майстерності по професії «Офіціант». А чи знаєте Ви, що саме сьогодні, 6 лютого, міжнародний День офіціанта та бармена. Він святкується у день Святого Аманда, який є покровителем всіх, хто займається ресторанним бізнесом і працює у сфері громадського харчування.

А у Львові День офіціанта відзачають 21травня. Власники ресторанів придумали дуже цікавий спосіб святкування. З 1600 до 1900 години вони стають офіціантами і обслуговують своїх відвідувачів. Мета свята – підвищити престиж своєї професії.

Професія офіціанта одна з найдавніших. На фресках єгипетських пірамід зустрічаємо зображення людей, які подають їжу на стіл фараону. Напевно, це були перші офіціанти.

Сьогодні професія стала дуже поширеною, адже жоден ресторан, кафе чи бар не може обійтися без офіціанта. Святкування знаменних дат, прийоми поважних гостей, підписання угод передбачає спілкування за урочистим столом і неможливе без офіціантів, які беруть активну участь в обслуговуванні трапези.

Одним з критеріїв успішної діяльності закладів ресторанного господарства є якісне обслуговування споживачів. Кожний заклад прикладає максимум зусиль, щоб відвідувач одержав бездоганний сервіс. Для підвищення якості обслуговування не вимагається чогось зверх природнього: ввічливість, уважність персоналу, і звичайно, професійні знання офіціантів про сучасні методи обслуговування і знання меню.

Від якості роботи офіціанта залежить чи повернеться відвідувач в заклад ресторанного господарства ще раз. Дуже важливо вміти компетентно, грамотно, коротко і чітко донести інформацію до гостя. Якщо того вимагає ситуація, своєчасно зняти напругу.

Позитивне відношення, взаємна повага – основа для створення доброзичливої атмосфери в закладі ресторанного  господарства.

Отже, чітке, швидке, уважне, доброзичливе обслуговування, розуміючий офіціант – не тільки прибуток для ресторану, а й додаткові засоби для залучення потенційних відвідувачів.

Основна частина

Ведучий 1:

На які якості характеру звертають увагу при підборі офіціантів?

Ведучий 2:

Доброзичливість, уміння спілкуватися з людьми, витриманість, емоційна стійкість, урівноваженість, спостережливість і добра пам’ять, ерудиція, виразна мова, відчуття форми, кольору, розміру, швидкість і точність в підрахунках, уміння розбиратись в людях і бути гарним психологом.

Ведучий 1:

А які обов’язки повинен виконувати офіціант?

Ведучий 2:

Здійснювати різні види сервірування столів, складати меню сніданку, обіду, вечері і розраховувати необхідну кількість посуду, приборів, столової білизни, подавати страви і напої різними методами, організовувати і проводити різні види бенкетів, обслуговувати відвідувачів.

 

Ведучий 1:

За декілька хвилин розпочнеться конкурс офіціантів. У конкурсі будуть брати участь учні груп № 26 та 302.

 

Ведучий 2:

Судити конкурс буде журі в складі:

1-– директор МВПУЗТ;

2- заступники директора;

3 -  старший майстер;

4 - викладачі спецдисциплін;

5 – майстри виробничого навчання.

 

Ведучий 1:

 А зараз давайте підтримаємо  наших учасників оплесками та всі разом переглянемо мультик про відчуття страху, яке виникає у нас перед початком чогось нового, незвіданого. (Перегляд мотиваційного ролику )

Ведучий 2:

Перемагає той, хто переможе себе, свій страх. А наші конкурсанти, завдяки своїм знанням, умінням та працелюбності досягнуть мети і вийдуть у фінал.

Тож всім учасникам ми бажаємо перемоги.

Ведучий 1:

Щоб розпочати конкурс професійної майстерності проведемо жеребкування. Учасники підійдіть до столу і візьміть жетони.

№ 1 - Бережнюк Олена,

№ 2 –Мельник Іван,

№ 3 – Ковальчук Ірина,

№ 4 – Гуменюк Олеся.

Ведучий 2:

Наші учасники уже виконали одне конкурсне завдання - це теоретична частина. Уже написані тести, журі їх перевірили і, шановне журі, просимо Вас оголосити результати.

 

Ведучий 1:

Отож, молодці . Давайте, підтримаємо наших учасників.

Ведучий 2:

Розпочинаємо практичну частину конкурсу із знайомства з учасниками. Інформація для журі: максимальний бал - 10.

Запрошується учасник під № 1: (демонструється презентація з відео) Починати трохи важко тож підтримаємо учасника.

Ведучий 1:

Гарний початок. Зараз запрошується учасник під № 2. (демонструється презентація з відео)

Ведучий 2:

Чудова заявка на участь. Уже відчувається дух змагання.

Запрошується учасник під № 3. (демонструється презентація з відео)

Ведучий 1:

Цікаво, а чим нас здивує четвертий учасник. Прошу до слова учасника під № 4. (демонструється презентація з відео)

Ведучий 2:

Чудові презентації, цікаві, веселі, неординарні. Наші майбутні офіціанти добре справились із завданням. Журі, будь ласка, оцініть роботу конкурсантів.

Ведучий 1:

А зараз починаємо

настав жаданий час

І ваші щирі вміння

Хай подивують нас.

Ведучий 2:

Зараз нам учасники покажуть своє вміння складати серветки. Серветки мають важливе значення для сервірування столу. Їм надається гарна форма. Серветки прикрашають стіл, надають святковості, вишуканості, гарного настрою.

Ведучий 1:

Цікава історія серветок. Тлумачний словник пояснює, що так називають хустину для витирання губ або невеличку скатертину. Серветки були відомі ще в давній Греції: ними були листки фігового дерева, яким раби витирали губи після їжі своєму господарю. Полотняні серветки використовувались в Давньому Римі. В період середньовіччя серветки одержали поширення і в Європі. Цікаво, що особливою популярністю вони користувались в країнах, де носили бороду і вуса. А на  той час в Англії, чоловіки голилися, то ж серветки були поширені мало.

Ведучий 2:

Зараз для сервірування столу використовують два види серветок – полотняні і паперові. Полотняними серветками губи не витирають: їх кладуть на коліна. В такому випадку на стіл ставлять паперові серветки. Інколи на урочистих бенкетах столи сервірують тільки полотняними серветками. Тоді ними злегка витирають кутики губ і використовують для захисту одягу.

Ведучий 1:

Кожний офіціант повинен знати різноманітні способи складання серветок.

Ведучий 2:

До вашої уваги конкурс № 2 “Складання серветок”. Наші конкурсанти повинні за 10 хвилин продемонструвати 4 різних способи складання серветок на свій смак. Оцінюватись буде швидкість та якість складання. Максимальний бал – 8.

Ведучий 1:

Конкурсанти, хто першим виконає завдання, підніміть руку.

Шановні конкурсанти, просимо приступити до роботи, час пішов.

 

Ведучий 2:

Наші майбутні офіціанти добре справились із завданням. Журі, будь ласка, оцінюйте роботу конкурсантів. А поки журі працює, ми послухаємо вірш.

Майбутній кухар-добрий він по суті

Людина зла не стане до плити

 І чисті в нього помисли і руки

Натхненно він прямує до мети.

Він мрійник – а тепер їх дуже мало

 Він кулінар творець.

 Він фантазер.

Художник він, бо це мистецька справа

 З далеких тих часів і до тепер.

Він музикант – на кухні як по нотам

Все закипає, піниться, шкварчить.

 Ні він не геній, він звичайній кухар.

Так просто ця професія звучить.

Науку він поєднує з шаманством

 Весь день ворожить десь коло плити,

Під дзвін тарілок, як під звуки маршу,

 Велить він страву до гостей нести.

 

Він все сказав,

 Він не чекає дяки

 Він творить для людей і від душі

Працює не лише за для подяки,

І всі його творіння як вірші.

 Я знаю, що древніші з книг на світі

 Це товсті звитки кулінарних книг

Нехай твердять про вічність літописці

А я б найперше в вічності зберіг

 Чарівну прозу про мистецтво їжі

 Про таємниці кулінарних всіх доріг.

Ведучий 1:

Журі,будь-ласка оцініть конкурс «Складання серветок».

Сервірування столу завершальний етап підготовки до приймання гостей. Ритуал сервірування формувався поступово та змінювався впродовж кожної епохи.

Ведучий 2:

Слово “сервірування” – в перекладі з французької означає розміщення посуду у визначеному порядку. Попереднє сервірування столу виконують в процесі підготовки зали до обслуговування. Вона включає мінімальну кількість предметів, які мажуть бути використанні для виконання замовлення.

Ведучий 1:

Сервірування має:

  • відповідати часу приймання гостей, виду меню;
  • бути в гармонії з формою столу, кольором скатертин, серветок із загальним інтер’єром;
  • відтворювати національну особливість кухні та тематичну спрямованість.

Ведучий 2:

Гарне сервірування столу, гарний сучасний посуд, висока якість приготування страв та їх оформлення створюють добрий настрій гостей.

Ведучий 1:

Запрошуємо учасників конкурсу виконати тематичне сервірування столів. Учасникам пропонується тематика сервіровки:

  1. «До дня закоханих»;
  2. «До 8 Березня».

Кожен конкурсант виконує один вид сервіровки (на виконання завдання виділено 30 хвилин).

Ведучий 2:

Просимо наших  конкурсантів виконати тематичне сервірування столів.

Ведучий 1:

А ми розпочнемо конкурс «Ерудований вболівальник»:

(Ведучі по черзі задають питання вболівальникам (правильна відповідь - цукерка):

1.З якого злака отримують перлову крупу? /ячмінь/
2. Це і торт і імператор. /Наполеон/
3. Перелік страв, це….. /Меню/
4. Наука про чистоту, це... /Гігієна/
5. Смачна телепередача. /Смак/
6. Назвіть українську національну страву. /Борщ/
7. ЦЯ страва , яка має 50 видів начинок. /Вареники/
8. Як ще наивають земляну грушу. /Топінамбур/
9. Що можна приготувати, але не можна з'їсти? /уроки/
10. Як одним словом називають в'ялений виноград. /Родзинки/
11. У воді родиться, а води боїться (Сіль).
12. Сидить на ложці, звісивши ніжки (Локшина, капуста).
13. Чого в роті не втримаєш (Окріп))
14. З-під шапки пар валить, а в животі вода кипить (Самовар, чайник)

15.Стоїть пані чепуриста, а вдягнена в сорочок триста. (Капуста)

16.Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Соняшник)

17.Яке місто солодке? (Ізюм)

18.Яке жіноче ім’я складається з тридцяти літер Я?  (Зоя)

19. Який овоч французи назвали пом-дамбур - яблуко любові? (Помідор).

20. Який овоч у персів вважався символом сварок і пліток? (Буряк).

21. У якому овочі цукру більше, ніж у яблуках і грушах - 9-14% (У цибулі).

22. Який овоч вважають другим хлібом? (Картопля).

23. Який овоч містить багато заліза? (Цибуля).

24. Сік якого з овочів народна медицина пропонує як ліки від виразки шлунка? (Сік капусти).

25. Яку рослину стародавні римляни назвали Капут-голова? (Капусту).

26. Що таке шпик? (Підшкіряне свиняче сало).

27.Що ми називаєм французьким тістом? (Слойоне тісто).

28.Що таке поливка? (Підлива або соус).

29.Що таке шулики? (Коржі, які пекли на свято Маковея або Спаса).

30.Що називають напівфабрикатами? ( Продукти, які пройшли одну або кілька стадій кулінарної обробки, але ще не доведені до кулінарної готовності).

31.Що називається „пашотницею” (Спеціальна підставка для відпуску яєць, для збереження форми яйця).

32.Що таке фламбування ? ( це підпал страви, обробка страви відкритим полум’ям. Готову страву поливають коньяком або спиртом і при подачі підпалюють).

33.Що таке „равіолі” ( Підвид пельменів, які подають в томатному соусі з тертим сиром).

34.Як на флоті називають посаду кухаря (Кок).

35. Яка рослина є символом-оберегом в Україні? (Калина)

36. Яке дерево раніше ставили на Новий рік в Україні? (Вишню)

37. Цю рослину, яку завіз до нас цар Петро І, спочатку використовували як квіти для букетів. А сьогодні ми не уявляємо собі стіл без страв із цього овочу. (Картопля)

38.  Як називається дерево, з плодів якого отримують шоколад? (Какао)
39. Якою кашею нагодує нас просо? (Пшоняною)
40. Найбільші птиці на землі. (Страуси)

41. Найстаріша риба на землі. (Акула)

42. Що їсть узимку ведмідь? (Нічого, бо спить)

43. У якої птиці мішок під дзьобом? (Пелікан)

44. Який звір найбільший за вагою на суші? (Африканський слон)

45. Як називається найменша пташка в світі? (Калібрі)

46. Яку птицю називають рожевою? (Фламінго)

47. Яку тварину водять колядники на Різдво? (Козу)

48. Яка тварина у природі живе тільки в Австралії? (Кенгуру)

49. Пташка, чудо-співець. (Соловей)

50. Стоїть хлопчик під пеньком, накрив голову брильком. (Гриб)

51. Сам червоний, а чуб зелений. (Буряк)

52. Зимою і літом одним цвітом. (Ялинка)

 53. Сидить дівчина вкоморі, а коса її надворі. (Морква)

 

Молодці. Найерудованіщим є……… Привітаємо оплесками.

(Перегляд мультфільму «Гровер – офіціант-професіонал»).

 

Ведучий 1:

А ми продовжуємо. Офіціанту необхідно володіти бездоганними манерами і дотримуватись правил етикету:

  • не розмовляти під час роботи зі своїми колегами, досконало володіти процесом обслуговування споживачів;
  • вміти слухати своїх споживачів і підтримувати з ними розмову, але завжди дотримуватися дистанції;
  • виходити з становища в складних ситуаціях;
  • дотримуватись основного правила – задоволений споживач приведе чотирьох інших, а незадоволений - це десять споживачів,  які до вас ніколи не прийдуть.

Давайте переглянемо мультфільм про роботу офіціанта Ам-Няма.

 (Перегляд ролика )

Ведучий 2:

А зараз слово надається журі. Оголосіть оцінки за конкурс “Тематичне сервірування столів”. Максимальний бал – 50.

 

 

 

6. Заключне слово майстра:

Ось і закінчилась конкурсна програма. Нам дуже приємно, що всі учасники вболівали один за одного. Це говорить про дружелюбність. Зараз журі підведе результати і буде названо переможця. Але важливо не те, хто переміг, важливо, що ми всі зібралися, щоб ще раз переконатися, що робота офіціанта важлива і відповідальна справа.

Слово надається журі

Підведення підсумків конурсу професійної майстерності з професії «Офіціант» (нагородження учасників).

Дякуємо усім за участь в нашому конкурсі.

До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2022
Переглядів
820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку