Сценарій конкурсу веселих і кмітливих для учнів 5 класу «Запрошуємо у казку» вміщує завдання, які виявлять знання учнів українських та зарубіжних народних та літературних казок. Для учнів, які люблять багато читати, зокрема казки. Сценарій передбачає цілий ряд цікавих конкурсів.
Сценарій конкурсу веселих і кмітливих “ Запрошуємо у казку “
Ведучий: Раді вітати усіх присутніх у цьому залі. Учні 5-ого класу запрошують вас у чарівний світ казок. Сьогодні змагаються дві команди, назви яких я поки що не розкриватиму. Казки люблять усі – і дорослі, і діти. Тому ми і вирішили сьогодні здійснити мандрівку у казку. Наші шановні конкурсанти постараються не заблукати у лісі хитрих запитань і завдань, виявивши при тому кмітливість, почуття гумору і, звичайно, знання казок. Наш конкурс судитиме журі у складі (представляє членів журі). На сцену запрошуються капітани команд для жеребкування.
На сцені кілька членів команди “Баби Яги і компанія“
Як ішла я через ліс
Прив’язавсь до мене біс,
Думала: мужчина,
Вражая личина.
Він за мною скік та скік;
Я його мітлою в бік;
Відчепись від мене,
Сатано зелена.
Через річку, через брід
Знову чорт за мною вслід,
Плюнула на лисого
І послала в ліс його.
За ножі не будем братись,
Ми готові позмагатись.
Розум гострий, як ножі,
Нам ще більше до душі,
Як ножі.
(Витягає, всі прикріплюють)
Запрошуєм у казку всіх,
Нехай луна у залі сміх.
Веселі ми і жартівливі,
Розумні, гарні і кмітливі,
Сюди злетілися до вас,
Щоб показати вищий клас!
Журі поклін ми подаруєм,
Його гарненько зачаруєм,
Поставте нам найвищі бали,
Щоб ми цей день запам’ятали.
Суперникам удачі зичим,
Своєї, правда, не позичим.
Змагаймось сміло і уміло!
До перемоги! Оце діло!
А ви усі уболівайте,
В змаганні нам допомагайте,
Рушаймо в казку разом з нами.
Вперед! Казковими стежками!
На сцені Квітень
Ведучий. Дякуємо командам. Просимо журі оголосити оцінки за привітання.
На сцену запрошуються обидві команди.
Конкурс 1. Розминка. Команди по черзі відповідають на питання.
1.У якій казці молодший син мірошника отримав титул маркіза, став власником замку і одружився з принцесою?
(“Кіт у чоботях”, Ш. Перро).
2. Герой якої казки був покараний за те, що відцурався рідної матері?
(“Зоряний хлопчик”, О. Уайльд).
3. До якої української казки подібна казка братів Грімм “Пані Метелиця”?
(“Дідова дочка і бабина дочка”).
4. У якій казці головний герой замість куль використовував вишневі кісточки?
(“Пригоди барона Мюнхгаузена”, Е. Распе).
5. У якій казці Царівна стала сиротою, ледь народившись?
(“Білосніжка і семеро гномів”, брати Грімм,
“Казка про мертву царівну та сімох богатирів”, О.Пушкін).
6. Герой якої казки любив складати пісеньки і ходити в гості?
(“Вінні-Пух і всі, всі, всі”, А. А. Мілн).
Ведучий. Розминка закінчилась, просимо журі оголосити оцінки.
Все має свій початок і свій кінець. Казки теж мають зачин і кінцівку.
Конкурс 2. Прошу пригадати якомога більше казкових зачинів і кінцівок.
(“Був собі...”, “Жив собі...”, “Жили-були...”,“В якомусь-то царстві, в якомусь государстві...”, “Десь-не-десь в тридесятому царстві, в іншій державі...”, “Колись у далеку давнину...”, “Було це в сімдесят сьомій державі, за Скляною горою, де вітер не довіває, де сонце не догріває, де птахи не долітають...”, “Колись-то давно, не за нашої пам’яті, - мабуть, ще й батьків і дідів наших не було на світі...”).
“Живуть поживають і добра наживають”, “Та й казці кінець”, “От вам казка, а мені бубликів в’язка, мені колосок, а вам – грошей мішок”, “ Та й досі живуть”, “ І я там був, мед-вино пив, у роті не було, а по бороді текло”, “На цьому казці кінець, а хто слухав -молодець”, “Живуть вони й досі, коли не померли”, “На вербі дзвінчик, нашій казці кінчик”).
Отже, ми вже знаємо, якими словами можуть починатися казки. Але казки не виникають самі по собі. Кожна казка має свого автора. Народну казку склав народ, літературну – певна людина.
Конкурс 3. Назвати найвідоміших казкарів світу (команди записують прізвища казкарів на аркуші паперу, журі підводить підсумки).
Як показав конкурс, казкарів ви знаєте. Але чи знаєте, хто з них яку казку написав? Уявіть ситуацію. Художникові треба було намалювати кілька ілюстрацій до казок. Але картки з написами, які йому дали, розсипалися, і він не знає, яка казка якому авторові належить. Допоможіть йому.
Конкурс 4. На окремих картках написані прізвища авторів і – окремо – назви казок. Погрупувати їх правильно.
Г.-К.Андерсен “Стійкий олов’яний солдатик”
Ш.Перро “Червона шапочка”
О.Пушкін “Казка про рибака і рибку”
О.Толстой “Золотий ключик або пригоди Буратіно”
Р.Кіплінг “Мауглі”
Л.Керрол “Аліса в країні чудес”
Е.Т.А.Гофман “Лускунчик і Мишачий Король”
І.Франко “Коли ще звірі говорили”.
Пора перейти до перевірки домашнього завдання. Кожна команда повинна була з фрагментів відомих казок скласти свою казку. Послухаємо, що з цього вийшло.
Конкурс 5. Члени команд по черзі зачитують свої казки.
Конкурс 6. Відтворити якусь відому казку за допомогою жестів. Уболівальники відгадують, яка це казка.
Конкурс 7. Кожна команда представляє якогось казкового героя (за допомогою костюма або через монолог), уболівальники відгадують, що це за герой і з якої казки.
Конкурс 8. Відгадати героя казки по опису.
“Мав він вдачу теплу й щиру,
Ще й лукавинку в очах...
Лоскотливі мав він вуса
І м’якенькі, наче пух,
І м’яке волосся русе
Розсипалося до вух”.
Лоскотон (В. Симоненко, “Цар Плаксій і Лоскотон”).
“Голеньке смагляве дитинча, що ледь зіп’ялося на ноги, - м’яке, все у ямочках, крихітний живий клубочок”.
Мауглі (Р. Кіплінг).
“У нього обличчя було білим і ніжним, ніби виточеним із слонової кості, і золоті кучері його були як пелюстки нарциса, а уста – як пелюстки червоної троянди, і очі – як фіалки, що відбиваються у прозорій воді струмка”.
Зоряний хлопчик (О. Уайльд).
“Але чомусь найбільше дісталося молодому королю, який займав серед женихів чи не найпочесніше місце. Вже в ньому, здається, не було нічого смішного. Будь-якій дівчині він сподобався б, але не нашій королівні. Їй, бачите, здалося, що борідка в нього гостріша, ніж треба, і надто видається вперед. І цього було досить, щоб залюбки насміхатися над ним”.
Король Дроздобород (Брати Грімм).
“Біда! В нашому домі поселились страшні велетні. Один мені все обличчя списом подряпав, другий мені ножем ногу порізав, третій мене по плечах дубцем вдарив, а четвертий закричав мені вслід: “Тримай злодія!”
Бременські музиканти: кіт, собака, осел, півень (Брати Грімм).
Хто носив пояс з написом: “Коли злий буваю, сімох убиваю”?
Кравчик Ганс (“Хоробрий кравець”, брати Грімм).
Для кого іграшкою був зелений листок – бо інших іграшок не було? “Вона зробила в листку дірочку, дивилася крізь неї на сонце, і їй здавалось, що вона бачить ясні очі своїх братиків”.
Еліза (“Дикі лебеді”, Г.-К. Андерсен).
“Діти нагрівали на пічці мідні монети, прикладали їх до замерзлих шибок, і відразу відтавав чудесний круглий отвір, а через нього виглядало веселе, ласкаве око – це дивилися, кожне із свого вікна, хлопчик і дівчинка”.
Герда і Кай (“Снігова королева”, Г.-К. Андерсен).
Конкурс 9. Одного разу персонажі різних казок влаштували великий бал. Хто з ким зустрівся на тому балу – це ви повинні визначити по певних предметах, які належать цим казковим героям. (Предмети розкладені на столах попарно).
Горошина – шкаралупа грецького горіха
Принцеса на горошині (Г.-К. Андерсен) – Дюймовочка (Г.-К. Андерсен);
Буквар – черевичок
Буратіно (О. Толстой) – Попелюшка (Ш. Перро);
кошик – дзеркало
Червона Шапочка (Ш. Перро) – Цариця (Ш. Перро);
брошка – яйце
Танцівниця (“Стійкий олов’яний солдатик”, Г.-К. Андерсен) – Чахлик Невмирущий або парубок з казки “Яйце-райце”.
Конкурс 10. Казка – це фантастичний твір, але те, що вчора було фантастикою, сьогодні стає реальністю. Пригадати чарівні предмети з різних казок і сказати, котрі з них стали дійсністю.
Чоботи-скороходи – різні види транспорту;
клубочок ниток, що показує дорогу – компас;
килим-самоліт – літак, ракета;
дзеркало чи куля, які дають змогу бачити на віддалі – телебачення;
перо жар-птиці – електричне світло.
Підведення підсумків конкурсу. Нагородження переможців.