Сценарій конкурсу веселих і кмітливих для учнів 5 класу «Запрошуємо у казку»

Про матеріал

Сценарій конкурсу веселих і кмітливих для учнів 5 класу «Запрошуємо у казку» вміщує завдання, які виявлять знання учнів українських та зарубіжних народних та літературних казок. Для учнів, які люблять багато читати, зокрема казки. Сценарій передбачає цілий ряд цікавих конкурсів.

Перегляд файлу

 

Сценарій конкурсу веселих і кмітливих “ Запрошуємо у казку “

 

Ведучий: Раді вітати усіх присутніх у цьому залі. Учні 5-ого класу запрошують вас у чарівний світ казок. Сьогодні змагаються дві команди, назви яких я поки що не розкриватиму. Казки люблять усі – і дорослі, і діти. Тому ми і вирішили сьогодні здійснити мандрівку у казку. Наші шановні конкурсанти постараються не заблукати у лісі хитрих запитань і завдань, виявивши при тому кмітливість, почуття гумору і, звичайно, знання казок. Наш конкурс судитиме журі у складі (представляє членів журі). На сцену запрошуються капітани команд для жеребкування.                                                                                                            

 

На сцені кілька  членів команди “Баби Яги і компанія“

 

 

  • Гей, дівчата, що сталось? Нащо нас скликали на великий збір?
  • Як, ти не чула? Сьогодні ж казковий КВК, і ми повинні захистити честь лісу!
  • Оце так! Отже нам треба швиденько вирішувати, що ж ми робитимемо на цьому конкурсі!
  • Стійте, стійте, заждіть!
  • Ой, ледь не запізнились!
  • Ми так поспішали!
  • А з нами така пригода сталась у лісі! Зараз розкажу.

 Як ішла я через ліс

 Прив’язавсь до мене біс,

 Думала: мужчина,

 Вражая личина.

  Він за мною скік та скік;

  Я його мітлою в бік;

  Відчепись від мене,

  Сатано зелена.

 Через річку, через брід

 Знову чорт за мною вслід,

 Плюнула на лисого

 І послала в ліс його.

  • Ну і добре, що ви його спекались!
  • Тепер ми всі тут, тобто ми – команда!
  • Та це так! Але все ж чогось не вистачає!
  • Чого? Назви? Придумаємо! Емблеми? Намалюємо!
  • Так, придумаємо і намалюємо! Але не цього нам не вистачає!
  • А чого?
  • Нам на конкурсі дуже пригодилася б чоловіча сила. Ну, самі подумайте, що Баба Яга, то Баба Яга, але ще  хоча б якогось розбійника – то вже була б зовсім інша справа!
  • А й справді! Кличмо розбійників! (Свистять. На сцену вибігають розбійники ).
  • Здорові були, Бабусі! Чого ви нас кликали?
  • Складіть нам компанію – разом візьмемо участь у казковому КВК.
  • Чудово! Ми якраз засиділись без роботи!
  • Нема Алі-баби, будуть Баби Яги замість нього!

За ножі не будем братись,

Ми готові позмагатись.

Розум гострий, як ножі,

Нам ще більше до душі,

Як ножі.

  • От і добре! Отже нам треба придумати назву команди.
  • А назва вже є!
  • Як це?
  • Ви ж самі просили скласти вам компанію. От і назва: “Баби Яги і компанія”.
  • Добре! А емблеми?
  • А емблеми пошукаємо у моїй чарівній торбі!

(Витягає, всі прикріплюють)

  • А тепер – привітання глядачам!

Запрошуєм у казку всіх,

Нехай луна у залі сміх.

Веселі ми і жартівливі,

Розумні, гарні і кмітливі,

Сюди злетілися до вас,

Щоб показати вищий клас!

 Журі поклін ми подаруєм,

 Його гарненько зачаруєм,

 Поставте нам найвищі бали,

 Щоб ми цей день запам’ятали.

 Суперникам удачі зичим,

 Своєї, правда, не позичим.

 Змагаймось сміло і уміло!

До перемоги! Оце діло!

 А ви усі уболівайте,

 В змаганні нам допомагайте,

 Рушаймо в казку разом з нами.

 Вперед! Казковими стежками! 

 

Привітання команди “12 місяців”

 

На сцені Квітень

  • Я щойно отримав телеграму. Цікаво, що в ній написано?  (Читає) “Запрошуємо взяти участь у казковому КВК...” Оце так! Але, наскільки я знаю, у КВК беруть участь команди, а не окремі учасники... Що ж робити? А що тут довго думати? Я ж не простий собі квітень, а Квітень із казки  Самуїла Маршака “12 місяців”. Отже, махну своєю чарівною паличкою, і з’являться тут усі мої брати...(Махає вербовою гілочкою. На сцені з’являються місяці).
  • Що трапилось?
  • Чи знову щось загрожує нашій милій знайомій?
  • Навіщо ти зібрав нас усіх разом?
  • Нас запрошують взяти участь у казковому КВК.
  • Це прекрасно. Ось де знадобиться наш віковічний досвід.
  • Ми готові.
  • А де відбуватиметься конкурс?
  • У … . Туди ми зараз і перенесемося. (Роблять вигляд, що їх несе вітром)
  • Вітайте, милі школярі,
  • Суперники і вчителі,
  • І вболівальники, й журі,
  • Радіймо весняній порі,
  • Що кличе нас в казковий світ!
  • Усім привіт! Усім привіт!
  • Ми до вас просто з казки,
  • І якщо ваша ласка,
  • Ми про себе розкажемо вам.
  • Наша розповідь-пісня,
  • Де словам буде тісно,
  • Але буде просторо думкам.
  • Без нас ніхто ні кроку,
  • Без нас не буде року,
  • Без нас спинився б час,
  • Завмерло б все без нас.
  • Січень землю снігом вкриє,
  • Лютий злиться, вітром виє,
  • Березень дзвенить струмками,
  • Квітень розцвіта квітками,
  • Травень травами хвилює,
  • Червень ягоди дарує,
  • Липень всіх вас розважає,
  • Серпень урожай збирає,
  • Учнів вересень вітає,
  • Жовтень злото розсипає,
  • Листя листопад зриває.
  • Грудень морозцем лякає.
  • Приходим кожен в слушний час,
  • Але сьогодні
  • Ми опинились серед вас
  • Щоб позмагатися у казковому КВК!
  • Усіх сердечно ми вітаєм,
  • Всіх гараздів усім бажаєм.
  • Шановне журі! Не будьте до нас холодними, як грудневі морози!
  • Шановні вболівальники! Вболівайте гаряче, як пече серпневе сонце!
  • Шановні суперники! Будьте наполегливими в змаганні, як бджілки під час медозбору!
  • Хай щастить і вам, і нам!
  • Бажаєм вам казкової удачі,
  • Казкових мрій і кольорових снів,
  • Радійте всі, нехай ніхто не плаче,
  • Нехай луна у ваших душах спів!
  • Не розлучайтесь з казкою ніколи,
  • В дитинство повертайтесь повсякчас,
  • Хай усміхнеться вам чарівно доля,
  • Щоб кожен рік казковим був для вас!

 

Ведучий. Дякуємо командам. Просимо журі оголосити оцінки за привітання.

На сцену запрошуються обидві команди.

Конкурс 1. Розминка. Команди по черзі відповідають на питання.

1.У якій казці молодший син мірошника отримав титул маркіза, став власником замку і одружився з принцесою?             

   (“Кіт у чоботях”, Ш. Перро).

2. Герой якої казки був покараний за те, що відцурався рідної матері?

   (“Зоряний хлопчик”, О. Уайльд).

3. До якої української казки подібна казка братів Грімм “Пані Метелиця”?

   (“Дідова дочка і бабина дочка”).

4. У якій казці головний герой замість куль використовував вишневі кісточки?

   (“Пригоди барона Мюнхгаузена”, Е. Распе).

5. У якій казці Царівна стала сиротою, ледь народившись?

   (“Білосніжка і семеро гномів”, брати Грімм,                        

“Казка про мертву царівну та сімох богатирів”, О.Пушкін).

6. Герой якої казки любив складати пісеньки і ходити в гості?

   (“Вінні-Пух і всі, всі, всі”, А. А. Мілн).

Ведучий. Розминка закінчилась, просимо журі оголосити оцінки.

Все має свій початок і свій кінець. Казки теж мають зачин і кінцівку.

Конкурс 2. Прошу пригадати якомога більше казкових зачинів і кінцівок.

(“Був собі...”, “Жив собі...”, “Жили-були...”,“В якомусь-то царстві, в якомусь государстві...”, “Десь-не-десь в тридесятому царстві, в іншій державі...”, “Колись у далеку давнину...”, “Було це в сімдесят сьомій державі, за Скляною горою, де вітер не довіває, де сонце не догріває, де птахи не долітають...”, “Колись-то давно, не за нашої пам’яті, - мабуть, ще й батьків і дідів наших не було на світі...”).

Живуть поживають і добра наживають”, “Та й казці кінець”, “От вам казка, а мені бубликів в’язка, мені колосок, а вам – грошей мішок”, “ Та й досі живуть”, “ І я там був, мед-вино пив, у роті не було, а по бороді текло”, “На цьому казці кінець, а хто слухав -молодець”, “Живуть вони й досі, коли не померли”, “На вербі дзвінчик, нашій казці кінчик”).

Отже, ми вже знаємо, якими словами можуть починатися казки. Але казки не виникають самі по собі. Кожна казка має свого автора. Народну казку склав народ, літературну – певна людина.

Конкурс 3. Назвати найвідоміших казкарів світу (команди записують прізвища казкарів на аркуші паперу, журі підводить підсумки).

Як показав конкурс, казкарів ви знаєте. Але чи знаєте, хто з них яку казку написав? Уявіть ситуацію. Художникові треба було намалювати кілька ілюстрацій до казок. Але картки з написами, які йому дали, розсипалися, і він не знає, яка казка якому авторові належить. Допоможіть йому.

Конкурс 4. На окремих картках написані прізвища авторів і – окремо – назви казок. Погрупувати їх правильно.

 Г.-К.Андерсен                       “Стійкий олов’яний солдатик”

 Ш.Перро                                “Червона шапочка”

 О.Пушкін                              “Казка про рибака і рибку”

 О.Толстой                    “Золотий ключик або пригоди Буратіно”

 Р.Кіплінг                      “Мауглі”

 Л.Керрол                      “Аліса в країні чудес”

 Е.Т.А.Гофман              “Лускунчик і Мишачий Король”

 І.Франко                       “Коли ще звірі говорили”.

Пора перейти до перевірки домашнього завдання. Кожна команда повинна була з фрагментів відомих казок скласти свою казку. Послухаємо, що з цього вийшло.

Конкурс 5. Члени команд по черзі зачитують свої казки.

Конкурс 6. Відтворити якусь відому казку за допомогою жестів. Уболівальники відгадують, яка це казка.

Конкурс 7. Кожна команда представляє якогось казкового героя (за допомогою костюма або через монолог), уболівальники відгадують, що це за герой і з якої казки.

Конкурс 8. Відгадати героя казки по опису.

 “Мав він вдачу теплу й щиру,

 Ще й лукавинку в очах...

 Лоскотливі мав він вуса

 І м’якенькі, наче пух,

 І м’яке волосся русе

 Розсипалося до вух”.

  Лоскотон (В. Симоненко, “Цар Плаксій і Лоскотон”).

 Голеньке смагляве дитинча, що ледь зіп’ялося на ноги, - м’яке, все у ямочках, крихітний живий клубочок”.

  Мауглі (Р. Кіплінг).

 “У нього обличчя було білим і ніжним, ніби виточеним із слонової кості, і золоті кучері його були як пелюстки нарциса, а уста – як пелюстки червоної троянди, і очі – як  фіалки, що відбиваються у прозорій воді струмка”.

  Зоряний хлопчик (О. Уайльд).

 “Але чомусь найбільше дісталося молодому королю, який займав серед женихів чи не найпочесніше місце. Вже в ньому, здається, не було нічого смішного. Будь-якій дівчині він сподобався б, але не нашій королівні. Їй, бачите, здалося, що борідка в нього гостріша, ніж треба, і надто видається вперед. І цього було досить, щоб залюбки насміхатися над ним”.

  Король Дроздобород (Брати Грімм).

 “Біда! В нашому домі поселились страшні велетні. Один мені все обличчя списом подряпав, другий мені ножем ногу порізав, третій мене по плечах дубцем вдарив, а четвертий закричав мені вслід: “Тримай злодія!”

  Бременські музиканти: кіт, собака, осел, півень (Брати Грімм).

 Хто носив пояс з написом: “Коли злий буваю, сімох убиваю”?

  Кравчик Ганс (“Хоробрий кравець”, брати Грімм).

 Для кого іграшкою був зелений листок – бо інших іграшок не було? “Вона зробила в листку дірочку, дивилася крізь неї на сонце, і їй здавалось, що вона бачить ясні очі своїх братиків”.

  Еліза (“Дикі лебеді”, Г.-К. Андерсен).

 “Діти нагрівали на пічці мідні монети, прикладали їх до замерзлих шибок, і відразу відтавав чудесний круглий отвір, а через нього виглядало веселе, ласкаве око – це дивилися, кожне із свого вікна, хлопчик і дівчинка”.

  Герда і Кай (“Снігова королева”, Г.-К. Андерсен).

Конкурс 9. Одного разу персонажі різних казок влаштували великий бал. Хто з ким зустрівся на тому балу – це ви повинні визначити по певних предметах, які належать цим казковим героям. (Предмети розкладені на столах попарно).

  Горошина – шкаралупа грецького горіха

Принцеса на горошині (Г.-К. Андерсен) – Дюймовочка                       (Г.-К. Андерсен);

  Буквар – черевичок

Буратіно (О. Толстой) – Попелюшка (Ш. Перро);

  кошик – дзеркало

Червона Шапочка (Ш. Перро) – Цариця (Ш. Перро);

  брошка – яйце

Танцівниця (“Стійкий олов’яний солдатик”, Г.-К. Андерсен) – Чахлик Невмирущий або парубок з казки “Яйце-райце”.

Конкурс 10. Казка – це фантастичний твір, але те, що вчора було фантастикою, сьогодні стає реальністю. Пригадати чарівні предмети з різних казок і сказати, котрі з них стали дійсністю.

  Чоботи-скороходи – різні види транспорту;

  клубочок ниток, що показує дорогу – компас;

  килим-самоліт – літак, ракета;

  дзеркало чи куля, які дають змогу бачити на віддалі – телебачення;

  перо жар-птиці – електричне світло.

 

Підведення підсумків конкурсу. Нагородження переможців.

 

  

  

 

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
2053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку