Сценарій масово-виховного заходу, присвяченого Всесвітньому дню водних ресурсів

Про матеріал

Мета заходу: формування елементів екологічної культури, громадянської відповідальності за екологічний стан навколишнього середовища у підростаючого покоління

Перегляд файлу

Сценарій масово-виховного заходу, присвяченого Всесвітньому дню водних ресурсів

(22 березня)

Мета: формування елементів екологічної культури, громадянської відповідальності за екологічний стан навколишнього середовища у підростаючого покоління, підтримки творчих самодіяльних колективів, пропагують ідею збереження водних ресурсів.

Завдання:
1. виховання дбайливого ставлення до водних об'єктів;

2. розвиток творчих здібностей учнів.

Зробити емблему свята у формі краплі води.
Дійові особи:

Обладнання: фломастери, табулятори - 3 шт., блакитні квадрати, крапельки, проектор, ноутбук, однолітрові банки з водою - 4 шт., 3 ємності для льоду, 3 квітки в горщику, стікери, глобус, шприци 10 мл - 4 шт.

Хід заходу:

Педагог. Добрий день, всім присутнім у цьому залі: педагогам, гостям, які завітали до нас сьогодні, щоб відзначити Всесвітній день водних ресурсів. Це унікальна можливість нагадати людству про надзвичайну важливість води для навколишнього середовища і розвитку суспільства.

Ведуча 1. Ідея проведення Всесвітнього дня водних ресурсів вперше була озвучена на Конференції ООН з охорони навколишнього середовища й розвитку, що відбулася 1992 року в Ріо-де-Жанейро.

Ведуча 2. Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй, прийнявши резолюцію 47/193 від 22 лютого 1993 року, оголосила 22 березня Всесвітнім днем водних ресурсів. Планувалося розпочати відзначати цей день 1993 року, відповідно до рекомендацій Конференції ООН з охорони навколишнього середовища й розвитку, викладених у Главі 18 (Ресурси прісної води) Порядку денного на XXI століття. Усі держави були закликані присвятити День водних ресурсів здійсненню рекомендацій ООН і проведенню конкретних дій на національному рівні.

Ведуча 1. Всесвітній день водних ресурсів є унікальною можливістю нагадати людству про те, що проблема чистої питної води є однією з найгостріших, що наявність і якість водних ресурсів розглядається світовим співтовариством як найважливіший фактор стійкого розвитку, економічного росту та соціальної стабільності. Практичні зусилля можуть допомогти поглибити суспільне розуміння як проблем, так і рішень у цій галузі. Для досягнення позитивних результатів необхідно перетворити слова на зобов’язання й дії в рамках загальної теми.

Ведуча 2. Всесвітній день води покликаний привернути увагу громадськості до проблеми збереження і поліпшення якості і кількості прісної води для нинішнього і майбутнього поколінь. Цього дня зазвичай проводяться різноманітні конференції, форуми, у рамках яких організовується робота різноманітних секції за численними напрямками. Учасники — учені, політики, міжнародні, державні та громадські організації, представники промисловості, сільського господарства тощо.

Звучить пісня «Поглянь на цю Землю з висоти» слова і музика А. Укупника у виконанні О. Кормухіною

Дорослий ведучий (виходячи з-за куліс): - Що для тебе планета Земля?

1 ведучий (з іншого боку куліс): - Земля - це чисте синє небо...

2 ведучий: - Земля - це яскраве сонце...

3 ведучий: - Зелений ліс.

4 ведучий: - Земля - це кришталева вода в річці, яку так і хочеться спробувати, щоб напитися...

Всі (хором): - Ти що?

4 ведучий: - А що?

 ведучий: -  давно пройшли часи, коли з річки можна було пити - райдужні розводи нафти розфарбували її в нові кольори. Купи сміття змінюють обриси її берегів.

Всі (хором): Увага люди! Небезпека загрожує планеті! Екологічна небезпека!

Звучить тривожна музика.

Дорослий ведучий: - За останні 100 років людина досягла приголомшливих результатів: зроблено багато відкриттів, прогрес йде семимильними кроками, розвивається промисловість. Людина шалено захоплена своєю діяльністю і зовсім забула про те, що відбувається навколо неї. А навколо...

1 ведучий: - З кожним новим днем все темніше небо - це димлять заводи.

2 ведучий: - Все тьмяніше сонце - смог не дає пробитися його променям.

3 ведучий: - Старіють і вмирають ліси - заражені ґрунти.

Дорослий ведучий: - Багато хто не хоче помічати цього - легше жити, не звертаючи уваги на неприємності. Але якщо нічого не змінювати в нашому житті - що стане з нашим будинком - планетою Земля - ще через 100 років? Ті, кому не байдуже майбутнє планети, вирішили звернути увагу всього людства на небезпеку, яка загрожує нам. І в календарі з'явилися дати:

- 21 березня - Міжнародний День Землі

- 22 березня - Міжнародний День води

Дорослий ведучий: - Сьогодні ми з Вами поговоримо про воду.
 

  1. Виступ (ведучий) 

Здрастуйте шановні гості, вчителі!
Послухайте, я зараз вам загадаю загадки. А ви повинні бути уважними і відгадати їх.

Щоб лився дощик з неба,

Щоб росли колосся хліба,

Щоб пливли кораблі,

Щоб варилися киселі,

Щоб не було біди -

Жити не можна нам без ....

(Води)

 

Біжить, біжить, не вибіжить,

Тече, тече-не витече.

(Вода)

 

Я і хмара, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І скляної бути можу.

(Вода)

- Про що ці загадки? (про воду). Отже, про що ми сьогодні будемо говорити? (про воду). Розподіл на 3 команди, оформлення атрибутики (крапельки, назва команд).

 

2. Дослідницька частина: «Вода на планеті Земля».

Дивовижна вода

- вода - рідина

- вода входить до складу всіх живих істот

- вода не має кольору, запаху і смаку

- вода зустрічається на Землі в 3-х станах

- вода володіє великою теплоємністю

- вода - універсальний розчинник

- вода - хімічно стійке речовина

- вода взаємодіє майже з усіма металами і руйнує найтвердіші гірські породи - граніт, мармур...

- розповідь про потреби людського організму в питній воді

- забруднення прісної води промисловими підприємствами і сільським господарством

- дезінфекція води хлором - шкідливо чи ні.

22 березня Всесвітній день захисту води

2 лютого - Міжнародний день охорони боліт

  •       Наповнимо літрову банку підфарбованою блакитною фарбою водою. Це - всі земні запаси води.
  •       Наберемо 1 мл. води з банки і витиснемо її в повітря. Це вода, яка знаходиться в атмосфері.
  •       4 мл. води виливаємо в стакан - це прісна вода в річках і озерах.
  •       21 мл.переливаем у форму для льоду - кількість води, якої знаходиться на Землі в замороженому стані
  •       1 мл.выливаем в грунт - це вода, що знаходиться в земній поверхні.
  •       До решти 973 мл додаємо сіль - це солона вода морів, океанів, озер.
  •       Обговорення: В яких ємностях вода, придатна для людини? ( по ходу на стікерах діти пишуть кількість мл, для використання придатна вода у склянці (річки, озера), грунтова вода). На наочних прикладах робимо висновок про те, що прісної води дуже мало.

Вода - це джерело життя і всього живого. Однак 97% усіх водних ресурсів - це запаси Світового океану, не придатні для пиття. Приблизно 2,1% води зосереджено в полярних льодах і льодовиках. Вся прісна вода в озерах, річках і в складі ґрунтових вод становить лише 0,6% від її загальної кількості. Залишилися 0,1% води входять до складу солоної води з свердловин і солончакових вод.

Більшість водопровідних станцій працюють за двоступеневою схемою очищення води, яка базується на коагулірованіі і освітлення води у відстійниках і фільтруванні через кварцовий пісок. Знезараження проводиться хлором з додаванням аммиаксодержащего реагенту.

Така практика є типовою для великих міст світу (Київ, Париж, Лондон та ін), що мають протяжну водопровідну мережу. Це пов'язано з сильними бактерицидними властивостями зв'язаного хлору, тривала дія якого дозволяє підтримувати міську водопровідну мережу в належному санітарному стані. Сьогодні в Україні в середньому додається 200 мкг хлору на 1 літр води. Це в 5 разів більше, ніж у Сполучених Штатах Америки. З одного боку, хлор вбиває хвороботворні мікроорганізми у воді, а з іншого - вступає в реакцію з присутніми у воді органічними речовинами, утворюючи токсичні хлорорганічні сполуки.

Багато сучасній станції водоочистки вже почали застосовувати гіпохлорит натрію у поєднанні з сульфатом амонію з подальшою додатковою обробкою ультрафіолетом. Поступово відбувається відмова від використання рідкого хлору, що є, як відомо, сильнодіючою отруйною речовиною, на користь гіпохлориту натрію - реагенту не менш ефективного, але абсолютно безпечного з точки зору виробництва і транспортування.

На сьогоднішній день більше мільярда людей не мають доступу до чистої води, а 2,4 мільярда людей не користуються гігієнічно прийнятними туалетами. Деякі факти про сучасний стан води, а також прогнози на майбутнє:

- за підрахунками ООН, до 2025 року 2/3 населення Землі будуть жити в регіонах, що мають середній або сильний недолік води;

- у розвинених країнах до 30% води втрачається при доставці споживачеві, а у великих містах втрати становлять 40-70%;

- у країнах, що розвиваються, майже 90% каналізаційних стоків зливаються у водойми та річки без будь-якого очищення;

- щорічно 2,2 мільйона людей у світі помирають від хвороб, пов'язаних з низькою якістю води, 90% з них - діти до 5 років.

- у ХХ столітті використання води зросло у 6 разів порівняно з попередніми століттями;

- вода на планеті використовується вкрай нерівномірно (у США на кожного жителя витрачається в середньому 380 літрів води в день, в Німеччині - 129 літрів в день, а в багатьох країнах, що розвиваються - не більше 20-30 літрів в день);

- у багатьох великих регіонах, таких як США, Індія і Китай, вода з підземних джерел витрачається швидше, ніж поповнюється, прямим наслідком чого є загроза гострого дефіциту води в недалекому майбутньому.

 

3. Як правило, щоб можна було пити прісну воду, вона повинна пройти певну систему очищення. У містах очищенням води займаються спеціальні установи - водоканали. Про одному з таких ми зараз дізнаємося.

 

 

Гра з залом «Чим багаті моря і річки»

Зал ділиться на дві половини. Ведучий вголос зачитує назви тварин, середовищем існування яких є вода. Якщо водиться в прісній воді, діти плещуть у долоні. Якщо у солоній воді - тупотять. Коли хлопці добре розберуться у способах реагування, можна задавати питання з «секретом», наприклад, після слів «морський коник» можна сказати слово «Коник - горбоконик» і т.п.

Приблизні назви

Карась - плескають у долоні;

Рак - плескають у долоні;

Сом - плескають у долоні;

Кашалот - тупотять ногами;

Бегемот - плескають у долоні;

Риба-місяць - тупотять ногами;

Риба-зірка - мовчать;

Морська зірка - тупотять ногами;

Щука - плескають у долоні;

Акула - тупотять ногами;

Скат - тупотять ногами;

Морський коник - тупотять ногами;

Коник горбоконик - мовчать;

Качкодзьоб - мовчать;

Восьминіг - тупотять ногами;

Барракуда - тупотять ногами;

Абракадабра - мовчать;

Риба голка - тупотять ногами;

Риба меч - тупотять ногами;

Риба шабля - мовчать;

Дорослий ведучий: -Всі бачать, як життя на планеті змінюється. Багато людей стурбовані проблемами, що насуваються і не хочуть залишатися осторонь.

1 ведучий: - Ми покоління, яке змінить все на краще. Ми подбаємо про природу, про чистоту води і повітря, про ліси, про полях, річках - про те багатство, яке ще є у нас з вами! Ми збережемо все для себе і для наших нащадків!

Як правильно пити воду

Ведуча 1. Пиття води справа серйозна. Останнім часом цю тему так активно обговорюють, що не дивні наслідки – інформація про правильне споживання води покрилася міфами і суперечливими відкриттями. Спробуємо розібратися в деяких найпопулярніших міфах про воду.

В цьому питанні нам допоможуть вихованці гуртка „Юні друзі природи” керівник Ворон Оксана Іванівна. (виступ юннатів)

Міф №1. Щодня потрібно випивати 8 склянок води.

Факт: Невідомо, хто і коли видумав це правило. Автор не виявлений, а ідея його жива і процвітає. Яка користь від щоденного споживання понад півтора літра води? Позбавлення організму від токсинів, боротьба із зайвою вагою, поліпшення кольору обличчя. Вчені із університету Пенсільванії перевірили дієвість таких заяв і поставили ряд експериментів. З’ясувалося, що „правило 8 склянок” не працює. У піддослідних, незважаючи на кількість води, не змінювалася ні вага, ні колір обличчя…

Висновок, до якого дійшли вчені – це індивідуальний підхід до щоденних норм випитої води. У середньому організм людини витрачає 1-1,5 л води в день. Ось і потрібно орієнтуватися на таку цифру. Плюс, мінус…Враховуючи при цьому, що під час важких фізичних навантажень і при високій температурі кількість рідини, яка витрачається,збільшується.

Крім того, не забуваємо ще одну умову: організм отримує воду також із споживаної нами їжі. Вчені підтвердили – зайва вода не приносить користі організму. Навпаки, провокує порушення сольового балансу, а це загрожує найнеприємнішми наслідками.

Міф №2. Кава і чай зневоднюють організм.

Факт: За останніми даними доктора Лоуренс Армстронг з університету Коннектикуту, вважати, що напої, які містять кофеїн, зневоднюють організм, не зовсім коректно. З водним балансом нічого не трапиться, якщо спожити каву, чай чи колу в помірних кількостях. Розшифровано і поняття „помірна кількість” вданому випадку це 5 чашок напоїв із кофеїном у день. З думкою американського вченого повністю згодні і німецькі терапевти. Досліджуючи тему водного балансу, німці встановили,що любителі кави виділяють із сечею до84% спожитої рідини, а прихильники споживання чистої води – до 81%. Різниця практично не відчутна.

Але замінити воду кавою кавою або чаєм не можна. Вгамувати спрагу, краще склянкою води.

Міф№3. Під час тренувань можна пити воду.

Факт: Мабуть,зараз запротестують тренери прихильники„сухих” тренувань, прочитавши наступне. В університеті Пітсбурга провели ряд експериментів, в ході яких з’ясувалося вправи „на суху” ніяк не впливають на зниження ваги. Необхідно пити під час будь-яких тренувань. Особливо жінкам, які й без того на заняттях спортом втрачають більше рідини ніж чоловіки.

Вчені рекомендують не зловживати питтям води при активних фізичних навантаженнях але приблизно через кожні 20 хвилин тренування робити по ковтку цілющої рідини.

Краплинка.

Я- крапелька водиці –

Живий дарунок неба.

Про мене ви подбайте і

Пийте скільки треба!

Я- краплиночка маленька,

Сива хмарка – моя ненька,

Громовержець – мій дідусь,

З вами тут я залишусь.

Ведуча. Залишайся, краплиночко, з нами, а ми продовжимо нашу розмову.

Як ви вважайте, скільки води потрібно одній людині на добу? Давайте послухаємо експертів.

Експерти. Людині потрібно в день близько 3-х літрів води для підтримки життєдіяльності організму. Але ми ще використовуємо воду для приготування їжі, на прання, миття посуду, прибирання, прийняття ванни та інших потреб. Наприклад, на миття рук, не закриваючи крана, витрачається 6-8 літрів води; чищення зубів, не закриваючи крана,теж 6-8 л; ополіскування унітазів – 15 л за одне спускання; душ – 15-20 л за хвилину; прання – 130-150 л за один раз; миття у ванні – 150 л тощо. В Україні в середньому кожна людина витрачає 350 л води на добу.

Краплинка. Тобто виходить, що багато води просто задарма виливається в каналізацію?!

Експерти. Так, але для утримання свійських тварин, зрошування полів та городів, отримання електроенергії, виробництва тисячі речей, без яких людина не може обійтися, теж потрібна вода.

Щоб виробити одне авто треба до 150 тисяч літрів води. Кілограм м’яса потребує у 10 разів менше, а щоб виростити 1 кг кукурудзи – треба 900 літрів води. За один рік на всій земній кулі добувається 7 мільярдів тонн корисних копалин, а також 7 мільярдів тонн води людство витрачає лише за 1 добу. Ось така велика потреба людини у воді!

Краплинка. Я думаю, що води витрачалося б набагато менше, якщо б її люди економили!

Експерти. За одну добу з одного недбало закритого крана, що „крапає”, витікає 15 літрів води. Скільки ж це буде за тиждень, місяць, рік!

І це ми так даремно витрачаємо безцінний дар природи. А є країни, де прісна вода є дефіцитом – це Малі, Чад, Намібія, Австралія тощо. Подекуди на сім’ю протягом доби припадає 5 л води.

Водна криза з далеких країв, які першими зіткнулися з її грізними проявами, на початку ХХІ століття прийшла і в Україну. Сьогодні Україна зарахована до держав з обмеженими водними запасами. За запасами прісної води на одного жителя Україна посідає одне з найостанніших місць в Європі і передостаннє місце серед країн СНД. У деяких регіонах України (Крим, Одеська, Миколаївська, Херсонська області тощо) питної води також не вистачає, її постачають обмежено.

Ведуча 2. Страшно уявити, як би виглядала наша Земля, коли б на ній зникла вода. (Сценка, виступають юннати гуртка „Юні садівники” керівник Буряк Галина Йосипівна).

2053 рік. Після того як на Землі виникла глобальна екологічна катастрофа, запаси прісної води зменшилися в 10 разів. У зв’язку з цим Всесвітня рада з контролю за водними ресурсами була змушена ввести нормований розподіл води серед жителів планети. Кожен житель Землі отримав спеціальну магнітну карточку, за якою міг отримати свою добову норму – 200 мл води. (До пункту, де видають воду, підходять мати і син. Мати протягує дві карточки).

Юнак. Отримайте свої 400 мілілітрів води. (Відходячи від пункту, мати падає і розливає воду).

Хлопчик. Мамо, тобі не боляче?

Мати. Це не важливо, але я розлила усю нашу воду. Що ж робити? Як прожити цей день без води?

Хлопчик. Давай попросимо, щоб нам вдруге дали води. Всі ж бачили, що ти впала ненавмисно!..

Мати. Чи можна ще отримати води, я впалаі все розлила.

Юнак. Я бачив, але допомогти не можу, свою денну норму ви вже отримали.

Мати. Невже не можна нічого зробити? Як нам прожити сьогодні без води? У мене немає грошей на синтезовану воду.

Хлопчик. А мама казала, що колись води вистачило на всіх, і вона навіть текла з кранів у кожнім домі.

Юнак. Нещодавно прісної води вистачало всім. У воду можна було заходити без захисного одягу, в ній навіть можна було купатися. Але людина не цінує те, що в неї є. Вона думає, що в природі все навічно і має безкінечний запас міцності. Людині подобалося підкоряти природу, а не піклуватися про неї. А особливо, коли мова йшла про воду – її так багато було на планеті…

Оголошення по радіо: Увага! Всесвітня рада з контролю за водними ресурсами повідомляє, що змушена у два рази скоротити добову норму води.

Краплинка. Які причини втрати води? Що ви, люди, можете зробити, щоб запобігти зникненню води на Землі?

Ведуча 1. Насамперед, причина втрати води – її нераціональне використання.

Якщо родина зекономить хоча б 20% водопровідної води від того об’єму, яким завжди користується, то за рік така кількість води може утворити озеро діаметром 200 та глибиною 2 метри!

Чому воду треба берегти

- Від якості споживаної води напряму залежить здоров'я людини і тварин;

- Чим чистіша вода, тим краще екологія і красивіше рідна природа;

- Що краще - витрачати багато грошей на очищення води або намагатися її не забруднювати;

- Хоча вода завдяки кругообігу є постійно оновлюваним ресурсом, брудна і отруєна вода - це смертельна загроза для всього живого.

Вода!

Тобі ми присвячуємо

Вірші, і пісні, і справи!

Тебе прославляємо,

Щоб ти у нас завжди була.

Щоб ріки були повноводні

І мирно б текли завжди,

Була б прозора в них Вода!

Щоб дощем нас поливала

Ти з чистих, блакитних небес

І розсердився б на нас поменше

Могутній і всесильний Зевс.

Тобі, Вода, співаємо ми славу!

Живи на щастя і забаву!

І радуй нас завжди,

Так нехай же славиться Вода!

Фінал свята:

Педагог. Ось і закінчується наш масово-виховний захід. Я тримаю в руках блакитну повітряну кульку, яка символізує краплину води. Той, до кого вона потрапить у руки, нехай скаже, що він зробить для того, щоб зберегти на Землі цей безцінний дар – воду. Добре б, щоб кожен з нас жив під девізом: «Прокинувся - приведи планету в порядок!» Почнемо з сьогоднішнього дня.

 

Дякуємо всім учасникам, до побачення!

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, 11 клас, Сценарії
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
3739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку