Девіз уроку математики
Щось відоме і нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь шукай.
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати.
Гостре око,слух,терпіння.
І тоді прийде уміння.
І про тебе всамкінець:
Люди скажуть:"Молодець!"
***
На уроці будемо працювати творчо,
Думати - логічно,
Розвивати – пам’ ять і мислення.
***
Щоб добре все знати
Ми будемо міркувати,
А також рахувати,
Задачі вирішати,
Свій розум розвивати.
Усний рахунок
Калькулятор – ми самі!
Порахуємо в умі!
Вивчення цифр
На що цифри схожі
Знать треба цифри,як годиться.
А перша з них – це одиниця.
Її впізнать можна здалеку,
Ти тільки добре придивись –
І ніжка довга, й дзьоб униз.
Ось один чи одиниця
І тонка ,й пряма ,як спиця.
Перша цифра – одиниця-
Гостроноса,ніби спиця.
Позначає що вона?
Що предмет один – єдиний.
Голова у нас одна,
Серце теж одне в людини.
А друга цифра – цифра «два».
Кругленька в неї голова.
Вона неначе лебідь в морі.
І шийка довга,і хвіст угору.
А це ось цифра 2
В неї кругла голова
Довгий хвіст,зігнута шия.
Отака, як бачиш двійка.
Ніби лебідь вигнув шийку,
Випливає цифра двійка.
Два – це пара, дві рукавички,
Ока два,по два крила
Є і в півня . і в орла.
А зараз цифра «три» у нас.
Її вивчає дружно клас.
Вона,мов бублики малі:
Більший – внизу, менший – вгорі.
Хтось ненароком їх згубив,
Ще й трохи збоку надкусив.
Перші цифри дві сестри
Ось і третя цифра – 3
Третій трійку із двох значків
Склали з двох гачків.
Ось і третя цифра – трійка,
Що звилася,наче змійка.
Люблять трієчку казки:
«Три чарівні волосинки»,
«Три бажання», «Три брати»…
Три в трикутника кути.
Діти,в гості запросили
Сьогодні цифру ми «чотири».
Схожа між цифрами одна
На телеграфний стовп вона.
Ось 4 жартівливо
Витинає лікоть вліво.
Мій стілець перевернувся,
На «четвірку» обернувся!
Скільки ніжок у стільця?
Скільки лапок у кота?
А в квадратика – кутів?
Цифра 5,або «п’ятірка».
З нею здавна дружить зірка:
П’ять у зірочки кінців.
П’ять ще пальців на руці,
На нозі також, ось так!
П’ять копійок – це п’ятак!
Будем нині ми писать
Гарну круглу цифру «п’ять»
Вона пузата ще й з хвостом,
Наче яблуко з хвостом:
З яблуні на землю скік –
Та й об камінь збило бік.
Потім вийшла погулять
На папері цифра «п’ять».
Руку вправо потягнула,
Ніжку бубликом зігнула.
Цифра «шість» прийшла у клас
Та й говорить так до нас:
-Ось підказка вам моя,
На сливку схожа дуже я
Трохи вгору в мене хвіст,
Називаюсь цифра… (шість)
Цифра 6 – внизу кружечок,
Зачепивсь він за гачечок.
Ніжок шестеро в жука.
А сніжинка – ось яка!
В неї також шість кінців-
Шість чарівних промінців.
Цифра 6 ,немов замок
Знизу – круг, вгорі – гачок.
Ось траву косив косар,
Й притупилася коса.
Вгору він її підняв
Та й гострить косу почав.
Й дуже дивно стало всім-
Не коса , а цифра « сім».
Цифра 7 – як кочерга,
Це її стирчить нога.
Клеїла мала Яринка
Ланцюжок на ялинку.
Ось одне кільце зробила,
Поруч друге прикріпила.
Як уважніш придивилась –
Цифра « 8» утворилась.
Цифра 8 – два кільця
Без початку,без кінця.
Вісім пелюстків у квітки,
Вісім в кубика вершин,
Вже о восьмій в школі дітки,
Не порушують режим!
В цифри 8 – два кільця.
Без початку,без кінця.
Любі хлопчики й дівчатка,
Ось прийшла до вас «дев’ятка».
Так вона нам промовляє:
-Мене кожен з вас впізнає.
Хоч я нині гість у вас,
Та мене впізнає клас.
Цифру «шість» вже всі писали,
А мене і не згадали.
Обернувши «шість» униз,
Буде «дев’ять» - подивись.
Шістка – цифра - акробатка 6
Хвостик вниз – і вже дев’ятка1
Юнга знає це число:
Міцно взявся за весло!
Шторм – це вам карнавал!
Чули про дерев’яний вал?
Цифра 9 чи «дев’ятка»,
Наче в цирку акробатка.
Сторчака як перевернеться
Відразу в шістку обернеться.
Шістка і дев’ятка –
Ніби дві сестри.
Шість – внизу кружечок,
Дев’ять - угорі.
Впізнать мене нема проблем,
Я називаюся «нулем».
Зі мною мук щоб не було,-
Пишіть мене ,як букву «о».
Легке завдання це, малеча,
А там де я, там – порожнеча.
Нуль дужу схожий на буквочку «О»,
Він означає «ніскільки», «ніщо».
Спереду стане «одиниця»-
Картина враз переміниться.
Тепер – то, хлопчики й дівчатка,
Буде не «нуль», а вже «десятка»
Круглий нуль,як м’ячик , скаче,
Сам нічого він не значить.
Та за цифрою позаду,
Займе він значну посаду!
З одиницею вприсядку
Станцював – і вже десятка!
Математичні дії
Я – плюс!
З’єднав я два числа,
І в сумі сила їх зросла!
Я – мінус,віднімання знак.
Відняти щось - це я мастак!
Збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць
Збільшити – значить додати,
Треба поставити «плюс».
Зменшити – «мінус», відняти.
Всі «намотали на вус»?
Якщо збільшити, то складаю.
Якщо зменшити, віднімаю.
Загадки
Я – математичний знак,
Складати числа я мастак! (+)
Я теж математичний знак,
Віднімати щось – це я мастак. ( - )
Знаходження суми
Скільки разом чи всього?
Треба нам всім знати
Це вже буде ого-го!
Бо треба додавати.
Знаходження невідомого доданка
Щоб невідомий доданок дістати,
Треба відомий від суми відняти!
Знаходження невідомого від’ємника
Від зменшуваного різницю відніми,
Від’ємника, друже, знайди!
Знаходження невідомого зменшуваного
До різниці від’ємник додати,
Будемо зменшуване діставати.
Переставний закон додавання
Хоч як переставляю,
А суму не міняю.
Приклади з дужками
Уважним буваю:
Про дужки пам’ятаю.
Приклад в яких він є
Найпершим вирішаю.
Знаходження периметра
Довжини сторін складаю
Периметр (P) здобуваю.
Квадрат
Усі чотири сторони
Однакової довжини.
Він прямокутника брат
Називається квадрат.
Порівняння чисел
Щоб порівняти
Треба відняти.