Сценарій квесту до Дня української писемності та мови «Як парость виноградної лози, плекайте мову!»

Про матеріал
Мета квесту: у цікавій формі пізнати глибини рідної мови, залучити учнів до активної пізнавальної діяльності; виховувати вміння працювати в команді. Квест відбувається у приміщенні школи. Учням заздалегідь оголошено про початок квесту та місце збору. Кожна команда отримує маршрутний лист, який в процесі гри заповнюють відповідальні вчителі.
Перегляд файлу

Сценарій квесту до Дня  української писемності та мови

«Як парость виноградної лози, плекайте мову!»

Мета квесту: залучити учнів до активної пізнавальної діяльності; забезпечити самовираження і саморозвиток кожного учасника квесту; виховувати вміння працювати в команді.

Квест відбувається у приміщенні школи. Учням заздалегідь оголошено про початок квесту та місце збору. Кожна команда отримує маршрутний лист, який в процесі гри заповнюють відповідальні вчителі.

ПЕРЕБІГ КВЕСТУ:

Ведучий. Дорогі друзі! Ми раді вас сьогодні вітати на заході, присвяченому Дню  української писемності та мови.

Ведуча. Це свято одне з наймолодших державних свят, яке було встановлено 1997 року Президентом України Леонідом Кучмою. В указі було зазначено: 
"Установити в Україні День української писемності і мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця.

Ведучий. Нестор Літописець-автор  «Повісті минулих літ» - літописного  зведення, складеного в Києві на початку ХІІ століття.   Цей твір є найвидатнішою пам’яткою слов’янської культури. Тому Преподобного Нестора Літописця можна по праву вважати батьком не лише вітчизняної історії, а й словесності.

Ведуча.Разом з розвитком писемного слова український народ став великою нацією, здатною вирішувати питання будь-якої складності й ваги. 

Ведучий. На сьогоднішній день людство розмовляє на семи тисячах мов. А кожні два тижні одна з них зникає (!). А зникає мова – перестає існувати й народ!

Ведуча.  Мова – це  той  інструмент , який  єднає  націю,  народ у єдине ціле. Це великий  скарб, який треба шанувати, берегти  і  розумно  збагачувати.

Ведучий.Світ захоплюється українською мовою, яка належить до трійки наймилозвучніших мов земної кулі.

У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу.

За мелодійністю українська мова займає друге місце серед мов світу, поступаючись лише італійській.

Ведуча. А зараз ми проведемо квест-гру «У царстві рідної мови». Команди  отримають маршрутні листи. Останньою зупинкою кожного маршруту стане станція «Творча». Якщо виконаєте всі завдання правильно, то ключ сам прийде до вас у руки.


 ПУНКТ № 1

Завдання 1. «Чорна скриня»

За 5 підказок учні повинні відгадати, що знаходиться в чорній скрині

Підказка 1: Найбільший такий предмет має величезні розміри: 6Х3 метри, а його вага становить 492 кілограми. Висота найменшого такого предмета – 0,3 мм.

Підказка 2: Один із цих предметів був проданий на аукціоні у 2013 році за 24 мільйони доларів .

Підказка 3: Щоб створити цей предмет, людина використовує в середньому 475 годин свого часу .

Підказка 4;В Україні такий предмет вперше зʼявився у 1574 році за сприяння Івана Федорова .

Підказка 5: Грецькою це слово звучить як «бібліа» .

Правильна відповідь: КНИГА.

Підказка (видає вчитель після того, як учні виконали завдання): Вас чекають у приміщенні, яке може називатися вівліофіка, давні єгиптяни називали його «аптека для душі» , а в перекладі з інших мов воно означає «скриня для книжок»

 

Правильна відповідь: БІБЛІОТЕКА  ( учні отримують ключ)

 

ПУНКТ № 2

Завдання 2. Алфавітний калейдоскоп.

Розставте слова в алфавітному порядку:

абетка, аби, абзац, амбіції, ангел, амінь, ахати,  береги, верес, дорога,ворог,ера, жар, міф, кафе, піїт.

Підказка (на листочках): Підкресліть передостанню букву в кожному слові. Якщо правильно виконали завдання, прочитаєте місце наступної зупинки

 

Правильна відповідь: КАБІНЕТ  географії ( учні отримують ключ)


Абетка   Береги

Абзац     Верес

Аби         Ворог

Амбіції   Дорога

Амінь      Ера

Ангел       Жар

Ахати        Кафе

                   Міф

                   Піїт

 

 ПУНКТ № 3

Завдання 3. Мовні цікавинки.

1.Назва якої птиці складається з 40 "а" (Сорока)

2.Якою косою не можна кости ? (Дівочою, піщаною)

3.Що стоїть посеред Києва? (Є)

4.У небі одна, а в баби дві? (Б)

5.Чим закінчується вечір і починається ранок? (Буквою Р)

 6.Як правильно сказати?

«Не бачу білий жовток» чи « не бачу білого жовтка»

(жовток білий не буває).

7.Що означає слово «ґазда»?

(хазяїн).

8.Замінити іншомовні слова українськими.

Хобі, алфавіт, гелікоптер, гід

(захоплення, абетка, вертоліт, екскурсовод).

9.Перекласти українською мовою фразеологізм « как белка в колесе»

(як муха в окропі).

10.Яким прикметником можна назвати білу хустку, намочену в Чорному морі? (Мокра)

Підказка (на листочках): Розшифруйте запис і все стане зрозуміло.

18,1;   3,1,22;   28,7,15, 1,32,23,31;   3;   15,1,2,12,18,7,23,12;   1,18,4,16,12,14,22,31,15,19,13;      17,19,3,11

Правильна відповідь: НА ВАС ЧЕКАЮТЬ В КАБІНЕТІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ (Цифра дорівнює номеру букви в алфавіті)

( учні отримують ключ)

 

 

ПУНКТ № 4

«Перекладач»

Завдання. Потрібно перекласти подані слова українською мовою і заповнити горизонтальні клітинки.

 

 

  1. Скамья
  2. Баня
  3. Ссора
  4. Звено
  5. Мешок
  6. Цепь
  7. Лакомство
  8. Водянаялилия
  9. Ласковый
  10. Зановес в театре
  11. Веснушки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: Лава, лазня, лайка, ланка, лантух, ланцюг, ласощі, латаття, лагідний, лаштунки, ластовиння.

Підказка (на листочках):Run in the office of Ukrainian language and literature

(біжіть в кабінет української мови та літератури)

( учні отримують ключ)

 

ПУНКТ № 5

«Ерудит»

Відгадай за назвами  предмети.

  1. 101Підземна міська залізниця.
  2. Передня частина голови, на якій розташовується ніс, очі, рот.            
  3. Купа дров, або хмизу, які горять.
  4. Смолиста маса, якою заливають дороги і тротуари.
  5. Людина, яка добровільне дає свою кров для переливання.
  6. Постанова, розпорядження найвищого органу влади або глави держави, що має силу закону.
  7. Короткі штани.
  8. Установа, в якій виготовляють і продають ліки.
  9. Інструмент для різання, стриження, що складається з двох навхрест з'єднаних ножів з ручками у вигляді кілець. 
  10. Скляний ящик з водою для риб.
  11. Страва з дрібних шматочків м'яса або риби з овочами й підливою.
  12. Оптичний прилад з двох скелець на дужках.
  13. Літній будинок для відпочинку за містом.
  14. Кілька коней запряжених разом.

 

У кожному слові-відгадці  підкресліть першу літеру. З цих букв прочитаєте вислів українського поета В.Сосюри.

Мова-душа народу.

Підказка (видає вчитель після того, як учні виконали завдання): Вас чекають у кабінеті,  назва предмета якого походить від грец. φυσικός природний, φύσις природа)  природнича наука, яка досліджує загальні властивості матерії та явищ у ній, а також виявляє загальні закони, які керують цими явищами.

( учні отримують ключ)

 

 ПУНКТ № 6

Розвязати граматичні приклади

 

  1. СОН+ТИН+ЦЕ – Н – ТИ = 
  2. КІТ+НИ З+ГАЙ – ЗІТ – Й=
  3. ГОЛ+РОМА+ХА – МАЛА=

                          Підказка (видає вчитель після того, як учні виконали завдання).Вирушайте в кабінет,  назва предмета якого вивчає сукупність літератур усіх народів світу від давнини до сьогодення. Творцем терміну  цього предмета офіційно вважають Йоганна Вольфганга фон Гете.    (кабінет зарубіжної літератури)     

( учні отримують ключ)

   ПУНКТ № 7

 «Пісні-перевертні»

Кожне слово треба замінити на протилежне за значенням - і тоді ти отримаєш рядок із широко відомої української пісні. Удачі!

Я ж тобі сказав правду.

Гей, в долині самотня верба.

Поклав Іванко вогонь.

Померла в дідуся одна сумна качка.

Шепоче та радіє Дон вузенький

День такий сонячний(6 балів)

                          Підказка (видає вчитель після того, як учні виконали завдання).Вирушайте в кабінет,  назва якого походить  від дав.-гр. — оповідь, переказ про відоме, досліджене минуле[1]) або діє́пис[2] (діє́пись)[3]  наука, яка вивчає минуле людства. (кабінет історії).

 ( учні отримують ключ)

 

 

 

 ПУНКТ № 8

«Історичні постаті»

 

Учасникам потрібно відгадати історичних постатей,  пов’язаних  із Днем писемності.

  1. Назвіть творців слов’янської писемності. (Кирило і Мефодій)
  2. Він був послідовником знаменитих Кирила і Мефодія. (Нестор Літописець)
  3. Зачинатель сучасної української літературної мови (І.П.Котляревський)
  4. Основоположником сучасної української літературної мови  (Т.Г.Шевченко.)
  5.  Український меценат, на честь якого сьогодні відбудеться конкурс. (Петро Яцик)

                      Підказка (видає вчитель після того, як учні виконали завдання).Вирушайте в кабінет,  де можна знайти багато цікавої інформації про цих людей.  (бібліотека)

          ( учні отримують ключ)

         ПУНКТ № 10

« Творча»

Скласти акровірш «Мова» 

Підказка (на листочках):знайдіть найбільшу за розміром книгу. На сторінці 148  прочитайте підкреслені букви.

Відповідь: Вітаю Вас. Завдання виконані. Квест успішно завершено.

  ( учні отримують ключ)

 

 

Підбиваються підсумки квесту, переможці нагороджуються подарунками.

 

Ключ.Рідна мова-мати єдності, батько громадянства і сторож держави.

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист

учасників гри-квесту

                                                 (команда №3)

№ пункту

 Ключ

Підпис вчителя

№1 «Чорна скриня»

 

 

№ 2 «Алфавітний калейдоскоп»

 

 

№ 3 «Пісні-перевертні»

 

 

№4 « Історичні постаті»

 

 

№5 

«Творча»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист

учасників гри-квесту

                                                 (команда №2)

№ пункту

 Ключ

Підпис вчителя

№1 «Чорна скриня»

 

 

№ 2 «Алфавітний калейдоскоп»

 

 

№ 3 «Ерудит»

 

 

№4 « Розв’яжи граматичні приклади»

 

 

№5 

«Творча»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист

учасників гри-квесту

                                                 (команда №1)

№ пункту

 Ключ

Підпис вчителя

№1 «Чорна скриня»

 

 

№ 2 «Алфавітний калейдоскоп»

 

 

№ 3 «Мовні цікавинки»

 

 

№4 «Перекладач»

 

 

№5 

«Творча»

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
3441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку